Strona 14 z 16

: piątek 28 maja 2010, 10:26
autor: Valdi
Pre Order - w sklepach to w sumie ściema, na allegro widziałem miesiąc temu pre order Królowej Lodu. Tak samo ja Ci moge napisać Preorder następnego dodatku po highlandzie i napisać termin dostawy ~tydzień po wydaniu gry...

Co do Rebela w styczniu zapisali mnie na Podziemia Angielskie do dziś nie dostałem odpowiedzi...

: piątek 28 maja 2010, 10:33
autor: Kaktus+
Valdi pisze:Pre Order - w sklepach to w sumie ściema,
Zgadzam się. Po prostu pojawił się, to napisałem o tym fakcie.
Valdi pisze:Co do Rebela w styczniu zapisali mnie na Podziemia Angielskie do dziś nie dostałem odpowiedzi...
Też nie lubię już Rebela. Ceny wysokie, czas dostawy również.
Jedynie za Rebel Timesa ich cenię.

: piątek 28 maja 2010, 21:20
autor: budzo
Tak sobie czytałem karty skarbów i zobaczyłem, iż cloak of feathers (nie wiem jak to na polski jest) ma tę samą właściwość tyle, że nie trzeba odrzucać przyjaciół. Ciekawe, że w dyskusji o Podziemiach nikt o tym nie wspominał. A może wspominał tylko nie zauważyłem?

Kufir pisze:Wiem że losowo, ale co to zmienia ?
Masz 25% szans ze wylosujesz wlaśnie ten otwierający drogę do KW.
PLusem tego jest to iz traci sie Przyjaciol, wiec ewentulna obrona KW moze byc mocno utrudniona.

[ Dodano: Pią Maj 21, 2010 10:01 pm ]
Jeszcze się doczepię do znawców z oficjalnego forum, skąd pochodzi ten cytat:
Arnkell (Magic Object): Instead of moving normally you may discard Arnkell to teleport to any space in the same Region. You must ditch any followers before you move. (A rather poor relic if you ask me...)

Marny Relikt ???? To NAJPOTĘŻNIEJSZY Relikt jakie jest dostępny i jak się tutaj nie załamać.
](*,) ](*,) ](*,) ](*,)

: piątek 28 maja 2010, 23:22
autor: Kufir
Wspomnieliśmy ale zdobycie Skarbu jest o wiele trudniejsze niż zdobycie Reliktu. Dodatkowo mamy 10 kart Skarbów a Reliktów TYLKO 4, a to olbrzymia różnica.

: piątek 28 maja 2010, 23:44
autor: Kaktus+
z tym, że osobiście uważam Karty Skarbów w formie takiej jak są obecnie za nieco zbędne. Po prostu rozgrywka u nas wygląda tak, że owszem, Podziemia są dosyć często nawiedzane przez graczy, gdyż można dosyć szybko przypakować postać, jednak każdy dąży by wizyta u Władcy skończyła się natychmiastowym teleportem na KW i prawie zawsze udaje się to komuś.
Nie ma po prostu czasu na skorzystanie z dobrodziejstw Skarbów, gdyż zamiast porywać się na Władcę tylko po to by zdobyć Skarb jako nagrodę i cel pokonania Władcy, bardziej kuszącą opcją jest poczekanie kilka tur i katapulta na KW niż mozolne, trwająca kilka tur wędrówka przez Krainę Wewnętrzną.

: piątek 28 maja 2010, 23:53
autor: Kufir
Generalnie tak właśnie jest, dlatego postanowiłem utrudnić Podziemia wprowadzając moje autorskie karty. Teraz Podziemia są takie jakie być powinny, czyli niebezpieczne. Wielokrotnie ta mozolna wędrówka przez Wewnętrzną Krainę bardziej się teraz sprawdziła...


Skarby faktycznie rzadko są używane bo zazwyczaj losuje się je już na końcu rozgrywki, dlatego uważam że dobrze jest zastąpić kartę Reliktu:

Arnkell (Magic Object): Instead of moving normally you may discard Arnkell to teleport to any space in the same Region. You must ditch any followers before you move.
tą kartą:

Obrazek

Spowoduje to iż każdy będzie chciał szybko iść w Góry i spróbować szczęścia aby wylosować jeden Skarb. Później prawdopodobnie gracze znowu skoncentrują sie na planszy podstawowej lub własnię wędrówkę po Koronę Włądzy przez podziemia.

Takie rozwiązanie zdecydowanie lepiej wpływa na grywalność niż to co nam proponują autorzy gry.

: sobota 29 maja 2010, 00:39
autor: Roland
Kufir pisze:Skarby faktycznie rzadko są używane bo zazwyczaj losuje się je już na końcu rozgrywki
Tez to zauwazyłem juz jakis czas temu, u nas było dokładnie tak samo, niby były te skraby ale prawie nikt z nich nie korzystał dopiero pod koniec gry. Ale od kiedy gramy korzystając z pomysłu Nemo, tzn. jedna losowa karta Skarbu w Zamku za 7 MZ dla pierwszego chetnego Poszukiwacza jest troche lepiej. Teraz jak mam Królową Lodu to dodatkowo zamierzamy grac wedle zasady Skarby jako nagrody za zadania czarownika. Plan jest taki, ze za wykonanie dwóch zadan kazdy gracz moze otrzymac jedna losowa karte skarbu, ale kazdy moze w ten sposób zdobyc tylko jeden skarb, za kolejne wykonane zadania mozna juz dostac tylko Talizman.

: sobota 29 maja 2010, 00:55
autor: Draugnimir
Można ewentualnie jeszcze dalej pokombinować i wprowadzić np. możliwość wylosowania Skarbu zamiast Reliktu przy wyrzuceniu 12 oczek w Zaginionym Mieście, o czym już zresztą kiedyś wspominałem... ;)

: sobota 29 maja 2010, 01:21
autor: Roland
Tutaj fotka figurek z Highlands
http://www.boardgamegeek.com/image/7318 ... -expansion
wyglądaja na dość kruche, jakies takie powyginane te włócznie i ostrza :?

[ Dodano: Sob Maj 29, 2010 1:25 am ]
Ogólnie to figurki z podstawki rządzą, są nieporównywalnie lepsze od wszytskich z kolejnych dodatków, zarówno pod względem jakości plastiku (jest porządny i twardy) jak i szczegółowości w odwzorowaniu postaci.

: sobota 29 maja 2010, 01:43
autor: Draugnimir
Ano, zwłaszcza włócznia Walkirii jakaś krótka i krzywa, a i miecze Rogue'a też lekko wygięte... Poza tym, wydaje mi się, że dziwne wyrazy twarzy mają te postacie...

: sobota 29 maja 2010, 01:49
autor: Roland
Takie byle jakie te figurki troche. Robiąc grafike do karty postaci powinni wziąć pod uwage fakt, ze bedzie tez trzeba zrobić figurke i zrezygnowac z tych odstających drobnych elementów, które na rysunku w karcie Poszukiwacza wyglądaja dobrze ale juz w figurce niekoniecznie i łatwo mogą ulec uszkodzeniu

: sobota 29 maja 2010, 02:09
autor: Draugnimir
Co prawda to prawda, ale z drugiej strony... Walkiria bez włóczni to trochę jak rycerz bez konia... :?

: sobota 29 maja 2010, 10:42
autor: verdugo
Mnie wogóle nie podoba się grafika Walkiri. O ile ta przedstawiona na pudełku z highlands jest świetna, to ta z karty postaci nie może sobie koło niej stanac... [-X

: sobota 29 maja 2010, 20:13
autor: budzo
Kufir pisze:Generalnie tak właśnie jest, dlatego postanowiłem utrudnić Podziemia wprowadzając moje autorskie karty. Teraz Podziemia są takie jakie być powinny, czyli niebezpieczne. Wielokrotnie ta mozolna wędrówka przez Wewnętrzną Krainę bardziej się teraz sprawdziła...


Skarby faktycznie rzadko są używane bo zazwyczaj losuje się je już na końcu rozgrywki, dlatego uważam że dobrze jest zastąpić kartę Reliktu:

Arnkell (Magic Object): Instead of moving normally you may discard Arnkell to teleport to any space in the same Region. You must ditch any followers before you move.
tą kartą:

[url=http://img195.imageshack.us/img195/8018 ... rzd.th.jpg]Obrazek[/URL]

Spowoduje to iż każdy będzie chciał szybko iść w Góry i spróbować szczęścia aby wylosować jeden Skarb. Później prawdopodobnie gracze znowu skoncentrują sie na planszy podstawowej lub własnię wędrówkę po Koronę Włądzy przez podziemia.

Takie rozwiązanie zdecydowanie lepiej wpływa na grywalność niż to co nam proponują autorzy gry.
Ja utrudniłem tak, że Talizman można dostać wykonując 4 warlock questy i tylko w ten sposób. Dzięki temu pójście do podziemi po sam skarb się opłaca we wcześniejszym momencie gry tzn od razu kiedy jesteśmy w stanie uzbierać 12 mocy lub siły. Wtedy taki skarb daje dużo (zależy oczywiście jaki i jak użyty)

A skarb zamiast reliktu nie wydaje mi się dobrym pomysłem. Skarby w podziemiach, relikty w górach. Po co to zmieniać ? Po to są różne krainy, żeby były różne karty. Ja zresztą gram tak, że za 4 warlock questy zamiast talizmanu można sobie wylosować skarb. I też się nieźle sprawdza.

: sobota 29 maja 2010, 20:35
autor: Kufir
Twój wybór ale wykonanie 4 oryginalnych Zadań z gry to ŻADNE wyzwanie.

: sobota 29 maja 2010, 22:43
autor: budzo
Utrata talizmanu to też żadne wyzwanie...zwłaszcza jak się ma słabą jeszcze postać.

: niedziela 30 maja 2010, 15:45
autor: Draugnimir
budzo pisze: A skarb zamiast reliktu nie wydaje mi się dobrym pomysłem. Skarby w podziemiach, relikty w górach. Po co to zmieniać ? Po to są różne krainy, żeby były różne karty.
Teoretycznie tak, ale warto pójść na takie ustępstwa w sytuacji, gdy okazuje się, że w zasadzie nie opłaca się brnąć przez Podziemia po sam tylko Skarb, że Poszukiwacz, który tam wchodzi, zwykle robi to już z myślą o przeskoczeniu na Koronę Władzy, a wtedy znaczenie Skarbu staje się marginalne. Więc taka zmiana ma na celu po prostu zwiększenie potencjału tych kart. Zresztą, Relikty są tylko cztery...
Kufir pisze: Twój wybór ale wykonanie 4 oryginalnych Zadań z gry to ŻADNE wyzwanie.
Owszem, wyzwanie pewnie niewielkie, ale na pewno większe niż wykonanie jednego Zadania... a poza tym, potencjalnie dość czasochłonne. ;)

: niedziela 30 maja 2010, 16:04
autor: Mały Nemo
8 Zadań, zacznijcie grać na 8 Zadań. Jak w Labiryncie, 8 zakrytych zadań, przeciwnicy ich nie znają, a musicie wykonywać je po kolei, nie możecie zobaczyć, jakie jest następne, póki nie wykonacie aktualnego.

: poniedziałek 31 maja 2010, 18:15
autor: budzo
Rebel właśnie napisał mi, że wysłali moją paczkę z Highlandem! Tak więc jutro możliwe, że będę się cieszył jak dziecko :)

: poniedziałek 31 maja 2010, 19:17
autor: Roland
budzo pisze:Rebel właśnie napisał mi, że wysłali moją paczkę z Highlandem! Tak więc jutro możliwe, że będę się cieszył jak dziecko :)
Wiec jak tylko ja otrzymasz podziel sie z nami wiedza na temat zawartości pudełka, ciekawi mnie czy FFG spełniło prośby graczy i zamieściło w środku jakąs dodatkowa upragnioną wypraske na karty tak jak w podstawce czy tez kolejny raz bedziemy miec do czynienia z marnotrawstwem miejsca w pudełku tak jak w dodatku Podziemia.

: poniedziałek 31 maja 2010, 19:21
autor: Mały Nemo
Na pewno inaczej są pakowane karty. Jak ktoś zna biały proszek, to opakowań będzie miał więcej xD

: poniedziałek 31 maja 2010, 22:23
autor: Roland
Świetne fotki z Highlands:

http://www.boardgamegeek.com/image/7353 ... size=large

http://www.boardgamegeek.com/image/7353 ... size=large

http://www.boardgamegeek.com/image/7353 ... size=large

Rewelacyjnie to wygląda :smile:

[ Dodano: Pon Maj 31, 2010 10:29 pm ]
Zwróćcie uwage na figurke Walkirii na trzecim zdjęciu a konkretnie na jej włócznie :/

: poniedziałek 31 maja 2010, 22:37
autor: Draugnimir
Ano, wręcz majestatycznie... :D
...choć przeraża mnie myśl o miejscu, jakie trzeba będzie na grę wraz z Górami wygospodarować. Z samymi Podziemiami byłem w stanie upchnąć się jeszcze jakoś na stole, ale teraz... chyba trzeba się będzie sprowadzić do parteru w końcu... :-P

A tak swoją drogą, fajnie, że więcej kart dzięki tym fotkom mamy okazję zobaczyć. Szczególnie podoba mi się Pool of Fortitude (?) - po 2 żetony Życia i Siły do zabrania (jeśli dobrze zgaduję) - a i Prospector oraz Rock Face (?) całkiem ciekawe... :)

Ano, włócznia Walkirii rzeczywiście wygląda, jakby z gumy była... :-P

: wtorek 01 cze 2010, 00:06
autor: Roland
Ja sie z Podziemiami na stole mieszcze, w 4 osoby nawet da rade grac choc ciasno, ale z Górami i Podziemiami razem to juz nie ma szans niestety a na podłodze to po dłuzszej grze gnaty bolą :/ zreszta jak dorwe góry to Podziemia na pewien czas pójda w odstawke :smile:

A co do tej stronki, z której pochodza fotki to polecam odwiedzac ja, co jakis czas ludziska dodaja nowe foty, ja na tej stronie śledze wszystkie nowe dodatki zanim pojawia sie w polskiej wersji. Jest tam masa ciekawych zdjec, wystarczy tylko w wyszukiwarce na górze strony wpisac nazwe gry lub dodatku. Oprócz fotek tez duzo ciekawego do poczytania jak ktos zna angielski. Ktoś tam opisał pierwsze wrazenia po grze z Highlands i wogóle masa ciekawostek. Mozna tez oblukac jak wyglądała 3 edycja talismanu, masa zdjęć.

: wtorek 01 cze 2010, 19:19
autor: budzo
No i mam świeże pudełko z Highlandem u moich stóp :)

Pierwsze wrażenia dość pozytywne. Ciekawie się to prezentuje wszystko. Jedyne co boli to identyczny sposób poruszania się jak w podziemiach. Ale to już wiadomo było wcześniej. Ale po kolei:

Pudełko - niestety nowych przegródek brak... pewnie za drogie były dla ffg. Identyczne jak Podziemia.

Plansza - ładna, nie tak oczoje... tzn tak jaskrawa jak podziemia. Dużo szarego, niebieskiego, trochę zielonego...jak to w górach :) Ogólnie duży plus

Alternatywne zakończenia - Eagle King bez sensu po co dawać 2 razy to samo zakończenie tylko pod inną nazwą? Hand of Doom takie sobie, ale za to Battle Royale jest w pytę. Chyba będę z nim grał. Przy utrudnionych zasadach zdobycia talizmanu jest jeszcze ciekawiej.

Poszukiwacze - kolejny duży plus. Nie za potężni nie za słabi, oryginalne zdolności...jedynie Sprite odstaje od reszty. Jeszcze jej 1 fejta dali... no i może Higlander mógłby mieć jeszcze jedną zdolność jakąś. Ale nie czepiajmy się.

Relitky - o nich było już dużo mówione. Mało ich to główny wniosek.

Karty przygód - głównie przenoszące w góry. Plus kilka Rune Gejtów. Jeszcze ciekawiej byłoby gdyby na planszy Gór były jakieś Runy. Nic specjalnego ogólnie, ale nie o karty przygód przecież chodzi.

Zaklęcia - tutaj to się nie popisali, tylko 5 z czego każde w 2 egzemplarzach. Lightning bolt bez sensu - to samo co Uruchomienie (tak apropos przekręcania nazw :) ) tylko, że można rzucić w dowolnym czasie. Pozostałe całkiem ciekawe, ale nie jakieś przełomowe.


Karty gór - dużo i ciekawe. Trinkety są spoko, niektóre z nich nawet całkiem potężne wbrew pozorom. Sporo Nieznajomych zamieniających w ropuchę, co faworyzuje postacie posiadające dużo Losu. Szczególnie do gustu przypadł mi Magpie - ptaszek przyjaciel, który zamienia Encounter number (sory ale nie umiem tego przetłumaczyć) leżącego na planszy przedmiotu na 1. Także trinket, który umożłiwia odrzucenie dowolnej liczby czarów i wzięcie w zamian nowych (jakże przydatne szkoda, że jednorazowe), Guru - taki Półbóg tyle, że wybierasz ze stosu kart użytych. Astrolog - bierzesz 3 karty przygód (właśnie nie wiem czy chodzi o przygody czy o karty gór, ale pisze Adventure Cards, wybierasz jedną i możesz ją położyc na szczycie stosu w dowolnym momencie. No i jeszcze sporo innych. Sporo kart z dodatku "Smoki" (Gigant burzy, Smocza krew, Smocze Zęby, Magiczna buława).

Generalnie więcej "przyjemnych" kart niż "nieprzyjemnych". Warto iść zwłaszcza na początku gry gdy nie ma się wiele do stracenia.

No i to chyba tyle tak na pierwszy rzut oka. Niestety nie będę miał okazji dziś zagrać, może jutro to podzielę się wrażeniami.

[ Dodano: Wto Cze 01, 2010 9:19 pm ]
Tak sobie pomyślałem, że może zapodam jeszcze kilka "niebezpiecznych" kart:

Mountain Dragon - Siła 8 i zieje ogniem (musisz wyrzucić mniej od mocy swej)

Cauldron Crone: Rzucasz kością, 1 - ropucha, 2 - tracisz 2 życia, 3 - tracisz 1 życie (4,5,6 zyskujesz ,1,2, całe)

Vagabond: musisz wziąć go jako Przyjaciela (co ciekawe ma nr 5 - ach ta niekonsekwencja). Jak wyrzucisz 1 podczas ruchu kończysz turę.

Luck Fairy - to samo co Crone tylko z fejtem.

Leprechaun - to samo tylko ze złotem.

Highland Raiders - uprowadzają wszystkich przyjaciół (umieść ich na obszarze Ridgeway)

Cyklop - identycznie jak w 2 edycji, zjada przedmiot, przyjaciela lub nie robi nic.

Lodestone - zajmuje 2 miejsca w ekwipunku, musisz go wziąć, możesz sprzedać u Alchemika za 1.

Narrow path - identyczny efekt jak Przepaść (Atak Orłów Kufira już chyba niepotrzebny)

Hidden Chasm - tracisz Muły, Konie z wozem i bez, Rumaki.

No i to tyle... było jeszcze kilka z zagrożeniem utraty życia, ale zbyt słabe by je tu umieszczać.