Strona 59 z 87

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: piątek 30 mar 2018, 08:08
autor: Mały Nemo
Ropucha nie może posiadać złota, więc wszelkie mieszki złota zostawia na obszarze. Kwestia dyskusyjna, czy jako kartę czy jako żetony. Instrukcja tego nie precyzuje, bo i same karty mieszków złota mają unikalną mechanikę, która nawet w instrukcji nie została wyjaśniona (co w przypadku tej karty oznacza "natychmiast"), aczkolwiek ja bym się skłaniał ku opcji, iż jako kartę, gdyż ropucha nie może posiadać złota, a więc nie może karty zamienić na złoto.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: piątek 30 mar 2018, 08:16
autor: Gamma
Gdzie to jest Nemo napisane, że żaba nie może posiadać złota? Myślałem, że złoto jest traktowane jak przedmioty.

Dodano po 11 minutach 27 sekundach:
Przy okazji takie pytanie mi przychodzi do głowy. Czasem trzeba przejrzeć talię przygód i wybrać wszystkie przedmioty. Czy mieszków złota, które są podpisane jako przedmiot - też to dotyczy?

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: piątek 30 mar 2018, 09:34
autor: Bludgeon
Gamma pisze: piątek 30 mar 2018, 08:27 Gdzie to jest Nemo napisane, że żaba nie może posiadać złota? Myślałem, że złoto jest traktowane jak przedmioty.
Właśnie przeczytałem angielską kartę ropuchy i instrukcję.
- na karcie jest napisane że podczas przemiany gracz traci wszystkie przedmioty, przyjaciół i złoto.
- ani na karcie ani w instrukcji NIE jest napisane że gracz jak już jest ropuchą nie może podnosić ani mieć przedmiotów, przyjaciół, ani złota. Co więcej, jest napisane że ropucha rozpatruje napotkane karty w normalny sposób (czyli w domyśle może zabierać karty z nr spotkania 5).
- FAQ nic nie dodaje w tej materii.

Dodano po 1 minucie 14 sekundach:
Gamma pisze: piątek 30 mar 2018, 08:27 Przy okazji takie pytanie mi przychodzi do głowy. Czasem trzeba przejrzeć talię przygód i wybrać wszystkie przedmioty. Czy mieszków złota, które są podpisane jako przedmiot - też to dotyczy?
Sam sobie odpowiedziałeś ;)

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: piątek 30 mar 2018, 09:43
autor: Gamma
Dzięki Blu. Wszystko co napisałeś zgadza się z tym jak gram. Nie rozumiem więc posta Nemo, że ropucha nie może posiadać złota.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: piątek 30 mar 2018, 14:50
autor: Odyn
A gdzie macie na karcie informację (pole), że Ropucha może posiadać jakikolwiek Przedmiot? Nie może posiadać, ponieważ nie ma nawet takiego pola. Identyczna kwestia jak w przypadku Przyjaciół.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: piątek 30 mar 2018, 15:01
autor: ModulO
Odyn pisze: piątek 30 mar 2018, 14:50 A gdzie macie na karcie informację (pole), że Ropucha może posiadać jakikolwiek Przedmiot? Nie może posiadać, ponieważ nie ma nawet takiego pola. Identyczna kwestia jak w przypadku Przyjaciół.
Dokładnie tak. Gram tak samo jak Odyn, Ropucha nie może mieć Przedmiotów, Przyjaciół i Złota, nawet jeśli je dociągnie bedąc już Ropuchą.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: piątek 30 mar 2018, 15:15
autor: Odyn
Będąc Ropuchą oczywiście bierzesz kartę Przedmiotu/Złoto do ręki, ale nie możesz tego zatrzymać. Nie ma pola na karcie, gdzie można byłoby to zachować. Także rozpatrywanie karty wygląda tak, że zamieniasz mieszki na Złoto i upuszczasz to na obszar, który aktualnie badasz.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: piątek 30 mar 2018, 16:54
autor: Bludgeon
Odyn pisze: piątek 30 mar 2018, 14:50 A gdzie macie na karcie informację (pole), że Ropucha może posiadać jakikolwiek Przedmiot? Nie może posiadać, ponieważ nie ma nawet takiego pola. Identyczna kwestia jak w przypadku Przyjaciół.
Nie wiem o jakie pola chodzi ale ropucha jest nadal poszukiwaczem, a poszukiwacz może posiadać przedmioty. Stąd.
Chodzi o te napisy na karcie postaci na dole? Skoro to jest dla Ciebie wyznacznik to rozumiem że w twoich grach gracze nie mogą mieć Zaklęć? W końcu nie ma takiego pola.

Dodano po 4 minutach 32 sekundach:
ModulO pisze: piątek 30 mar 2018, 15:01 Dokładnie tak. Gram tak samo jak Odyn, Ropucha nie może mieć Przedmiotów, Przyjaciół i Złota, nawet jeśli je dociągnie bedąc już Ropuchą.
Ja też tak gram. Nie mówię o tym jak gram tylko o tym co instrukcja pisze.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: piątek 30 mar 2018, 17:27
autor: ModulO
Bludgeon pisze: piątek 30 mar 2018, 16:58
Odyn pisze: piątek 30 mar 2018, 14:50 A gdzie macie na karcie informację (pole), że Ropucha może posiadać jakikolwiek Przedmiot? Nie może posiadać, ponieważ nie ma nawet takiego pola. Identyczna kwestia jak w przypadku Przyjaciół.
Nie wiem o jakie pola chodzi ale ropucha jest nadal poszukiwaczem, a poszukiwacz może posiadać przedmioty. Stąd.
Chodzi o te napisy na karcie postaci na dole? Skoro to jest dla Ciebie wyznacznik to rozumiem że w twoich grach gracze nie mogą mieć Zaklęć? W końcu nie ma takiego pola.

Dodano po 4 minutach 32 sekundach:
ModulO pisze: piątek 30 mar 2018, 15:01 Dokładnie tak. Gram tak samo jak Odyn, Ropucha nie może mieć Przedmiotów, Przyjaciół i Złota, nawet jeśli je dociągnie bedąc już Ropuchą.
Ja też tak gram. Nie mówię o tym jak gram tylko o tym co instrukcja pisze.
W instruckji nie ma na ten temat szczegółów, ale można się domyślić z kart Poszukiwaczy, jak Odyn już wspomniał. Ropucha nie ma Przyjaciół ani Przedmiotów na karcie.
BTW Ja gram zgodnie z instrukcją.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: piątek 30 mar 2018, 18:13
autor: Bludgeon
ModulO pisze: piątek 30 mar 2018, 17:27 BTW Ja gram zgodnie z instrukcją.
Zgodnie z tym pożarem wysypiska? Zrób sobie przysługę i graj tak jak Ci serce podpowiada :D

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: piątek 30 mar 2018, 18:22
autor: Odyn
Zaklęcia wynikają z instrukcji i zależną są od liczby punktów Mocy. Ropucha to Poszukiwacz, ale okrojony. Dla mnie wyznacznikiem jest instrukcja i karta. Jasno wynika, że nie może posiadać Przedmiotów, Złota, Przyjaciół, zatrzymuje Los, Życie, Zaklęcia i stożki Siły/Mocy sprzed przemiany (z tymże z dwóch ostatnich nie może korzystać w trakcie przemiany w ropuchę). Skoro nie może posiadać tzn. że nie może ich również zdobywać (wyjątkiem są punkty Siły/Mocy, ale to tylko na czas przemiany). Blu, c'mon, grasz w to dłużej niż ja. Gdyby ropucha mogła posiadać, wydzieliliby te pola na jej karcie jak w przypadku zwykłych Poszukiwaczy.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: piątek 30 mar 2018, 18:38
autor: Mały Nemo
Nie chcę się wdawać w tę waszą pyskówkę, więc napiszę krótko. Skoro na karcie Poszukiwacza Ropuchy nie ma zaznaczonego obszaru na Przedmioty, Przyjaciół i złoto, a jedynie są obszary cech, to oznacza że Ropucha tychże rzeczy posiadać nie może. I kropka. To że w instrukcji tego nie ma wcale mnie nie dziwi, wszak nie od dziś wiadomo, iż instrukcja do Talismana jest gówniana i wielu rzeczy w niej brakuje. Wiele razy to powtarzałem i zrobię to jeszcze raz - polecam nie sugerować się samą instrukcją, gdyż ta nawet ułamka możliwych sytuacji w Talismanie nie wyjaśnia. Ona tylko mniej lub bardziej mówi jak należy grać. Tylko tyle. Reszty trzeba domyśleć się lub wydedukować samemu. Na przykład tego, iż skoro na karcie Ropuchy czegoś nie ma, to nie może ona z tego korzystać. Mimo iż ta drobna rzecz powinna była zostać napisana w instrukcji, bo od tego ona jest.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: piątek 30 mar 2018, 18:54
autor: loooki
a nie jest prościej wybrać sobie możliwość jaka sprawia najwięcej frajdy z gry się jej trzymać?
by od początku była 1 i dla kazdego taka sama przez cala grę?

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: piątek 30 mar 2018, 22:27
autor: Bludgeon
Pewnie że tak loooki, ja sobie instrukcję napisałem od nowa i nie muszę się przejmować gownianym oryginałem.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: sobota 31 mar 2018, 21:03
autor: Budowniczy Mostów
Bludgeon pisze: piątek 30 mar 2018, 16:58 ropucha jest nadal poszukiwaczem
Nie, nie jest. Jest ropuchą.
Polecenie „wszyscy Poszukiwacze“ się do niej nie stosuje.
Jest bytem upośledzonym, który z oryginalnym Poszukiwaczem łączy ilość punktów Życia (coś mi się kojarzy, że chyba także posiadane Zaklęcia, których nie może rzucać - niech się wypowiedzą osoby z instrukcją pod ręką).

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: sobota 31 mar 2018, 21:21
autor: Arthan
jeżeli chodzi o Zaklęcia...
instrukcja pisze:Ropuchy nie mogą otrzymywać ani rzucać Zaklęć. Poszukiwacz
zamieniony w Ropuchę zachowuje jednak wszystkie karty Zaklęć,
które otrzymał przed przemianą – po prostu nie będzie mógł z nich
skorzystać, dopóki nie powróci do swej pierwotnej postaci.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: sobota 31 mar 2018, 21:56
autor: Bludgeon
Budowniczy Mostów pisze: sobota 31 mar 2018, 21:03
Bludgeon pisze: piątek 30 mar 2018, 16:58 ropucha jest nadal poszukiwaczem
Nie, nie jest. Jest ropuchą.
Polecenie „wszyscy Poszukiwacze“ się do niej nie stosuje.
Jest bytem upośledzonym, który z oryginalnym Poszukiwaczem łączy ilość punktów Życia (coś mi się kojarzy, że chyba także posiadane Zaklęcia, których nie może rzucać - niech się wypowiedzą osoby z instrukcją pod ręką).
Chętnie się dowiem z którego miejsca w instrukcji wyciągasz te wnioski.
Chcesz powiedzieć że taka np. zaraza zabiera wszystkim po 1 życiu ale ropusze nie?
A może czary które rzuca się na poszukiwaczy nie można rzucić na ropuchę?

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: niedziela 01 kwie 2018, 23:00
autor: Odyn
Budowniczy, nie zgodzę się z Tobą. Ropucha jest "ograniczonym" Poszukiwaczem, ale jednak Poszukiwaczem.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: niedziela 01 kwie 2018, 23:32
autor: Budowniczy Mostów
Bludgeon pisze: sobota 31 mar 2018, 21:56
Budowniczy Mostów pisze: sobota 31 mar 2018, 21:03
Bludgeon pisze: piątek 30 mar 2018, 16:58 ropucha jest nadal poszukiwaczem
Nie, nie jest. Jest ropuchą.
Polecenie „wszyscy Poszukiwacze“ się do niej nie stosuje.
Jest bytem upośledzonym, który z oryginalnym Poszukiwaczem łączy ilość punktów Życia (coś mi się kojarzy, że chyba także posiadane Zaklęcia, których nie może rzucać - niech się wypowiedzą osoby z instrukcją pod ręką).
Chętnie się dowiem z którego miejsca w instrukcji wyciągasz te wnioski.
Chcesz powiedzieć że taka np. zaraza zabiera wszystkim po 1 życiu ale ropusze nie?
A może czary które rzuca się na poszukiwaczy nie można rzucić na ropuchę?
Przekonałeś mnie.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: niedziela 01 kwie 2018, 23:41
autor: Bludgeon
Oj miło mi to słyszeć :)
Ja z kolei myślałem dzisiaj że muszę wyluzować z moim ostrym tonem wypowiedzi.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: niedziela 01 kwie 2018, 23:55
autor: Valdi
Bludgeon pisze: niedziela 01 kwie 2018, 23:41 Ja z kolei myślałem dzisiaj że muszę wyluzować z moim ostrym tonem wypowiedzi.
No ostatnio Ci się zaostrzył, także uważaj bo zamkniemy stronę (albo dam Ci ostrzeżenie) na dłużej :)

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: poniedziałek 02 kwie 2018, 16:00
autor: Andur
Grając w T:DE, miałem dwie, niejasne dla mnie sytuacje dotyczące Zaklęć (dawno nie grałem może czegoś nie pamiętam):

1) rzucam Zaklęcie Rozkaz (gra 4 Poszukiwaczy), zostaje rzucone Zaklęcie Odbicie - "Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie.Odbije ono każde właśnie rzucone Zaklęcie (w tym Zaklęcie Rozkaz) z powrotem ku Poszukiwaczowi, który je rzucił (innymi słowy Poszukiwacz rzucający Zaklęcie zostanie poddany działaniu własnego czaru"). Tylko ja zostałem poddany Czarowi Rozkaz i nastąpiła tura następnego gracza. Czy nie powinno być w ten sposób, że pozostali Poszukiwacze (oprócz rzucającego Odbicie) powinni też zostać poddani Rozkazowi? W końcu rzucone zostało na wszystkich a tylko jeden odbił.

2) Do kolejki miałem dodane Zaklęcie Hydry ("Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie. Dowolne, właśnie rzucone Zaklęcie wpłynie też na innych, wybranych przez ciebie Poszukiwaczy (możesz wybrać także siebie). Traktuj powielone Zaklęcia tak, jakby zostały rzucone osobno na każdego z Poszukiwaczy, ignorując ograniczenia wynikające z Krainy i momentu rzucania."). W tym czasie inni Poszukiwacze rzucili 2 zaklęcia (jednego nie pamiętam) w tym Strzaskanie ("Możesz rzucić to Zaklęcie na dowolnego Poszukiwacza na początku jego tury. Wybierz jeden z Przedmiotów należących do tego poszukiwacza, a następnie odłóż go na stos kart odrzuconych."). Dlaczego Zaklęcia Hydry nie mogłem rzucić aby usunąć innym Poszukiwaczom Przedmioty? Dopiero przy trzecim rzuconym Zaklęciu miałem możliwość użycia Hydry.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: poniedziałek 02 kwie 2018, 16:10
autor: Bludgeon
1. Pewnie dlatego że odbiłeś cały czar a nie tylko jego fragment który ciebie dotknął.
2. Wg mnie hydra powinna zadziałać z strzaskaniem.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: wtorek 03 kwie 2018, 10:02
autor: Wódz Ogrów
Sword of 1000 Truths czyli Miecz Prawdy :) http://www.talismanwiki.com/Sword_of_Truth Czy można go użyć w Walce Psychicznej (wiadomo, siły nie doda) ale skorzystać z jego drugiej właściwości - Jeśli twój rzut ataku jest niższy od rzutu ataku twojego przeciwnika, możesz zmienić wynik swojego rzutu na 6 ?

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: wtorek 03 kwie 2018, 10:16
autor: abubu
Oficjalny FAQ pisze:Szpon Furii
P: Poszukiwacz pokonał innego Poszukiwacza w walce psychicznej. Czy może on użyć drugiej zdolności Szponu Furii, aby uniemożliwić przegranemu Poszukiwaczowi użycie Pancerza, aby ochronić się przed utratą Życia?
O: Nie. Szpon Furii może zostać wykorzystany jedynie w walce.
Ta sama zasada tyczy się Miecza Prawdy.

Źródła:
FAQ - http://galakta.pl/download/Talisman_FAQ.pdf
Rage Talon (Szpon Furii) - http://www.talismanwiki.com/Rage_Talon
Battle (walka != walka psychiczna) - http://www.talismanwiki.com/Battle