Strona 8 z 9
: piątek 25 maja 2012, 18:03
autor: Krzysiek
Bardzo mi się podoba w kilku zakończeniach z TMiM to jak ilustracje pokazują że te zakończenia nie są tak w 100% "alternatywne", w sensie "zamiast korony władzy jest tam coś innego". O tu proszę, gościu sięgał sobie po koronę, happy że zaraz będzie rządził światem, a tu go coś wessało.

Bardzo pasuje mi do klimatu takie postawienie sprawy.
: wtorek 29 maja 2012, 13:15
autor: Mały Nemo
Nasz przyjaciel
Rienk zaprezentował parę kart z setu:
Hammer Of light ( weapon) add 1 to your strength ( if it is day, add 3 to your strength)
Night of the Pumpkin King (lunar event) all fields become a draw 3 card space)
Phantom: draw 8 cards and put all followers on this card. each visit you may take a follower.
Witch Finder: draw one more card if it is not a enemy.
Disciple of Darkness ( during the Night, it has a wand effect)
Wolf Slayer: no good character may have the wolf slayer ( if it is day, add 2 to your strength. if it night add 2 to your craft.
Night shroud. If it is night, you may evade any creature or character
Pharaoh crown. ( this has a Fortune Knight fate effect. ( you can use it in battle AND in psychic combat, and it is free. Great card!
Living doll. You must ditch your object. Go to city to get rid of it.
Fright Night. You must end your movement on the first enemy you move too ( or something like that:)
Children of the night. You must draw a extra card
Wall of Fire. end your movement on this space. If you don't have a talisman, lose 1 life.
Shadow Dagger: Add 1 craft?. (If it is Night add 3 to your craft.)
Doom Sword: Add 3 to your strength. If you roll a 1, then you are automatically defeated.
Hunger Artifact. object) discard all adventure cards on your space ( a board cleaner)
Cairn Caretaker: discard any of your trophies to gain 1 strength or craft.
Gypsy Caravan: Pay 3 gold ( day, gain 1 strength ( Night, gain 1 craft. After that, move it clockwise with rolling 1 die…
Corpse Collector: draw 8 cards, and place the enemies on this card as trophies. each visit, gain a trophy
Restless Dead, Take al trophies from all characters, and shuffle them. Starting with your turn, and continie clockwise, place 1 enemy face up in each space, until all cards have been place. then discard this card.
Night stalker strength 5. If you are defeated during the Night, then it becomes a follower., You lose 1 life every turn! discard this card when day breaks.
Peasant Mob: If you are a Lycantrophe, you are killed! If you are not a lycantrophe, you move the peasnat mob to any space with an adventure card, then discard all other cards on that space.
Headless horseman craft 3. If you are defeated, the horse man will move to your space at the end of your movement next turn
: wtorek 29 maja 2012, 16:08
autor: Krzysiek
Wall of Fire. end your movement on this space. If you don't have a talisman, lose 1 life.
Podoba mi się. Tak właśnie myślałem sobie kiedyś że talizman powinien ogólnie uodparniać na ogień i miło że eksplorują ten kierunek.
Night stalker strength 5. If you are defeated during the Night, then it becomes a follower., You lose 1 life every turn! discard this card when day breaks.
Delicious. Chwilami mam wrażenie że FFG przeglądali nasze fanowskie dodatki.
Peasant Mob: If you are a Lycantrophe, you are killed! If you are not a lycantrophe, you move the peasnat mob to any space with an adventure card, then discard all other cards on that space.
Też niezłe.
Ale mimo tych kilku fajnych kart które widziałem tutaj i wcześniej, moje obrzydzenie do tego dodatku na razie nie wygasło. Gdyby najpierw wyszło to a potem The Dragon to może reagowałbym inaczej.
Nie, chyba jednak nie.
: wtorek 29 maja 2012, 16:15
autor: Mały Nemo
Krzysiek pisze:Delicious. Chwilami mam wrażenie że FFG przeglądali nasze fanowskie dodatki.
To raczej niemożliwe. FFG ma bardzo ścisłe zasady dotyczące homebrew.
Krzysiek pisze:Peasant Mob
To akurat wesoła karta jest :mrgreen:, bardzo klimatyczna

.
A czemu masz obrzydzenie do BM?
: wtorek 29 maja 2012, 16:55
autor: Krzysiek
Nemomon pisze:A czemu masz obrzydzenie do BM?
Zaczęło się od
Zmierzchu. Potem pojawiły się dziesiątki jego klonów, tak książkowych i filmowych. I setki innych wilkołaczo-wampirowatych historii.
Później pojawił się
Innistrad, a wkrótce potem właśnie Blood Moon. (o innych grach z tego nurtu udało mi się na szczęście zapomnieć)
Już wymiotuję tymi wszystkimi wilkołakami. Nie cierpię mody, zwyczajnie jest już tego za dużo.
Zawsze miałem szacunek do FFG, między innymi dlatego że w odróżnieniu od WotC nie robili megasuperuproszczeń w swoich grach żeby tylko przyciągnąć więcej graczy. A także dlatego że nie przyłapałem ich na żadnym zabiegu który miałby na celu
tylko wyciągnięcie kasy. Np. kolejny dodatek do Arkham Horror byłby pewnie wspaniałym sukcesem komercyjnym ale nie ma go i nie ma. I jak najbardziej potrafię znaleźć kilka rozsądnych powodów dla których mógłby się nie pojawić. Ale wiem że gdyby np. to była gra WotC to dodatki leciały by jeden za drugim, do upadłego.
I pewnego dnia zobaczyłem zapowiedź wilkołaczego dodatku do Talismana. Zabolało. Gdyby to było kiedykolwiek indziej, ok, ale nie wierzę że to przypadek. Poszli za modą, to minus, ale też to FFG - mają u mnie wielki kredyt zaufania. Więc śledziłem wszelkie informacje. I o ile przy poprzednich dodatkach coraz bardziej się napalałem im więcej o nich wiedziałem o tyle tutaj obyło się bez emocji.
Gdyby ten dodatek był
bardzo dobry to bym uznał jego istnienie za usprawiedliwione. Ale przykro mi, wg. mnie jest najsłabszy z dotychczasowych. A kontrast z niedawnym The Dragons który uważam za najlepszy bardzo kłuje mnie w oczy. Podoba mi się z BM jakieś 10% tego co widziałem gdy w innych dodatkach ta wartość oscylowała w okolicach 70%-90%
Dodam że niska ocena nie wynika z uprzedzeń bo zdarzało mi się czytać książki z tego wyklętego przeze mnie nurtu i niektóre były niezłe. Uprzedzenia czynią mnie podejrzliwym ale nie dyskryminują automatycznie pozycji.
Dla mnie BM się nie obronił, miał pewien potencjał, ale uważam że jest niedopracowany. Wygląda jakby miał tylko wyssać trochę kasy korzystając z popularności tematu i to mnie właśnie obrzydza.
Żeby chociaż pudełko nie było brzydkie. :)
A tu odnośnie innej kwestii:
Aha, jeszcze:
Nemomon pisze:A czemu by nie zmienić, że można odrzucić tylko 1 trofeum naraz? Zresztą co uważasz o tej karcie ze Smoków:
Martial Artist
4
Stranger
The Martial Artist will
remain here for the rest of
the game. You may discard
any number of your dragon
scales. Gain 1 Strength
or Craft for each dragon
scale you discard.
?
Jak dla mnie główna różnica jest taka że łuski mają dużo więcej zastosowań niż trofea i ich wymiana na Siłę czy Moc niekoniecznie musi być najlepszą opcją.
Draugnimir pisze:Zdaje się, że smocze łuski zdobywa się z mniej więcej podobną częstotliwością jak trofea, więc taką kartę też uznałbym za przegiętą.
Wydaje mi się że jednak zdobywa się się je trochę rzadziej. Tylko za sfragowanie kogoś na polu z łuską w końcu.
: wtorek 29 maja 2012, 17:13
autor: Mały Nemo
Innistrad był dobry

. Dobra, ja w Tragica już od lat nie gram, ale codziennie przeglądam newsy dotyczące tejże gry i myślę, że jestem na bieżąco.
Ja na BM spoglądam troszeczkę inaczej. Literatury nie czytam, filmów nie oglądam, a Zmierzch mi się kojarzy jedynie z facjatą jakiegoś debila z miną srającego kota na pustyni, która przez spory czas, niestety, była popularna w necie. Więc dla mnie BM był dobrym strzałem, zważywszy że pełny jest odniesień do różnej klasyki, a ja takie smaczki (odniesienia, easter eggi) bardzo lubię i sam w swojej tfurczości nadużywam. Dr Jekyll i Mr Hyde, Czerwony Kapturek z pistoletami (który co turę przyciąga do siebie najbliższego Wroga), Laboratorium Barona von Frankensteina, Duch z Opery, "Rączka" (która może być nawiązaniem do postaci z Rodziny Addamsów, ale tak naprawdę jest nawiązaniem do innego, znacznie starszego filmu), czy Lost Soul - misja żywcem wyjęta z jakiegoś erpega.
Ponadto, podobnie jak ze Smokami, tutaj BM daje spore pole do popisu dla potencjalnych twórców. Daje mechanizm dnia i nocy wraz z kartami. Gracze sami mogą sobie stworzyć odpowiednie efekty dla dnia oraz dla nocy, i bynajmniej nie muszą tworzyć kart, bowiem bazę karcianą już mają.
: wtorek 29 maja 2012, 17:42
autor: Krzysiek
Hmm, a jest jakieś miejsce gdzie mógłbym zobaczyć tego Czerwonego Kapturka?
I można spytać jaką oversize'niętą kartę Rebecci Guay posiadasz? Żebym mógł ci bardziej zazdrościć?
: wtorek 29 maja 2012, 18:10
autor: Mały Nemo
Do Tragica kartę oversized mam jedynie Brushlanda. Rebecci posiadam kartę z World of Warcraft - od znajomego kiedyś kupowałem te karty i wśród nich były jakieś dwie większe karty, wśród nich jedna z dosyć sporą grafiką Rebecci. Ale teraz pod ręką jej nie mam, więc tytułu nie podam. Spóźniłeś się jakiś tydzień, bo niedawno miałem problemy z kompem, musiałem kupić nowy i z nudów zrobiłem przemeblowanie. I wsio moje karty paszły do pudełek. Jak PB zacznie działać, to zobaczę, czy mam zdjęcie.
: środa 30 maja 2012, 14:53
autor: Mały Nemo
Z ciekawostek graficznych, dzisiaj dla odmiany nic Felici (możecie odetchnąć z ulgą), tylko
Andrew Olsona. Obie grafiki są przedrukami:
Nightgaunt, który pojawił się już przy okazji
Talisman: Góry, oraz
Fallen Adventurer, który pojawił się przy okazji
DungeonQuest jako "Dead Adventurer"

.
: niedziela 03 cze 2012, 12:53
autor: Mały Nemo
D.W. pisze:Talisman: Blood Moon – Jesień 2012.
: niedziela 03 cze 2012, 13:07
autor: Bludgeon
Wersja angielska czy polska, Nemonon?
: niedziela 03 cze 2012, 13:11
autor: Mały Nemo
Polska. Angielska już wyszła jakiś tydzień temu.
: niedziela 03 cze 2012, 13:25
autor: Rogo
D.W. pisze:Talisman: Blood Moon – Jesień 2012.
Jesień... Czyli może choć raz uda im się wydać dodatek przed Bożym Narodzeniem?

: niedziela 03 cze 2012, 13:38
autor: Mały Nemo
Naprawdę w to wierzysz? xD
: poniedziałek 04 cze 2012, 11:04
autor: Rogo
Faktycznie... Deklaracja: "jesień" może równie dobrze oznaczać koniec jesieni, co przy nawet niewielkim opóźnieniu może okazać się styczniem xD
: poniedziałek 04 cze 2012, 16:05
autor: Battonsson
Ja też bym styczeń obstawiał raczej (i to jako wersję optymistyczną)
Pamiętamy chyba wszyscy jak smoki miałby być na Gwiazdkę 2011 ...
: piątek 06 lip 2012, 09:16
autor: Mały Nemo
DW pisze:Talisman Blood Moon – Nic poza znanym terminem jesień 2012 nie mogę podać. Mamy informację, że to powinien być listopad. Ale naprawdę jeszcze za wcześnie aby podać jakiś dokładny termin. To może być też grudzień.
: piątek 06 lip 2012, 10:13
autor: Western
No to pacząc (;P) na to jak się Galakcie układało z dostawami poprzednich dostaw dodatków - obstawiam jednak grudzień. W sumie któryś dodatek wyszedł dokładnie zgodnie z zapowiedziami?
: poniedziałek 16 lip 2012, 14:51
autor: Kufir
Jacy Poszukiwacze dochodza w tym dodatku i jakie maja mniej wiecej umiejetnosci ?
: poniedziałek 16 lip 2012, 15:07
autor: Bludgeon
Jest 3 nowych, a ich umiejętności są....powiedzmy że dość skomplikowane
Vampire Hunter, Grave Robber i Doomsayer.
: poniedziałek 16 lip 2012, 15:21
autor: HunteR
Dwójkę bohaterów masz
tutaj, trzeciego już musisz poszukać, pewnie jest gdzieś w tym temacie

: piątek 20 lip 2012, 17:26
autor: NiegodziwySatyr
: niedziela 29 lip 2012, 14:51
autor: Kufir
Dzieki !

: niedziela 02 gru 2012, 22:37
autor: HunteR
Takie pytanko. Przeglądam sobie zawartość Wilkołaka i widzę że wśród zakończeń jest czarna dziura. Jak myślicie, jest jakakolwiek szansa że zostanie to wykorzystane do Kosmicznej Otchłani? W starym MiMie tak to wyglądało, jeśli graliśmy bez Otchłani, po wyciągnięciu czarnej dziury ginęło się na miejscu, mając Otchłań trafiało się do niej. Wiem że Kosmiczna Otchłań wydaje się mało realnym dodatkiem, ale... :-k
Czy w trzeciej edycji były w ogóle alternatywne zakończenia? Jeśli tak to czy wśród nich była też czarna dziura?
: niedziela 02 gru 2012, 22:45
autor: Mały Nemo
Szansa na to, iż w przyszłości Czarna Dziura będzie przenosić do ewentualnego WKO są bliskie lub równe zeru.
W trzeciej Edycji nie było alt. endingów.