Strona 20 z 87
: środa 29 lut 2012, 19:03
autor: guciomir
nakago pisze:Pytanie:
W talii kart Cadorusa jest Przyjaciel "Złodziej Skarbów" : Za każdym razem, kiedy spotykasz Wroga, możesz otrzymać 2 sztuki złota (tylko raz na turę).
Czy nie wkradł się tu jakiś błąd w tłumaczeniu tej karty? Czy po prostu ktoś stworzył totalnie przegiętą kartę i trzeba ją zaakceptować.
Efekt tej kart jest tak przegięty, że aż nie pasuje do Talizmana.
Przegięty? A do czego przydaje się kupa złota? W wielu rozgrywkach gracze mają tony żetonów, których nie mają na co wydać.
: czwartek 01 mar 2012, 10:24
autor: nakago
guciomir pisze:nakago pisze:A do czego przydaje się kupa złota? W wielu rozgrywkach gracze mają tony żetonów, których nie mają na co wydać.
:doubt: Widać moje rozgrywki są jakieś inne. :twisted:
: piątek 02 mar 2012, 14:01
autor: zuroslawski
Witam
Mam pytanie odnośnie umiejętności Błędnego rycerza: Jako że błędny rycerz może pomagać dowolnemu poszukiwaczowi w walce i może dostać nagrodę za pomoc to czy tą nagrodę dostaję się w przypadku wygrania walki czy ogólnie za pomoc nie zważając na wynik. Jeśli chodzi o nagrodę za pomoc to jest to nagroda od czarownika? Bo nie jest to sprecyzowane w opisie zdolności.
Drugie pytanie: W ostatniej rozgrywce zdarzyło się że w jednej krainie był umieszczony dziwak który po rzuceniu kostką zmienia charakter poszukiwacza oraz panteon na którym znajdują się karty charakteru. W związku z tym podczas gry mieliśmy dylemat: czy musimy odwiedzić dziwaka i czy po zmianie charakteru u niego od razu możemy sobie zmienić charakter pobierając kartę z panteonu?
Trzecie pytanie: jeśli w krainie znajduję się karta plotki o wielkiej fortunie która każe położyć na niej tyle złota ile wypadnie na kostce i później jeśli którykolwiek z poszukiwaczy wyrzuci 1 może zabrać jedną sztukę złota to Poszukiwacz który stanie w tej krainie z tą kartą co musi zrobić? Ciągnie karte przygody czy poprostu jego tura się kończy? Bo złota wziąć nie może bo nie wypada 1.
Z góry dzięki za odpowiedź
: piątek 02 mar 2012, 14:37
autor: Mały Nemo
1) Zapodaj tekst zdolności.
2). Nie. Karty Charakteru są integralną częścią Panteonu. Jeżeli Poszukiwacz musi zmienić swój Charakter, a wszystkie karty Charakteru znajdują się w grze (czy to w posiadaniu Poszukiwaczy, czy też właśnie na Panteonie), to ignoruje instrukcję zmiany Charakteru i pozostaje przy swoim dawnym.
3) Karta leży na obszarze, więc więcej kart się nie ciągnie. Jako, że jest to Zdarzenie, to po kolejnym jego badaniu ono się nie "respawnuje", czyli w zasadzie Poszukiwacza tura się kończy.
: piątek 02 mar 2012, 19:44
autor: Niedźwiedź
Witam wszystkich,
Odkopałem wreszcie kartkę z kontrowersjami, na większość już znalazłem odpowiedź na forum w tej czy innej postaci. Interesuje mnie fakt jak wytłumaczyć niedowiarkom coś takiego:
„Podczas walki rzucasz dwiema kośćmi i wybierasz wyższy wynik.” To jest umiejętność wojownika.
To jest proste, oczywiste i w pełni zrozumiałe jak powinno działać. Jest natomiast taki jegomość (który jest wartością dodaną do niektórych gier, gdyby to tylko ode mnie zależało to bym go nie zapraszał, ale no cóż ...), który upiera się do dziś, że wojownik ma prawo wykorzystać punkt losu do ponowienia dwóch rzutów za walkę. Argumentuje to tym, że wojownik ma te dwa rzuty zespolone ze sobą na stałe. Ja śmiem się z nim nie zgodzić. W instrukcji stoi jak byk, jeden żeton losu, jeden rzut kością.
Pozdrawiam
: piątek 02 mar 2012, 19:51
autor: Mały Nemo
I masz rację

. Jeżeli kilka rzutów jest wykonywanych wspólnie, to można użyć tylko 1 punktu Losu do ponowienia jednego z nich. Chyba nawet w instrukcji jest przykład Krypty/Kopalni, w której rzuca się naraz trzema kośćmi, a ponowić można tylko 1. z nich.
W zdolności Wojownika nie jest napisane, iż "najpierw rzucasz jedną kością, a potem następną", tylko: "Podczas walki rzucasz dwiema kośćmi", więc rzuty wykonywane są jednocześnie, a więc Twój kolega błędnie interpretuje tenże zapis.

: piątek 02 mar 2012, 20:23
autor: Niedźwiedź
Nemomon, tylko nie kolega błagam. Kolega z definicji to ktoś kogo się choć minimalnie lubi.
Przykłady podawane mu z instrukcji raczej negował, powołując się na ogólne przekonanie większości z nas co do niefortunności i częstej sprzeczności zasad (ten oficjalny faq, do którego jest link, nie jest wcale taki oczywisty i rodzi kontrowersje). Ja tego Pana zaliczam do ludzi mających prosty kodeks zasad, tj.:
Punkt Pierwszy - Ja mam zawszę rację. Zawsze.
Punkt Drugi - Jeśli nadal nie wiesz co sądzić o tym patrz punkt pierwszy.
Właśnie mi wskoczyła kolejna kontrowersja, generalnie „Pan Nieomylny” i jego świta uważa, że Minotaur nie może dodawać rzutów z obydwu kości do szarży jak ma konia, tylko co najwyżej jeden bo tylko taki jest „naturalny”. Tutaj wpadli na rozwiązanie pt. wybierz kość nr.1 z której po wyrzuceniu będziesz w razie czego mógł dodawać wartość podczas szarży. Choć tutaj też stoję w opozycji, to podczas gry machnąłem swą ręką (a raczej łapą)na to, parę „zasad domowych” może przecież być.
Co by nie było, że sam jestem jakiś nieskazitelny, powiem że źle interpretowałem (przyznaję się bez bicia, ale podobno niedźwiadki są tak słodkie, że im wszystko płazem uchodzi) zasadę przy podnoszeniu przedmiotów ponad pierwotny limit 4. Traktowaliśmy przez pierwsze parę gier przedmioty takie jak księgę zaklęć czy skrzynię ze skarbami trochę inaczej. Zamienialiśmy je od razu na „nagrody” bez konieczności wyrzucenia jednego z 4 już posiadanych przedmiotów. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
: piątek 02 mar 2012, 20:53
autor: Mały Nemo
Niekoniecznie, byłbym skłonny nazwać kolegą osobę, którą widziałem raz w życiu przez półtorej sekundy, będąc z innym kolegą

. Jak będzie w stanie mnie na ulicy rozpoznać albo ja jego, to już jest kolegą

.
Instrukcja owszem jest kiepsko napisana, no ale jest. Raczej wątpię, by ten "kolega inaczej" studiował instrukcję i jej paradoxy - nie chciałoby mu się

. No, chyba że ma doświadczenie w interpretowaniu zapisów i patrząc jedynie na teksty jest w stanie zauważyć nieścisłości.
Niedźwiedź pisze:Właśnie mi wskoczyła kolejna kontrowersja, generalnie „Pan Nieomylny” i jego świta uważa, że Minotaur nie może dodawać rzutów z obydwu kości do szarży jak ma konia, tylko co najwyżej jeden bo tylko taki jest „naturalny”. Tutaj wpadli na rozwiązanie pt. wybierz kość nr.1 z której po wyrzuceniu będziesz w razie czego mógł dodawać wartość podczas szarży. Choć tutaj też stoję w opozycji, to podczas gry machnąłem swą ręką (a raczej łapą)na to, parę „zasad domowych” może przecież być.
Tutaj nie jestem w stanie pomóc, bo mój dysk z Galaktą jest odłączony i nie mam dostępu do plików. Więc nawet gdybym chciał zignorować zapis "Zapodaj text karty" i Ci pomóc, to niestety nie mogę. Zapodaj pełną treść tej zdolności.
Niedźwiedź pisze:podobno niedźwiadki są tak słodkie, że im wszystko płazem uchodzi
Tylko jak wcinają ukradziony wcześniej miód

.
Niedźwiedź pisze:Zamienialiśmy je od razu na „nagrody” bez konieczności wyrzucenia jednego z 4 już posiadanych przedmiotów. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Ano, żeby użyć Przedmiotu, trza go wcześniej posiadać. A posiadać można maxymalnie 4. Więc trza się któregoś pozbyć, by móc Eliksiry &c użyć.
: piątek 02 mar 2012, 20:56
autor: Niedźwiedź
Nie posiadam tej karty, właścicielem dodatku z Minotaurem jest... domyślasz się pewnie -.- Takto miałbym bezpośrednie źródło cytatu.
: piątek 02 mar 2012, 20:58
autor: Mały Nemo
Może dzisiaj wieczorem albo jutro podłączę dysk i zobaczę jak ten zapis wygląda

.
: piątek 02 mar 2012, 21:08
autor: Niedźwiedź
Bez pośpiechu, nie zależy mi ażeby kogoś się specjalnie fatygował, co by tylko mi odpowiedzieć, przy okazji Nemomon.
Tym nie mniej dzięki za troskę.
: piątek 02 mar 2012, 21:11
autor: Baltar
Akurat miałem pod ręką.
Minotaur
Za każdym razem, kiedy podczas swojej
tury wdajesz się w walkę, tuż przed jej
rozpoczęciem możesz nacierać. Do końca tej
walki możesz dodawać wynik rzutu kością
za swój ruch do swojej Siły.
Koń
Wykonując rzut za ruch możesz rzucać dwiema kośćmi jednocześnie (zamiast jedną). Suma wyników to liczba obszarów, o które możesz się poruszyć.
: piątek 02 mar 2012, 21:18
autor: Mały Nemo
Ano, więc tutaj jednoznacznie oznacza, że można sumować.
Do końca tej
walki możesz dodawać wynik rzutu kością
za swój ruch do swojej Siły.
rzut za ruch = rzucać dwiema kośćmi jednocześnie. Suma wyników
Prostszej arytmetyki w TMiMie nie ma xD
: piątek 02 mar 2012, 21:24
autor: Niedźwiedź
Dzięki Baltar, szóstki w totka życzę.
Nie rozwiewa to według mnie wątpliwości, niby u Minotaura w opisie można wyfiltrować słowo"...kością...". Tylko na karcie koń można zgodnie z założeniem autorów zwiększyć kość z k6 na k12. Mnie tam pasują oba wyjścia, nie upieram się przy żadnym, poza tym dyskusja rozwija, twardogłowie szkodzi.
Nemomon, normalnie masz sojusznika u jednego Ursusa więcej!
Tylko znając moje szczęście "Pan Nieomylny" zbagatelizuje to co tutaj zostało ustalone, bo my piszemy tutaj "tylko" na forum -.-
: piątek 02 mar 2012, 21:35
autor: Mały Nemo
Niedźwiedź pisze:zgodnie z założeniem autorów zwiększyć kość z k6 na k12
Nie bardzo, bowiem przy 2k6 nie uda Ci się wyrzucić "1". Dlatego też na koniu jest napisane "Możesz go użyć", czyli w każdej sytuacji używasz konia, chyba że chcesz przenieść się na następny obszar, to wykonujesz normalny ruch. Gdyby było k12, to w ogóle nigdy byś nie wykonywał normalnego ruchu, bowiem szansa na wyrzucenie "1" wciąż jest.
: piątek 02 mar 2012, 21:40
autor: Niedźwiedź
Oczywiście, że na k12 nie da się wyrzucić 1.
Wiem, mea culpa, użyłem daleko posuniętego skrótu myślowego i zostało mi to wytknięte.
Nie tylko dyżurny społecznik, ale też czepliwy, coraz bardziej zaczynam go lubić normalnie.
: piątek 02 mar 2012, 21:43
autor: Mały Nemo
Cierpliwość jest cnotą! To moja ostatnia cnota, więc przynajmniej jej muszę się trzymać xD

: sobota 03 mar 2012, 20:56
autor: konri
Poszukiwacz dodaje siłę i moc zdobytą jako żabka po odmianie?
: sobota 03 mar 2012, 21:07
autor: Rogo
W instrukcji w sekcji poświęconej żabce (strona 16, 3 akapit w kolumnie po lewej - przynajmniej na instrukcja.pl) jest wzmianka, iż żetony zdobyte jako żabka przepadają.
Polecam co jakiś czas odświeżyć sobie znajomość instrukcji w ramach lektury do poduszki - rzeczy, które się odkrywa mimo, że grę niby znało się na wylot, potrafią zaskoczyć

: sobota 03 mar 2012, 21:07
autor: Mały Nemo
Nie. Bodaj w instrukcji było, że punkty Siły/Mocy zyskane jako ropucha są odrzucane.
: sobota 03 mar 2012, 22:53
autor: Niedźwiedź
Na karcie stanowi jasno, że Poszukiwacz nie możę z nich korzystać, a nie jest zobligowany do ich odrzucenia.
Rogo czyżbyś prowadził wewnętrzny dialog na forum ^^ ?
: sobota 03 mar 2012, 23:01
autor: Niedźwiedź
Uwaga mam kolejnego "kfiatka" szanowni państwo. Pozwolę sobie zacytować coś niecoś.
Strzaskanie - Zaklęcie
"Możesz rzucić to zaklęcie na dowolnego Poszukiwacza na początku jego tury. Wybierz jeden z przedmiotów należacych do tego Poszukiwacza, a następnie odłóż go na stos kart odrzuconych."
Amulet - Magiczny Przedmiot
"Nie możesz rzucać Zaklęć, w tym Zaklęcia Rozkazu. Jesteś całkowicie odporny na działanie wszystkich Zaklęć, z wyjątkiem Zaklęcia Rozkazu."
Temat na gorąco, bo właśnie pozwoliłem siostrze na mnie to rzucić (co by ją zachęcić do dalszego grania, bo na razie nie szło jej zbyt dobrze, bo uważam że nie powinna tego móc zrobić). Potem w nagrode za moją dobroć, urzyła wyssania siły. Rodzeństwo...
: sobota 03 mar 2012, 23:08
autor: Mały Nemo
FAQ:
Amulet
P1: Czy Przedmioty, Przyjaciele, Zaklęcia oraz złoto posiadane
przez Poszukiwacza mogą być celem Zaklęć, jeśli wśród jego
Przedmiotów znajduje się Amulet?
O: Nie.
: sobota 03 mar 2012, 23:36
autor: Niedźwiedź
Dzięki Nom-Nom, a wiesz może (lub ktokolwiek inny), czy istnieją jakieś wikipedie z opisami kart z Talizmana ?
: niedziela 04 mar 2012, 00:25
autor: Mały Nemo
Jest angielska, ale nie pamiętam jak updatowana. Kiedyś myślałem o stworzeniu polskiej, ale mi się póki co odechciało.