Strona 3 z 4
: poniedziałek 16 lip 2007, 08:32
autor: tomaszk
Powolutku;) Jak wczesniej pisalem, ja gralem w taki sposob, ze mozna bylo odwiedzac tylko jedna. Oczywiscie zgadzam sie, ze instrukcja w zaden sposob tego nie potwierdza, to tylko moje przyzwyczajenie/utrudnienie. Nie znaczy to jednak, ze w grze bedzie tak samo.
Ankieta jest po to, zeby poznac zdanie innych. Jak sam widzisz, wiecej ludzi glosuje, niz wyraza swoja opinie slownie. Tak, czy inaczej jej wynik nie jest dla mnie przymusem do zrobienia czegos, czego nie chce;)
Edit:
Mysle, ze z czasem pojawi sie wiecej takich roznic miedzy pogladami graczy na jakas sprawe. Mozna by to bylo zalatwic przez opcje gry. Gracz sam by wybieral, czy w danej grze chce np. odwiedzac jedna, czy dowolna ilosc postaci.
W kolejnej wersji bedzie to:
ZMIANA ZASAD - LIMIT PRZEDMIOTOW: limit odnosi sie tylko do ilosci przedmiotow niesionych w "plecaku". przyklad: poszukiwacz ma tarcze, topor, magiczny pas, zbroje, helm i butelke wody. ilosc przedmiotow wynosi 6, ale skoro nosi 5 przedmiotow na sobie, a w plecaku tylko butelke wody, to nie potrzebuje do tego tragarza, mula, itd.
I jak? Uslysze grzmoty i blyskawice?;) Dla mnie zawsze bylo glupota w zasadach gry, ze np. zbroje niesie za mnie tragarz;) To chyba dobry przyklad, zeby takie rzeczy moc wybrac w opcjach - czy chce sie grac wedlug instrukcji, czy tez wlasnego przyzwyczajenia/widzimisie/czy czegos tam.
: poniedziałek 16 lip 2007, 08:40
autor: PoKrAk
Jeśli liczy się dla ciebie ilośc głosów a nie jakośc argumentacji to powodzenia bo to tej grze fatalnie wróży
Co o limitu przedmiotów - widzę że chcesz zrobić z MiMa RPGa likwidując jedną z największych zalet tej gry jaką jest prostota. Ta gra nie jest i nie ma być logiczna.
Po takich zmianach to już nie będzie MiM więc i moje zainteresowanie dla tego projektu znika.
: poniedziałek 16 lip 2007, 08:45
autor: tomaszk
PoKrAk pisze:Jeśli liczy się dla ciebie ilośc głosów a nie jakośc argumentacji to powodzenia bo to tej grze fatalnie wróży

Ktora czesc mojej wypowiedzi sprawila, ze masz takie zdanie?;)
Moze ta?
tomaszk pisze:
Tak, czy inaczej jej wynik nie jest dla mnie przymusem do zrobienia czegos, czego nie chce;)
Twoja wypowiedz na temat limitu przedmiotow to dla mnie kolejny przyklad, zeby kazda zmiane zasad MiMa mozna bylo ustawic jedynie w opcjach.
: poniedziałek 16 lip 2007, 08:49
autor: PoKrAk
No i słusznie. Również to o odwiedzaniu ludzi w Wiosce/Mieście warto by ustawić do wyboru w opcjach.
: poniedziałek 16 lip 2007, 15:30
autor: tomaszk
Otoz to. I wilk syty i owca cala;)
Przy okazji pytanie. Jak chcielibyscie miec rozwiazana sprawe dodatkow? Na ta chwile pisze podstawowke w taki sposob, ze dodatki mozna by bylo wybierac na starcie gry. Czyli rozpoczynajac gre wybiera sie, z ktorymi dodatkami chce sie grac. Czy to warte zachodu?
Edit:
Nowa wersja do pobrania, patrz 1 post.
: poniedziałek 16 lip 2007, 16:57
autor: pretorianstalker
Różne opcje zasad to dobry pomysł, ale w niektórych momentach są dość zbędne

Po prostu chyba łatwiej zrobić możliwość odwiedzania większej liczby osób i kto będzie chciał ten skorzysta, kto uzna, że woli odwiedzać jedną będzie odwiedzał tylko jedną. Podobnie jak w planszówce

Nie ma możliwości zakazania. Ja generalnie jestem przeciwnikiem automatyzacji tego typu projektów - im mniej funkcji jest zautomatyzowanych tym lepiej się gra i pojawia się mniej błędów. Np jakby dodac opcję o dodwaniu pkt WT/S/M/MZ we włąsnym zakresie, dodać możliwość wykonywania rzutów kostką bez wyraźnego powodu w dowolnym momencie to można spokojnie ręcznie grę prowadzić

Nie potrzeba setek funkcji automatycznych, gdzie co chwila będą kwestie sporne co do tego jak co powinno działać - będzie działało zawsze tak jak wybierze grający

: poniedziałek 16 lip 2007, 17:04
autor: tomaszk
Np. taka sytacja: komputer losuje karte do wyciagniecia na danym obszarze, sa to 2 mieszki zlota. Gracz sam dodaje sobie te 2 mieszki, zamiast "automatycznie" je dostac? Czy to masz na mysli? Albo np. dac dla gracza mozliwosc "rzucania" kosci i zeby sam decydowal, czy wygral dana walke z wrogiem, bo sam rzucal? Zdecydowanie jestem przeciwny, po to jest to komputerowa wersja, zeby takie rzeczy robil za nas komputer. Coz, kazdy ma wlasna wizje:)
: poniedziałek 16 lip 2007, 17:25
autor: Lehlerex
możliwość odwiedzania większej liczby osób i kto będzie chciał ten skorzysta
Wiadomo że jak będzie możliwość odwiedzenia wszystkich postaci to gracz się na to skusi, bo więcej z tego korzyści będzie miał
Gracz sam by wybieral, czy w danej grze chce np. odwiedzac jedna, czy dowolna ilosc postaci.
To jest rozwiązanie.
jestem przeciwnikiem automatyzacji tego typu projektów
dodac opcję o dodwaniu pkt WT/S/M/MZ we włąsnym zakresie
Gracz sam dodaje sobie te 2 mieszki
dac dla gracza mozliwosc "rzucania" kosci
Bez przesady...jakbym miał to robić wszystko ręcznie to bym w zwykłą planszówke sobie zagrał.
Jak chcielibyscie miec rozwiazana sprawe dodatkow? Na ta chwile pisze podstawowke w taki sposob, ze dodatki mozna by bylo wybierac na starcie gry. Czyli rozpoczynajac gre wybiera sie, z ktorymi dodatkami chce sie grac. Czy to warte zachodu?
Wcześniej chciałem zaproponować takie rozwiązanie, ale wydawało mi się to skomplikowane, a tu taka niespodzianka.
Edit:
Co do nowej wersji;
-Karta lwa jest "Lew pojuje"
-Jak mam te 7ptk siły to pojawia mi się krzyżyk "lvl up" znika natomiast możliwość wykonywania ruchu, po wciśnięciu "lvl up" tak samo.
-W mieście jak zamienię się w ropuchę czasem w następnej kolejce jak przechodzę na pole obok to nie badam obszaru ( nie ciągnie się karta przygód ).
-Klawisz ESC nie działa w czasie gry.
: poniedziałek 16 lip 2007, 19:09
autor: pretorianstalker
A ja myślałem, że takie projekty są po to, żeby grać przez internet z innymi graczami, a nie po to aby komputer wyręczał nas we wszystkim. Widocznie się pomyliłem

Takie rozwiązanie jak zaproponowałem jest zastosowane na stronie
www.ccgworkshop.com we wszystkich karciankach i własnie to pozwala swobodnie grać, a funkcje automatyczne stosowane są rzadko i tylko tam gdzie ręcznie niespecjalnie można interweniować. Rozwiązanie takie zapewnia swobodną grę i ustalanie zasad z graczem, z którym własnie gramy

Gramy dla przyjemnosci, wiec powinna być możliwość ewentualnej zmiany zasad itp.
A co do:
Wiadomo że jak będzie możliwość odwiedzenia wszystkich postaci to gracz się na to skusi, bo więcej z tego korzyści będzie miał
To jest oszukiwanie samego siebie i to hasło było bzdurne. W planszówce masz taką możliwość a podobno nie stosujesz?
: wtorek 17 lip 2007, 08:54
autor: tomaszk
Lehlerex pisze:Bez przesady...jakbym miał to robić wszystko ręcznie to bym w zwykłą planszówke sobie zagrał.
Dokladnie, to moje odczucie:)
Lehlerex pisze:Wcześniej chciałem zaproponować takie rozwiązanie, ale wydawało mi się to skomplikowane, a tu taka niespodzianka.
Troche pomyslalem, nim zaczalem pisac;) Takze poczytalem. Ten lubi to, tamten tamto, itd.
Lehlerex pisze:Karta lwa jest "Lew pojuje"
Dziekuje, juz zmieniam.
Lehlerex pisze:Jak mam te 7ptk siły to pojawia mi się krzyżyk "lvl up" znika natomiast możliwość wykonywania ruchu, po wciśnięciu "lvl up" tak samo.
Ups... spojrze jutro z samego rana i prawdopodobnie wrzuce na szybko nowa, poprawiona wersje. Przepraszam za babol.
Lehlerex pisze:W mieście jak zamienię się w ropuchę czasem w następnej kolejce jak przechodzę na pole obok to nie badam obszaru ( nie ciągnie się karta przygód ).
Sprawdze, ponowne podziekowania.
Lehlerex pisze:Klawisz ESC nie działa w czasie gry.
Dziala na poczatku tury, w czasie kiedy mozna wykonac kolejny ruch.
pretorianstalker pisze:A ja myślałem, że takie projekty są po to, żeby grać przez internet z innymi graczami, a nie po to aby komputer wyręczał nas we wszystkim. Widocznie się pomyliłem.
Nie widze pomylki, Ty to widzisz w taki sposob, ja w inny.
Edit: poprawiony lew, poruszanie sie po zebraniu 7 punktow doswiadczenia i badanie obszaru przez ropuche. Patrz 1 post.
: wtorek 17 lip 2007, 11:50
autor: pretorianstalker
Przekonasz się, że co chwila będzie się pojawiało kilkanaście problemów z różną interpretacją zasad i nie będziesz w stanie tego wyeliminować. Mimo wielu dyskusji na forum, wiele spraw nadal pozostaje kwestią tego co kto woli

Manualne rozwiązywanie problemów powoduje, że mechanika jest taka jaką stosują gracze i na pewno jest o wiele prościej to stworzyć niż tworzyć mechanikę do każdej karty. Nawet jeżeli będą opcje gry, żeby każdy mógł ustawiać wszystko jak mu się podoba to i tak nie spełni to swojej funkcji, bo przebrnięcie przez kilkaset opcji po to, aby skonfigurować automatyczne funkcje pod siebie skutecznie zniechęci ludzi

Jedynym sensownym wyjście jest narzucenie własnych rozwiązań w przypadku wszystkich kart i możliwych kombinacji spornych lub manualna obsługa.
Pare przykładów:
Jak rozwiązana będzie sprawa Czarów? Ile można będzie rzucić w turze? Które będą Czarami obronnymi?
Jak rozwiązana będzie sprawa Kuglarza i Walkirii?
Jak rozwiązana będzie sprawa Smoczego Najazdu i Trzęsienia ziemii?
To na szybko przyszło mi do głowy - do tej pory na forum nie udało się nic sensownego ustalić w tych kwestiach - jest kilka pomysłów, jedne bardziej sensowne, a inne mniej - będziesz musiał jakieś wybrać i zawsze będą jacyś przeciwnicy i zwolennicy. W przypadku manualnej obsługi nie ma tego problemu. CCGworkshop działa już dłuuuuugi czas i pozwala pograć w karcianki i proste gry planszowe - generalnie opiera się na manualnym sterowaniu i setki graczy są zadowolone

: wtorek 17 lip 2007, 13:33
autor: SeSim
Nie wiem jak bardzo automatyka gry jest zintegrowana z tym co i jak jest wyświetlane na ekranie, ale jeżeli dałoby się wyłączyć wbudowane zasady i udostępnić to tak jak opisuje pretorianstalker to by było po krzyku

: wtorek 17 lip 2007, 13:49
autor: pretorianstalker
To nie kwestia krzyku

Ja nikomu nie narzucam tylko ostrzegam

Po prostu mówie jak bedzie po tym co widzę już na przykładzie Miasta i Wioski. Jeżeli autor chce się sugerować głosem forumowiczów, to musi się liczyć z tym, że są setki robieżności w pojmowaniu zasad. Na dobrą sprawę są tylko takie opcje jak powiedziałem - stworzyć mechanikę wg własnego uznania i wszyscy się dostosują bo nie każdy bedzie miał umiejśtności/czas żeby zrobić własnego MiMa

, albo stworzyć wersje manual. Wersja oparta na głosie ludu będzie powstawała setki lat w męczarniach

: wtorek 17 lip 2007, 14:16
autor: SeSim
Wersja oparta na głosie ludu będzie powstawała setki lat w męczarniach

Optymista

Przecież to by w ogóle nie wypaliło

: wtorek 17 lip 2007, 15:04
autor: PoKrAk
Również uważa, że ni epowinno się implementować mechaniki i zostawić wszystko do manulanego sterowania > dzięki temu gra mogłaby powstać dużo szybciej i każdy mógłby interpretować wszystko jakby chciał. Najważniejszym zadaniem MiMa komputerowego jest możliwośc zagrani z innymi graczami online. Jakbym chciał grać sobie na kompie to wolę sobie zagrać w wersję papierową

: środa 18 lip 2007, 17:55
autor: pretorianstalker
Jeszcze w kwestii ankiety - warto zwrócić uwagę na różnicę w zapisach na planszy głównej. W Kapliczce pojawia się "lub" czyli tu możemy się leczyć lub się modlić, a na innych polach nie ma słowa "lub" - pisze tylko, możesz odwiedzić A, B , C...
: czwartek 19 lip 2007, 19:17
autor: monte_christo
pograłem chwilę i takie mam bugi:
- mefistofeles z neutralnego zmienil mnie na dobrego a z tego co tam przeczytalem to powinien mnie zamienic w zlego
- nie jestem jakos szczegolnie obeznany w zasadach ale to chyba tez blad: zostalem w miescie zamieniony w ropuche i zostaly tam moje przedmioty - i potem jak juz wszedlem ponownie do miasta to przedmioty zebralem ale nie wyswietlily sie opcje miasta
: piątek 20 lip 2007, 16:36
autor: Kakaj
Witam
to moj pierwszy post na tym forum, wiec witam serdecznie wszystkich forumowiczow.
Po obejrzeniu tego tematu od razu zabralem sie za testowanie. Oto wynik ostatniej godziny "pykania":
1. udalo mi sie kupic tarcze w wiosce warta 3 mz, choc mialem tylko 2 mz ... wartosc posiadanych mz spadla do zera, a tarcza pojawila sie w ekwpiunku
2. magiczny miecz - nie daje pkt wytrzymalosci po wygranej walce (a powinien) .. po kolejne bedac dobrym charakterem nie moge nawet podniesc miecza, a zawsze mi sie wydawalo ze choc nie noge go uzywac, to moge go niesc w ekwpiunku i ... zaniesc chociazby do alchemika zeby dostac mieszek zlota za to ..
3. w Karczmie wylosowalem 5tke i mialem mozliwosc przeniesienia sie gdziekolwiek; przenioslem sie wiec do Miasta, gdzie lezaly moje przedmioty i zloto po tym jak jakis czas temu czarodziejka mnie zamienila w ropuche. Wynik: przedmioty powrocily w moje posiadanie, ale system nie dal mi mozliwosci zajrzenia do "miastowych majstrow"
Tak chyba nie powinno byc.
4. Czarnoksieznik przy stanie 1 zloto i 1 wytrzymalosc nie mial aktywnego przycisku "leczenie" w Zamku w krainie srodkowej.
5. Grajac Barbarzynca, i napotykajac zdarzenie Podatek ... nie zmalal mi ze stanu 2mz, mimo iz dostalem message ze place podatek ... nie wiem czy ta karta jest juz skonczona, ale mam wrazenie ze wczesniej jak trafilem na te karte zdarzenia to zadzialala.
6. Ropucha - Czarnoksieznik mi skakal 3 tury .. a jak gralem Barbarzynca to o dziwo 4 tury bylem ropucha
to na razie tyle
pozdrawiam
i goraco czekam na kolejne odslony
: piątek 20 lip 2007, 17:27
autor: PoKrAk
a zawsze mi sie wydawalo ze choc nie noge go uzywac, to moge go niesc
otóż to. Wydawało ci się.
: sobota 21 lip 2007, 09:52
autor: Kakaj
Hej
Rzeczywiscie moze i tak, ze zle mi sie wydawalo.
Potwierdzam blad Mefistofelesa .. zamienia na Dobrego. mimo iz komunikat wyswietlajacy sie twierdzi ze zamienia mnie w Zlego.
: czwartek 26 lip 2007, 16:23
autor: Lehlerex
Jakieś nowości ?
: piątek 27 lip 2007, 14:13
autor: tomaszk
Lehlerex pisze:Jakieś nowości ?
Aha, wrocilem pol godziny temu z wakacji:) W poniedzialek zaczne od poprawy zgloszonych bledow i lece dalej.
: wtorek 07 sie 2007, 13:47
autor: Lehlerex
Nie żebym był wścibski, ale kiedy jakaś nowa wersja? albo nad czym teraz pracujesz?
: wtorek 07 sie 2007, 14:30
autor: tomaszk
Mam platny projekt, powinien zostac skonczony za 2-3 tygodnie.
: wtorek 25 wrz 2007, 20:12
autor: Kakaj
No i zeżarło .... a my tu czekamy
