Nowy pomysł:
każda karta ma symbol gestu (papier, kamień i nożyce), każdy gest przedstawia wyciągnięte palce (2-nożyce, 5-papier) lub ich brak (schowane-kamień), postanowiłem na tym oprzeć nadrzędną zasadę składania podstawowych combosów w grze:

karty z symbolem "papier": można dokładać do zestawów, za każde 5 kart z symbolem gracz otrzymuje dodatkowo +5 punktów premii;

karty z symbolem "nożyce": można dokładać do zestawów, za każde 2 karty z symbolem gracz otrzymuje dodatkowo +2 punkty premii;

Karty z symbolem "kamień": karty nie można dołożyć do wyłożonej karty, nie można do niej dołożyć innych kart, sąsiadując z dowolnym innym zestawem blokuje jego premię, leżąc pomiędzy dwoma zestawami, blokuje obie premie.
Jak ma to działać?
Na przykładzie lokacji: karty miejskie otrzymają "nożyce": bank obok targu czy świątynia niedaleko miejskiej bramy będą wzmacniały się wzajemnie, "papier" znajdzie się na lokacjach naturalnych, pięć dzikich terenów ułożonych obok siebie przyniesie premię +5 do zasad na każdej z nich, "kamień" otrzymają anomalie takie jak wyschnięta studnia. Podczas testów praktycznych okazało się , że dodaje to smaczku wykładaniu kart, problemem jest znak kamienia, czyli brak możliwości dołożenia kart, aby to złagodzić, niezbędne wydają się karty łamiące tę zasadę i pozwalające osadzać "zakazane" karty na stole.
Premie działają wszerz stołu (np. różne lokacje lub ekwipunek) i "w górę" (w przypadku stosów kart): np. karta wroga "kamień" zablokuje premie na karcie lokacji nożyce z wcześniejszym wrogiem Nożycami.