Strona 8 z 87
: niedziela 03 lip 2011, 12:49
autor: Draugnimir
Jak dla mnie ostatnie, podlegające Rozproszeniu magii było w tej sytuacji zdecydowanie Odbicie. To, że zmieniło ono sposób działania Magicznego Wiru, nie oznacza, iż został on rzucony po raz wtóry - przecież nic takiego w instrukcji Odbicia nie jest napisane. Skoro więc Odbicie zostało rzucone chronologicznie później niż Magiczny Wir, to właśnie ono podlega Rozproszeniu magii, jeżeli w jego instrukcji mówi się o "właśnie rzuconym", czyli, innymi słowy, ostatnio rzuconym Zaklęciu. Takie jest przynajmniej moje zdanie.
: niedziela 03 lip 2011, 12:55
autor: Mały Nemo
guciomir pisze:Rozproszenie Magii zepsuło odbicie, czyli Magiczny Wir zadziałał normalnie, tak jakby żadnych prób kontr nie było.
Guciomir Ma rację. Ostatnim rzuconym Zaklęciem jest Odbicie, a nie Magiczny Wir. odbity Magiczny Wir wciąż jest "przedostatnim" rzuconym Zaklęciem.
: niedziela 03 lip 2011, 15:40
autor: Rogo
Battonsson pisze:Dlaczego? Przecież "Rozproszenia Magii" niweluje efekt innego, właśnie rzuconego zaklęcia. A ostatnim rzuconym zaklęciem był "Odbity Magiczny Wir" ponieważ "Odbicie" działa tak, że właśnie rzucone Zaklęcie zostaje skierowane na Poszukiwacza, który je rzucił.
Czyli kolejność rzucanych zaklęć wygląda, według mnie, tak:
1. Magiczny Wir
2. Odbicie
3. Magiczny Wir
4. Rozproszenie Magii
A sokoro Rozproszenie działa na ostatnie z rzuconych zaklęć to rozprasza Wir a nie Odbicie.
Battonsson pisze:"Odbicie" działa tak, że właśnie rzucone Zaklęcie zostaje skierowane na Poszukiwacza, który je rzucił.
Battonsson pisze:zostaje skierowane
A nie na nowo rzucone, amen.
: niedziela 03 lip 2011, 21:37
autor: Battonsson
Nemomon pisze:
Guciomir Ma rację. Ostatnim rzuconym Zaklęciem jest Odbicie, a nie Magiczny Wir. odbity Magiczny Wir wciąż jest "przedostatnim" rzuconym Zaklęciem.
Roma locuta, causa finita :)
Niech wam będzie, chociaż wcale nie jestem przekonany :P
Rogo pisze:A nie na nowo rzucone, amen.
Oj tam :). Czy nowo rzucone, czy skierowane to już kwestia interpretacji. Nigdzie nie jest to zdefiniowane jasno. Mogę powiedzieć, że skoro ma nowy cel to jest to "nowe" zaklęcie, ale już nie wałkujmy tego i tak zagraliśmy tak, jak zagraliśmy :)
: czwartek 14 lip 2011, 21:51
autor: guciomir
Sfera stagnacji
Rzuć na poszukiwacza jak wylosuje kartę przygody ale zanim ją rozpatrzy. Umieść tę kartę przygody przed soba i na początku swojej tury musisz umieścić tę kartę przygody na wierzchu talii.
Jestem w podziemiach, drugi gracz w górach. Kolega znajduje coś fajnego, rzucam sferę stagnacji. Na początku mojej tury, na wierzchu której talii kładę tę kartę? Podziemia czy Góry?
: czwartek 14 lip 2011, 22:02
autor: Mały Nemo
guciomir pisze:Sfera stagnacji
Rzuć na poszukiwacza jak wylosuje kartę przygody ale zanim ją rozpatrzy. Umieść tę kartę przygody przed soba i na początku swojej tury musisz umieścić tę kartę przygody na wierzchu talii.
Jestem w podziemiach, drugi gracz w górach. Kolega znajduje coś fajnego, rzucam sferę stagnacji. Na początku mojej tury, na wierzchu której talii kładę tę kartę? Podziemia czy Góry?
Nie możesz rzucić tego Zaklęcia na Poszukiwacza znajdującego się Górach, gdy sam przebywasz w Podziemiach lub na planszy głównej.
Jeżeli się znajdujesz w Podziemiach, to
dla Twojego Poszukiwacza wszelkie "karty Przygody" to "karty Podziemi". Karta Gór więc nie może być legalnym celem Zaklęcia.
: piątek 15 lip 2011, 07:30
autor: guciomir
Uuuuu, to słabo. Dzięki za odpowiedź
: piątek 15 lip 2011, 08:33
autor: Arbaal
A nie powinno być tak że pomimo pobytu w podziemiach może rzucić zaklęcie na kogoś w górach ale na początku swojej tury będzie musiał położyć kartę na wierzchu tali gór(bo to przygoda z gór) i pociągnie ją tylko jeśli znajdzie się jakimś cudem na odpowiednim obszarze?
: piątek 15 lip 2011, 08:44
autor: Rogo
Wydaje się to dziwne, ale faktycznie:
Instrukcja Podziemi pisze:Kiedy Poszukiwacz znajduje się w Krainie Podziemi, specjalne zdolności i efekty, które wpływają na karty Przygód, działają inaczej, niż gdyby stosować je w Krainach Zewnętrznej, Środkowej i Wewnętrznej. W Podziemiach takie zdolności i efekty wpływają na karty z talii Podziemi (a nie Przygód).
Zwróćmy uwagę na słowa w nawiasie, które doskonale potwierdzają słowa Nemomona.
: piątek 15 lip 2011, 17:04
autor: Arbaal
Rogo chcesz powiedzieć że karty Gór i karty Podziemi nie są kartami Przygód?
Nie wiem jak się ma ten cytat do zaklęcia i do interpretacji którą przedstawiłem.
Mówimy o tym zaklęciu jak się nie mylę.

: piątek 15 lip 2011, 17:22
autor: Rogo
Arbaal pisze:Rogo chcesz powiedzieć że karty Gór i karty Podziemi nie są kartami Przygód?
O rety, przerobię z Tobą instrukcję słowo po słowie

Kiedy Poszukiwacz znajduje się w Krainie Podziemi
To chyba nie budzi żadnych wątpliwości

specjalne zdolności i efekty, które wpływają na karty Przygód
efekty, czyli również te wynikające z innych kart, Zaklęć itp. (w tym również Sfery Stagnacji)
działają inaczej, niż gdyby stosować je w Krainach Zewnętrznej, Środkowej i Wewnętrznej. W Podziemiach takie zdolności i efekty wpływają na karty z talii Podziemi (a nie Przygód).
Tu pozwolę sobie powtórzyć jeszcze raz ostatnie słowa:
wpływają na karty z talii Podziemi (a nie Przygód)
TYLKO.
Zatem nie możesz rzucić Sfery Stagnacji na kartę Przygody ciągniętej w Górach, bo, póki jesteś w Podziemiach, wpływa ona na karty z talii Podziemi, a nie z talii Gór.
Też mi się to wydało dziwne, ale
Nemomon ma rację.
: piątek 15 lip 2011, 20:02
autor: Mały Nemo
Rogo pisze:Też mi się to wydało dziwne, ale Nemomon ma rację.
Jak (prawie) zawsze

.
: piątek 15 lip 2011, 20:38
autor: guciomir
Heh, tyle że dla poszukiwacza w górach, to właśnie karty gór są kartami przygód i myślę, że właśnie o takie coś chodziło twórcom. (że będąc w podziemiach mogę to rzucić na kogoś w górach)
Od strony formalnej Nemo ma rację. A jako że to jego wersja mi się nie podoba to wprowadzę u siebie zasadę domową i po problemie

: piątek 15 lip 2011, 20:44
autor: Arbaal
guciomir +1
Ja także będę interpretował w swoim domu swoją wersję wydarzeń

: piątek 15 lip 2011, 20:45
autor: sardo
Czyli będąc w Górach talia Gór staje się talią Przygód?
W takim razie Awangarda Orlego Gniazda nie ma żadnego sensu... (ta z talii Gór ofc)
: piątek 15 lip 2011, 23:45
autor: Rogo
guciomir pisze:Heh, tyle że dla poszukiwacza w górach, to właśnie karty gór są kartami przygód i myślę, że właśnie o takie coś chodziło twórcom.
Dokładnie - dla gracza w Górach tylko karty Gór są kartami Przygód, dla gracza w Podziemiach tylko karty Podziemi są kartami Przygód, a dla gracza na planszy głównej, tylko karty z planszy głównej są kartami Przygód. Instrukcja bardzo klarownie to wyjaśnia.
sardo pisze:W takim razie Awangarda Orlego Gniazda nie ma żadnego sensu... (ta z talii Gór ofc)
Treść karty, albo nie masz racji xD
: sobota 16 lip 2011, 10:50
autor: sardo
Wylosuj 3 wierzchnie karty
z talii Gór i umieść je na wierzchu
talii Przygód (nie oglądając ich
ani nie zmieniając ich kolejności).
Następnie odrzuć tę kartę.
: sobota 16 lip 2011, 11:03
autor: Rogo
Wylosuj 3 wierzchnie karty z talii Gór
No tu masz odniesienie bezpośrednio do talii Gór, czyli niezależnie w jakiej krainie się znajdujesz ciągniesz karty z talii gór, a następnie
sardo pisze:umieść je na wierzchu talii Przygód
kładziesz je na wierzchu talii krainy w której się znajdujesz.
Chyba, że to konsekwencja nienadania kartom z planszy podstawowej osobnej nazwy

A co to jest za typ karty?
: sobota 16 lip 2011, 11:26
autor: sardo
Jest w Przygodach taka ale i w Górach też. Mi chodzi właśnie o tą z Gór, losujemy 3 karty Gór i kładziemy z powrotem w to samo miejsce...
: sobota 16 lip 2011, 12:02
autor: Mały Nemo
sardo pisze:Jest w Przygodach taka ale i w Górach też. Mi chodzi właśnie o tą z Gór, losujemy 3 karty Gór i kładziemy z powrotem w to samo miejsce...
A jednak... zakłóceń tutaj nie ma. Awangarda mówi, iż karty należy położyć na wierzch
talii Przygód z
talii Gór. Z kolei Sfera targetuje
kartę Przygody, którą to później kładzie na wierzch, i owszem, talii Przygód, ponieważ nie byłoby możliwością wymienić wszystkich osobnych decków kart

.
: sobota 16 lip 2011, 12:09
autor: Arbaal
A powiadają że Talisman ma bardzo proste zasady /spam
: sobota 16 lip 2011, 12:22
autor: Mały Nemo
Bo ma, o ile się ich nauczysz

.
: sobota 16 lip 2011, 12:24
autor: sardo
Nemomon pisze:sardo pisze:Jest w Przygodach taka ale i w Górach też. Mi chodzi właśnie o tą z Gór, losujemy 3 karty Gór i kładziemy z powrotem w to samo miejsce...
A jednak... zakłóceń tutaj nie ma. Awangarda mówi, iż karty należy położyć na wierzch
talii Przygód z
talii Gór. Z kolei Sfera targetuje
kartę Przygody, którą to później kładzie na wierzch, i owszem, talii Przygód, ponieważ nie byłoby możliwością wymienić wszystkich osobnych decków kart

.
Idąc tym tokiem Mędrzec może podglądać tylko talie Przygód, tak?
: sobota 16 lip 2011, 12:29
autor: Mały Nemo
Nie pamiętam teraz jak instrukcja do Podziemi rozwiązuje problem z Wróżką, aczkolwiek ja bym grał, iż Sage może podejrzeć kartę Podziemi, o ile tam się znajduje, także. Grając jednak dosłownie z literą instrukcji, można grać że tylko Przygód.
: sobota 16 lip 2011, 13:12
autor: Rogo
Nemomon pisze:Grając jednak dosłownie z literą instrukcji, można grać że tylko Przygód.
Nie! Powtórzę:
Kiedy Poszukiwacz znajduje się w Krainie Podziemi, specjalne zdolności i efekty, które wpływają na karty Przygód, działają inaczej, niż gdyby stosować je w Krainach Zewnętrznej, Środkowej i Wewnętrznej. W Podziemiach takie zdolności i efekty wpływają na karty z talii Podziemi (a nie Przygód).
Zdolność Mędrca dotyczy karty Przygody, więc, gdy znajduje się on w Podziemiach, jest spełniony poprzednik implikacji. Zatem, żeby instrukcja była spełniona w sensie logicznym, następnik również musi być prawdziwy, a więc zdolność Mędrca dotyczy wtedy (tj. gdy znajduje się on w Podziemiach) kart Podziemi. Na tym kończę dowód
