Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
konri
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 53
Rejestracja: niedziela 01 sty 2012, 22:16
Lokalizacja: Mielno koszlińskie
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: konri »

Jak wygląda użycie karty zakrzywienie czasu przez zawadiakę - czy jest możliwość rozegrania 6 tur?


Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2089
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

REGULAMIN pisze: Każdy użytkownik, poszukujący objaśnienia niezrozumiałej dla niego zasady czy też treści karty, zobligowany jest dołączyć do swego zapytania treść tej zasady z instrukcji gry lub frapującej go karty
A to dlatego, że nikt z nas chodzącą encyklopedią nie jest i ja na ten przykład tego, jak działa Zakrzywienie czasu i co ma do tego fakt, że pytanie odnosi się do Zawadiaki - nie mam bladego pojęcia ;)


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6316
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

konri pisze:Jak wygląda użycie karty zakrzywienie czasu przez zawadiakę - czy jest możliwość rozegrania 6 tur?
Jest, jeśli uda Ci się w każdej dodatkowej turze wygrać walkę to tak.


What a view.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24374
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

konri pisze:Jak wygląda użycie karty zakrzywienie czasu przez zawadiakę - czy jest możliwość rozegrania 6 tur?
Zawadiaka może skorzystać ze swej zdolności tylko raz na rundę, więc maxymalnie 4 tury.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6316
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Raz na turę a nie raz na rundę, więc jest to otwarte do interpretacji.


What a view.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24374
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Bludgeon pisze:Raz na turę a nie raz na rundę, więc jest to otwarte do interpretacji.
Raz na rundę jest w FAQu. Może niedługo FAQ będzie zmieniony, wiec i wording tej zdolności Zawadiaki się zmieni, dlatego też nie zapodawałem teraz cytatu z niego. Ale Zawadiaka może skorzystać ze swej zdolności raz na rundę.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6316
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Jeśli jest w FAQ to okej, nie wiedziałem.
No to w takim razie prosta sprawa, jedynie raz na rundę może dostać dodatkową turę.


What a view.
Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: sardo »

Na karcie Mrocznej Kultystki jest napisane: "...za każdym razem jak zabijesz Wroga..."
Co oznacza zabicie? Pokonanie wroga? Czy wróg-duch też może zostać zabity?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24374
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Jak z nim walczysz i go pokonasz, to go zabijasz/niszczysz. ;)


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: sardo »

A już chcieliśmy osłabić koks-Kultystkę :D


Awatar użytkownika
Astropata
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1134
Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
Lokalizacja: Józefów
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Astropata »

Kultystka jest w miarę słaba w zasadzie, jak się ją porówna z Alchemikiem albo Fire Wizardem ;)


wook
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 75
Rejestracja: piątek 19 sie 2011, 23:50
Lokalizacja: Gondor
Płeć:

Post autor: wook »

A ja mam pytanie o zaklęcie ognista kula.
Jeśli rzucam ją na poszukiwacza z którym walczę to po stracie 1 pkt życia walka nadal odbywa się? bo w sumie to z karty nie wynika że nie musimy nadal walczyć.

Ognista kula

Kod: Zaznacz cały

Możesz rzucić to Zaklęcie na siebie tuż przed rozpoczęciem Zwykłej Walki. Rzuć 1 kością, a do wyniku dodaj swoją Całkowitą Moc. Jeśli suma jest większa od Siły Istoty, z którą walczysz, zabijasz tę Istotę. Jeśli suma jest większa od Całkowitej Siły Poszukiwacza, z którym walczysz, ten Poszukiwacz musi stracić 1 Żeton Życia. W przeciwnym razie Ognista Kula nie wywiera żadnego efektu - musisz stoczyć tę Zwykłą Walkę na normalnych zasadach.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24374
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Osobiście zawsze grałem, że walka się kończy. Aczkolwiek faktycznie to była bardziej fan zasada. Teraz, gdy wyszły Smoki oraz Fire Wizard, zrewidowałem swój punkt widzenia (FW byłby pokonywał wszystko bez rzutu kością, a tak to zawsze walka dalej się toczy i FW i zaatakowany Poszukiwacz stracą po 1 punkcie Życia).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Inglorion
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: sobota 21 sty 2012, 07:23
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Inglorion »

Witam, mam parę pytań

pierwsze:
niektóre karty mają napisane, że jeśli jakiś poszukiwacz tu trafi będzie musiał się zatrzymać i eksplorować ten teren. Czy oznacza to po prostu że
a) jeśli ktoś tu trafi będzie musiał ciągnąć karty przygody i zaatakować np potwora z takim hasłem zamiast wdawać się w spotkanie z innym poszukiwaczem na tym polu
b) załóżmy że wylosowałem na kostce ruchu 6 a poruszając się przez kolejne pola trafiam na powiedzmy czwartym na pole z kartą z takim tekstem. Czy muszę się tutaj zatrzymać tak jakbym wylosował czwórkę, czy nie obchodzi mnie treść tej karty i idę na "szóste" pole?
Krótko mówiąc - czy zawsze poruszam się o tyle pól ile wylosowałem na kostce czy moja podróż może być w którymś momencie zatrzymana?

2. Czy gdy ktoś spotyka Żniwiarza i rzuca kostką co się z nim stanie może powtórzyć rzut dzięki Losowi?
Czy ktoś może w tym momencie rzucić na niego zaklęcie Pech (zamiast rzutu "losowana" jest automatycznie jedynka, nie można go w żaden sposób powtórzyć)
Takie combo zrobił dziś na mnie mój brat :D

3. Na którejś karcie nagród za Zadania Czarownika jest napisane, że poszukiwacz może na tej karcie położyć kilka żetonów życia i w momencie gdyby musiał stracić punkt życia zamiast go tracić może odrzucić jeden żeton. Czy jeśli dany poszukiwacz ma rumaka (trzeba go odrzucić jeśli traci się punkt życia) to odrzucenie żetonu zamiast straty punktu życia też powoduje usunięcie rumaka? Chyba nie?

4. Czy jeśli ktoś ma np dwie mapy skarbów (pozwala ona dostać sztukę złota za każdy wylosowany przedmiot) to może za każdy wylosowany przedmiot ciągnąć dwie sztuki złota
albo wróżka, która ma zdolność odrzucenia karty przygody jeśli jej ona nie pasuje i ciągnięcia kolejnej, ma w swoim ekwipunku (bodajże) kulę jasnowidzenia, która ma ten sam efekt, może odrzucić kolejne dwie ciągnięte niepasujące jej karty i losować trzecią?

5. Czy jeśli gracz trafia na kartę przygody każącą mu spojrzeć na załóżmy 5 wierzchnich kart talii przygód i ułożyć je jak chce, to czy robi to potajemnie czy wszystkim pokazuje jakie to karty? I czy musi powiedzieć innym jak je układa?

6. Czy jeśli wylosuję kartę, która mnie gdzieś teleportuje, to czy po teleporcie (jeśli nie ma na karcie napisane, że będzie to dopiero ruch w mojej następnej turze) mogę od razu trafić do tego miejsca i jeszcze wylosować tam karty i odbyć spotkania?

Z góry dzięki :D


wook
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 75
Rejestracja: piątek 19 sie 2011, 23:50
Lokalizacja: Gondor
Płeć:

Post autor: wook »

1. Domyślam się że chodzi ci o niektórych konstruktów - tak musisz się zatrzymać i stoczyć walkę z konstruktem jeśli tak wynika z karty.

2. Wg. Oficjalnych zasad można, natomiast wielu graczy decyduje się na wprowadzenie alternatywnych zasad przy spotkaniu ze Żniwiarzem, gdzie np. nie mogą wydawać w spotkaniu z nim Losu.

3. To nie ty tracisz życie więc rumaka nie odrzucasz.

4. Co do mapy to przydała by się treść tej karty chyba że ktoś pamięta i wie czy ciągnie się 2 czy 1.
Jeżeli chodzi o Wróżkę to odrzucasz tylko raz kartę ponieważ w zdolonościach jest napisane że Tę musisz już rozpatrzyć chyba że coś źle rozumiem?

5. My gramy tak że jeżeli nie jest napisane w tajemnicy to pokazujemy sobie karty.

6. Tak


Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2089
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Z większością z tego, co napisał wook, się zgadzam, od siebie dodam tylko coś do tych punktów:
4. O ile w przypadku Map skarbów powiedziałbym, że jeśli są to dwie takie same karty, to można kumulować ich efekty (czyli brać po 1 SZ za każdą z nich przy wylosowaniu Przedmiotu), tak jeśli chodzi o Wróżkę i Kulę Jasnowidzenia, to pewności nie mam. Jestem jednak niemalże calkowicie pewien, że temat był już kiedyś poruszany albo że odpowiedź na takie pytanie widnieje w pierwszym oficjalnym FAQ'u
5. Ja bym kart nie pokazywał - moim zdaniem ich układanie ma na celu właśnie zaplanowanie sytuacji, w której inni gracze podczas swoich tur będą napotykali same paskudztwa, a temu, który układał karty, trafi się akurat coś dobrego, więc ułożenie kart, a potem powiedzenie "Patrzcie, chłopaki, na wierzchu będzie Demon!" mija się z celem według mnie ;)


Awatar użytkownika
nakago
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 178
Rejestracja: poniedziałek 16 sty 2012, 13:54
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: nakago »

A ja też mam niby banalne pytanko, ale nie zaszkodzi się upewnić : jeśli posiadam 2 Muły, mogę nieść do 8 dodatkowych Przedmiotów ?


Awatar użytkownika
Astropata
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1134
Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
Lokalizacja: Józefów
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Astropata »

nakago pisze:A ja też mam niby banalne pytanko, ale nie zaszkodzi się upewnić : jeśli posiadam 2 Muły, mogę nieść do 8 dodatkowych Przedmiotów ?
Tak


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6450
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Rogo »

Wprowadzę poprawki do odpowiedzi, z którymi się osobiście nie zgadzam ;)
Inglorion pisze:5. Czy jeśli gracz trafia na kartę przygody każącą mu spojrzeć na załóżmy 5 wierzchnich kart talii przygód i ułożyć je jak chce, to czy robi to potajemnie czy wszystkim pokazuje jakie to karty? I czy musi powiedzieć innym jak je układa?
A jaki to ma sens, skoro wszyscy widzą te karty? ;)
Inglorion pisze:6. Czy jeśli wylosuję kartę, która mnie gdzieś teleportuje, to czy po teleporcie (jeśli nie ma na karcie napisane, że będzie to dopiero ruch w mojej następnej turze) mogę od razu trafić do tego miejsca i jeszcze wylosować tam karty i odbyć spotkania?
Generalnie tak, obszar się bada, chyba że ta teleportacja następuje w wyniku przegranej walki (przegrana walka i remis kończą turę, a więc obszaru się w takim przypadku nie bada).


Ja nawet nie mam Talismana.
konri
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 53
Rejestracja: niedziela 01 sty 2012, 22:16
Lokalizacja: Mielno koszlińskie
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: konri »

Dal pewności - zwykłe pancerze nie chronią od ran odniesionych w walce psychicznej?


Awatar użytkownika
Astropata
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1134
Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
Lokalizacja: Józefów
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Astropata »

konri pisze:Dal pewności - zwykłe pancerze nie chronią od ran odniesionych w walce psychicznej?
Nie chronią


Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: sardo »

Widziałem że było to poruszane w temacie dodatku Smoki, ale zapytam jeszcze raz. Jak to wedle zasad powinno być rozpatrywane. Czy Minotaur może zrobić combo z koniem używając swojej umiejętności dodania rzutu za ruch w walce?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24374
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Ja bym pozwolił. Niemniej, sardo, proszę przeczytaj ten temat.

Przy okazji, opis zdolności Minotaura:

Za każdym razem, kiedy podczas swojej
tury wdajesz się w walkę, tuż przed jej
rozpoczęciem możesz nacierać. Do końca tej
walki możesz dodawać wynik rzutu kością
za swój ruch do swojej Siły.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
tmim
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: środa 25 sty 2012, 16:47
Lokalizacja: W-wa
Płeć:

Pytanie o teleportacje

Post autor: tmim »

Mam takie głupie pytanie, jednak prosiłbym o odpowiedź, gdyż nie jestem pewny.
Czy jeżeli gracz zostaje teleportowany (przeniesiony) na inny obszar, to jego tura w tym momencie się kończy, czy jeszcze wykonuje polecenia które znajdują się na polu na którym ląduje itp.??


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6450
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Rogo »

A co Ci napisałem w innym temacie?


Ja nawet nie mam Talismana.
ODPOWIEDZ