Strona 2 z 2
: sobota 22 maja 2010, 13:28
autor: Mały Nemo
Jeżeli miałbym wybierać, to wybrałbym "Drobiazg". Ale jak mówiłem, problem nie występuje póki co. Co do spisu kart, to zjem może coś i coś opracuję.
: sobota 22 maja 2010, 13:44
autor: Kufir
Ano, już sobie wyobrażam te spory podczas gry - "Dlaczego Mikstura Niewidzialności jest Trinketem, a Eliksir Siły już nie?!"... No nic, albo wykombinuje się na poczekaniu jakąś zasadę alternatywną, albo autorytetu stwierdzenia "Bo takie są zasady" trzeba będzie użyć...

Dokładnie nie bardzo rozumiem po co taka zmiana wprowadzona dopiero w 4 dodatku ?
: sobota 22 maja 2010, 14:02
autor: Mały Nemo
Z Mountains:
Yeti - występuje w KL
Mountain Lion (A) - (S: 3)
Mountain Dragon (D) - prawdopodobnie będzie zastępstwem dla Ice Dragon
Ice Queen Palace - występuje w KL
Landslide - karta Przygód z Highland (widać ją w instrukcji do Highland)
Hidden Chasm
Tumbling Boulder - (trochę inny efekt ma, niźli w oryginale)
Diamond (T)
Howl of the Wendigo - w KL (ma całkowicie inny efekt)
Emerald (T)
Dawnstone (T)
Prospector
Wyvern (D)
Ruby (T)
Ring of Protection (T)
Flight Potion (T) - najprawdopodobniej ekwiwalent Potion of Flight
Earth Elemental (E)
Volcanic Eruption - prawdopodobnie Volcano
===
Karty nowe z KL:
Ymirs Glow
Frost Giant (M)
Cryomancer ©
Frost Drake (D)
Snow Goblin (M)
Hippogriff (M) - z Reapera
Shiver Nymph (S)
Chill Wraith (S)
Ice Elemental (E)
Storm Caller © - z Reapera
Miner - z Dungeona
Lucky Charm
Treasure Chest
Treasure Map
Gong of War - najprawdopodobniej z Dungeon z Trzeciej Edycji
Phantasm (S) - z podstawki do trzeciej Edycji
Cave - z podstawki do trzeciej Edycji
Manticore (M) - z podstawki do trzeciej Edycji
Lightning Hammer - najprawdopodobniej Morak's Hammer (dostępny jako "relikt" z Karak Doom, którego to obszaru w Highland już nie ma)
Harpy (M) - z Drugiej Edycji
Cloud Dragon (D) - ze Smoków
Cyclops - z Drugiej Edycji
Hermit - z Drugiej Edycji
Healing Potion (T) - Ze Smoków
Friendly Giant - najprawdopodobniej Storm Giant ze Smoków
Magic Shield - Smoki
Dragons Blood (T) - Smoki
Eagles Nest - najprawdopodobniej Eagle's Lair
Dragons Teeth (T) - Smoki
Magic Helmet - Smoki
Blizzard - Podstawka
Electrical Storm - Smoki
==
Póki co tyle, co mogę zgadnąć, że są skopiowane.
: sobota 22 maja 2010, 14:16
autor: Kufir
Dobrze że jest Run Gate, dzięki temu dodatki będą troszkę ze sobą połączone.
W Podziemiach była zapadnia, czy jest odpowiednik tej karty w Górach ?
: sobota 22 maja 2010, 14:27
autor: Mały Nemo
Uzupełniłem listę, czy coś na wzór Zapadni w Highland jest, to póki co nie wiem.
[ Dodano: Sob Maj 22, 2010 3:48 pm ]
A oto lista mojego dobrego kolegi -
Velharta:
From Mountains 3th ( new cards)
Hidden chasm
Howl of the wendigo-frostmarch
Snow storm- change to snow drifts with new text(frostmarch)
Tumbling boulder-
Volcano= probably volcanic eruption
snow wolf= winter wolf(frostmarch
Mt lion= mountain lion
Yeti - appears in Frostmarch
Griffon=appears in frostmarch
Wyvern ( from Dragons and Mountains
Ice Dragon (similar to Frost drake frostmarch) also similar to frost dragon( dragons)
Earth elemental
Medusa ( frostmarch)
Prospector
Dawn stone
diamond
emerald
Potion of flight
Ring of Protection
Ruby
Ice queen palace( frostmarch
landslide
__________-
Dragon expansion: ( cards appear in Highlands)
Mountain dragon, Cloud Dragon, Dragon blood, Healing potion(new text)
electrical storm, Wyvern, Treasure map, treasure chest,Magic helmet, magic shield,
Dragons teeth, Magic mage, Eagle's nest=eagle lair)
__________
Cards from the mainboard: 2th or 3th
electrical storm 3th
Manticore 3th
Harpy 2th ( appear in 3th as a event)
Cyclops 2th
Phantasm
Magic Gateway 3th lost file
______________
spell cards:
Lightbolt 3th
Magic Gateway 3th lost file
Wspomnę tylko o tym, ta karta miała się pojawić w Trzeciej Edycji, jednakże w ostateczności się nie pojawiła. Musimy rzucić 2 kośćmi poniżej swej Mocy, albo lądujemy w Lost City. Wspomnę, że była też opcja na Siłę - Carrion.
: sobota 22 maja 2010, 16:29
autor: Roland
Duzo wrogów w Highlands jak widze. Ale jest tez troche zdarzen oraz miejsc, sporo przyjaciół i nieznajomych i ogromna ilość przedmiotów, szczególnie tych Trinketów. Bedzie po co w Góry łazic, jest dobrze

: sobota 22 maja 2010, 16:57
autor: Mały Nemo
Uzupełniłem spis dodając spis ilościowy kart, Siłę/Moc Wrogów, podział na karty Przygód oraz dodane karty Zaklęć oraz Relikty.
: niedziela 23 maja 2010, 00:30
autor: Kufir
Fajnie że w kartach gór są dwa Rune Gate, to bardzo pocieszające, do tego dochodzą 2 te same miejsca do kart przygód, brawo.
Martwi mnie brak kilku "zapadni", trzeba będzie dorobić coś na ten wzór.
: niedziela 23 maja 2010, 11:28
autor: budzo
i fajnie, że wrogowie dość zbalansowani. Słabsi niż w podziemiach, bo to ma być łatwiejsza kraina. Dzięki temu można rzeczywiście iść w góry na początku gry. Ale jest też kilku mocnych co by nie było zbyt łatwo.
I ciekawe zaklęcie to simulcarum (czy jak tam): rozgrywasz walkę bez narażania się na porażkę.
Sporo starych kart z 2 edycji, sporo też nowych. W sumie nie będzie tak źle jak myślałem chyba.
: niedziela 23 maja 2010, 14:49
autor: Kufir
Czy mnie się wydaje czy w Górach nie ma mieszków złota w kartach ?
: niedziela 23 maja 2010, 15:10
autor: Mały Nemo
Nie ma, ale to nic nie znaczy. Highland daje nam o wiele więcej mieszków złota niźli jakikolwiek inny dodatek.
Treasure Chest = 3 MZ
Treasure Map = k6 MZ
Opal 4x 1MZ każdy (inne źródło mówi o 5 kartach)
Emerald 3x 2MZ każdy (inne źródło mówi o 4 kartach)
Ruby 2x 3MZ każdy (inne źródło mówi o 3 kartach)
Diamond 1x 4MZ każdy (inne źródło mówi o 2 kartach)
+ Treasure Hunter (Przyjaciel), który pewnie będzie modyfikował Treasure karty
: niedziela 23 maja 2010, 16:57
autor: Draugnimir
I dobrze w sumie. Trochę urozmaicenia w tym względzie nie zaszkodzi.

Co więcej, najwyraźniej nie ma też Talizmanów.

: niedziela 23 maja 2010, 16:58
autor: Mały Nemo
Z mapą oraz Skrzynią sprawa się rozstrzygnęła minimalnie.
: niedziela 23 maja 2010, 17:19
autor: Kufir
Draugnimir pisze:I dobrze w sumie. Trochę urozmaicenia w tym względzie nie zaszkodzi.
Ja jestem innego zdania. Kamienie to fajny pomysł, powinien wyjść dodatek karciany uzupełnijący karty przygód i podziemi właśnie w te błyskotki.
Ale, to nie znaczy że nalezy zuepłnie zrezygnować ze sztuk złota w górach.
W tych dodatkach widac brak większej koncepcji autorów.
Są nie przemyślane, prawdopodobnie kiepsko testowane.
: niedziela 23 maja 2010, 18:19
autor: Draugnimir
Cóż, ja bym jednak inwencji twórcom nie odmówił. Cieszę się z tego, że gra stale rozbudowywuje się o kolejne koncepcje i mechaniki. W mojej ekipie rzadko spotyka się stricte rywalizatorskie (na zasadzie "kto pierwszy do Korony Władzy") podejście do gry i zazwyczaj chcemy po prostu cieszyć się eksploracją Krain (a Góry z mnogością nowych rozwiązań i świetnym klimatem wydają się być wręcz idealne do tego celu), toteż uchybienia w zbalansowaniu rozgrywki mi w zasadzie nie przeszkadzają. Przynajmniej do czasu, aż któryś z graczy mniej skoncentrowanych na swobodnej wędrówce nie wpadnie na ich trop.

A jeśli o mieszki złota chodzi, to nie mam nic przeciwko nim, ale kamienie wprowadzają do gry nowy poziom interakcji i motyw jakiegoś celu, którym można by się kierować w tej eksploracji ("Chcesz złota? Bardzo proszę - udaj się tylko z tym klejnocikiem w odpowiednie miejsce. I nie daj go sobie wydrzeć po drodze"

) i dlatego właśnie tak mi się podobają. Zresztą, ich dodatkowym walorem jest fakt, że zwyczajnie cieszą oko.

: niedziela 23 maja 2010, 19:55
autor: Kufir
W mojej ekipie rzadko spotyka się stricte rywalizatorskie (na zasadzie "kto pierwszy do Korony Władzy")
Zabawa, zabawą ale jeśli nadarza się okazja szybkiego zdobycia celu gry, to czemu gracze mają z tego nie korzystac?
Trzeba tak zaprojektowac gre i tak o wszystkim pomyslec aby gra byla grywalna i nie konczyla sie po 20 minutach.
Grajac z oryginalnymi zasadami bez poprawek, Kartę Reliktu pozwalajaca na teleportowanie sie do Korony Władzy z Równin Grozy, nalezało by zamienic u alchemika na sztuke złota, a z umiejetnosci Ogra czy Nektomanty po prostu nie korzystac. Chyba jednak nie to rozumiem przed dobra zabawe.
: poniedziałek 24 maja 2010, 01:25
autor: Roland
Draugnimir pisze:Cóż, ja bym jednak inwencji twórcom nie odmówił. Cieszę się z tego, że gra stale rozbudowywuje się o kolejne koncepcje i mechaniki. W mojej ekipie rzadko spotyka się stricte rywalizatorskie (na zasadzie "kto pierwszy do Korony Władzy") podejście do gry i zazwyczaj chcemy po prostu cieszyć się eksploracją Krain (a Góry z mnogością nowych rozwiązań i świetnym klimatem wydają się być wręcz idealne do tego celu), toteż uchybienia w zbalansowaniu rozgrywki mi w zasadzie nie przeszkadzają. Przynajmniej do czasu, aż któryś z graczy mniej skoncentrowanych na swobodnej wędrówce nie wpadnie na ich trop.

A jeśli o mieszki złota chodzi, to nie mam nic przeciwko nim, ale kamienie wprowadzają do gry nowy poziom interakcji i motyw jakiegoś celu, którym można by się kierować w tej eksploracji ("Chcesz złota? Bardzo proszę - udaj się tylko z tym klejnocikiem w odpowiednie miejsce. I nie daj go sobie wydrzeć po drodze"

) i dlatego właśnie tak mi się podobają. Zresztą, ich dodatkowym walorem jest fakt, że zwyczajnie cieszą oko.

Zgadzam sie w całej rozciągłości, te kamienie sa świetnym pomysłem. Wogóle Highlands jako dodatek wydaja sie bardzo urozmaicone w stosunku do Podziemi. Ciekawe pomysły, super klimat, bardzo fajni i nie przepakowani Poszukiwacze. Czuje, ze bedzie to dodatek bardzo grywalny i napewno szybko nie znudzi sie eksploracja tej krainy. Podziemia na poczatku dawały duzo radochy i sporo nowych wrazen ale jednak dość szybko zmieniły sie w monotonne tłuczenie wrogów w celu szybkiego dopakowania Poszukiwacza i zauwazyłem, ze w naszych grach juz coraz rzadziej sie tam zapuszczamy. Mam nadzieje, ze z Górami tak nie bedzie.
Widze, ze duzo jest tych Trinketów, ktore zamienia sie na złoto, szkoda tylko, ze w grze tak mało jest zetonów złota. 30 sztuk z podstawki to naprawde niewiele i przy grze w kilka osób moze ich nieraz zabraknąć. Góry daja mozliwość zdobycia naprawde duzej ilości złota.
: poniedziałek 24 maja 2010, 15:19
autor: verdugo
Roland pisze:szkoda tylko, ze w grze tak mało jest zetonów złota. 30 sztuk z podstawki to naprawde niewiele i przy grze w kilka osób moze ich nieraz zabraknąć. Góry daja mozliwość zdobycia naprawde duzej ilości złota.
Dokładnie. U mnie podczas gry już wystąpił ten problem, że zabrakło żetonów złota :shock: . Miło by było, gdyby przy okazji jakiegoś dodatku (np. następnego karcianego po Highlands) dodano kilkanaście żetonów złota. Ja zastępczo używam monet 1 groszowych, gdy braknie tych oryginalnych :mrgreen:
: poniedziałek 24 maja 2010, 15:30
autor: Mały Nemo
Well... wedle zasad, jeżeli brakuje jakichś żetonów, to ignoruje się efekty, które je dają Poszukiwaczowi. Otrzymujesz tylko tyle, ile jeszcze jest w "banku".
: poniedziałek 24 maja 2010, 19:36
autor: budzo
Więc trzeba albo zmienić tą zasadę, albo dać dodatkowe żetony złota

: niedziela 13 cze 2010, 23:33
autor: Valdi
Jako finalną wersje zamieszczam całościowy Spis kart w Talismanie, obejmuje on chronologicznie:
Talisman: Magia i Miecz
Talisman: Reaper / Żniwiarz
Talisman: Dungeon / Podziemia
Talismna: Frostmarch / Królowa Lodu
Talisman: Highland
Spis zawiera angielskie jak i polskie nazwy kart - obecnie brakuje tylko większości nazw polskich w dodatku Highland, z racji tego ze dodatek nie został jeszcze wydany.
Spis znajdziecie pod tym linkiem
Pozdrawiam V.