Strona 2 z 8

: środa 19 gru 2012, 10:30
autor: Rebelix
Liczę, że moja instrukcja do Wilkołaka brzmi tak samo jak Twoja i, że dobrze ją rozumiem. Jeśli spojrzysz na 3 stronę, rozdział Przemiana w Likantropa, 1 zdanie ostatniego akapitu możesz przeczytać:

"Jeśli Poszukiwacz zostanie zamieniony w Ropuchę, musi odrzucić swoją kartę Likantropa."

Ja jako odrzucanie rozumiem to, że daną kartę odkładam na odpowiedni stos kart i nie mam już do niej prawa (z malutkimi wyjątkami). Przy przemianie w ropuchę swoje przedmioty, przyjaciół i złoto porzucasz czyli zostawiasz na obszarze na którym się zmieniłeś w ropuchę. Ale kartę Likantropa odrzucasz czyli wędruje ona na stos kart Likantropów i po powrocie do swojej normalnej postaci już jej z stamtąd nie bierzesz. Tak przynajmniej ja to rozumiem.

: środa 19 gru 2012, 11:03
autor: Rogo
Muszę przyznać, szanowni koledzy, że się trochę poprawiliście, bo narzekacie na zasady dopiero po dostaniu dodatku w ręce ;) Aczkolwiek chyba nadal przed pierwszą rozgrywką xD
Szkoda tylko, że chyba przy każdym dodatku znajdzie się narzekacz, któremu oryginalne zasady nie pasują (i to jeszcze przed przetestowaniem ich) i od razu chce je zmieniać
Kufir pisze:Przeczytajcie dobrze instrukcję Wilkołaka
No niestety, Kufirze, to Ty musisz ją dobrze przeczytać, bo jest tak jak napisał Rebelix.

: środa 19 gru 2012, 11:14
autor: Rebelix
Skąd: Polska = Narzekanie: Wrodzone ;)

: środa 19 gru 2012, 12:16
autor: abubu
...a niektórzy narzekają, że inni narzekają ... :?

: środa 19 gru 2012, 12:30
autor: Kufir
Rogo pisze:Muszę przyznać, szanowni koledzy, że się trochę poprawiliście, bo narzekacie na zasady dopiero po dostaniu dodatku w ręce ;) Aczkolwiek chyba nadal przed pierwszą rozgrywką xD
Szkoda tylko, że chyba przy każdym dodatku znajdzie się narzekacz, któremu oryginalne zasady nie pasują (i to jeszcze przed przetestowaniem ich) i od razu chce je zmieniać
Kufir pisze:Przeczytajcie dobrze instrukcję Wilkołaka
No niestety, Kufirze, to Ty musisz ją dobrze przeczytać, bo jest tak jak napisał Rebelix.

Nie mam przed sobą instrukcji, ale na końcu omawianej kwestii pisze iż po 3 turach, gdy poszukiwacz wraca do normalnej postaci, z powrotem bierze kartę Likantropa.


I tutaj nie chodzi o narzekanie tylko o ewidentną nielogiczność autorów. Zresztą już nie pierwszą. Co to za klątwa ta Likantropia, która daje w zasadzie same plusy.

: środa 19 gru 2012, 12:56
autor: Rogo
Kufir, taka to klątwa, że wilko-kłaki są na codzień zwykłymi ludźmi, a gdy przemienią się w bestię, to nabierają na sile i są żądne krwi - i to właśnie przedstawili autorzy dodatku, co jest moim zdaniem właśnie bardzo logiczne.
A co do instrukcji, będę się posiłkował angielską, bo polskiej nie ma w sieci:
If a character is turned into a Toad, he must discard his Lycanthrope Card.
czyli tłumacząc dosłownie: Jeśli Poszukiwacz zostanie zamieniony w Ropuchę, musi odrzucić swoją kartę Likantropa.
If a character who has been turned into a Toad becomes a lycanthrope, his Toad Card and figure change back to his original character’s card and figure. He then takes a Lycanthrope Card as normal.
Nie wiem jak to jest dosłownie w polskiej instrukcji, ale ten fragment mówi, że jeśli Poszukiwacz, który właśnie jest Żabką, zostaje zamieniony w wilko-kaka, to zamienia kartę postaci i figurkę z powrotem na normalne. Wtedy normalnie bierze kartę Likantropa.

Niech ktoś zapoda dokładną treść z polskiej instrukcji, bo trzeba kolegę uświadomić, że żyje w błędzie :P

: środa 19 gru 2012, 13:06
autor: Mały Nemo
Rogo pisze:If a character is turned into a Toad, he must discard his Lycanthrope Card.
Rogo pisze:If a character who has been turned into a Toad becomes a lycanthrope, his Toad Card and figure change back to his original character’s card and figure. He then takes a Lycanthrope Card as normal.
Jeśli Poszukiwacz zostanie zamieniony w Ropuchę, musi
odrzucić swoją kartę Likantropa. Jeśli Poszukiwacz, będąc
zamieniony w Ropuchę, przemieni się w likantropa, jego kartę
i figurkę Ropuchy należy z powrotem zamienić na kartę
i figurkę jego oryginalnego Poszukiwacza. Następnie normalnie
otrzymuje kartę Likantropa.

: środa 19 gru 2012, 13:07
autor: Kufir
Kufir, taka to klątwa, że wilko-kłaki są na codzień zwykłymi ludźmi, a gdy przemienią się w bestię, to nabierają na sile i są żądne krwi - i to właśnie przedstawili autorzy dodatku, co jest moim zdaniem właśnie bardzo logiczne.
Owszem i jest to właśnie przykład zmarnowanego potencjału Wilkołaka i likantropii. Zamiast wprowadzać kolejne nowe zagrania taktyczne i utrudniać tym samym grę, wszyscy gracze będą dążyć do tego aby jak najszybciej być Likantropem. W sumie na początku gry to same plusy. 2 do skuteczności + 1 do spotkania z Wilkołakiem, żyć nie umierać.

: środa 19 gru 2012, 14:14
autor: Rebelix
To czy Likantrop daje same plusy czy nie jest zapewne zależne od tego co jest wartościowe dla innych a co nie. Przede wszystkim Likantrop działa tylko w nocy, w ciągu tej samej nocy wszystkie istoty maja +1 do swojej skuteczności co w efekcie oznacza, że nasza Likantropia (nawet nie wiem czy to słowo można tak odmieniać czy nie) daje nam jedynie +1.

Druga sprawa to ta, że w nocy jeśli trafimy na innego poszukiwacza i wygramy to nie możemy zażądać normalnej nagrody. Jeśli dajmy na to wszyscy tak jak Kufir sugeruje będą dążyć do szybkiej zmiany w Likantropa i im się to uda okazuje się, że w nocy wszyscy Poszukiwacze mają +2 do swojej skuteczności czyli nie daje im to żadnej przewagi (jaki masz bonus mając +2 jeśli Twój przeciwnik też ma +2) ale za to żaden z nich nie ma prawa zażądać normalnej nagrody co może np. utrudniać wykonanie zadania czarownika (pamiętam, że jest takie które polega na odebraniu życia innemu Poszukiwaczowi). Można też wykorzystać ten fakt do tego by chronić swoje przedmioty przed silniejszymi Poszukiwaczami którzy mają dużą szansę nas pokonać i w efekcie nam odebrać jakiś super cool Magiczny Przedmiot, wtedy za dnia trzymamy się z daleka albo myślimy coby tu zrobić żeby znowu była noc.

Po trzecie widziałem kilka kart które mają negatywny wpływ na Likantropów... to chyba jeśli trafisz na tłum wieśniaków będąc Likantropem zostajesz od razu zabity.

Ja pozwolę sobie nie zgodzić się z tym, że bycie Likantropem daje same plusy. Aczkolwiek każdy ma prawo do własnej strategii czy chce być Likantropem jak najszybciej czy też nie.

: środa 19 gru 2012, 15:45
autor: Revix
Zgodzę się z Kufirem że w czasie nocy likantropia daje wymierne korzyści, a właściwie coś za coś - o ile mamy +2 do walki ( a potencjalne potwory +1) to nie możemy zabierać pokonanym poszukiwaczom przedmiotów, ba musimy ich atakować, co może często okazać się wyjątkowo niekorzystne.
Jednakże w czasie dnia likantropia posiada same minusy (ot kilka niezbyt miłych kart, które możemy spotkać) ;)

: środa 19 gru 2012, 18:50
autor: Rebelix
Czy zmiana karty czasu przy wylosowaniu zdarzenia ma miejsce tylko kiedy losowanie jest wynikiem polecenia obszaru?

Chodzi mi o taką sytuację jak np. Gracz podczas swojej tury odrzuca skrzynie ze skarbem z rozszerzenia królowa lodu i losuje 5 wierzchnich kart przygód. Żadna z tych kart to nie był przedmiot więc wszystkie odrzuca na stos kart odrzuconych ale wśród nich było zdarzenie. Czy odwracamy kartę czasu wtedy?

: środa 19 gru 2012, 20:36
autor: Revix
Wydaje mi się i mam nadzieję, że nie

: czwartek 20 gru 2012, 00:14
autor: Rebelix
Podpytam jeszcze o kartę alternatywnego zakończenia Powiernicy Światła.

1. "Wszyscy gracze rozpoczynają grę Dobrymi Poszukiwaczami" to oznacza, że losujemy poszukiwaczy tylko spośród tych którzy startowy charakter mają dobry?

2. "Poszukiwacze, kiedy się spotykają, mogą dowolnie wymieniać się złotem, przedmiotami oraz przyjaciółmi" to znaczy za obopólną zgodą? Czy to poszukiwacz który spotyka innego decyduje co zamienić na co?

: czwartek 20 gru 2012, 00:29
autor: Revix
Myślę, że to zakończenie ma wprowadzać kooperację do gry, bo przecież albo wszyscy wygrywają, albo przegrywają - stąd i sądzę, że za obopólną zgodą.

: czwartek 20 gru 2012, 00:37
autor: Mały Nemo
Rebelix pisze:1. "Wszyscy gracze rozpoczynają grę Dobrymi Poszukiwaczami" to oznacza, że losujemy poszukiwaczy tylko spośród tych którzy startowy charakter mają dobry?
Nie, startowy Charakter wszystkich Poszukiwaczy jest Dobry, nawet jeżeli na ich kartach widnieje inny.

: czwartek 20 gru 2012, 07:07
autor: abubu
A co z poszukiwaczami z zapisem (mniej więcej): "twój charakter NIGDY nie może zostać zmieniony" (np. kultystka)
Trzeba takiego odrzucić i wybrać nowego? Czy na siłę zmienić?

: czwartek 20 gru 2012, 08:36
autor: Rogo
Nemomon pisze:
Rebelix pisze:1. "Wszyscy gracze rozpoczynają grę Dobrymi Poszukiwaczami" to oznacza, że losujemy poszukiwaczy tylko spośród tych którzy startowy charakter mają dobry?
Nie, startowy Charakter wszystkich Poszukiwaczy jest Dobry, nawet jeżeli na ich kartach widnieje inny.
A to z jakiej racji? Mi interpretacja Rebelixa wydaje się bardziej sensowna.

: czwartek 20 gru 2012, 09:04
autor: Poochacz
Właśnie: wracając do zakończenia "Powiernicy Światła" mam pytanie do tych, którzy rozegrali już partię z Wilkołakiem. Ile razy w ciągu gry miała miejsce zmiana czasu na Noc? Wg instrukcji: "Za każdym razem, kiedy Poszukiwacz podczas swojej tury wyciągnie jedną lub więcej kart Zdarzeń, zanim rozpatrzy jakąkolwiek kartę, musi odwrócić kartę na drugą stronę" Do tego dochodzą zmiany wynikające ze spotkań. I tu dochodzę do puenty...

"Na początku gry każdy Poszukiwacz otrzymuje 2 żetony Losu ze stosu i umieszcza je na tej karcie" - grając w dwie osoby na kartę trafią 4 żetony.

"Za każdym razem, gdy zapada Noc, odrzuć jeden żeton Losu z tej karty. Jeśli zostanie odrzucony ostatni żeton Losu, gra kończy się i wszyscy gracze przegrywają. Jeśli poszukiwacz wkroczy na Koronę Władzy, zanim ostatni żeton Losu zostanie odrzucony, wszyscy gracze wygrywają!"

W jaki sposób wygrać w tym scenariuszu??? Zakładając że przy odpowiednim zbiegu okoliczności czterokrotna zmiana czasu na noc (i pozbycie się wszystkich żetonów z karty) może wystąpić już po 7-8 turach to już od samego początku musielibyśmy pędzić do Korony Władzy, co przy niskich początkowych statystykach jest chyba niewykonalne. Poza tym nie widzę sensu gry na wyścigi i rozkładania jej przez jakieś 10 minut by drugie 10 minut grać.

Sam pomysł jest ciekawy i chętnie zagrałbym w tej konwencji ale przez powyższą zasadę wydaje mi się ona nierealna

: czwartek 20 gru 2012, 10:31
autor: abubu
jeszcze się nie zagłębiałem w karty/zakończenia/itp ... ale jeśli to co piszesz jest prawdą (a nie ma powodów aby nie wierzyć) to to zakończenie to jest babol straszny... Kart zdarzeń jest mnóstwo w grze... Chyba trzeba będzie zagrać sama Podstawka + Wilkołak i sprawdzić jak to w praniu wyjdzie.

: czwartek 20 gru 2012, 10:48
autor: Rebelix
Co do mojego 1szego pytania to właśnie pisałem je z myślą o jakiej wspomniał Abubu... co jeśli przy takim zakończeniu trafi nam się np. mroczna kultystka która w założeniu jest zawsze zła. Zmiana jej charakteru na zawsze dobry jest oczywiście możliwa ale czy nie powoduje pewnego zgrzytu?

Jeśli chodzi o moje drugie pytanie to wykazałem się brakiem wyobraźni. Oczywiście Revix ma rację i intencją tego zakończenia zapewne jest to żeby wszyscy gracze kooperowali ze sobą i grali pod jednego poszukiwacza który ma szansę najszybciej dojść na obszar korony władzy.

Tak mnie nachodzi myśl... a może to zakończenie to ukłon od twórców w stronę wszystkich żonatych graczy którzy teraz mają możliwość rozegrania partyjki ze swoją Najdroższą (jeśli nie ma obawy, że zacznie wyciągać jakieś aluzje to proponuję dać jej krasnoluda) bez obawy czy nadchodzącą, zimową noc spędzą jednak na kanapie z co najwyżej 1 jaśkiem zamiast w cieplutkim łóżeczku. :roll:

: czwartek 20 gru 2012, 11:57
autor: Mały Nemo
Rogo pisze:
Nemomon pisze:
Rebelix pisze:1. "Wszyscy gracze rozpoczynają grę Dobrymi Poszukiwaczami" to oznacza, że losujemy poszukiwaczy tylko spośród tych którzy startowy charakter mają dobry?
Nie, startowy Charakter wszystkich Poszukiwaczy jest Dobry, nawet jeżeli na ich kartach widnieje inny.
A to z jakiej racji? Mi interpretacja Rebelixa wydaje się bardziej sensowna.
Bardzo wątpię, by chodziło o segregację Poszukiwaczy. Jeżeli jednak tak, to na pewno wprost by wspomnieli, iż przed losowaniem Poszukiwacza należy odrzucić tych, co mają inny Charakter niźli Dobry. Pomijam, iż w takim przypadku Zakończenie to by było wyjątkowo głupie i niegrywalne, bo nikomu nie chciało by się przeglądać tych 50+ kart Poszukiwaczy, wybierać tylko Dobrych, a po zakończeniu gry znów ich wtasowywać do talii, mając nadzieję, iż jakoś równomiernie ten Charakter Dobry się rozłoży pomiędzy inne karty. ;)

Co do Kultystki, to nie widzę z nią problemu, by miała Charakter Dobry zawsze. To jest w końcu Alternatywne Zakończenie, którego efekty są nadrzędne w stosunku do wszelkich innych efektów. To nie jest pojedyncza karta, tylko zasady scenariusza, który gracie. Dlatego też może łamać zasady i inne przepisy.

: czwartek 20 gru 2012, 12:08
autor: Rebelix
Nemo mógłbyś tutaj podać oryginalny zapis tej karty? Bo opis na polskiej karcie nie sugeruje (przynajmniej w moim odczuciu), że zmieniamy charakter naszego poszukiwacza na dobry niezależnie od tego jaki jest jego charakter startowy. Ten opis mówi nam, że rozpoczynamy grę Dobrym Poszukiwaczem. A dla mnie dobry to tylko ten który jako charakter startowy ma napisany: Dobry.

I jak z tą kwestią wylosowania zdarzenia kiedy losujemy karty nie z polecenia obszaru?

: czwartek 20 gru 2012, 12:19
autor: Mały Nemo
All players start the game with characters
of good alignment. Characters are always good;
if an effect changes a character’s alignment, he
loses 1 life instead.
Rebelix pisze:I jak z tą kwestią wylosowania zdarzenia kiedy losujemy karty nie z polecenia obszaru?
Mam smutną wiadomość:

Whenever a character draws one or more Events during his
turn
, before he encounters any cards, he must flip the Time
Card over to the other side.

You may discard the Chest
during your turn to draw

the top 5 Adventure Cards
and take 1 Object of your
choice.

Więc osobiście bym grał, iż takie wylosowane Zdarzenie także flipuję kartę Czasu.
Ten opis mówi nam, że rozpoczynamy grę Dobrym Poszukiwaczem. A dla mnie dobry to tylko ten który jako charakter startowy ma napisany: Dobry.
No tak, rozpoczynamy grę Dobrym Poszukiwaczem. Więc jeżeli miał on charakter Zły napisany na karcie, to teraz jest Dobry. Raz jeszcze, gdyby chodziło o segregację, to by wprost to napisali.

: czwartek 20 gru 2012, 12:29
autor: Rebelix
Dlaczego to smutna wiadomość? Dla mnie to wiadomość której się spodziewałem i która dodaje trochę siły takim kartą jak wspomniana skrzynia ze skarbem, co można odpowiednio taktycznie wykorzystać. Troszeczkę martwi mnie tylko to, że Hiena Cmentarna często może wpływać na zmianę czasu gdy losuje karty na cmentarzu. Albo to, że czasami taka zmiana może następować jedna po drugiej... np. trafiamy kartę zdarzenia nalot na wioskę - odwracamy kartę czasu - losujemy 4 karty a wśród nich kolejne zdarzenie - odwracamy kartę znowu na stronę na której była przed sekundą. Niby nic ale w międzyczasie wszystkie wypasione księżycowe zdarzenia poszły się...

: czwartek 20 gru 2012, 12:34
autor: Mały Nemo
Wydawało mi się, iż wam (albo Revixowi) nie podobała się taka możliwość. Aczkolwiek z zapisu prosto to wynika.

Co do Hieny, to myślę, iż może to być także jego sposób na grę - usuwanie pozytywnych Z darzeń, które bardziej by pomagały innym jak jemu. Z drugiej strony też Hiena musi krążyć wokół Cmentarza, by w końcu na jego obszar trafić.