Strona 7 z 11

: czwartek 03 lut 2011, 20:25
autor: Mały Nemo
Portent - możesz otrzymać, jeżeli chcesz.

Grałem z nagrodami, gdzieś nawet pisałem o tym, chyba w temacie o Sacred Pool. Same z siebie są one bardzo przyjemne, i naprawdę potrafią trochę zmienić grę. Problem, przynajmniej w moich grach, jest taki, o jakim Draugnimir wspomniał - nikt nigdy z własnej woli nie podejmuje się zadania, bo nie warto. Chyba, że może wciąż pokutuje u nas pamięć, że skoro przez tyle lat graliśmy jakby zadań nie było, to i nawet teraz, gdy nagrody są sexowniejsze, to i tak nikomu nie chce się fatygować. Po prawdzie, nagrody za zadania mogą ujrzeć światło dzienne jedynie wtedy, gdy grasz na ending - Zadania Czarownika z house zasadą, że jednak otrzymujesz nagrodę za każde wykonane zadanie.

: czwartek 03 lut 2011, 20:33
autor: guciomir
Rozumiem. U nas akurat minimum 1 osoba łapie się zadania podczas gry. Czasami dwie osoby. Zgaduję że gdyby częstotliwość wzrosła do 3-4 zadań w sumie podczas gry, to pewnie byłoby w sam raz.

Z innej beczki, karty ekwipunku. Zgadzam się że ich ilość prawdopodobnie wzrośnie. Jest sporo kart przygód oraz nawet obszar, które dają dowolną broń albo dowolny pancerz. Obecnie nie ma praktycznie wyboru, bo kto zastanawiałby się czy wybrać zbroję czy hełm. Sporo jest tutaj do rozwinięcia.

: piątek 04 lut 2011, 18:42
autor: Roland
No ekwipunek przydałoby sie rozwinąć. Juz niekoniecznie o bronie dające bonusy do siły ale moze jakies przedmioty wielokrotnego uzytku przydatne w trakcie gry, tylko co by to mogło byc to nie wiem...

: wtorek 08 lut 2011, 01:32
autor: Kaktus+
czyżby temat zdechł czy skończyły się opcje Miasto-Las-Las Miasto? :mrgreen:

: wtorek 08 lut 2011, 08:37
autor: Arbaal
Tu nie wolno rozmawiać o Miastach, Lasach i Kosmicznych Otchłaniach bo stajemy się monotematyczni :mrgreen:

: wtorek 08 lut 2011, 11:28
autor: jablo
A ileż można klepać o tym samym :)

: wtorek 08 lut 2011, 18:41
autor: Roland
Coś długo FFG trzyma graczy w niepewności na temat kolejnego dodatku. Mogliby juz zdradzić te wielka tajemnice, ze teraz bedzie to Las, wtedy skończyłyby sie te spekulacje bo oczywistym stałoby sie ze nastepne bedzie Miasto :razz:

: wtorek 08 lut 2011, 20:29
autor: Rogo
A może jednak zrobią niespodziankę i najpierw wydadzą Miasto, żeby było gdzie wydawać pieniądze z Gór, a dopiero wtedy Las, albo jakiś zupełnie inny dodatek, np. WKO?

/Nie wiem ile razy to już było powiedziane, ale skoro inni mogą, to ja też chciałem to napisać ;)

: wtorek 08 lut 2011, 23:07
autor: Misiek
Myślę, że nie wydadzą teraz Miasta. Pewnie będzie to Las, raczej nie będzie nowych plansz innych niż w poprzedniej edycji.

: środa 09 lut 2011, 02:39
autor: Astropata
Ciekawe kiedy zdesperowana administracja zamknie ten temat xD

Mam wrażenie, że użytkownicy już się bawią pisaniem o Lesie i Mieście i mamy fajny spam-topic który od wieków nie jest konstruktywny .

Gdybym był twórcą gry to bym dla żartów po czytaniu takich postów nie zrobił ani Lasu ani Miasta :D

Proponuję skupić się bardziej na linii wydawniczej pod kątem dodatków nieplanszowych, bo tu mamy w istocie wielką niewiadomą i tu nas jeszcze czymś zaskoczą. Jak dobrze liczę to jeszcze 2 lub 3 co najmniej karciane nas czekają. Często osnute są wokół jakiejś postaci, więc może czeka nas np dodatek będący wariacją na temat Czarnego Rycerza, mało lubianego i odwiedzanego pola. Albo dodatek o ukrytej polanie. A może, skoro już mieliśmy Relikty i Skarby, karty stajni, nagrody za zadania i sporo nowych rozwiązań karcianych, to pojawi się alternatywny set zaklęć-nagród, potężnych czarów będących gratyfikacją za coś. Albo pula nagród za modlitwy, alternatywnych do "zaklęcie", "punkt losu" etc. Możliwości są nieskończone i z pewnością może być lepsza zabawa ze spamowaniem na ten temat, niż wałkowanie leśno-miejskich dywagacji na okrągło :D

: środa 09 lut 2011, 08:34
autor: guciomir
Gdyby nie zachęty Kaktusa i Rogo to temat miałby znacznie mniej spamu

tematy nieplanszowe były już tutaj przerabiane. Ze swojej strony obstawiam, że czeka nas dodatek Smoki. Przede wszystkim dlatego, że w podstawce mieliśmy 3 smoki , czyli około 3%, a od tego czasu doszedł harpagoński, mroźny i orientalny, w sumie 6 smoków. Razem z Sacred Pool i kilkunastoma kartami z dodatku planszowego będziemy mieli niecałe 400 kart, stąd smoki zajmują około 1.5 %. Moim zdaniem FFG specjalnie zmniejszało procent smoków w talii, żeby teraz wyskoczyć z dodatkiem smoczym. Załóżmy, że ostatecznie kart przygód będzie 500, gdyby smoków było 20 w sumie (4%) to równowaga w grze nie byłaby zaburzona w porównaniu do samej podstawki. Wszystkie obliczenia są oczywiście "na oko", ale myślę że bez problemu udowadniają że 10 albo trochę ponad smoków mogłoby się pojawić w jakimś dodatku karcianym.

: środa 09 lut 2011, 10:29
autor: Rogo
Gdyby nie spam, który podsumowałem kilka postów wyżej, to by nie było moich zachęt. A, że niektórzy (nie będę wymieniał nicków) pisali o Lesie i Mieście po kilka razy, to ja też mogę sobie raz pozwolić, o!

A, że to jest spam topic, to na ShoutBoxie wspomniałem z miesiąc albo i 2 miesiące temu, ale nikt się tym nie przejął.

: środa 09 lut 2011, 11:27
autor: Mały Nemo
Dobra, ten temat ma zbyt wiele stron, by go zamknąć. Więc ja go nie chcę zamknąć. I go nie zamknę, jeżeli przestaniecie dookoła Wojtek pisać o Mieście/Lesie. Przynajmniej wstrzymajcie się, kiedy FFG ogłosi, że następnym dodatkiem jest Las lub Miasto.

Życzę miłego dnia~

: środa 09 lut 2011, 11:32
autor: guciomir
Jak sądzicie jakie smoki powrócą z 2 edycji? (zakładając że czeka na dodatek karciany w którym smoków trochę będzie) czy macie może listę wszystkich smoków z opisem ich umiejętności? (z 2 edycji)

: środa 09 lut 2011, 11:44
autor: Mały Nemo
Dragon King Król Smoków

A terrifying Dragon King has destroyed the Crown of Command. You must defeat it in combat to win the game. The Dragon King has 12 strength, and 5 lives and you must battle it to the death all during one turn. If you are killed, the Dragon King regenerates its lives to await the next challenger.

---

Bronze Dragon Czerwony Smok (s8)

A mighty Bronze Dragon has its lair in this space. It will remain here until it is killed.

---

Mountain Dragon (s8)

The Mountain Dragon breathes fire on you. You must roll one die with the following results: higher than your craft – lose 1 life, and your turn ends; equal to or less than your craft – no affect, but the Dragon then attacks you as normal. It will remain here until it is killed.

---

Red Dragon (s8)

A huge Red Dragon is terrorising this space. It will remain here until it is killed.

---

Sea Dragon (s8)

A huge Sea Dragon has left its watery realm and is terrorising this space. It will remain here until it is killed.

---

Shadow Dragon (s8)

A foul Shadow Dragon has made its lair in this space. It will remain here until it is killed.

---

Storm Dragon (s8)

A Storm Dragon is terrorising this space. If you possess any Armour, Battle Armour, Broken Helmet, Broken Shield, Broken Sword, Chainsword, Damaged Armour, Dragon Bane, Dragonhelm, Force– Shield, Full–Face Helm, Helmet, Kite Shield, Magic Helmet, Magic Shield, Plate Mail, Psi–Helmet, Runesword, Shield, Stiletto, Sword, or Two–Handed Sword you must lose 1 life before you fight with the Dragon. It will remain here until it is killed.

---

Zombie Dragon (c7)

A terrifying Zombie Dragon is terrorising this space. It will remain here until it is killed.

---

Amber Dragon (s7)

The Amber Dragon breathes fire on you. You must roll one die with the following results: higher than your craft – lose a life and your turn ends; equal to or less than your craft – no affect but the Dragon then attacks you as normal. It will remain here until it is killed.

---

Blue Dragon (s8)

The Blue Dragon breathes fire on you. You must roll one die with the following results: higher than your craft – lose a life and your turn ends; equal to or less than your craft – no affect but the Dragon then attacks you as normal. It will remain here until it is killed.

---

Chinese Dragon (s6, c6)

The Chinese Dragon is very wise and quite hostile. It will attack you using either strength, or craft depending upon which of your attributes is the weakest (do not include combat, or psychic combat add ons). If you are defeated you must lose 1 life, and 1 magic object of your choice (discard). The Chinese Dragon will remain here until it is killed.

---

Cloud Dragon (s8)

A monstrous Cloud Dragon is terrorising this space. It will remain here until it is killed.

---

Dragon (s7)

A Dragon is terrorising this space. It will remain here until it is killed.

---

Dragon Prince (s9)

One of the Dragon King’s younger brothers has made his home in this space. He will remain here until he is killed.

---

Dragon’s Lair (s7)

A Dragon is guarding a huge hoard of treasure in this space. Fight it as normal, except that if you defeat
it roll one die and take that number of gold counters. The Dragon will remain here until it is killed.

---

Emerald Dragon (s7)

An Emerald Dragon breathes fire on you. You must roll one die with the following results: higher than your craft – lose 1 life; equal to, or less than your craft – no affect, but the Dragon then attacks you as normal. It will remain here until it is killed.

---

Frost Dragon (s8)

A terrifying Frost Dragon is terrorising this space. It will remain here until it is killed.

---

Gold Dragon (s8)

A huge Gold Dragon is terrorising this space. It will remain here until it is killed.

---

Gold Dragon (s8)

The Gold Dragon breathes fire on you. You must roll one die with the following results: higher than your craft – lose a life and your turn ends; equal to or less than your craft – no affect but the Dragon then attacks you as normal. It will remain here until it is killed.

---

: środa 09 lut 2011, 18:48
autor: Roland
Ja gram od przeszło miesiaca ze Smokami Erestora i to jest rewelacja! co prawda burzą one nieco równowage w grze bo róznorakich wrogów Smoków jest tam kilkadziesiąt i wiekszość znich ma paramtery siły/mocy na poziomie 7-8-9 + co drugi ma jakieś specjalne zdolności przez co poziom trudności w grze poszedł mocno w góre. Ale jest tam tez sporo ekwipunku, nieznajomych i przyjaciół wspomagajacych w walce ze smokami, takze gra jest mega ciekawa i wymagająca z tym dodatkiem. Nie wiem jak wygladał dodatek Smoki do starej edycji MiM i na ile te Smoki Erestora sa na nim wzorowane ale gdyby do nowej edycji Talismana pojawiły sie Smoki w takiej formie w jakiej obecnie gram to byłbym wniebowzięty. W zasadzie podczas gry nie przeszkadza, ze karty autorskie jakościa druku odstaja od oryginalnych ale oryginał to zawsze oryginał i chciałbym aby FFG zrobiło kiedyś ten dodatek jako jeden z karcianych.

: czwartek 10 lut 2011, 10:04
autor: guciomir
Kilkadziesiat to raczej nie. Raz ze rownowaga by zniknela, a dwa ze spotkanie ze smokiem przestaloby miec w sobie cos niezwyklego. ("znowu smok?? łeee, ja chcę lodowcego łosia! - on jest bardziej niezwykły")

Ciekawe jak wyszedłby taki smoczy dodatek, z kart zaprezentowanych przez Nemo widać że nie ma już specjalnie zdolności smoczych , z których FFG mogliby skorzystać, a robienie kilkunastu smoków zionących ogniem albo nic nie robiących a różniących się jedynie umaszczeniem mogłoby być dość nudne. Innymi słowy, jeśli FFG zrobią Smoki, to pewnie zobaczymy w nich coś nowego :)

: czwartek 10 lut 2011, 11:26
autor: Erestor
Dziękuję za miłe słowa o "Smokach" Ja również nie wyobrażam sobie gry bez tego dodatku, chociaż zmieniłbym co nie co (np nagroda za Smocze Łzy i Smocze Jajo wydaje mi się być nieadekwatna do trudności ich zdobycia). Fajni by było, gdyby wyszły oficjalne Smoki z planszą i kilkuset kartami (jak Podziemia). Chciałbym, żeby znacząco podnosiły one stopień trudności, coś na wzór mojego dodatku, i żeby Pokonanie powiedzmy Króla Smoków było Alternatywnym Zakończeniem bo dla mnie standardowa Korona Władzy sprawdza się tylko przy grze na samej podstawce... z dodatkami jest ona już za prosta.

: czwartek 10 lut 2011, 11:31
autor: guciomir
Jest już demon lord z 12 mocy więc pewnie będzie i dragon king z 12 siły jako alternatywne zakończenie.

Wątpie natomiast żeby powstała plansza smocza, mamy już podziemia w których chodzi o bijatykę, a gdyby smoki wyrzucić na jakąś poboczną planszę to nie stanowiłyby absolutnie żadnego zagrożenia. Po prostu do tej krainy wybieraliby się tylko podpakowani poszukiwacze. Jeśli z kolei smoki dołączą do podstawki, to zaczną polować na słabszych bohaterów i poziom zagrożenia wzrośnie.

: czwartek 10 lut 2011, 19:05
autor: Roland
guciomir pisze:Kilkadziesiat to raczej nie. Raz ze rownowaga by zniknela, a dwa ze spotkanie ze smokiem przestaloby miec w sobie cos niezwyklego. ("znowu smok?? łeee, ja chcę lodowcego łosia! - on jest bardziej niezwykły")

Ciekawe jak wyszedłby taki smoczy dodatek, z kart zaprezentowanych przez Nemo widać że nie ma już specjalnie zdolności smoczych , z których FFG mogliby skorzystać, a robienie kilkunastu smoków zionących ogniem albo nic nie robiących a różniących się jedynie umaszczeniem mogłoby być dość nudne. Innymi słowy, jeśli FFG zrobią Smoki, to pewnie zobaczymy w nich coś nowego :)
Popatrz na te karty https://picasaweb.google.com/playandgai ... 7158197506
Jest tu cała masa wszelkiej maści smoków i wcale nie są nudne mimo iz jest ich tak duzo w tym dodatku. I wcale nie zieją jedynie ogniem a własnie mają cała game ciekawych zdolności. Zaręczam ci, ze grając z tymi kartami nudy nie doświadczysz nawet jesli bedziesz wyciagał smoka za smokiem ;-)

: czwartek 10 lut 2011, 21:01
autor: Erestor
Powyżej jest link do pojedynczej karty. Link do albumu tutaj: https://picasaweb.google.com/playandgai ... flashalbum#

Poza tym dodam jeszcze, że karty są tutaj w bardzo słabej jakości dla szybszego i wygodniejszego przeglądania. W paczce karty są w jakości do druku ;)

: czwartek 10 lut 2011, 23:08
autor: Roland
Erestor pisze:Dziękuję za miłe słowa o "Smokach" Ja również nie wyobrażam sobie gry bez tego dodatku, chociaż zmieniłbym co nie co (np nagroda za Smocze Łzy i Smocze Jajo wydaje mi się być nieadekwatna do trudności ich zdobycia).
Szczerze mówiąc tylko raz udało mi sie zdobyć smocze łzy oraz smocze jajo i to tylko przypadkiem. Pozytku wielkiego z nich nie ma poza kilkoma sztukami złota, no chyba ze ma sie za przyjaciela Tresera Smoków wtedy jajo jest jak najbardziej poządane.
Jedyną kartą, która naprawde jest wg mnie do poprawy jest Smoczy Zamek. Pomysł fajny ale ten smok, którego trzeba pokonać jest o wiele za silny i przez to ta karta jest własciwie do niczego bo tylko sobie lezy.
Cała reszta kart własciwie bez zarzutu i obok Przedpól Piekieł to jak dla mnie najsensowniejszy dodatek do wydrukowania. Wiekszość osób narzeka na zbyt mała liczbe mocnych wrogów w Talismanie - w Smokach jest takich mnóstwo :smile:

: czwartek 10 lut 2011, 23:12
autor: guciomir
Bardzo fajne zwierzątka. Ciekawe co FFG wymyślą :) osobiście obstawiam że smoki w ich wydaniu nie będą używały mocy (no chyba że w formie jak orientalny smok), a potwory z wysoką mocą będą w większości żywiołakami - tak przynajmniej wynika z kart gór

: czwartek 10 lut 2011, 23:31
autor: Roland
Myśle, ze Smoki w takiej czy innej formie sie ukażą jako jeden z dodatków karcianych. Były w starym MiM i zdaje sie cieszyły sie duzym powodzeniem wiec powinny pojawic sie równiez w tej edycji. Poczekamy zobaczymy

: piątek 11 lut 2011, 08:40
autor: 7Tristan
Roland pisze:Myśle, ze Smoki w takiej czy innej formie sie ukażą jako jeden z dodatków karcianych. Były w starym MiM i zdaje sie cieszyły sie duzym powodzeniem wiec powinny pojawic sie równiez w tej edycji. Poczekamy zobaczymy
Też tak myślę. Powiem szczerze ,że mi osobiście bardziej podobałby się dodatek karciany ze smokami, jak to miało miejsce w drugiej edycji. Z tą różnicą, że jego karty ciągnęłoby się w drugim pierścieniu.