Strona 10 z 87
: sobota 23 lip 2011, 21:10
autor: Mały Nemo
Szczerze mówiąc, to nie mam pojęcia. Może to jakaś fanowska zasada. Według oficjalnych zasad nie ma znaczenia, czy Przedmioty nosisz na sobie, czy też na Mule - możesz z nich zawsze korzystać.
: poniedziałek 25 lip 2011, 02:52
autor: Draugnimir
W innym wypadku posiadanie muła czy konia z wozem byłoby wszak całkowicie bezsensowne

: poniedziałek 25 lip 2011, 08:48
autor: Rogo
Draugnimir, nie zgodzę się z Tobą. Zbieranie z planszy Przedmiotów, nawet tych, których nie będziemy używać, jest bardzo sensowne.
Raz, że inni gracze ich nie zgarną, a więc trochę im utrudnimy zwycięstwo,
Dwa, że można je sprzedać u Alchemika, gdy potrzebne jest nam Złoto,
Trzy, że jak mamy stracić losowo wybrany Przedmiot, to jest szansa, że stracimy jakiś niepotrzebny niesiony na Mule/Wozie,
Cztery, że jak już stracimy jakiś Przedmiot, którego używaliśmy, to możemy sobie wziąć jakiś zamiennik z Muła/Wozu.
: poniedziałek 25 lip 2011, 13:27
autor: Draugnimir
Niech będzie, są to, przyznaję, jako-tako użyteczne funkcje, ale nie na tyle moim zdaniem, by płacić za muła 3 sztuki złota w Stajniach. Tym bardziej, że samego muła szlag może trafić równie łatwo - jeśli nie łatwiej - co któryś z wiezionych przezeń Przedmiotów

: środa 27 lip 2011, 09:34
autor: gfilipek
Złodziej posiada zdolność kradzieży 1 przedmiotu lub 1MZ każdemu napotkanemu poszukiwaczowi. Czy wobec tego mogę użyć tej umiejętności jednocześnie z atakiem, który przecież też jest formą spotkania, a dokładniej kradzież, a potem atak ? Dla ścisłości, walka odbywała się na KW
Dodatkowo: rozumiem, że nie mogę kraść gdy ktoś mnie atakuje chociaż to też forma spotkania ? Czy jednak mogę ?

: środa 27 lip 2011, 10:14
autor: RUNner
A ja tylko dołożę do powyższego pytania jeszcze jedno: czy złodziej może ukraść komuś przedmiot i nie walczyć z ofiarą, czy musi dojść do pojedynku?
: środa 27 lip 2011, 10:17
autor: gfilipek
RUNner pisze:A ja tylko dołożę do powyższego pytania jeszcze jedno: czy złodziej może ukraść komuś przedmiot i nie walczyć z ofiarą, czy musi dojść do pojedynku?
To ja wiem. Możesz użyć tylko zdolności w fazie spotkania, nie musisz atakować, kwestia czy dodatkowo "nie możesz atakować", o co pytam powyżej

: środa 27 lip 2011, 10:38
autor: RUNner
gfilipek pisze:
Dodatkowo: rozumiem, że nie mogę kraść gdy ktoś mnie atakuje chociaż to też forma spotkania ? Czy jednak mogę ?

Nie możesz. Podobnie jak w przypadku zabójcy, gdy jest atakowany to nie może sztyletować.
Odnośnie Twojego pytania to po namyśle uważam, że możesz okraść i zaatakować za jednym zamachem

: środa 27 lip 2011, 10:42
autor: gfilipek
RUNner pisze:gfilipek pisze:
Dodatkowo: rozumiem, że nie mogę kraść gdy ktoś mnie atakuje chociaż to też forma spotkania ? Czy jednak mogę ?

Nie możesz. Podobnie jak w przypadku zabójcy, gdy jest atakowany to nie może sztyletować.
Hmm.. na karcie zabójcy mam napisane, że mogę próbować zasztyletować tylko jak atakuję, na karcie złodzieja nie ma nic na temat sposobu przebiegania "spotkania"

: środa 27 lip 2011, 10:44
autor: guciomir
Albo kradzież albo walka. Nigdy oba na raz.
Jeśli ktoś cię atakuje, to nie możesz kraść.
: środa 27 lip 2011, 10:46
autor: RUNner
@gfilipek
A nie jest tak że tylko "napastnik" może użyć swojej zdolności?
: środa 27 lip 2011, 10:54
autor: gfilipek
Czyli wracamy do punktu wyjścia:
Badam obszar albo atakuję innego poszukiwacza, albo używam na nim specjalnej zdolności. Innych opcji fizycznego kontaktu nie ma
Karta Złodzieja jest wobec tego do poprawy na wzór karty Zabójcy.
: środa 27 lip 2011, 10:56
autor: gfilipek
RUNner pisze:@gfilipek
A nie jest tak że tylko "napastnik" może użyć swojej zdolności?
Tak i nie bo np. wymykanie się Elfa ? Przecież nie miała by ona sensu gdyby to on był atakującym
edytuję już kilka razy tego posta....
Może tu chodzi o to, że tylko atakujący może użyć zdolności skierowanej na drugiego poszukiwacza. Jeśli zdolność jest skierowana na niego samego to również podczas obrony przed atakiem ? - do sprawdzenia

: środa 27 lip 2011, 11:21
autor: Rogo
A ja wam polecam najpierw przeczytać instrukcję, a dopiero potem brać się za granie
Instrukcja pisze:Spotkanie innego Poszukiwacza zawsze odbywa się na jeden z dwóch sposobów. Poszukiwacz, którego trwa tura, może albo zaatakować innego Poszukiwacza (patrz „Walka pomiędzy Poszukiwaczami” na stronie 12) albo użyć na nim swoją specjalną zdolność. Jeśli podczas takiego spotkania Poszukiwacz zdoła zabić innego Poszukiwacza podczas takiego spotkania, może zabrać dowolne z jego Przedmiotów, Przyjaciół i całe jego złoto. Przedmioty, Przyjaciele i złoto, które nie zostało zabrane, pozostaje na obszarze, na którym jego właściciel został zabity.
: środa 27 lip 2011, 11:21
autor: Rogo
I to piszę wam ja, który Talizmana nie posiadam.
: środa 27 lip 2011, 11:25
autor: RUNner
gfilipek pisze:RUNner pisze:@gfilipek
A nie jest tak że tylko "napastnik" może użyć swojej zdolności?
Tak i nie bo np. wymykanie się Elfa ? Przecież nie miała by ona sensu gdyby to on był atakującym
Masz rację, ale działa tutaj złota zasada

: środa 27 lip 2011, 11:44
autor: Astropata
Tak jak Rogo pisal ,nie ma zadnej watpliwosci w przypadku Zlodzieja i nic nie trzeba zmieniac. Zlodziej wchodzi na obszar gdzie jest poszukiwacz A, i albo
a) Bada obszar nie wchodzac w interakcje z poszukiwaczem A
b) Atakuje
c) Kradnie przedmiot korzystajac ze swojej zdolnosci
: środa 27 lip 2011, 11:59
autor: Mały Nemo
guciomir pisze:Albo kradzież albo walka. Nigdy oba na raz.
Jeśli ktoś cię atakuje, to nie możesz kraść.
Guciomir ma rację. Albo jedno, albo drugie.
: środa 27 lip 2011, 12:15
autor: sardo
Czy Wampirzyca może zabrać jednego z przyjaciół gdy Poszukiwacz może się wymknąć np. Elfowi w Puszczy?
: środa 27 lip 2011, 12:18
autor: Mały Nemo
Nie, wymykanie się ma pierwszeństwo nad zdolnością kradzieży Przyjaciół.
: środa 27 lip 2011, 13:38
autor: RUNner
Nemomon pisze:Nie, wymykanie się ma pierwszeństwo nad zdolnością kradzieży Przyjaciół.
A z czego to wynika? Bo na logikę to słusznie rozumujesz, ale czy przepisy to regulują?
: środa 27 lip 2011, 13:42
autor: Mały Nemo
Na stronie 15 Instrukcji:
Poszukiwacz, który wymyka się przeciwnikom, nie
może w żaden sposób na nich wpływać, ani sam stać się obiektem
ich wpływów.
[...]
2. Poszukiwaczom, którzy będą próbować go zaatakować lub użyć
na nim swych specjalnych zdolności.
Niemniej, w około 80% polecałbym nie szukać odpowiednich przepisów na daną sytuację, bo ich po prostu nie ma. Instrukcja do TMiMa jest tak słabo napisana, iż w większości przypadków należy się opierać, podczas rozstrzygania spornych sytuacji, na innych kartach Przygód i ich interakcjach z pozostałymi kartami. Oraz szukać paru pewników, które są uznawane przez większość graczy. Opierając się jedynie na instrukcji, nie będziesz w stanie zaprawdę w tych 80% zdarzeń znaleźć odpowiedniego rozwiązania

.
: piątek 29 lip 2011, 15:24
autor: Neesty
witam! mam pytanie odnośnie zdolności Błędnego Rycerza. Ma on możliwość wspomagania innych Poszukiwaczy w walce dodając swoja bazową siłę do ich rzutu ataku (zyskuje nagrodę ale traci turę). Mam taką wątpliwość- czy jeśli Poszukiwacz ma 100 % pewność że dana walkę wygra to czy mimo tego Błędny Rycerz może użyć tej zdolności?+
: piątek 29 lip 2011, 16:02
autor: Astropata
Nie widze przeszkod aby mogl skorzystac z tej zdolnosci w dowolnym momencie, nawet jezeli wspolgracz ma pewnosc wygranej.
: piątek 29 lip 2011, 16:36
autor: Arbaal
Tak, może użyć tej zdolności nawet jeśli jest 100% szans na wygraną czy też przegraną.