Strona 16 z 87

: niedziela 08 sty 2012, 18:21
autor: konri
Jak wygląda użycie karty zakrzywienie czasu przez zawadiakę - czy jest możliwość rozegrania 6 tur?

: niedziela 08 sty 2012, 19:28
autor: Draugnimir
REGULAMIN pisze: Każdy użytkownik, poszukujący objaśnienia niezrozumiałej dla niego zasady czy też treści karty, zobligowany jest dołączyć do swego zapytania treść tej zasady z instrukcji gry lub frapującej go karty
A to dlatego, że nikt z nas chodzącą encyklopedią nie jest i ja na ten przykład tego, jak działa Zakrzywienie czasu i co ma do tego fakt, że pytanie odnosi się do Zawadiaki - nie mam bladego pojęcia ;)

: niedziela 08 sty 2012, 19:40
autor: Bludgeon
konri pisze:Jak wygląda użycie karty zakrzywienie czasu przez zawadiakę - czy jest możliwość rozegrania 6 tur?
Jest, jeśli uda Ci się w każdej dodatkowej turze wygrać walkę to tak.

: niedziela 08 sty 2012, 19:48
autor: Mały Nemo
konri pisze:Jak wygląda użycie karty zakrzywienie czasu przez zawadiakę - czy jest możliwość rozegrania 6 tur?
Zawadiaka może skorzystać ze swej zdolności tylko raz na rundę, więc maxymalnie 4 tury.

: niedziela 08 sty 2012, 20:19
autor: Bludgeon
Raz na turę a nie raz na rundę, więc jest to otwarte do interpretacji.

: niedziela 08 sty 2012, 20:26
autor: Mały Nemo
Bludgeon pisze:Raz na turę a nie raz na rundę, więc jest to otwarte do interpretacji.
Raz na rundę jest w FAQu. Może niedługo FAQ będzie zmieniony, wiec i wording tej zdolności Zawadiaki się zmieni, dlatego też nie zapodawałem teraz cytatu z niego. Ale Zawadiaka może skorzystać ze swej zdolności raz na rundę.

: niedziela 08 sty 2012, 21:55
autor: Bludgeon
Jeśli jest w FAQ to okej, nie wiedziałem.
No to w takim razie prosta sprawa, jedynie raz na rundę może dostać dodatkową turę.

: czwartek 12 sty 2012, 20:33
autor: sardo
Na karcie Mrocznej Kultystki jest napisane: "...za każdym razem jak zabijesz Wroga..."
Co oznacza zabicie? Pokonanie wroga? Czy wróg-duch też może zostać zabity?

: czwartek 12 sty 2012, 20:40
autor: Mały Nemo
Jak z nim walczysz i go pokonasz, to go zabijasz/niszczysz. ;)

: czwartek 12 sty 2012, 20:49
autor: sardo
A już chcieliśmy osłabić koks-Kultystkę :D

: czwartek 12 sty 2012, 21:13
autor: Astropata
Kultystka jest w miarę słaba w zasadzie, jak się ją porówna z Alchemikiem albo Fire Wizardem ;)

: sobota 14 sty 2012, 16:07
autor: wook
A ja mam pytanie o zaklęcie ognista kula.
Jeśli rzucam ją na poszukiwacza z którym walczę to po stracie 1 pkt życia walka nadal odbywa się? bo w sumie to z karty nie wynika że nie musimy nadal walczyć.

Ognista kula

Kod: Zaznacz cały

Możesz rzucić to Zaklęcie na siebie tuż przed rozpoczęciem Zwykłej Walki. Rzuć 1 kością, a do wyniku dodaj swoją Całkowitą Moc. Jeśli suma jest większa od Siły Istoty, z którą walczysz, zabijasz tę Istotę. Jeśli suma jest większa od Całkowitej Siły Poszukiwacza, z którym walczysz, ten Poszukiwacz musi stracić 1 Żeton Życia. W przeciwnym razie Ognista Kula nie wywiera żadnego efektu - musisz stoczyć tę Zwykłą Walkę na normalnych zasadach.

: sobota 14 sty 2012, 16:19
autor: Mały Nemo
Osobiście zawsze grałem, że walka się kończy. Aczkolwiek faktycznie to była bardziej fan zasada. Teraz, gdy wyszły Smoki oraz Fire Wizard, zrewidowałem swój punkt widzenia (FW byłby pokonywał wszystko bez rzutu kością, a tak to zawsze walka dalej się toczy i FW i zaatakowany Poszukiwacz stracą po 1 punkcie Życia).

: sobota 21 sty 2012, 07:43
autor: Inglorion
Witam, mam parę pytań

pierwsze:
niektóre karty mają napisane, że jeśli jakiś poszukiwacz tu trafi będzie musiał się zatrzymać i eksplorować ten teren. Czy oznacza to po prostu że
a) jeśli ktoś tu trafi będzie musiał ciągnąć karty przygody i zaatakować np potwora z takim hasłem zamiast wdawać się w spotkanie z innym poszukiwaczem na tym polu
b) załóżmy że wylosowałem na kostce ruchu 6 a poruszając się przez kolejne pola trafiam na powiedzmy czwartym na pole z kartą z takim tekstem. Czy muszę się tutaj zatrzymać tak jakbym wylosował czwórkę, czy nie obchodzi mnie treść tej karty i idę na "szóste" pole?
Krótko mówiąc - czy zawsze poruszam się o tyle pól ile wylosowałem na kostce czy moja podróż może być w którymś momencie zatrzymana?

2. Czy gdy ktoś spotyka Żniwiarza i rzuca kostką co się z nim stanie może powtórzyć rzut dzięki Losowi?
Czy ktoś może w tym momencie rzucić na niego zaklęcie Pech (zamiast rzutu "losowana" jest automatycznie jedynka, nie można go w żaden sposób powtórzyć)
Takie combo zrobił dziś na mnie mój brat :D

3. Na którejś karcie nagród za Zadania Czarownika jest napisane, że poszukiwacz może na tej karcie położyć kilka żetonów życia i w momencie gdyby musiał stracić punkt życia zamiast go tracić może odrzucić jeden żeton. Czy jeśli dany poszukiwacz ma rumaka (trzeba go odrzucić jeśli traci się punkt życia) to odrzucenie żetonu zamiast straty punktu życia też powoduje usunięcie rumaka? Chyba nie?

4. Czy jeśli ktoś ma np dwie mapy skarbów (pozwala ona dostać sztukę złota za każdy wylosowany przedmiot) to może za każdy wylosowany przedmiot ciągnąć dwie sztuki złota
albo wróżka, która ma zdolność odrzucenia karty przygody jeśli jej ona nie pasuje i ciągnięcia kolejnej, ma w swoim ekwipunku (bodajże) kulę jasnowidzenia, która ma ten sam efekt, może odrzucić kolejne dwie ciągnięte niepasujące jej karty i losować trzecią?

5. Czy jeśli gracz trafia na kartę przygody każącą mu spojrzeć na załóżmy 5 wierzchnich kart talii przygód i ułożyć je jak chce, to czy robi to potajemnie czy wszystkim pokazuje jakie to karty? I czy musi powiedzieć innym jak je układa?

6. Czy jeśli wylosuję kartę, która mnie gdzieś teleportuje, to czy po teleporcie (jeśli nie ma na karcie napisane, że będzie to dopiero ruch w mojej następnej turze) mogę od razu trafić do tego miejsca i jeszcze wylosować tam karty i odbyć spotkania?

Z góry dzięki :D

: sobota 21 sty 2012, 11:00
autor: wook
1. Domyślam się że chodzi ci o niektórych konstruktów - tak musisz się zatrzymać i stoczyć walkę z konstruktem jeśli tak wynika z karty.

2. Wg. Oficjalnych zasad można, natomiast wielu graczy decyduje się na wprowadzenie alternatywnych zasad przy spotkaniu ze Żniwiarzem, gdzie np. nie mogą wydawać w spotkaniu z nim Losu.

3. To nie ty tracisz życie więc rumaka nie odrzucasz.

4. Co do mapy to przydała by się treść tej karty chyba że ktoś pamięta i wie czy ciągnie się 2 czy 1.
Jeżeli chodzi o Wróżkę to odrzucasz tylko raz kartę ponieważ w zdolonościach jest napisane że Tę musisz już rozpatrzyć chyba że coś źle rozumiem?

5. My gramy tak że jeżeli nie jest napisane w tajemnicy to pokazujemy sobie karty.

6. Tak

: sobota 21 sty 2012, 12:10
autor: Draugnimir
Z większością z tego, co napisał wook, się zgadzam, od siebie dodam tylko coś do tych punktów:
4. O ile w przypadku Map skarbów powiedziałbym, że jeśli są to dwie takie same karty, to można kumulować ich efekty (czyli brać po 1 SZ za każdą z nich przy wylosowaniu Przedmiotu), tak jeśli chodzi o Wróżkę i Kulę Jasnowidzenia, to pewności nie mam. Jestem jednak niemalże calkowicie pewien, że temat był już kiedyś poruszany albo że odpowiedź na takie pytanie widnieje w pierwszym oficjalnym FAQ'u
5. Ja bym kart nie pokazywał - moim zdaniem ich układanie ma na celu właśnie zaplanowanie sytuacji, w której inni gracze podczas swoich tur będą napotykali same paskudztwa, a temu, który układał karty, trafi się akurat coś dobrego, więc ułożenie kart, a potem powiedzenie "Patrzcie, chłopaki, na wierzchu będzie Demon!" mija się z celem według mnie ;)

: sobota 21 sty 2012, 17:18
autor: nakago
A ja też mam niby banalne pytanko, ale nie zaszkodzi się upewnić : jeśli posiadam 2 Muły, mogę nieść do 8 dodatkowych Przedmiotów ?

: sobota 21 sty 2012, 17:18
autor: Astropata
nakago pisze:A ja też mam niby banalne pytanko, ale nie zaszkodzi się upewnić : jeśli posiadam 2 Muły, mogę nieść do 8 dodatkowych Przedmiotów ?
Tak

: niedziela 22 sty 2012, 09:04
autor: Rogo
Wprowadzę poprawki do odpowiedzi, z którymi się osobiście nie zgadzam ;)
Inglorion pisze:5. Czy jeśli gracz trafia na kartę przygody każącą mu spojrzeć na załóżmy 5 wierzchnich kart talii przygód i ułożyć je jak chce, to czy robi to potajemnie czy wszystkim pokazuje jakie to karty? I czy musi powiedzieć innym jak je układa?
A jaki to ma sens, skoro wszyscy widzą te karty? ;)
Inglorion pisze:6. Czy jeśli wylosuję kartę, która mnie gdzieś teleportuje, to czy po teleporcie (jeśli nie ma na karcie napisane, że będzie to dopiero ruch w mojej następnej turze) mogę od razu trafić do tego miejsca i jeszcze wylosować tam karty i odbyć spotkania?
Generalnie tak, obszar się bada, chyba że ta teleportacja następuje w wyniku przegranej walki (przegrana walka i remis kończą turę, a więc obszaru się w takim przypadku nie bada).

: poniedziałek 23 sty 2012, 13:09
autor: konri
Dal pewności - zwykłe pancerze nie chronią od ran odniesionych w walce psychicznej?

: poniedziałek 23 sty 2012, 13:28
autor: Astropata
konri pisze:Dal pewności - zwykłe pancerze nie chronią od ran odniesionych w walce psychicznej?
Nie chronią

: wtorek 24 sty 2012, 21:07
autor: sardo
Widziałem że było to poruszane w temacie dodatku Smoki, ale zapytam jeszcze raz. Jak to wedle zasad powinno być rozpatrywane. Czy Minotaur może zrobić combo z koniem używając swojej umiejętności dodania rzutu za ruch w walce?

: wtorek 24 sty 2012, 22:14
autor: Mały Nemo
Ja bym pozwolił. Niemniej, sardo, proszę przeczytaj ten temat.

Przy okazji, opis zdolności Minotaura:

Za każdym razem, kiedy podczas swojej
tury wdajesz się w walkę, tuż przed jej
rozpoczęciem możesz nacierać. Do końca tej
walki możesz dodawać wynik rzutu kością
za swój ruch do swojej Siły.

Pytanie o teleportacje

: środa 25 sty 2012, 18:50
autor: tmim
Mam takie głupie pytanie, jednak prosiłbym o odpowiedź, gdyż nie jestem pewny.
Czy jeżeli gracz zostaje teleportowany (przeniesiony) na inny obszar, to jego tura w tym momencie się kończy, czy jeszcze wykonuje polecenia które znajdują się na polu na którym ląduje itp.??

: środa 25 sty 2012, 18:56
autor: Rogo
A co Ci napisałem w innym temacie?