Strona 8 z 12
: piątek 23 paź 2009, 22:07
autor: ernin
Ice Queen by Felicia Cano

: wtorek 27 paź 2009, 16:21
autor: Mały Nemo
Wysłany: Wczoraj 13:24
Według niepotwierdzonych informacji z BGG, Frostmarch ma być dostępny w Stanach w środę.
http://www.boardgamegeek.com/thread/455659
[ Dodano: Wto Paź 27, 2009 4:21 pm ]
Na
Talisman Island pojawiły się ostatnie grafiki kart z Frostmarch. Dodatek jest już dostępny na aukcjach internetowych, najtaniej widziałem za $16.99
Co do samych więc grafik,
Cryomancer:
Obliterate:
Cryomancer jest kartą Wroga, a Obliterate Zaklęciem.
Jako, że to już ostatni preview z Frostmarch, chciałbym podziękować Jonowi New za udostępnienie nam tych grafik oraz za wzbudzanie w nas pożądania posiadania tego dodatku

.
Wszystkie grafiki można oglądać pod tym adresem:
http://www.talismanisland.com/preview_frostmarch.htm
: wtorek 27 paź 2009, 16:34
autor: Artownik
No wygląda to całkiem, całkiem, szczególnie to Zaklęcie.
Fajnie, że już w sprzedaży, to niedługo ktoś pewnie zrecenzuje jak się całość prezentuje.
: wtorek 27 paź 2009, 17:35
autor: Kufir
Zaklęcia zaiste ma super ilustracje. Czekam na spis kart z dodatku oraz scany

: środa 28 paź 2009, 20:44
autor: Mały Nemo
Kolejny news ze stajni FFG dotyczący Talisman. Zbyt dużo informacji jest tam zamieszczonych, aby mi się chciało tutaj pisać - sami przeczytajcie i komentujcie!
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... p?eidn=884
: środa 28 paź 2009, 21:44
autor: Artownik
O KURDE :shock: , porażające informacje i ledwo co udało mi się znaleźć te nas interesujące. #-o
Nie spodziewałem się, aż takich zmian.. kto by pomyślał, że to takie FFG - no, no.
Aż strach pomyśleć co będzie się działo z tą grą dalej, rewolucja za zakrętem normalnie.
: środa 28 paź 2009, 22:18
autor: Hellhound
Nie rozumiem. Czy śmiejecie się z tego newsa o Expansion Pack czy ja czegoś nie widzę?
: środa 28 paź 2009, 22:21
autor: Mały Nemo
Hellhound pisze:Nie rozumiem. Czy śmiejecie się z tego newsa o Expansion Pack czy ja czegoś nie widzę?
Biorąc pod uwagę, iż dałem informację o nim w temacie o Frostmarch - tak.
: czwartek 29 paź 2009, 18:13
autor: Mały Nemo
Jako, że jakiś user otrzymał już preordera Frostmarcha, to i pochwalił się paroma kartami:
Karty Zadań:
- Visit the Tavern
- Kill an Animal
Karty Alternatywnych Zakończeń
Crown and Scepter and it is just the usual Crown of Command victory condition.
Czyli, jest jak zwykły obszar Korony Władzy. Trochę jest to wielkie uproszczenie, no ale...
Generalnie Rozkaz zawsze się nam udaje oraz, gdy ktoś wejdzie na obszar KW, to nie można odzyskiwać ani otrzymywać Życia. Posiada ono jeszcze jeden efekt, ale autor artykułu póki co nie wspomniał o nim.
EDIT: Bojowe zdolności Królowej Lodu, gdy przegramy z nią jakąś walkę:
1-2) Tracimy 2 następne tury
3-4) Tracimy następną turę
5-6) Możemy uciec na Równiny Grozy
Zaklęcia
- Hydra spell: Duplikuje właśnie rzucone Zaklęcie, możemy wybrać kolejny target (nawet siebie). Z tego, co pamiętam, to chyba bylo ono na tyle pudełka FM.
- Metamorph: Gdy jakiś gracz rozpoczyna walkę, możemy rzucić te Zaklęcie. Wtedy odrzucamy Wroga, z którym Poszukiwacz miał walczyć, i zastępujemy go innym, leżącym gdzieś na planszy.
-Time steal: Ktoś automatycznie kończy turę, a my poruszamy się zamiast niego.
- Black Ice: Kładziemy na jakiś obszar, i do początku naszej tury, gdy ktoś miałby wejść na ten obszar, to wchodzi na następny. Nie działa (na pewno

) w Wewnętrznej Krainie.
- Toadify: Ryzykowne Zaklęcie, rzucamy albo na Istotę albo na Poszukiwacza i mamy 50% szans na to, iż przeciwnik zamieni się w Żabę. Jeżeli nie, to my się w nią zamienimy.
Karty Przygód:
- Talismonger
- Transmutor
- Ice Queen's Palace
Karty powyżej, w zależności od rzutu kością, zamieniają nas w Ropuchę. Dla przypomnienia,
Ice Queen's Palace.
Source:
http://boardgame.geekdo.com/thread/457720
: czwartek 29 paź 2009, 20:28
autor: Artownik
Cóż, trzeba przyznać, że Zaklęcia są wyrąbiste i za to należą się brawa.
Zadania lipne - nic nowego.
Ale po tych Zaklęciach to TMiM nieco urósł w moich oczach.
: czwartek 29 paź 2009, 20:53
autor: Kufir
Karty Przygód:
- Talismonger
- Transmutor
- Ice Queen's Palace
Karty powyżej, w zależności od rzutu kością, zamieniają nas w Ropuchę.
HURA!!!!!! \:D/ \:D/ \:D/
: czwartek 29 paź 2009, 21:33
autor: 8janek8
: piątek 30 paź 2009, 16:02
autor: Mały Nemo
Jon New uploadował parę przykładowych kart z Frostmarch na BoardGameGeek:
http://boardgame.geekdo.com/image/594608
Z tych kart możemy rozpoznać:
Karty Przygód
Yeti
Siła 4, Przed walką rzucamy kością, jeżeli wypadnie więcej lub równo naszej Mocy, to przed walką tracimy 1 Życie.
Frost Drake
Smoq z Siłą 7
Frostbite
Broń, Magiczny Przedmiot, daje nam +1 do Siły w czasie walki, jak wygramy walkę z innym Poszukiwaczem i zabierzemy mu 1 Życie, to traci on dodatkowo 1 turę.
Zaklęcia
Toadify!
Rzucamy na Istotę lub Poszukiwacza, z którym mamy walczyć (wręcz), następnie rzucamy 1 kością:
1) Zaklęcie skupia się na nas - zostajemy zamienieni w ropuchę na 3 tury
2-3) Nic się nie dzieje
4-6) Jeżeli rzucaliśmy na Istotę, to jego Siłą zostaje zredukowana do 1 do końca tej tury. Jeżeli na Poszukiwacza, to zamienia się on w ropuchę na 3 tury.
Freeze
Rzucamy na Istotę lub Poszukiwacza, z którym będziemy toczyć walkę lub walkę psychiczną. Nasz przeciwnik nie rzuca kością w tej walce albo walce psychicznej.
Obliterate
Rzucamy na początku naszej tury albo po zakończeniu ruchu. Odrzucamy na stos kart odrzuconych wszystkie karty Przygód w tej Krainie.
Karty Zadań
- Odwiedź Czarodziejkę
- Odrzuć 1 Broń
- Módl się w Świątyni
: piątek 30 paź 2009, 16:22
autor: Artownik
No Zaklęcia fajne, karty takie sobie standardowe, ale te Zadania to istna porażka :roll:
: piątek 30 paź 2009, 16:37
autor: Kufir
Toadify!
Rzucamy na Istotę lub Poszukiwacza, z którym mamy walczyć (wręcz), następnie rzucamy 1 kością:
1) Zaklęcie skupia się na nas - zostajemy zamienieni w ropuchę na 3 tury
2-3) Nic się nie dzieje
4-6) Jeżeli rzucaliśmy na Istotę, to jego Siłą zostaje zredukowana do 1 do końca tej tury. Jeżeli na Poszukiwacza, to zamienia się on w ropuchę na 3 tury.
REWELACJA!!!! Czegoś takiego mi brakowało.
Co do zadań, racja są kiepskie ale przecież mówiłem iż tak będzie.
Jednak wykonanie 4 nawet bardzo prostych zadań stanowi już jakieś wyzwanie. (Głównie czasowe)
: piątek 30 paź 2009, 18:30
autor: Kaktus+
Kufir pisze:Jednak wykonanie 4 nawet bardzo prostych zadań stanowi już jakieś wyzwanie. (Głównie czasowe)
Nie Kufir, nie stanowią żadnego wyzwania. Ostatnio graliśmy we 3 i rozlosowaliśmy na próbę wszystkie zadania Czarownika na początku gry. Każdy dostał po 4 i po mniej więcej 20 min gry każdy miał już wypełnione. Najdłużej zeszło z pozostawieniem trofeów, bo każdemu szkoda było wymieniać na gówniany Talizman.
Generalnie, wszystkie zadania czarownika, które serwuje nam FFG to gówno.
: piątek 30 paź 2009, 18:47
autor: Kufir
Dlatego moim zdaniem te 4 zadania powinno się losować dopiero po odwiedzeniu Czarownika.
: piątek 30 paź 2009, 18:54
autor: Kaktus+
Kufir pisze:Dlatego moim zdaniem te 4 zadania powinno się losować dopiero po odwiedzeniu Czarownika.
Nie ma różnicy. I tak zrobisz je w 20 min. Odwiedzić Miasto? Pokonać Wroga? Dla mnie to absurd i nieporozumienie. Jest obok Wewnętrznej Krainy ten element gry, który zabolał mnie najbardziej. Nic się nie zmieniło przez 20 lat, gówno było i nim pozostało. Dlatego Magia i Miecz/Talizman nie ma praktycznie nic wyjątkowo do zaoferowania "nowym" graczom. Ciągle jedne i te same błędy, powielane w każdej edycji i pakowane w nową szatę graficzną...
: piątek 30 paź 2009, 21:29
autor: Kufir
Nie ma różnicy. I tak zrobisz je w 20 min
Jest zasadnicza różnica. Bo mieć do wykonania zadania od początku gry i wykonywać je zupełnie nieświadomie to zupełnie inna bajka niż wyprawa do środkowej krainy aby zdobyć zadania i je wykonać już świadomie.
Wydłuża to zdobycie Talismana i utrudnia. Przetestuj a przyznasz mi racje.
: sobota 31 paź 2009, 01:29
autor: Kaktus+
Nadal się nie zgodzę. Idziesz do gospody, rzucasz 6 i jesteś w Środkowej Krainie. To nie jest żadna wielka filozofia. Jedyne co potrzeba to odrobinę zdyscyplinowania by odbębnić tą cholerną pańszczyznę i cieszyć się Talizmanem. Przy obecnym poziomie trudności, nadal wypełnienie wszystkich zadań zajmie max 30 min. Wiadomo, mówimy tu o "oryginalnych" zdaniach, Twoje są deko trudniejsze i gra z nimi jest nieco ciekawsza.
Mimo wszystko, podczas lat gry w Magię, zawsze uważałem że zdobycie Talizmanu powinno być nie lada wyzwaniem, niezbędnym etapem ku wygraniu gry. W formie obecnej (w poprzedniej edycji z resztą też) jest to piard, nie wymaga żadnego wysiłku.
Cała ta dyskusja to nieco offtop, ale dokończę myśl. Otóż, w moich grach wszystkie Talizmany są wyciągane ze stosu Przygód. Zdobyć je można tylko i wyłącznie w Jaskini Czarownika. Liczba Talizmanów w grze jest więc zależna od ilości graczy. Na każdego przypada 1 i jak ktoś spuści komuś lanie i odbierze mu Talizman, gracz ma poważny problem...
: sobota 31 paź 2009, 09:50
autor: Kufir
Wiadomo, mówimy tu o "oryginalnych" zdaniach, Twoje są deko trudniejsze i gra z nimi jest nieco ciekawsza.
Skoro znamy już wszystkie Oryginalne zadania i nie zachwycają nas. Zastanawiam się czy jest sens zrobienia nowych autorskich zadań oraz poprawienia już istniejących (kilka wymaga poprawki). ?
: sobota 31 paź 2009, 10:11
autor: Artownik
Trzeba sobie szczerze powiedzieć - Zadania Czarownika to istna PORAŻKA.
Psują tylko klimat, bo nie mają jakiegokolwiek sensu, treścią przypominają najstarsze gry komputerowe, gdzie absurdalność była na porządku dziennym.
Widziałem Kufir twoje zadania i te nowe pomysły były naprawdę ciekawe, natomiast poprawiać nie ma czego, bo co to za wyprawa do krainy magii, gdzie stajesz przed potężnym Czarownikiem, który ma ci wskazać drogę poprzez Równiny Grozy i inne niebezpieczeństwa, abyś mógł wejść do Doliny Ognia i sięgnąć po władzę absolutną, a on każe ci... przynieść zbroję :roll:
Albo dostarczyć dwóch Przyjaciół - zajeżdża to handlem żywym towarem (a jeszcze można mu muła wcisnąć!).
Dobre, ciekawe i klimatyczne zadania JUŻ SĄ, zrobił je JC Hendee - chwała mu za to - a oto przykładowe:
BEZŚMIERTNY PIERŚCIEŃ
..został skradziony przez złodzieja i zakopany na Cmentarzu. Udaj się tam i rzuć kością, by określić liczbę szkieletowych strażników (Siła 2), walcz ze wszystkimi na raz. Wygraj, a karta ta stanie się Pierścieniem (Magicznym Przedmiotem). Kto go dostarczy do Czarownika zdobędzie nagrodę.
Jeśli założysz pierścień, nie tracisz Życia w Walce lub rzucając na Siłę, ale nie wolno ci się leczyć. Tylko Czarownik lub Czarodziejka mogą go zdjąć.
Nagroda: Talizman lub zyskujesz 3 Życia.
Czyż to nie jest zajebiste Zadanie?
: sobota 31 paź 2009, 11:01
autor: Kufir
Kod: Zaznacz cały
Widziałem Kufir twoje zadania i te nowe pomysły były naprawdę ciekawe, natomiast poprawiać nie ma czego, bo co to za wyprawa do krainy magii, gdzie stajesz przed potężnym Czarownikiem, który ma ci wskazać drogę poprzez Równiny Grozy i inne niebezpieczeństwa, abyś mógł wejść do Doliny Ognia i sięgnąć po władzę absolutną, a on każe ci... przynieść zbroję :roll:
Albo dostarczyć dwóch Przyjaciół - zajeżdża to handlem żywym towarem (a jeszcze można mu muła wcisnąć!).
Muła nie można wcisnąć, a że każe dostarczyć Kowalowi m.in. zbroję. cóż. przysługa za przysługę.
Poprawki powinny być bo w grze wyszło kilka nieścisłości oraz brak zbalansowania kilku kart.
Już je poprawiłem i niebawem udostępnie.
Napisz na forum te klimatyczne zadania, to zaprezentowane jest bardzo ciekawe.
Jeśli masz więcej napisz, wrzucimy z zachowaniem autora do szablonów aby można było z nimi fajnie grać.
: sobota 31 paź 2009, 11:09
autor: Artownik
Jedno napisałem. No ale może przetłumaczę drugie, padło na:
MAGICZNE ZADANIE
..zostaje zadeklarowane przez Czarownika. Połóż tę Kartę na Jaskini Czarownika i przetasuj talię Zaklęć. Dobierz Zaklęcie i pokaż go wszystkim. Teraz dobierz jeszcze 4, przetasuj całą 5 i połóż na górze talii. Pierwszy który przyniesie ukazany "zwój" (Magiczny Przedmiot) do Czarownika, zyskuje nagrodę.
Każdy kto rzuci, sprzeda lub wymieni to Zaklęcie, traci całe złoto.
Nagroda: Talizman lub dowolne Zaklęcie, poza odrzuconymi (potem przetasuj talię).
: sobota 31 paź 2009, 11:14
autor: Kufir
Interesujące ale Zamienianie karty Zadania Czarownika na pierścień itp. nie jest w moim stylu. Jednak pomysły są jak widzę interesujące i można je fajnie przerobić.
Ile ten człowiek zrobił tych zadań ?