Strona 2 z 5

: piątek 21 mar 2008, 14:15
autor: Master
Ale to by było nielogiczne gdyby taki Wampir zostając Królewskim Championem nagle stwierdził że od dzisiaj przechodzi na dietę i krwi już nie pije. Pije bo taka jego natura.

: piątek 21 mar 2008, 14:31
autor: Johnny 5
Toć przecie napisałem że każdy moze grać jak chce a ja tylko podaję co w instrukcji piszą...
MiM to nie RPG, to planszówka, która nie jest logiczna.

-> wg zasad z instrukcji zdolności nie przechodzą
-> wg logiki powinny przechodzić

Ja gram wg zasad.

: piątek 21 mar 2008, 14:32
autor: stave
Dlatego należy wybrać odpowiednią opcję - instrukcja o tym nic nie pisze tak jak Johnny 5 napisał, a w angielskim odpowiedniku jeśli dobrze kojarzę to mówiła, że zdolności starej postaci zostają. Patrząc jednak na nasz odpowiednik to już patrząc nawet pomijając instrukcję, taka postać by była zwyczajnie przegięta.
Pozdrowionka Stave

: piątek 21 mar 2008, 14:40
autor: Master
Dlatego tą prezgiętość należy zrównoważyć stopniem trudności jej pozyskania.

: piątek 21 mar 2008, 14:43
autor: stave
innymi słowy kolejna ingerencja w zasady, czyli temat powinien byc przeniesiony do zasad według graczy a nie oryginalnych zasad.

: piątek 21 mar 2008, 14:54
autor: Katiusha
Wszystko by było jasne jakby na kartach Poszukiwaczy-Profesji było napisane czy stare skill'e zachowujemy czy też nie tak jak jest to opisane z S/M/W, Przyjaciółmi i Przedmiotami.
A tak jedni tak grają, inni inaczej i każdy próbuje przekonać innych, że jego interpretacja jest prawidłowa i powinno sie tak grać.

: piątek 21 mar 2008, 14:57
autor: Johnny 5
Wszystko jest jasne bo wszystko jest w instrukcji. Jeśli napisali co się zachowuje to oczywiste że reszty się nie zachowuje.

A to jak kto gra to już jego sprawa i zalezy od tego jak się umówi z pozostałymi graczami.

: piątek 21 mar 2008, 17:55
autor: Valdi
Owszem wszystko jest w instrukcji, w odpowiedniej instrukcji...

Rozumiem że wszyscy są przekonani o swojej racji. Jednak zapomnieliście o dodatku który MISTRZOWIE z czasopisma MiM.

Profesja = Mistrz czemu? Jest to tylko nazwa (zresztą profesja została użyta umownie) To że nowi Poszukiwacze w mieście to Mistrzowie mówi właśnie instrukcja:

Kod: Zaznacz cały

MIASTO - jedno z rozszerzeń popularnej gry MAGIA I MIECZ - wprowadziło nowy typ Poszukiwaczy: Mistrzów. Są oni uzupełnieniem wyjściowej postaci i wnoszą nowe Zdolności, dodatkową Siłę i Moc, a także kilka interesujących efektów ubocznych. (...)
To ze wstępu do instrukcji.

Dalej czytając instrukcję dodatku w punkcie Wykorzystanie Mistrzów jest napisane:

Kod: Zaznacz cały

Jeżeli gracz zdecyduje się na wzięcie nowego Poszukiwacza - Mistrza, zdejmuje z podstawki obrazek, reprezentujący jego wyjściowego Poszukiwacza i zastępuje go obrazkiem Mistrza, który następnie ustawia na właściwym, podanym na Karcie Poszukiwacza polu Startowym.
Gracz kładzie Kartę Mistrza obok Karty swego właściwego Poszukiwacza, dodając do jego cech i zdolności premie, które wnosi Mistrz. Najprościej jest umiescić żetony, odzwierciedlające wzrost Siły, Mocy i/lub Wytrzymałości obok już leżących przy starej Karcie. Jedną cechą pierwotnego Poszukiwacza, która może ulec zmianie jest jego Charakter. Zawsze jest przyjmowany charakter Mistrza i jeśli nastąpiła jakaś zmiana należy sprawdzić czy obecny Charakter pozwala na posiadanie wszystkich Przyjaciół, Przedmiotów, itp., (...)
Instrukcja bardzo dokładnie wyjaśnia że jedyną zmianą jaka następuje to zmiana charakteru a nie umiejętności, Także to chyba powinno pomóc w wszelkich niejasnościach.

: piątek 21 mar 2008, 17:59
autor: Master
Ach mistrzowie........... Czy ktoś chciałvy sprzedać orginalnych mistrzów?

: piątek 21 mar 2008, 18:00
autor: Johnny 5
Jak widać to co piszą w jego instrukcji jest sprzeczne z tym co piszą w instrukcji do Miasta. Więc można uznać, że i jedna i druga wersja jest zgodna z jakąś instrukcją :P A że z tego dodatku nie korzystam, choć mam go na stanie (ale uważam że jest tandetnie zrobiony i nieprzemyślany) to i zasad z niego nie stosuję :P Natomiast dodawania zdolności uważam nadal za przegięcie, które jest po prostu niedopuszczalne.

: piątek 21 mar 2008, 18:05
autor: Katiusha
Valdi to instrukcja z Miasta czy z Mistrzów?

Zatem zgodnie z nią można łączyć skill'e Poszukiwacza ze skill'ami z karty Profesji. I fajnie, bo zawsze tak robiłam. Tylko czasem pewne umiejętnosci wykluczają się na wzajem i wtedy chyba nadrzędną jest umiejętnosc z karty profesji? :-k

: piątek 21 mar 2008, 18:12
autor: Master
Nie nadrzędną jest ta z karty poszukiwacza. Wampier, wampir i jeszcze raz wampir to koronny przykład.

: piątek 21 mar 2008, 18:21
autor: Artownik
Więc wygląda na to, że ktoś przy dodatku Mistrzowie zdecydował się zmienić obowiązujące zasady.. co mnie aż tak bardzo nie dziwi, bo poza Arcymagiem reszta nie prezentowała się zbyt zachęcająco.

Z drugiej strony takim zmianom nie ma się co dziwić zwłaszcza ze względu na Mistyka, który jednak daje do zrozumienia w pewnym sensie, że jest rozwinięciem poprzedniej postaci.

Raczej nie me sensu grać wedle zasad ukazanych przez Valdiego, chociaż to oficjalne zasady. Przecież taki Arcymag to by rządził totalnie.. z drugiej strony Herold to zupełna pomyłka i dla niego takie rozwiązanie jest bardzo dobre.

: piątek 21 mar 2008, 18:52
autor: Master
Arcymaga powinno się poprostu trudniej zdobywać. Z resztą istnieje juz gdzieś taki temat.

: piątek 21 mar 2008, 23:23
autor: Korczyk
Gdybyś ten temat, o którym mówisz, przeczytał szerzej, nie cytowałbyś stamtąd tego rozwiązania Artownikowi; jakby o nim nie wiedział...

: piątek 21 mar 2008, 23:41
autor: Katiusha
Master pisze:Arcymaga powinno się poprostu trudniej zdobywać. Z resztą istnieje juz gdzieś taki temat.
Nie gdzieś tylko tu:

http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=1617

Jak już coś takiego piszesz to podawaj ścieżke do tematu, a tak poza tym takie posty jednolinijkowce nic nie wnoszą do tematu i zakrawają na spam.

: poniedziałek 24 mar 2008, 19:17
autor: Master
Gdybyś ten temat, o którym mówisz, przeczytał szerzej, nie cytowałbyś stamtąd tego rozwiązania Artownikowi; jakby o nim nie wiedział...
Ja niczego nie cytuję tylko przychylam się do takiego rozwiązania. A o tamtym temacie wspominam tylko po to aby dyskusja sie tu nie powtarzała.
[/quote]

Poszukiwacze

: środa 08 lip 2009, 18:59
autor: Polakowski
Czy jeśli dowolny poszukiwacz zmieni się na "białego" poszukiwacza zachowuje swoje zdolności ?

Np. Grając Astronautą/Szeryfem mogę dalej odzyskać Psioniczny Hełm, Skafander i Energotopór w Kosmicznej Fortecy za 1 mieszek złota?

Albo czy grając Czarnoksiężnikiem/Królewskim Szamponem mogę wybierać formę walki?

: środa 08 lip 2009, 19:09
autor: Mały Nemo
Oczywiście, zachowujesz "itp poprzedniego Poszukiwacza", więc w tym "itp" ukrywają się również specjalne zdolności.

: środa 08 lip 2009, 19:31
autor: Polakowski
To w takim razie Jasnowidz + Arcymag jest nie do wywalenia :|

: środa 08 lip 2009, 19:39
autor: Mały Nemo
Jasnowidz i bez Arcymaga jest nie do wywalenia.

: środa 08 lip 2009, 19:44
autor: Polakowski
To z Arcymagiem jest bardziej nie do wywalenia :)

: środa 08 lip 2009, 19:46
autor: Mały Nemo
Wiesz, wiele jest w MiMie takich ułożeń, iż jak tylko się zejdą, to jest pozamiatane. Grając Jasnowidzem trza mieć zaprawdę pecha, by przegrać. Szczerze mówiąc, to gdybym nim grał, to myślę, iż nie zawracałbym sobie gitary staraniem się dojścia do Sklepu Magicznego, tylko prosto bym uderzał na Koronę.

: środa 08 lip 2009, 20:16
autor: Artownik
No nie wiem Nemo, wydaje mi się, że błędnie interpretujesz instrukcję.

Instrukcja mówi, że kontynuuje się grę swoim nowym Poszukiwaczem, zachowując punkty, złoto Przyjaciół i Przedmioty. Nie ma żadnego "itp".

Wedle zasad biały poszukiwacz nie jest dodatkiem.

Z drugiej strony kiedyś już była dyskusja na ten temat i w sumie nie pamiętam co z niej wynikło.. pamiętam tylko, że Valdi rozstrzygnął sprawę pokazując zapis z instrukcji (o ile się nie mylę to dodatkowych Poszukiwaczy z numeru czasopisma Magia i Miecz).

: środa 08 lip 2009, 20:23
autor: Polakowski
Artownik pisze:No nie wiem Nemo, wydaje mi się, że błędnie interpretujesz instrukcję.

Instrukcja mówi, że kontynuuje się grę swoim nowym Poszukiwaczem, zachowując punkty, złoto Przyjaciół i Przedmioty. Nie ma żadnego "itp".

Wedle zasad biały poszukiwacz nie jest dodatkiem.

Z drugiej strony kiedyś już była dyskusja na ten temat i w sumie nie pamiętam co z niej wynikło.. pamiętam tylko, że Valdi rozstrzygnął sprawę pokazując zapis z instrukcji (o ile się nie mylę to dodatkowych Poszukiwaczy z numeru czasopisma Magia i Miecz).
Nie ma ?

Obrazek

Co prawde tu jest ITD zamiast ITP ale praktycznie to samo ma znaczenie.