Strona 2 z 2

: sobota 22 maja 2010, 13:28
autor: Mały Nemo
Jeżeli miałbym wybierać, to wybrałbym "Drobiazg". Ale jak mówiłem, problem nie występuje póki co. Co do spisu kart, to zjem może coś i coś opracuję.

: sobota 22 maja 2010, 13:44
autor: Kufir
Ano, już sobie wyobrażam te spory podczas gry - "Dlaczego Mikstura Niewidzialności jest Trinketem, a Eliksir Siły już nie?!"... No nic, albo wykombinuje się na poczekaniu jakąś zasadę alternatywną, albo autorytetu stwierdzenia "Bo takie są zasady" trzeba będzie użyć... :-P
Dokładnie nie bardzo rozumiem po co taka zmiana wprowadzona dopiero w 4 dodatku ?

: sobota 22 maja 2010, 14:02
autor: Mały Nemo
Z Mountains:

Yeti - występuje w KL
Mountain Lion (A) - (S: 3)
Mountain Dragon (D) - prawdopodobnie będzie zastępstwem dla Ice Dragon
Ice Queen Palace - występuje w KL
Landslide - karta Przygód z Highland (widać ją w instrukcji do Highland)
Hidden Chasm
Tumbling Boulder - (trochę inny efekt ma, niźli w oryginale)
Diamond (T)
Howl of the Wendigo - w KL (ma całkowicie inny efekt)
Emerald (T)
Dawnstone (T)
Prospector
Wyvern (D)
Ruby (T)
Ring of Protection (T)
Flight Potion (T) - najprawdopodobniej ekwiwalent Potion of Flight
Earth Elemental (E)
Volcanic Eruption - prawdopodobnie Volcano


===

Karty nowe z KL:

Ymirs Glow
Frost Giant (M)
Cryomancer ©
Frost Drake (D)
Snow Goblin (M)
Hippogriff (M) - z Reapera
Shiver Nymph (S)
Chill Wraith (S)
Ice Elemental (E)
Storm Caller © - z Reapera
Miner - z Dungeona
Lucky Charm
Treasure Chest
Treasure Map
Gong of War - najprawdopodobniej z Dungeon z Trzeciej Edycji
Phantasm (S) - z podstawki do trzeciej Edycji
Cave - z podstawki do trzeciej Edycji
Manticore (M) - z podstawki do trzeciej Edycji
Lightning Hammer - najprawdopodobniej Morak's Hammer (dostępny jako "relikt" z Karak Doom, którego to obszaru w Highland już nie ma)

Harpy (M) - z Drugiej Edycji
Cloud Dragon (D) - ze Smoków
Cyclops - z Drugiej Edycji
Hermit - z Drugiej Edycji
Healing Potion (T) - Ze Smoków
Friendly Giant - najprawdopodobniej Storm Giant ze Smoków
Magic Shield - Smoki
Dragons Blood (T) - Smoki
Eagles Nest - najprawdopodobniej Eagle's Lair
Dragons Teeth (T) - Smoki
Magic Helmet - Smoki
Blizzard - Podstawka
Electrical Storm - Smoki

==

Póki co tyle, co mogę zgadnąć, że są skopiowane.

: sobota 22 maja 2010, 14:16
autor: Kufir
Dobrze że jest Run Gate, dzięki temu dodatki będą troszkę ze sobą połączone.
W Podziemiach była zapadnia, czy jest odpowiednik tej karty w Górach ?

: sobota 22 maja 2010, 14:27
autor: Mały Nemo
Uzupełniłem listę, czy coś na wzór Zapadni w Highland jest, to póki co nie wiem.

[ Dodano: Sob Maj 22, 2010 3:48 pm ]
A oto lista mojego dobrego kolegi - Velharta:
From Mountains 3th ( new cards)



Hidden chasm
Howl of the wendigo-frostmarch
Snow storm- change to snow drifts with new text(frostmarch)
Tumbling boulder-
Volcano= probably volcanic eruption
snow wolf= winter wolf(frostmarch
Mt lion= mountain lion
Yeti - appears in Frostmarch
Griffon=appears in frostmarch
Wyvern ( from Dragons and Mountains
Ice Dragon (similar to Frost drake frostmarch) also similar to frost dragon( dragons)
Earth elemental
Medusa ( frostmarch)
Prospector
Dawn stone
diamond
emerald
Potion of flight
Ring of Protection
Ruby
Ice queen palace( frostmarch
landslide
__________-

Dragon expansion: ( cards appear in Highlands)

Mountain dragon, Cloud Dragon, Dragon blood, Healing potion(new text)
electrical storm, Wyvern, Treasure map, treasure chest,Magic helmet, magic shield,
Dragons teeth, Magic mage, Eagle's nest=eagle lair)

__________

Cards from the mainboard: 2th or 3th

electrical storm 3th
Manticore 3th
Harpy 2th ( appear in 3th as a event)
Cyclops 2th
Phantasm
Magic Gateway 3th lost file
______________

spell cards:

Lightbolt 3th
Magic Gateway 3th lost file

Wspomnę tylko o tym, ta karta miała się pojawić w Trzeciej Edycji, jednakże w ostateczności się nie pojawiła. Musimy rzucić 2 kośćmi poniżej swej Mocy, albo lądujemy w Lost City. Wspomnę, że była też opcja na Siłę - Carrion.

: sobota 22 maja 2010, 16:29
autor: Roland
Duzo wrogów w Highlands jak widze. Ale jest tez troche zdarzen oraz miejsc, sporo przyjaciół i nieznajomych i ogromna ilość przedmiotów, szczególnie tych Trinketów. Bedzie po co w Góry łazic, jest dobrze :smile:

: sobota 22 maja 2010, 16:57
autor: Mały Nemo
Uzupełniłem spis dodając spis ilościowy kart, Siłę/Moc Wrogów, podział na karty Przygód oraz dodane karty Zaklęć oraz Relikty.

: niedziela 23 maja 2010, 00:30
autor: Kufir
Fajnie że w kartach gór są dwa Rune Gate, to bardzo pocieszające, do tego dochodzą 2 te same miejsca do kart przygód, brawo.

Martwi mnie brak kilku "zapadni", trzeba będzie dorobić coś na ten wzór.

: niedziela 23 maja 2010, 11:28
autor: budzo
i fajnie, że wrogowie dość zbalansowani. Słabsi niż w podziemiach, bo to ma być łatwiejsza kraina. Dzięki temu można rzeczywiście iść w góry na początku gry. Ale jest też kilku mocnych co by nie było zbyt łatwo.

I ciekawe zaklęcie to simulcarum (czy jak tam): rozgrywasz walkę bez narażania się na porażkę.

Sporo starych kart z 2 edycji, sporo też nowych. W sumie nie będzie tak źle jak myślałem chyba.

: niedziela 23 maja 2010, 14:49
autor: Kufir
Czy mnie się wydaje czy w Górach nie ma mieszków złota w kartach ?

: niedziela 23 maja 2010, 15:10
autor: Mały Nemo
Nie ma, ale to nic nie znaczy. Highland daje nam o wiele więcej mieszków złota niźli jakikolwiek inny dodatek.

Treasure Chest = 3 MZ
Treasure Map = k6 MZ
Opal 4x 1MZ każdy (inne źródło mówi o 5 kartach)
Emerald 3x 2MZ każdy (inne źródło mówi o 4 kartach)
Ruby 2x 3MZ każdy (inne źródło mówi o 3 kartach)
Diamond 1x 4MZ każdy (inne źródło mówi o 2 kartach)

+ Treasure Hunter (Przyjaciel), który pewnie będzie modyfikował Treasure karty

: niedziela 23 maja 2010, 16:57
autor: Draugnimir
I dobrze w sumie. Trochę urozmaicenia w tym względzie nie zaszkodzi. :)
Co więcej, najwyraźniej nie ma też Talizmanów. :-P

: niedziela 23 maja 2010, 16:58
autor: Mały Nemo
Z mapą oraz Skrzynią sprawa się rozstrzygnęła minimalnie.

: niedziela 23 maja 2010, 17:19
autor: Kufir
Draugnimir pisze:I dobrze w sumie. Trochę urozmaicenia w tym względzie nie zaszkodzi. :)
Ja jestem innego zdania. Kamienie to fajny pomysł, powinien wyjść dodatek karciany uzupełnijący karty przygód i podziemi właśnie w te błyskotki.
Ale, to nie znaczy że nalezy zuepłnie zrezygnować ze sztuk złota w górach.
W tych dodatkach widac brak większej koncepcji autorów.
Są nie przemyślane, prawdopodobnie kiepsko testowane.

: niedziela 23 maja 2010, 18:19
autor: Draugnimir
Cóż, ja bym jednak inwencji twórcom nie odmówił. Cieszę się z tego, że gra stale rozbudowywuje się o kolejne koncepcje i mechaniki. W mojej ekipie rzadko spotyka się stricte rywalizatorskie (na zasadzie "kto pierwszy do Korony Władzy") podejście do gry i zazwyczaj chcemy po prostu cieszyć się eksploracją Krain (a Góry z mnogością nowych rozwiązań i świetnym klimatem wydają się być wręcz idealne do tego celu), toteż uchybienia w zbalansowaniu rozgrywki mi w zasadzie nie przeszkadzają. Przynajmniej do czasu, aż któryś z graczy mniej skoncentrowanych na swobodnej wędrówce nie wpadnie na ich trop. :-P
A jeśli o mieszki złota chodzi, to nie mam nic przeciwko nim, ale kamienie wprowadzają do gry nowy poziom interakcji i motyw jakiegoś celu, którym można by się kierować w tej eksploracji ("Chcesz złota? Bardzo proszę - udaj się tylko z tym klejnocikiem w odpowiednie miejsce. I nie daj go sobie wydrzeć po drodze" :) ) i dlatego właśnie tak mi się podobają. Zresztą, ich dodatkowym walorem jest fakt, że zwyczajnie cieszą oko. :-P

: niedziela 23 maja 2010, 19:55
autor: Kufir
W mojej ekipie rzadko spotyka się stricte rywalizatorskie (na zasadzie "kto pierwszy do Korony Władzy")
Zabawa, zabawą ale jeśli nadarza się okazja szybkiego zdobycia celu gry, to czemu gracze mają z tego nie korzystac?
Trzeba tak zaprojektowac gre i tak o wszystkim pomyslec aby gra byla grywalna i nie konczyla sie po 20 minutach.


Grajac z oryginalnymi zasadami bez poprawek, Kartę Reliktu pozwalajaca na teleportowanie sie do Korony Władzy z Równin Grozy, nalezało by zamienic u alchemika na sztuke złota, a z umiejetnosci Ogra czy Nektomanty po prostu nie korzystac. Chyba jednak nie to rozumiem przed dobra zabawe.

: poniedziałek 24 maja 2010, 01:25
autor: Roland
Draugnimir pisze:Cóż, ja bym jednak inwencji twórcom nie odmówił. Cieszę się z tego, że gra stale rozbudowywuje się o kolejne koncepcje i mechaniki. W mojej ekipie rzadko spotyka się stricte rywalizatorskie (na zasadzie "kto pierwszy do Korony Władzy") podejście do gry i zazwyczaj chcemy po prostu cieszyć się eksploracją Krain (a Góry z mnogością nowych rozwiązań i świetnym klimatem wydają się być wręcz idealne do tego celu), toteż uchybienia w zbalansowaniu rozgrywki mi w zasadzie nie przeszkadzają. Przynajmniej do czasu, aż któryś z graczy mniej skoncentrowanych na swobodnej wędrówce nie wpadnie na ich trop. :-P
A jeśli o mieszki złota chodzi, to nie mam nic przeciwko nim, ale kamienie wprowadzają do gry nowy poziom interakcji i motyw jakiegoś celu, którym można by się kierować w tej eksploracji ("Chcesz złota? Bardzo proszę - udaj się tylko z tym klejnocikiem w odpowiednie miejsce. I nie daj go sobie wydrzeć po drodze" :) ) i dlatego właśnie tak mi się podobają. Zresztą, ich dodatkowym walorem jest fakt, że zwyczajnie cieszą oko. :-P
Zgadzam sie w całej rozciągłości, te kamienie sa świetnym pomysłem. Wogóle Highlands jako dodatek wydaja sie bardzo urozmaicone w stosunku do Podziemi. Ciekawe pomysły, super klimat, bardzo fajni i nie przepakowani Poszukiwacze. Czuje, ze bedzie to dodatek bardzo grywalny i napewno szybko nie znudzi sie eksploracja tej krainy. Podziemia na poczatku dawały duzo radochy i sporo nowych wrazen ale jednak dość szybko zmieniły sie w monotonne tłuczenie wrogów w celu szybkiego dopakowania Poszukiwacza i zauwazyłem, ze w naszych grach juz coraz rzadziej sie tam zapuszczamy. Mam nadzieje, ze z Górami tak nie bedzie.
Widze, ze duzo jest tych Trinketów, ktore zamienia sie na złoto, szkoda tylko, ze w grze tak mało jest zetonów złota. 30 sztuk z podstawki to naprawde niewiele i przy grze w kilka osób moze ich nieraz zabraknąć. Góry daja mozliwość zdobycia naprawde duzej ilości złota.

: poniedziałek 24 maja 2010, 15:19
autor: verdugo
Roland pisze:szkoda tylko, ze w grze tak mało jest zetonów złota. 30 sztuk z podstawki to naprawde niewiele i przy grze w kilka osób moze ich nieraz zabraknąć. Góry daja mozliwość zdobycia naprawde duzej ilości złota.
Dokładnie. U mnie podczas gry już wystąpił ten problem, że zabrakło żetonów złota :shock: . Miło by było, gdyby przy okazji jakiegoś dodatku (np. następnego karcianego po Highlands) dodano kilkanaście żetonów złota. Ja zastępczo używam monet 1 groszowych, gdy braknie tych oryginalnych :mrgreen:

: poniedziałek 24 maja 2010, 15:30
autor: Mały Nemo
Well... wedle zasad, jeżeli brakuje jakichś żetonów, to ignoruje się efekty, które je dają Poszukiwaczowi. Otrzymujesz tylko tyle, ile jeszcze jest w "banku".

: poniedziałek 24 maja 2010, 19:36
autor: budzo
Więc trzeba albo zmienić tą zasadę, albo dać dodatkowe żetony złota :)

: niedziela 13 cze 2010, 23:33
autor: Valdi
Jako finalną wersje zamieszczam całościowy Spis kart w Talismanie, obejmuje on chronologicznie:
Talisman: Magia i Miecz
Talisman: Reaper / Żniwiarz
Talisman: Dungeon / Podziemia
Talismna: Frostmarch / Królowa Lodu
Talisman: Highland

Spis zawiera angielskie jak i polskie nazwy kart - obecnie brakuje tylko większości nazw polskich w dodatku Highland, z racji tego ze dodatek nie został jeszcze wydany.

Spis znajdziecie pod tym linkiem

Pozdrawiam V.