Strona 15 z 87

: poniedziałek 24 paź 2011, 22:06
autor: Draugnimir
Moim skromnym zdaniem nie można było skorzystać z Uroku Księżyca, bo nie było w ogóle rzutu kością. Ale niechaj wypowie się ten, który łaski i oświecenia doznał spośród nas najwięcej :-P

: poniedziałek 24 paź 2011, 22:21
autor: Rogo
Draugnimir, nie zgodzę się. Owszem, rzutu nie było, bo był od razu podany jego wynik (czyli był rzut, którego nie było i dał wynik 1 xD), a Urokiem Księżyca można ten wynik zmienić na 6.
Ja bym dopuścił taką możliwość.
P.S. Niech ktoś z moderacji da ankietę :mrgreen:

: poniedziałek 24 paź 2011, 22:59
autor: Draugnimir
Ano, to też jest, przyznaję, jakaś ewentualność, skoro Zaklęcie Pech ustala "wynik rzutu kości". Dlatego przydałaby się Wyrocznia :)

: wtorek 25 paź 2011, 14:04
autor: 937
Widzę, że ładną zagwozdkę sprawiłem :)

: wtorek 25 paź 2011, 14:24
autor: sekol
Dla mnie ta sprawa jest jasna. Karta Pech mówi jasne, że: "Wynik rzutu tej kości automatycznie wynosi "1" (nie można ponowić tego rzutu)" a więc rzut kością się odbył, a wynik to "1", a nie można go ponowić, czyli zniwelować "1" i rzuconego czaru w sposób wykorzystania losu lub tym podobnych. Urok Księżyca nie ponawia rzutu, lecz go zmienia, więc jest jak najbardziej dozwolone użycie tej karty, w tym danym przypadku.

: wtorek 25 paź 2011, 17:06
autor: Mały Nemo
sekol pisze:Dla mnie ta sprawa jest jasna. Karta Pech mówi jasne, że: "Wynik rzutu tej kości automatycznie wynosi "1" (nie można ponowić tego rzutu)" a więc rzut kością się odbył, a wynik to "1", a nie można go ponowić, czyli zniwelować "1" i rzuconego czaru w sposób wykorzystania losu lub tym podobnych. Urok Księżyca nie ponawia rzutu, lecz go zmienia, więc jest jak najbardziej dozwolone użycie tej karty, w tym danym przypadku.
ditto

: wtorek 25 paź 2011, 20:47
autor: 937
Czyli do podobnych wniosków doszliśmy, dziękuję za upewnienie, że nasz tok rozumowania jest prawidłowy.

: środa 28 gru 2011, 14:57
autor: Nuitt
Proszę nie krzyczcie na mnie bardzo, gdyż jest to mój pierwszy post, a trudno jest odnaleźć się na forum w krótkim czasie. Mam więc nadzieję, że nie zadaję tendencyjnego pytania.

W momencie wylosowania z kart przygód np. Jeziora Życia stoję na tym polu - czy w takim razie zabieram stamtąd jeden punkt życia ? Tak samo na przykład ze stajnią, targowiskiem, pustelnikiem. Czy jednak następuje to przy następnym wejściu na to pole.

: środa 28 gru 2011, 15:25
autor: Astropata
Zabierasz jeden punkt z takiego pola. Słowem - możesz skorzystać z miejsca które właśnie wyciągnęłaś.

: poniedziałek 02 sty 2012, 09:24
autor: Baltar
Mam pytanie (wydaje mi się że już było, ale nie mogę znaleźć go na forum). Więc krótko:

Poszukiwacz trafia na obszar, na którym znajduje się stos kart po zmarłym poszukiwaczu. Wśród nich np. Grall lub Poltergeist (może nie zginę za brak pełnej treści kart, ale chodzi o to, że musimy ją zabrać).

Czy poszukiwacz, który tam trafia i zaczyna przeglądać karty (podnosi je) musi zabrać Gralla/Poltergeista ?

: poniedziałek 02 sty 2012, 13:57
autor: Mały Nemo
Baltar pisze:Mam pytanie (wydaje mi się że już było, ale nie mogę znaleźć go na forum). Więc krótko:

Poszukiwacz trafia na obszar, na którym znajduje się stos kart po zmarłym poszukiwaczu. Wśród nich np. Grall lub Poltergeist (może nie zginę za brak pełnej treści kart, ale chodzi o to, że musimy ją zabrać).

Czy poszukiwacz, który tam trafia i zaczyna przeglądać karty (podnosi je) musi zabrać Gralla/Poltergeista ?
Musi, to są Przyjaciele, którzy muszą zostać zabrani, gdy bada się karty na obszarze.

: poniedziałek 02 sty 2012, 15:43
autor: Baltar
Nemomon pisze: Musi, to są Przyjaciele, którzy muszą zostać zabrani, gdy bada się karty na obszarze.
Dziękuje, tak też zagraliśmy.

: poniedziałek 02 sty 2012, 15:54
autor: Mały Nemo
Pamiętaj jednak, że Przyjaciele, którzy nimi się stają w jakiś okolicznościach (przykładowo Czarny Jednorożec) nie mogą zostać odłożeni na obszar - są odrzucani z gry.

: poniedziałek 02 sty 2012, 18:32
autor: Bludgeon
To teraz ja mam pytanie które mi przyszło do głowy w sumie z nikąd.
Postacią która ma zdolność zabierania przyjaciół (powiedzmy sorceress) chcę zabrać innemu graczowi najemnika. Najemnik ma napisane że przyłączy się tylko jak mu zapłacę 1 gold. Muszę płacić czy nie muszę?

: poniedziałek 02 sty 2012, 20:03
autor: Mały Nemo
To teraz ja mam pytanie które mi przyszło do głowy w sumie z nikąd.
Postacią która ma zdolność zabierania przyjaciół (powiedzmy sorceress) chcę zabrać innemu graczowi najemnika. Najemnik ma napisane że przyłączy się tylko jak mu zapłacę 1 gold. Muszę płacić czy nie muszę?
Musisz. Niemal identyczny przykład został podany w instrukcji do podstawki.

: wtorek 03 sty 2012, 23:55
autor: Nuitt
Trzy pytania.
Primo. Przy wylosowaniu 3 kart (w krainach środkowych), jako pierwszy trafił mi się Diablik. Teleportował mnie na Skały - czy rozpatruję pozostałe dwie karty, czy zostają one na miejscu wylosowania diablika?
Secundo. Amulet ("Nie możesz rzucać Zaklęć, w tym Zaklęcia Rozkazu(...)") - wylosowałam go wraz z kartą dającą mi tyle zaklęć na ile pozwala mi moc. Mimo niemożności ich rzucania - losuję te zaklęcia?
Tertio. Gdy wylosuję piąty przedmiot z kolei (nie posiadając muła) - czy mogę wybrać, który z posiadanych przedmiotów porzucam, czy po prostu nie biorę tego nowo wylosowanego?

: wtorek 03 sty 2012, 23:59
autor: Draugnimir
Primo: karty pozostają nierozpatrzone na miejscu ich wylosowania
Secundo: tak, losujesz (Amulet zabrania tylko rzucania Zaklęć, nie ich posiadania)
Tertio: wybierasz i odrzucasz jeden z pięciu Przedmiotów

: środa 04 sty 2012, 17:21
autor: glooth
Nemomon pisze:
To teraz ja mam pytanie które mi przyszło do głowy w sumie z nikąd.
Postacią która ma zdolność zabierania przyjaciół (powiedzmy sorceress) chcę zabrać innemu graczowi najemnika. Najemnik ma napisane że przyłączy się tylko jak mu zapłacę 1 gold. Muszę płacić czy nie muszę?
Musisz. Niemal identyczny przykład został podany w instrukcji do podstawki.
Hmm, a co w sytuacji kiedy nie mam tej SZ? Odbieram i co dalej? Zostaje na planszy?

: środa 04 sty 2012, 17:23
autor: Mały Nemo
glooth pisze:
Nemomon pisze:
To teraz ja mam pytanie które mi przyszło do głowy w sumie z nikąd.
Postacią która ma zdolność zabierania przyjaciół (powiedzmy sorceress) chcę zabrać innemu graczowi najemnika. Najemnik ma napisane że przyłączy się tylko jak mu zapłacę 1 gold. Muszę płacić czy nie muszę?
Musisz. Niemal identyczny przykład został podany w instrukcji do podstawki.
Hmm, a co w sytuacji kiedy nie mam tej SZ? Odbieram i co dalej? Zostaje na planszy?
Nie, nie możesz wtedy odebrać Najemnika. Dopóki nie masz złota, ażeby mu zapłacić, pozostaje on poza Twoim zasięgiem.

: środa 04 sty 2012, 17:54
autor: glooth
Hmm, a możesz mi powiedzieć gdzie w instruckji jest coś na ten temat? Bo szukam szukam i znaleść nie mogę ;)

: środa 04 sty 2012, 18:08
autor: Mały Nemo
Śmieszne, bo też nie mogę znaleźć, mimo że doskonale pamiętam, iż gdzieś zasadę o "płaceniu" czytałem. Możliwe, że na FFG. Niemniej znalazłem na 16 stronie to:
Poszukiwacze nie mogą zabierać kart, których nie mogą posiadać.
Na przykład, jeśli Poszukiwacz nie może posiadać Przyjaciół, nie
będzie mógł rzucić Zaklęcia Mesmeryzmu, aby zabrać jednego Przyjaciela
innemu Poszukiwaczowi.
Zabierając kartę innemu Poszukiwaczowi, ją badasz. Na Najemniku jest napisane, że dołączy się do Ciebie, jeżeli mu zapłacisz 1 sz. Interpretując powyższą zasadę, iż skoro nie możesz posiąść Najemnika, bo nie masz czym mu zapłacić, to nie możesz go próbować zabrać.

: środa 04 sty 2012, 18:20
autor: glooth
No to to rozumiem;) Ale nie do końca łapie dlaczego mam mu płacić, czy to znaczy, że przyjaciela(nie pamiętam nazwy) który przy przyłączaniu się do Ciebie zabiera pukt życia, to też trzeba go poświęcić? A tak już przy temacie, kart wrogów którzy pełnią rolę przyjaciół odebrać nie wolno?

: środa 04 sty 2012, 20:56
autor: Bludgeon
glooth pisze:No to to rozumiem;) Ale nie do końca łapie dlaczego mam mu płacić, czy to znaczy, że przyjaciela(nie pamiętam nazwy) który przy przyłączaniu się do Ciebie zabiera pukt życia, to też trzeba go poświęcić?
Homunkulus, i wygląda na to że tak.
glooth pisze:A tak już przy temacie, kart wrogów którzy pełnią rolę przyjaciół odebrać nie wolno?
Ja zawsze grałem tak że tych przyjaciół można zabrać po czym odrzuca się na śmietnik. Ale pewnie grałem źle.

: środa 04 sty 2012, 22:26
autor: Draugnimir
Skoro zabieraną innemu graczowi kartę traktuje się tak, jakby właśnie wylosowało się ją ze stosu kart Przygód, to najwyraźniej w przypadku tego Homunkulusa rzeczywiście trzeba pozbawić się punktu Życia.
Co się zaś tyczy Wrogów traktowanych w kategoriach Przyjaciół, to ja wychodzę z założenia, że nie są to "prawdziwi" Przyjaciele (tj. nie są kartami z zapisanym na nich typem "Przyjaciel"), toteż nie wchodzą w rachubę, kiedy mowa jest o Przyjacielach właśnie.

: środa 04 sty 2012, 22:41
autor: Mały Nemo
Draugnimir pisze:Co się zaś tyczy Wrogów traktowanych w kategoriach Przyjaciół, to ja wychodzę z założenia, że nie są to "prawdziwi" Przyjaciele (tj. nie są kartami z zapisanym na nich typem "Przyjaciel"), toteż nie wchodzą w rachubę, kiedy mowa jest o Przyjacielach właśnie.
Nowy FAQ rzuca światło na tę sprawę:
Cards That Become Followers
Some cards and special abilities allow characters to take cards
as Followers even if the card type is not actually listed as a
Follower. For example, the Minstrel’s special ability allows
him to charm Animals into joining him as Followers. A character
that has these Followers in his play area treats them
as normal Followers in all regards, except he cannot choose
to ditch them. If another character has an ability that affects
Followers, he cannot target a card that has become a Follower.
Example: A character cannot cast Mesmerism to take one of
the Minstrel’s charmed Animals because it is only considered
a Follower to the Minstrel.
If a character is forced to ditch or leave a card that has become
a Follower (such as the Cell space in the Dungeon, getting
turned into a Toad, or because the character is killed), the
Follower must be discarded instead.