Strona 7 z 8
: środa 04 lut 2009, 06:53
autor: Kufir
Dzięki, jak dla mnie zmiana na minus [-X
: środa 04 lut 2009, 11:22
autor: Mały Nemo
Czy ja wiem, nigdy nie byłem wielkim fanem Trędowatego. Teraz tracę tylko 1 WT, myślę, że chodząca Przepaść byłaby przsadzona, ale z drugiej strony gra by była trudniejsza. I bardziej frustrująca...
: środa 04 lut 2009, 11:31
autor: Dzej
Zgadzam sie z Nemomon'em. Mi sie 'nowy' Tredowaty bardzo podoba

: czwartek 05 lut 2009, 19:58
autor: Mały Nemo
Tak sobie idiotycznie zacząłem myśleć nad Rycerzem...
Rycerz pisze:After rolling the die when praying, You may add up 2 to the score.
czyli:
Gdy się modlisz, tuż po rzucie kością możesz dodać do 2 punktów do wyniku.
Innymi słowy w Świątyni możemy dodać do 4 oczek. Podobnie jak ja myślicie? Chciałbym od razu nadmienić, iż jeżeli się mówi o wielu możliwościach (jednej lub więcej (w domyśle kości)), to zawsze się używa liczby mnogiej, a w tym przypadku mamy ewidentnie liczbę pojedyńczą. Oznaczałoby więc to, że możemy dodać do dwóch oczek do każdej z kości, którą rzucamy w Świątyni.
: czwartek 05 lut 2009, 20:26
autor: SeSim
Jeżeli dosłownie interpretujemy zasady to tak

: czwartek 05 lut 2009, 20:30
autor: Mały Nemo
Well, wiem, że bonus +4 w Świątyni byłby dosyć mocnym, może trza by było erraty do niego, ale na dobrą sprawę, to chyba niestety jest tak, jak mówię. Z drugiej strony i tak będzie miał gorzej, gdy będzie grał przeciwko Dobrym Poszukiwaczom, którym nie będzie się spieszyło na Koronę, dopóki Rycerza nie wykończą....
: czwartek 05 lut 2009, 20:33
autor: Kufir
Gdy się modlisz, tuż po rzucie kością możesz dodać do 2 punktów do wyniku.
Innymi słowy w Świątyni możemy dodać do 4 oczek. Podobnie jak ja myślicie? Chciałbym od razu nadmienić, iż jeżeli się mówi o wielu możliwościach (jednej lub więcej (w domyśle kości)), to zawsze się używa liczby mnogiej, a w tym przypadku mamy ewidentnie liczbę pojedyńczą. Oznaczałoby więc to, że możemy dodać do dwóch oczek do każdej z kości, którą rzucamy w Świątyni.
Dodaje 2 podczas modlitwy w Kapliczce i dwa podczas modlitwy w świątyni.
Strasznie coś ostatnio na siłę znajdujecie problemy w grze

: czwartek 05 lut 2009, 20:36
autor: Mały Nemo
Kufir pisze:Strasznie coś ostatnio na siłę znajdujecie problemy w grze

Wiesz, skoro już FAQ robią, to można się pomęczyć i poszukać, coby wsio było wiadome i bez zastrzeżeń
Kufir pisze:Dodaje 2 podczas modlitwy w Kapliczce i dwa podczas modlitwy w świątyni.
Dokładniej, to do dwóch oczek, czyli można dodać jedno oczko lub dwa oczka. Ale sama interpretacja, jak SeSim zauważył, dosłowna nie jest pozbawiona racji istnienia. Że przez logikę wiemy, iż to jest mało prawdopodobne, ale z drugiej strony....
: czwartek 05 lut 2009, 20:39
autor: Rogo
Zawsze gram, że jak powtarzasz rzut, lub do dajesz coś do rzutu, a jest rzut 2 kostkami, to powtarzasz albo tylko jeden rzut, albo całość (jedną wersję się ustali i tak do końca gry już się trzymamy), a dodajesz do sumy rzutu.
: czwartek 05 lut 2009, 22:27
autor: Astropata
Wyraziłem już swoje zdanie w priv rozmowie z Nemo, napiszę też na forum
Dla mnie jest jasne. Kluczem jest słowo "score". Score to "wynik" czyli suma z rzutu dwoma kośćmi. Dodaje się do ogólnego wyniku a nie do pojedynczej kości. Gdyby chciał twórca zastrzec , że w Świątyni jest dodatek do każdej kości to by dopisał "on each die", a ni dopisał więc sprawa jasna
: czwartek 05 lut 2009, 22:31
autor: Mały Nemo
Astropata pisze:Wyraziłem już swoje zdanie w priv rozmowie z Nemo, napiszę też na forum
Dla mnie jest jasne. Kluczem jest słowo "score". Score to "wynik" czyli suma z rzutu dwoma kośćmi. Dodaje się do ogólnego wyniku a nie do pojedynczej kości. Gdyby chciał twórca zastrzec , że w Świątyni jest dodatek do każdej kości to by dopisał "on each die", a ni dopisał więc sprawa jasna
Nie dopisał, bo
primo: nie będzie się rozdrabniał na każde możliwe pole lub sytuację
secundo: nie może tego zrobić, gdyż nie wiemy (wydawca pewnie także), co przyniosą następne dodatki.
Dlatego też, lepiej by było zastrzec sobie liczbę mnogą, która by się odnosiła do wszelkich możliwych wariantów (czyli do rzutu jedną kością, jak i do rzutu wieloma kośćmi), niźli używać liczby pojedyńczej, która definitywnie dotyczy sytuacji tylko w Kapliczce/Cmentarzu, czyli miejść, gdzie się rzuca tylko jedną kością.
: czwartek 05 lut 2009, 22:37
autor: Astropata
Dlatego nie użył słowa które idealnie zastępuje rozdrabnianie się na liczby pojedyńcze i mnogie i wchodzenie w szczegóły.
"Score" to wynik i tyle. Nie przekonasz mnie
: czwartek 05 lut 2009, 22:47
autor: 7Tristan
Nemomon pisze:
Nie dopisał, bo
primo: nie będzie się rozdrabniał na każde możliwe pole lub sytuację
secundo: nie może tego zrobić, gdyż nie wiemy (wydawca pewnie także), co przyniosą następne dodatki.
Bez obrazy ,ale w ten sposób to można nawet największe bezsensy udowadniać :neutral:
The Reaper Expansion
: poniedziałek 16 lut 2009, 19:59
autor: Hunter_SWC
Nabyłem parę dni temu (oczywiście po angielsku) i muszę przyznać że karty PRZYGODY , CZARY oraz sama postać wprowadzają o wiele więcej zabawy ,ale przede wszystkim utrudniają - zbyt łatwą grę podstawową . Postacie OK, dobra postać "Reapera" + questy o Talisman ,ale mimo wszystko uważam to za "ręke" w stronę kasy ze strony FF ,gdyż owe elementy powinny być w zestawie podstawowym ! Ale oczywiście jest to "must have" dla wszystkich fanów ! Zastanawiają mnie Wasze opinie odnośnie kart oraz samego dodatku , co o nim sądzicie

Proszę o wszelkie opinie ! Pozdrawiam
: wtorek 17 lut 2009, 09:05
autor: sandman071
Dla osób grających z dużą ilością przeciwników Reaper jest po prostu niezbędnym dodatkiem. Jak dla mnie kupowanie samej podstawki mija się z celem, gdyż powtarzanie się czarów i przygód już w połowie gry oraz pewność, że dane zaklęcie/przygoda na pewno wystąpi podczas rozgrywki są po pewnym czasie naprawdę bardzo irytujące. Sama postać Żniwiarza również jest fajnym, wprowadzającym niezłe zamieszanie bonusem, zmuszającym ponadto do bardziej wyważonego gospodarowania posiadanymi losami (kur..., przegrałem z dzikiem, ale czy warto na to marnować kolejny los, jak Żniwiarz tak blisko?

). Minusem (dla niektórych pewnie będzie to plus) jest dodatkowe zwiększenie losowości i nieprzewidywalności gry. Postacie z dodatku zdecydowanie na plus, choć ze względu na swoją siłę uwydatniają słabości przeciętniaków z podstawki, a nawet kilku z nich czynią nie grywalnymi.
: niedziela 22 lut 2009, 01:09
autor: Hellhound
W grze dla dwóch osób Żniwiarz może naskoczyć. Zakładając, że jakaś postać jest w jego zasięgu szansa żeby ją zabił, z tego co pamiętam to (np. jeśli postać jest o 1 pole od Żniwiarza):
- 1 na K6 żeby poruszyć Reapera
- 1 na K6 żeby Reaper wszedł na pole z postacią
- 1 na K6 żeby zabił postać
czyli 1/6^3=1/216=0,0046
Jeśli dana postać posiada punkty losu, a zazwyczaj posiada:
- 1 na K6 żeby poruszyć Reapera
- 1 na K6 żeby Reaper wszedł na pole z postacią
- 1 na K6 żeby zabił postać, postać używa losu
- 1 na K6
czyli 1/6^4=1/1296=0,00077
Czyli w grze dla dwóch osób więcej z nim kłopotu niż pożytku. Może jak się będzie grało z dodatkami to będzie lepiej, ale w grze samą podstawką na pewno nie rusza się nim 200 razy :P
EDIT:
Oczywiście wkradł się błąd, dla pierwszej opcji jest to 1/216, a dla drugiej 1/1296. Czyli bez autorskiej korekty ani rusz. Szkoda, że jeszcze nie widziałem tego dodatku na oczy, a już wiem że ma bugi :I
: niedziela 22 lut 2009, 01:21
autor: Mały Nemo
Ładną matematykę nam zapodałeś

, ale widzisz - od tego są
Domowe Zasady gry ze Śmiercią...

: wtorek 14 kwie 2009, 21:11
autor: Duch17
Mam pytanko są już jakieś dokładne terminy co do wydania wersji Pl ?? Bo tak troszkę doczekać się nie mogę...
: wtorek 14 kwie 2009, 22:28
autor: Snake
Dołączam się do pytanka Ducha17. Kiedykiedykiedykiedykiedy?
Acha, Hellhound: rachunek prawdopodobieństwa tutaj działa, jak w każdej grze losowej, ale popatrz na to tak: jak wiele będzie emocji, gdy Żniwiarz dorwie się do któregoś z Poszukiwaczy; emocje towarzyszące temu rzutowi wtedy oraz fakt, że nikt nie będzie się kwapił do powtarzania rzutu, którego rezultat był inny niż "1"; sam fakt, że coś więcej się w grze dzieje...
Żniwiarz się nie nachodzi - a nawet jakby, to jak policzyłeś (choć ja bym to troszkę inaczej jednak policzył) zbyt wielkiego ryzyka nie ma. Ale jakieś jednak jest
W totka ponoć ktoś nawet wygrywa
I jeszcze jedno - z punktami Losu to jest tak, że fajnie się o nich mówi, że SĄ. Ale to jak z policją: są potrzebne - zapomnij!!!
: wtorek 14 kwie 2009, 22:55
autor: Mały Nemo
Cieszę się, że pytacie o terminy Żniwiarza - oznacza to, że jest duże zainteresowanie na ten produkt, chociaż oczywistym jest to, że na forum, które jest poświęcone Magii i Miecz, takie zainteresowanie musi być duże. Oczywiście Żniwiarz będzie wydany niedługo, ale mimo wszystko za wcześnie się jest pytać o terminy. Poczekajmy na przedsprzedaż - wtedy na pewno będziemy wiedzieli, kiedy zostanie wydany

.
: środa 15 kwie 2009, 00:12
autor: Hellhound
Snake pisze:a nawet jakby, to jak policzyłeś (choć ja bym to troszkę inaczej jednak policzył)
Tzn. jak byś to policzył? Bo ja miałem rachunek prawdopodobieństwa w liceum czyli ponad 5 lat temu, więc nie twierdzę że moje obliczenia są OK, więc jak coś pomyliłem to proszę o korektę.
Oczywiście, lepiej że Żniwiarz jest (będzie), niż jak by miało go nie być.
: środa 15 kwie 2009, 14:58
autor: Nemezis85
Ja też nie mogę się już doczekać Żniwiarza

Dodatkowe 100 kart przygód bardzo się przyda!
Z tego co kojarzę to miał być w terminie Maj/Czerwiec tak?
: środa 15 kwie 2009, 17:54
autor: 7Tristan
Z tego co pamiętam to raczej czerwiec. U mnie TMiM odszedł na razie w kąt ze względu właśnie na mają liczbę kart

: środa 15 kwie 2009, 18:06
autor: Mały Nemo
O maju nie przypominam sobie, żeby kiedykolwiek była opcja. O czerwcu i owszem.
: środa 15 kwie 2009, 18:08
autor: Nemezis85
7Tristan pisze:Z tego co pamiętam to raczej czerwiec.
Nemomon pisze:O maju nie przypominam sobie, żeby kiedykolwiek była opcja.
Na forum galakty widnieje wpis od nich (D.W.) cytuję:
"Przewiduje premierę tego dodatku maj/czerwiec. "
7Tristan pisze:U mnie TMiM odszedł na razie w kąt ze względu właśnie na mają liczbę kart

No właśnie te 100 kart w podstawce to strasznie mało. A tak byśmy mieli dodatkowe 100 kart i jeszcze 4 poszukiwaczy co też się niewątpliwie przyda

Nie licząc już innych nowości
