Strona 69 z 87

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: poniedziałek 29 lip 2019, 11:14
autor: Pablo
abubu pisze: poniedziałek 29 lip 2019, 11:12
Pablo pisze: poniedziałek 29 lip 2019, 10:23 Jesli przykładowo Zły Poszukiwacz zaatakuje innego Poszukiwacza na obszarze Kapliczki powinien stracić 1 punkt Życia (w związku z opisem obszaru)?
Nie traci ... tak samo na Pustyni ... tak samo złota u Czarnego Rycerza ... itp
Ale na Żetonie Spalonej Ziemi juz straci?

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: poniedziałek 29 lip 2019, 13:51
autor: Arthan
Pablo pisze: poniedziałek 29 lip 2019, 11:14 Ale na Żetonie Spalonej Ziemi juz straci?
Traci, chyba że nie zakończy tury na tym obszarze np. jeśli ma zadanie czarnoksiężnika by go pokonać i po pokonaniu przenosi go do Jaskini Czarnoksiężnika.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: poniedziałek 29 lip 2019, 17:03
autor: Budowniczy Mostów
Z racji na intensywne niedawno rozgrywki (już mi tego brakuje) poddałem instrukcję gruntownej analizie i wynotowałem sobie co ciekawsze uwagi:

s. 10 „Spotkanie wynikające z obszaru - inne obszary” kolejność działań zgodnie z instrukcją:
Spotykanie kart bez numerów
Spotykanie kart z numerami 1-3
Spotykanie obszaru
Spotykanie kart z numerami 4 i więcej

s. 14 w trakcie swojej tury można rzucić tyle Zaklęć ile się posiadało na jej początku
s. 14 w trakcie tury innego Poszukiwacza można rzucić jedno Zaklęcie

s. 10 wymykać się można tylko PRZED walką, nie w trakcie i nie po. Czyli rzucenie Zaklęcia „Niewidzialność” i w efekcie wymknięcie się, jest możliwe tylko przed wykonaniem swojego rzutu ataku oraz przed rzuceniem Zaklęcia związanego z walką (które rzuca się przed wykonaniem swojego rzutu ataku)

s. 10/11 istota zawsze rzuca za atak jako druga
s. 10 modyfikatory wspomagające w starciach można wykorzystać przed swoim rzutem ataku. Po rzucie ataku istoty można już tylko przerzucić Losem swój rzut ataku.
s. 11 ostatni etap walki to porównanie skuteczności ataków i wynik, gdy to nastąpi, można tylko użyć Przedmiotów, Zaklęć i zdolności niwelujących efekty starcia (utratę Życia, Przedmiotu itp.)

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: poniedziałek 29 lip 2019, 17:25
autor: Rogo
Budowniczy Mostów pisze: poniedziałek 29 lip 2019, 17:03 s. 10 modyfikatory wspomagające w starciach można wykorzystać po swoim rzucie ataku, a przed rzutem ataku istoty. Po rzucie ataku istoty można już tylko przerzucić Losem swój rzut ataku.
Nie wiem jaką instrukcję czytałeś, ale na wspomnianej przez Ciebie stronie znalazłem taki zapis. Pozwoliłem sobie pogrubić istotne wg mnie słowo.
2. Rzucanie Zaklęć
Jeśli gracz zamierza rzucić jakieś Zaklęcie, musi to zrobić przed wykonaniem rzutu ataku. Zanim gracz wykona rzut ataku, powinien podliczyć wszystkie modyfikatory wynikające ze zdolności lub innych efektów, które wpływają na Siłę lub Moc.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: wtorek 30 lip 2019, 17:01
autor: Budowniczy Mostów
Rogo pisze: poniedziałek 29 lip 2019, 17:25 Nie wiem jaką instrukcję czytałeś, ale na wspomnianej przez Ciebie stronie znalazłem taki zapis. Pozwoliłem sobie pogrubić istotne wg mnie słowo.
2. Rzucanie Zaklęć
Jeśli gracz zamierza rzucić jakieś Zaklęcie, musi to zrobić przed wykonaniem rzutu ataku. Zanim gracz wykona rzut ataku, powinien podliczyć wszystkie modyfikatory wynikające ze zdolności lub innych efektów, które wpływają na Siłę lub Moc.
Słusznie. Zmyliło mnie słowo „ewentualne“ w drugim zdaniu kolejnego akapitu. Poprawione, dzięki.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: niedziela 13 paź 2019, 08:35
autor: Ponurydreptacz
Podczas ostatniej rozgrywki wynikła taka sytuacja:
Elf rzuca zaklęcie „Klątwa Prymitywności” na Palladyna

Możesz rzucić to Zaklęcie na innego Poszukiwacza na początku jego tury. Poszukiwacz otrzymuje tą Klątwę i odtąd nie potrafi posługiwać się Magicznymi przedmiotami (należy traktować je tak, jak gdyby nie działały). Aby pozbyć się tej Klątwy, musi on udać się do Jaskini Czarownika - odrzuca wówczas tę kartę”

Czy Palladyn może obronić się kartą „Kamień Negacji” (Magiczny Przedmiot)?

„Możesz odrzucić ten Przedmiot w dowolnym momencie, by zniwelować efekt rzuconego na ciebie Zaklęcie (włącznie z Zaklęciem Rozkazu)”

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: niedziela 13 paź 2019, 08:53
autor: Rogo
Moim zdaniem tak, podobnie jak z Rozproszeniem Magii - niweluje efekt zanim on wejdzie w życie.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: niedziela 13 paź 2019, 09:20
autor: fallenmk
Jako twórca klątwy zabiorę głos - moim zdaniem można, sama klątwa w chwili rzucania jeszcze nie działa, obiera cel, a poszukiwacz klątwę kontruje.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: niedziela 13 paź 2019, 09:47
autor: Ponurydreptacz
Dzięki za pomoc. Jako Palladyn taką odpowiedzią byłem zainteresowany;)

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: niedziela 13 paź 2019, 11:00
autor: Bludgeon
Kontrefekty generalnie działają nawet jeśli efekt który kontrują by je wyłączał.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: czwartek 07 lis 2019, 18:15
autor: skurg
Nie mogę znaleźć tematu dla Zapomianych krain, więc walę tutaj. Niech mi ktoś mi wyjaśni o co chodzi z tą instrukcją która mówi:
Kiedy poszukiwacz bada obszar Krasnoludzkiego gościńca i Elfickiego labiryntu, losuje 2 karty z talii kresów i dodaje je do obszaru. Kiedy jego tura się kończy, zabiera wszystkie karty z tego obszaru i tasuje je razem z talią kresów.
CO mam zrobić z tymi kartami? Rozpatrywać? :grinning: Gdy rozpatrzę to ich nie odrzucam tylko wtasowuję spowrotem do talii? Na obszarze napisane jest że mam wylosować 2 karty nawet jeśli się już jakieś tam znajdują, ale jakim cudem mogą się tu już znajdować jakieś karty skoro zawsze na koniec tury trzeba wszystkie karty wtasowywać to talii?

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: czwartek 07 lis 2019, 18:28
autor: Mały Nemo
Nic innego nie ma na obszarze napisanego?

Generalnie zawsze mozesz opuscic obszar zanim zbadasz karty, wiec wtedy ich nie wtasowujesz w talie, bo juz nie badasz tego obszaru i tego efektu.

Acz tak, losujesz 2 karty, badasz je i jesli na koniec tury wciaz znajdujesz sie na tym obszarze, to karty z niego wtasowujesz w talie kresow. Pamietaj, ze wtasowujesz rowniesz i inne karty bez wzgledu na ich rewers.

Dodano po 1 minucie 24 sekundach:
Btw, moga sie tam znalezc inne karty, zanim cokolwiek wylosujesz z talii kresow, np. w wyniku porzucenia przez Ciebie tam jakichs kart.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: środa 27 lis 2019, 09:23
autor: Pablo
„… odbywasz spotkanie na obszarze…”
Fragment specjalnej zdolności jednego z Poszukiwaczy oznacza możliwość rozpatrzenia instrukcji obszaru, zbadaniu leżących tam kart lub zaatakowaniu znajdującego się tam Poszukiwacza?

To nie jest to samo co „zbadanie obszaru”, nie?

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: środa 27 lis 2019, 12:42
autor: Arthan
Pablo pisze: środa 27 lis 2019, 09:23 „… odbywasz spotkanie na obszarze…”
Fragment specjalnej zdolności jednego z Poszukiwaczy oznacza możliwość rozpatrzenia instrukcji obszaru, zbadaniu leżących tam kart lub zaatakowaniu znajdującego się tam Poszukiwacza?
Tak, a jaka to postać?
Pablo pisze: środa 27 lis 2019, 09:23 To nie jest to samo co „zbadanie obszaru”, nie?
W skrócie - jest.
"Encounter" zostało inaczej przetłumaczone w tym miejscu :) "zbadanie obszaru" w zasadzie chyba nie jest wyrażeniem oficjalnie stosowanym w Talismanie.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: środa 27 lis 2019, 12:56
autor: Mały Nemo
To zależy, encounter a character to spotkanie z Poszukiwaczem, ale faktycznie, lepiej jest wiedzieć, o którym Poszukiwaczu piszesz, wtedy będzie łatwiej odpowiedzieć.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: środa 27 lis 2019, 13:53
autor: Pablo
Arthan pisze: środa 27 lis 2019, 12:42 Tak, a jaka to postać?
Mały Nemo pisze: środa 27 lis 2019, 12:56 ...o którym Poszukiwaczu piszesz?
Chodziło mi o Derwisza.
Kiedy pokonasz Wroga w walce i zabierzesz jego kartę jako trofeum, możesz natychmiast poruszyć się o liczbę obszarów równą Sile pokonanego Wroga, a następnie odbyć spotkanie na obszarze, na który trafisz.
Czyli po wykonaniu "dodatkowego ruchu" może badać obszar lub spotkać znajdującego się na nim Poszukiwacza, czy może tylko zbadać obszar?

Widzę, że zwrot „… odbywasz spotkanie na obszarze…” pojawia się też u innych Poszukiwaczy:

Włamykotka:
Za każdym razem, kiedy odbywasz spotkanie na obszarze, na którym znajdują się 2 lub więcej kart, możesz je rozpatrzyć w wybranej przez siebie kolejności (zamiast kolejności ich numerów spotkania). Jeśli 2 lub więcej posiada ten sam numer spotkania, będą walczyć wspólnie (zgodnie z normalnymi zasadami).

Iluzjonistka
Za każdym razem, kiedy odbywasz spotkanie wynikające z obszaru, który nakazuje wylosować jedną lub więcej kat Przygód, możesz czarować. Jeżeli nie ma nim żadnej karty Przygody, możesz przesunąć ten obszar odkrytą kartą Przygody, która znajduje się w tej samej Krainie. Możesz tego dokonać tylko raz na turę.

Nomadka
Kiedy odbywasz spotkanie na obszarze (ale nie w Krainie Wewnętrznej), możesz zignorować całą treść tego obszaru i zastąpić ją treścią: "wylosuj 1 kartę. Nie losujesz karty, jeśli jakaś już się tutaj znajduje."

... i tutaj już bardziej chodzi o badanie obszaru.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: środa 27 lis 2019, 14:03
autor: Mały Nemo
Co prawda przytoczyłeś zdolności, które by temu przeczyły, to jednak Derwisz po wykonaniu ruchu może zbadać obszar lub spotkać znajdujących się na nim Poszukiwaczy.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: środa 27 lis 2019, 14:06
autor: Arthan
Dla mnie "spotkanie na obszarze" to dowolne spotkanie na danym obszarze, natomiast "spotkanie wynikające z obszaru" to rozpatrywanie treści zapisanej na danym obszarze.

Nomadka co prawda ma zapis "spotkanie na obszarze", ale pozostałe rodzaje spotkań są wykluczane w dalszej części zdolności. Bo jeżeli zdolność działa nawet przy spotkaniu z poszukiwaczem to i tak nie będzie miała ona wpływu. Podobnie zdolność Włamykotki działa tylko gdy rozpatrujemy karty.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: środa 27 lis 2019, 14:19
autor: Pablo
Mały Nemo pisze: środa 27 lis 2019, 14:03 Co prawda przytoczyłeś zdolności, które by temu przeczyły
Tak wiem. W tych pozostałych zdolnościach jest wyraźnie mowa o badaniu obszaru. I Derwisza nie jest to doprecyzowane dlatego można domyślać się, że ma wybór co zrobi na następnym spotkanym obszarze.
Arthan pisze: środa 27 lis 2019, 14:06 "spotkanie wynikające z obszaru"
Ja tam wolę "badanie obszaru".

Reasumując:
Arthan pisze: środa 27 lis 2019, 14:06 "spotkanie na obszarze" to dowolne spotkanie na danym obszarze.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: środa 27 lis 2019, 15:25
autor: Mały Nemo
Pablo pisze: środa 27 lis 2019, 14:19 Reasumując:
Arthan pisze: środa 27 lis 2019, 14:06 "spotkanie na obszarze" to dowolne spotkanie na danym obszarze.
Myślę, iż można pójść na taki kompromis ;).

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: sobota 04 sty 2020, 16:29
autor: Mironikus
Witam,
podczas ostatniej rozgrywki zaistniała taka sytuacja, w Oazie córka wylosowała Kartę przygody - Zbójcy, napadają odchodzą i pozostawiają całe złoto w Oazie, czy może ona to złoto z automatu podjąć, czy nie

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: sobota 04 sty 2020, 16:34
autor: Mały Nemo
Mironikus pisze: sobota 04 sty 2020, 16:29 Witam,
podczas ostatniej rozgrywki zaistniała taka sytuacja, w Oazie córka wylosowała Kartę przygody - Zbójcy, napadają odchodzą i pozostawiają całe złoto w Oazie, czy może ona to złoto z automatu podjąć, czy nie
Hej, tak. Zbójcy są kartą o nrze spotkania 1, a po jej zbadaniu w kroku badania kart o nrze spotkania 5 możesz podnieść złoto.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: sobota 04 sty 2020, 16:39
autor: Mironikus
dzięki wielkie za sprawną odpowiedź, moim córkom podszedł świat MiM więc pewnie nieraz na forum się pojawię, pozdrawiam

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: sobota 04 sty 2020, 19:04
autor: Bludgeon
Mim ma fajny świat :)

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: niedziela 05 sty 2020, 12:04
autor: Pablo
Mały Nemo pisze: sobota 04 sty 2020, 16:34 Hej, tak. Zbójcy są kartą o nrze spotkania 1, a po jej zbadaniu w kroku badania kart o nrze spotkania 5 możesz podnieść złoto.
Trafiła mi się taka sytuacja grając w DE. Skradziono mi złoto będąc na Oazie i jakoś nie było mi dane, podnieść go w tej samej turze (nie zostałem pokonany, nie straciłem tury).