Strona 9 z 87
: sobota 16 lip 2011, 13:18
autor: Mały Nemo
Rogo pisze:Zdolność Mędrca dotyczy karty Przygody, więc, gdy znajduje się on w Podziemiach, jest spełniony poprzednik implikacji. Zatem, żeby instrukcja była spełniona w sensie logicznym, następnik również musi być prawdziwy, a więc zdolność Mędrca dotyczy wtedy (tj. gdy znajduje się on w Podziemiach) kart Podziemi. Na tym kończę dowód

To już jest paradygmat, a nie dowód

.
: sobota 16 lip 2011, 13:24
autor: sardo
Rogo pisze:Zdolność Mędrca dotyczy karty Przygody
Dotyczy karty na wierzchu talii Przygód

: sobota 16 lip 2011, 13:35
autor: Rogo
W takim razie gra jest zbugowana (w rzetelność naszych tłumaczy wątpić nie będę xD), bo w instrukcji do Gór jest analogiczny zapis:
Poszukiwacze znajdujący się w Górach, którzy otrzymają polecenie wylosowania kart, zawsze losują karty Gór (a nie Przygód). Ta zasada działa nawet wtedy, kiedy karty lub specjalne zdolności nakazują graczom losować jedną lub więcej „kart Przygód”.
Jeśli w Krainie Gór zostanie spotkana karta, która zawiera polecenie lub efekt odwołujący się do kart Przygód, zamiast nich wpływa na karty Gór.
Chyba, że talia Przygód i karty Przygód to zupełnie inne pojęcia - ja całe życie żyłem w przekonaniu, że talia składa się z kart, a karty składają się na talię, ale co ja tam mogę wiedzieć...

: poniedziałek 18 lip 2011, 09:06
autor: Baltar
Chciałbym się upewnić, że dobrze kombinuje.
A rzuca na B zropuchacenie. Jeśli C rzuci hydre wskazując A i B to A rzuca dwa razy kością zropuchacenie dla B; powinien też rzucić za siebie, ale co by nie rzucił to zamienia się w ropuchę (rzuca zaklęcie i dzięki hydrze rzuca je na siebie).
Tak??? :-k
: poniedziałek 18 lip 2011, 09:32
autor: Arbaal
Nie

Po pierwsze gracz B nie jest poddawany zaklęciu zropuchowacenie dwukrotnie ponieważ na karcie hydry jest napisane że "Zaklęcie wpłynie też na
innych, wybranych przez Ciebie Poszukiwaczy" Inaczej mówiąc innych a nie tych samych.
Po drugie gracz A nie zamienia się w ropuchę co by nie rzucił... bo musi wyrzucić 4,5, lub 6 żeby tak się stało
@edit: Podsumowując. Gracz A kiedy rzuca na B zaklęcie zropuchowacenia podejmuje ryzyko że gdy wyrzuci 1 to sam zamieni się w ropuchę. Gracz C który powiela zropuchowacenie na gracza A też podejmuje ryzyko bo zaklęcie zropuchowacenia w kierunku gracza A może na 1 zamienić w ropuchę gracza C. Gdyby gracz C obrał za cel innych porzukiwaczy D i E to jego szansa na stanie się ropuchą rośnie. Dlatego nie kopiujmy zropuchowacenia hydrą

: poniedziałek 18 lip 2011, 10:25
autor: guciomir
Nie do końca.
C może hydrę użyć na zropuchowacenie i legalnymi celami będą gracze A i C. B nie może bo już jest celem jednej ropuchy. C raczej nie wybierze C, bo po co, więc hydra stworzy kopię zropuchowacenia skierowaną w gracza A.
Czyli A rzuca dwa zropuchowacenia, jedno w B (oryginalne), którego tłumaczyć nie trzeba. No i drugie, skierowane w samego siebie. Jeśli A rzuci 1, zaklęcie szwankuje i A zamienia się w ropuchę. Jeśli A rzuci 4,5,6 to zaklęcie działa i A zamieni się w ropuchę. Jak A rzuci 2 lub 3 to nic mu się nie stanie. C nie rzuca kością ani razu.
: poniedziałek 18 lip 2011, 10:40
autor: Baltar
Tu zapomniałem, że przecież 2 i 3 przy zropuchaceniu nic nie daje.
: poniedziałek 18 lip 2011, 11:10
autor: Arbaal
Guciomir ma racje, ja się pomyliłem

Gracz A jest "zapłonem" powielonego zropuchowacenia więc szansa że stanie się ropuchą rośnie. Gracz C jest bezpieczny, nie nie ryzykuje

: poniedziałek 18 lip 2011, 11:21
autor: Mały Nemo
guciomir ma rację.
: środa 20 lip 2011, 13:25
autor: gfilipek
Nemomon pisze:Ja bym powiedział, iż zdolność Błędnego Rycerza ma pierwszeństwo. Błędny Rycerz może atakować jedynie Poszukiwaczy o Sile równej lub wyższej od swojej. Jeżeli Skowyt Wendigo znajduje się w grze, to niewiele się dla Błędnego Rycerza zmienia - zamiast ewentualnie zdecydować się zaatakować Poszukiwacza o Sile równej lub wyższej od własnej, musi to zrobić.
Odkopię...
Rozumiem, że w kwestii Siły stosuję to:
Całkowita Siła Poszukiwacza to suma jego początkowej wartości
Siły (liczba wydrukowana na karcie Poszukiwacza), posiadanych
żetonów Siły i premii zapewnianych przez Przyjaciół, Przedmioty
i Magiczne Przedmioty, które mogą zostać w danej sytuacji
wykorzystane.
Czyli nie zaatakuję Błędnym Rycerzem (Siła 3) żadnego poszukiwacza o Sile 2 lub mniej i nie istotne jakie ma dodatkowe żetony czy bonusy z broni lub przyjaciół ? Reasumując, może się zdarzyć tak, że Błędny Rycerz nie będzie mógł nigdy zaatakować poszukiwaczy w danej rozgrywce... (?)
: środa 20 lip 2011, 13:45
autor: Mały Nemo
Czyli nie zaatakuję Błędnym Rycerzem (Siła 3) żadnego poszukiwacza o Sile 2 lub mniej i nie istotne jakie ma dodatkowe żetony czy bonusy z broni lub przyjaciół ? Reasumując, może się zdarzyć tak, że Błędny Rycerz nie będzie mógł nigdy zaatakować poszukiwaczy w danej rozgrywce... (?)
Akurat w tym przypadku chodzi o jego oraz wrogiego Poszukiwacza całkowitą Siłę, czyli wraz z Przedmiotami, które
zawsze (czyli Przedmioty, które zwiększają parametr jedynie w walce nie są brane pod uwagę) zwiększają parametr Siły oraz żetonami Siły.
: środa 20 lip 2011, 21:45
autor: gfilipek
Dziękuję za poprzednią odpowiedź.
Od dziś Siła to dla mnie to samo co Całkowita Siła.
Nemomon pisze:satch85 pisze:2 - wchodząc do miasta czy wioski musze odwiedzic jedna z trzech wymienionych tam postaci, w sytuacji kiedy np wchodze do miasta i mam wszystie punkty zycia, nie mam ani jednego przedmiotu wiec musze sie udac do czarodziejki, dobrze rozumuje?
nie mogąc uzupełnic zycia, sprzedac przedmiotów wiec trzeba rzucac koscia.
Owszem, jeżeli nie chcesz lub nie możesz odwiedzić pozostałych osób,
musisz odwiedzić Czarodziejkę albo Mistyka.
Odgrzewam kotleta bo nie mogę znaleźć uzasadnienia.
W opisie pola Wioski napisano: "
Możesz odwiedzić kowala, medyka lub mistyka".
W opisie pola Miasta napisano: "
Możesz odwiedzić cyrulika, alchemika lub czarodziejkę".
Dlaczego uważacie, że jest to obowiązkiem poszukiwacza skoro nie napisano np: "Odwiedź kowala, medyka lub czarodziejkę..." ??
Równocześnie pytam o Jaskinię Czarownika. Też mam obowiązek podejmować się zadań jeśli na niej stanę mimo tego, że napisano
możesz ? 8-[
: środa 20 lip 2011, 21:46
autor: Mały Nemo
: środa 20 lip 2011, 21:51
autor: gfilipek
Czytałem i tam też nie ma uzasadnienia. Wniosek dla mnie jeden: opis pól na planszy powinien być poprawiony bo ewidentnie wprowadza w błąd.
Dziękuję za odpowiedź.
: środa 20 lip 2011, 21:54
autor: Mały Nemo
FAQ pisze:Miasto
P1: Czy Poszukiwacz może odbyć spotkanie, którego nie może
wypełnić (np. odwiedzić Cyrulika, jeśli posiada przynajmniej
tyle punktów Życia, ile wynosi jego początkowa wartość)?
O: Nie. Jeśli Poszukiwacz chce odwiedzić Cyrulika, musi wydać
co najmniej 1 sztukę złota, aby odzyskać Życie (musi posiadać
mniej punktów Życia od swojej początkowej wartości).
Jeśli Poszukiwacz chce odwiedzić Alchemika, musi zamienić
co najmniej jeden ze swoich Przedmiotów w złoto. Jeśli żaden
z powyższych warunków nie może być spełniony, Poszukiwacz
odbywający spotkanie w Mieście musi odwiedzić Czarodziejkę.
Jeśli Poszukiwacz odbywa spotkanie w Wiosce, musi wybrać
to, które jest w stanie wypełnić; w przeciwnym wypadku musi
odwiedzić Mistyka.
Obszary na pewno nie zostaną poprawione, nawet w przyszłych drukach tej gry, mogę zapewnić

. Od takich rzeczy jest FAQ właśnie.
: środa 20 lip 2011, 22:04
autor: gfilipek
Nemomon pisze:FAQ pisze:Miasto
P1: Czy Poszukiwacz może odbyć spotkanie, którego nie może
wypełnić (np. odwiedzić Cyrulika, jeśli posiada przynajmniej
tyle punktów Życia, ile wynosi jego początkowa wartość)?
O: Nie. Jeśli Poszukiwacz chce odwiedzić Cyrulika, musi wydać
co najmniej 1 sztukę złota, aby odzyskać Życie (musi posiadać
mniej punktów Życia od swojej początkowej wartości).
Jeśli Poszukiwacz chce odwiedzić Alchemika, musi zamienić
co najmniej jeden ze swoich Przedmiotów w złoto. Jeśli żaden
z powyższych warunków nie może być spełniony, Poszukiwacz
odbywający spotkanie w Mieście musi odwiedzić Czarodziejkę.
Jeśli Poszukiwacz odbywa spotkanie w Wiosce, musi wybrać
to, które jest w stanie wypełnić; w przeciwnym wypadku musi
odwiedzić Mistyka.
Obszary na pewno nie zostaną poprawione, nawet w przyszłych drukach tej gry, mogę zapewnić

. Od takich rzeczy jest FAQ właśnie.
Przyznam, że w takim wypadku oleję ten punkt FAQ "z choinki" [-( . Potrafię zrozumieć, że np. podejmuje się spotkania w Mieście, ktoś rzuca na mnie np. czar, który spowoduje, że nie będę mógł wypełnić tego spotkania to muszę przejść do kolejnego... ale Możesz = Musisz to u mnie nie przejdzie
Nadal nie wiem co z Jaskinią Czarownika. Podpowiedzcie proszę. Tutaj również "możesz" jest to "musisz" ?
Dziękuję za cierpliwość :mrgreen:
: środa 20 lip 2011, 22:10
autor: Mały Nemo
W Jaskini Czarownika zawsze grałem, że jednak "możesz"

.
: środa 20 lip 2011, 23:03
autor: Arbaal
W Jaskini Czarownika jest tak że możesz a nie musisz. Zawsze tak gram.
W wiosce i mieście są trzy postacie które możesz odwiedzić. Dwie wymagają czegoś a jedna z nich nie wymaga nic czyli rzut kością. Ja gram tak, że wchodząc na te pola musisz odwiedzić przynajmniej jedną z postaci i możesz odwiedzić tylko jedną z postaci. Czyli jeśli nie mamy nic to zostaje Mistyk i Czarodziejka. Jeśli się leczymy to nie możemy skorzystać już z usług kowala itd.
: czwartek 21 lip 2011, 09:05
autor: set-han
Arbaal pisze:W Jaskini Czarownika jest tak że możesz a nie musisz. Zawsze tak gram.
W wiosce i mieście są trzy postacie które możesz odwiedzić. Dwie wymagają czegoś a jedna z nich nie wymaga nic czyli rzut kością. Ja gram tak, że wchodząc na te pola musisz odwiedzić przynajmniej jedną z postaci i możesz odwiedzić tylko jedną z postaci. Czyli jeśli nie mamy nic to zostaje Mistyk i Czarodziejka. Jeśli się leczymy to nie możemy skorzystać już z usług kowala itd.
Gram tak samo, i uważam, że jest to najbardziej sensowne.
I większe prawdopodobieństwo na ropuchę
Swoją drogą, zacząłem przeglądać FAQ i nie rozumiem jednego zapisu:
Ruiny
P1: Czy Poszukiwacz po wylosowaniu pierwszej karty Przygody
może porzucić Przedmiot lub Przyjaciela, aby uniknąć losowa-
nia drugiej karty?
O: Tak. Należy przy tym pamiętać, że jeśli Poszukiwacz porzuci
Przedmiot lub Przyjaciela, nie będzie mógł go ponownie zabrać
podczas tej samej tury.
O co chodzi?
I jeszcze pytania:
1) czy rzut w świątyni, aby się uwolnić, jest równocześnie rzutem za ruch, czy zaraz po uwolnieniu gracz wykonuje rzut za ruch (oczywiście chodzi o tę samą kolejkę)?
2) Czy jeżeli przy rzucie za ruch wyjdzie "1" a ja skorzystam z przedmiotu i przesunę się o 2 pola, to wciąż mogę poruszać żniwiarzem?
: czwartek 21 lip 2011, 10:34
autor: Mały Nemo
Ruiny
P1: Czy Poszukiwacz po wylosowaniu pierwszej karty Przygody
może porzucić Przedmiot lub Przyjaciela, aby uniknąć losowa-
nia drugiej karty?
O: Tak. Należy przy tym pamiętać, że jeśli Poszukiwacz porzuci
Przedmiot lub Przyjaciela, nie będzie mógł go ponownie zabrać
podczas tej samej tury.
W instrukcji masz napisane, iż przed losowaniem kart możesz odłożyć na obszar którąś z posiadanych, aby uniknąć losowania kart na danym obszarze. FAQ mówi, iż w przypadku Ruin po zapoznaniu się z pierwszą kartą możesz chcieć uniknąć wylosowania drugiej, poprzez odłożenie karty na obszar.
set-han pisze:1) czy rzut w świątyni, aby się uwolnić, jest równocześnie rzutem za ruch, czy zaraz po uwolnieniu gracz wykonuje rzut za ruch (oczywiście chodzi o tę samą kolejkę)?
Nie, wykonujesz oddzielne rzuty.
set-han pisze:2) Czy jeżeli przy rzucie za ruch wyjdzie "1" a ja skorzystam z przedmiotu i przesunę się o 2 pola, to wciąż mogę poruszać żniwiarzem?
Tak.
: czwartek 21 lip 2011, 12:16
autor: set-han
A czy odpowiedź na pierwsze pytanie wiąże się z tym, że wyrzucać karty można tylko przed dobieraniem kart? Czy jednak w dowolnym momencie tury?
: czwartek 21 lip 2011, 12:28
autor: Mały Nemo
Ja zawsze grałem, że w dowolnym momencie, za wyjątkiem sytuacji, w których właśnie mamy jakąś kartę stracić.
: piątek 22 lip 2011, 12:26
autor: gfilipek
Kolejne pytanko
Znajdujemy różne przedmioty w kartach przygód typu miecz, talizman... słowem takie, które są w kartach ekwipunku. Czy obowiązkowo wymieniamy je na karty ekwipunku by ograniczyć liczebność tych przedmiotów w grze (ograniczone zasoby) czy niektóre, czy żadne ? 8-[
: piątek 22 lip 2011, 12:32
autor: Mały Nemo
gfilipek pisze:Znajdujemy różne przedmioty w kartach przygód typu miecz, talizman... słowem takie, które są w kartach ekwipunku. Czy obowiązkowo wymieniamy je na karty ekwipunku by ograniczyć liczebność tych przedmiotów w grze (ograniczone zasoby) czy niektóre, czy żadne ? 8-[
Nie, karty Ekwipunku wykorzystuje się jedynie wtedy, gdy Poszukiwacz zakupi jakiś Przedmiot (lub Przyjaciela) lub z powodu treści karty Przygody ma otrzymać jakąś kartę. Jeżeli Poszukiwacz znajdzie jakiś Przedmiot, to po prostu go zatrzymuje, nawet jeżeli identyczny aktualnie się znajduje w dostępnych kartach Ekwipunku.
: sobota 23 lip 2011, 20:54
autor: gfilipek
Znowu wygrzebałem z odmętów tego forum:
HunteR pisze:Wydziwiasz

Przecież tak jak nie można walczyć bronią czy bronić się pancerzem który wieziemy na mule czy koniu z wozem, tak nie możemy walczyć bronią czy bronić się pancerzem który mamy w kieszeni

Przedmioty których używamy w walce musimy mieć wśród tych czterech które niesie postać.
Coś przegapiłem ? ... bo nie widzę w instrukcji takich restrykcji.
Link do posta: http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?p=48302#48302