Strona 6 z 13

: czwartek 23 wrz 2010, 01:40
autor: Draugnimir
O ile Magus wydawał mi się mało ciekawym odcinaniem kuponów od rzeczy już istniejących, to Knight prezentuje się na mój gust rewelacyjnie! System wspomagania innych Poszukiwaczy sprawi, że wraz z końcem tury Knighta nie będzie się kończył jego udział w grze (jak to bywa w przypadku większości pozostałych postaci, nie licząc rzadkich sytuacji zaistnienia jakiegoś Zdarzenia o globalnym efekcie), ciągle będzie mógł on mieć coś do roboty przy stole. Przynajmniej do czasu, aż pozostali gracze się dopakują i przestaną potrzebować pomocy, więc i tak całkiem długo. Zaiste, aż Munchkinem mi ta zdolność zaleciała :D
Ciekawy jest też fakt rozpoczynania przez owego Knighta gry w Krainie Środkowej, tak jak wcześniej Czarownik. Zastanawiające, ilu jeszcze się podobnych Poszukiwaczy doczekamy?
A jak przetłumaczylibyście pełną nazwę tej postaci? Bo wedle moich słowników "Chivalric" znaczy "Rycerski", jednakże "Rycerski rycerz" jakoś nie brzmi... :-P

I jeszcze pozwolę sobie wyręczyć Nemo, dając link do grafiki w wysokiej rozdzielczości, bardzo ładnej swoją drogą: http://feliciacano.deviantart.com/art/C ... night&qo=2
;)

: czwartek 23 wrz 2010, 01:51
autor: Mały Nemo
Draugnimir pisze:I jeszcze pozwolę sobie wyręczyć Nemo, dając link do grafiki w wysokiej rozdzielczości, bardzo ładnej swoją drogą: http://feliciacano.devian...ric+Knight&qo=2
Dzięki. Ja z Felicią mam umowę pewną, że prezentuje ona grafiki, a ja je dodaję do mojej bazy danych. Teraz tworzę karty, bo spać nie mogę, to i na DA nie zaglądałem. W każdym bądź razie Felicia Cano narysowała wszystkich Poszukiwaczy z Gór, więc i bardzo prawdopodobne, że i z Sacred Poola.

: czwartek 23 wrz 2010, 09:06
autor: guciomir
a) czy poszukiwacz któremu chcemy pomóc może odmówić?
b) czy rycerz dodaje swoją całą czy bazową siłę?

: czwartek 23 wrz 2010, 09:11
autor: Kaktus+
a) czy poszukiwacz któremu chcemy pomóc może odmówić?
nie ma takiego zapisu na karcie, wydaje się więc, że nie może odmówić. Poza tym, podważałoby to istotę tego poszukiwacza
b) czy rycerz dodaje swoją całą czy bazową siłę?
całą jednak wydaje mi się, że "strength walue" należy rozumieć jako samą siłę, bez przedmiotów i przyjaciół, aczkolwiek na tłumaczeniach Talismana to się nie znam i mogę mylić.

: czwartek 23 wrz 2010, 09:23
autor: guciomir
quest reward kart jest 24 tak? z takim poszukiwaczem dość szybko można je przemielić. (chociaż z drugiej strony taki poszukiwacz straciłby baaardzo dużo tur) Ciekawe czy kolejne dodatki wprowadzą więcej nagród.

: czwartek 23 wrz 2010, 10:18
autor: Kaktus+
nie to bym się chwalił ale niemal rok temu popełniłem coś podobnego:

Obrazek

Poszukiwacz znajduje się w Lodowej Krainie mojego autorstwa :mrgreen:

: czwartek 23 wrz 2010, 10:57
autor: Mały Nemo
guciomir pisze:b) czy rycerz dodaje swoją całą czy bazową siłę?
Bazową.

: czwartek 23 wrz 2010, 10:58
autor: Misiek
Mój ma półtora roku już, ale nie jest tak dobrotliwy.
Obrazek

: czwartek 23 wrz 2010, 13:41
autor: guciomir
ciekawe jak wypadną karty stajni, ale zapowiada się, że bedzie 4x riding horse, 4x koń z wozem i 4x rumak bojowy...
myślicie że coś więcej wycisną z tego pomysłu? zakładałem wcześniej, że karty stajni będą również dostępne w Mieście (jeśli faktycznie powstanie). A układ który powyżej napisałem raczej przekreśla taką szansę (bo wtedy miasto potrzebowałoby sacred pool gdyz inaczej nie miałoby kart stajni).

może w sacred pool będzie więcej rodzajów wierzchowców? (a w ewentualnym mieście powielenie ich?)

: czwartek 23 wrz 2010, 14:26
autor: Kaktus+
Zapomniałeś o Mule ;)
guciomir pisze:może w sacred pool będzie więcej rodzajów wierzchowców? (a w ewentualnym mieście powielenie ich?)
Nie sądzę

: czwartek 23 wrz 2010, 15:43
autor: guciomir
Muł już jest w wersji mechanicznej jako ekwipunek a nie zwierzę ;)

: czwartek 23 wrz 2010, 15:54
autor: Mały Nemo
Ano, także nie spodziewam się Muła jako karty Stajni. Chyba, że zechcą, aby w końcu powiedzenie "karawana mułów" nabrało realnego znaczenia ;)

W Mieście będzie pewnie nowy ekwipunek (karty Kuźni anyone?) oraz podstawowy do kupienia. Stajni pewnie nie będzie, skoro zasady pozwalają z karawaną mułów szwendać się po Górach lub Podziemiach.

: czwartek 23 wrz 2010, 18:09
autor: Draugnimir
A ja sądzę, że Muła się wśród kart Stajni spodziewać jednak możemy. Jest ich faktycznie raptem 12 (co by odpowiadało układowi 4x każda spośród 3 różnych kart), ale nie wydaje mi się, by Rumak, którego dodawanie bazowej Mocy do Siły (czy tam odwrotnie) jest, jak na mój gust, wręcz arcypotężne, miał być tak łatwo dostępny. Muła zaś, choć rzeczywiście pojawia się on już między kartami Ekwipunku, zdobyć też wcale łatwo nie jest (o ile się żadnej ułatwiającej to zdolności nie ma), bo u Kowala w Wiosce kupić się go nie da, a inne okazje do zaopatrywania się w towar z kart Ekwipunku (czyli przede wszystkim karty Przygód) trafiają się raczej rzadko. Muł jest zresztą stworzątkiem tak przez każdego gracza pożądanym i wręcz podstawowym, że nie wyobrażam sobie, by nie miano ułatwić jego nabycia.
Choć mimo wszystko szczęśliwszy byłbym, gdyby FFG zaskoczyło pomysłowością i wśród kart Stajni umieściło coś, czego jeszcze nie znamy. A nuż wcale nie musi być tutaj tego układu 4x3...?

I jeszcze wracając do Chivalric Knighta. Nemo, po czym wnioskujesz, że wspomaganemu Poszukiwaczowi dodajemy tylko swoją bazową Siłę? Na karcie tego Poszukiwacza napisane jest po prostu "add your Strength value to his score attack"...

A karty Kuźni (czy jakiegokolwiek innego nowego ekwipunku) jakoś wielce prawdopodobne mi się nie wydają. Nie wyobrażam sobie, by FFG miało wprowadzić do gry obok istniejących już mieczy, tarcz, butelek z wodą etc. jeszcze inne podstawowe Przedmioty. Ale kto wie, kto wie...

: czwartek 23 wrz 2010, 18:17
autor: Mały Nemo
Draugnimir pisze:I jeszcze wracając do Chivalric Knighta. Nemo, po czym wnioskujesz, że wspomaganemu Poszukiwaczowi dodajemy tylko swoją bazową Siłę? Na karcie tego Poszukiwacza napisane jest po prostu "add your Strength value to his score attack"...
Value oznacza bazową ;)
Draugnimir pisze:A karty Kuźni (czy jakiegokolwiek innego nowego ekwipunku) jakoś wielce prawdopodobne mi się nie wydają. Nie wyobrażam sobie, by FFG miało wprowadzić do gry obok istniejących już mieczy, tarcz, butelek z wodą etc. jeszcze inne podstawowe Przedmioty. Ale kto wie, kto wie...
Well, zbroja płytowa, miecz oburęczny, czy topór obosieczny. ;)

: czwartek 23 wrz 2010, 18:20
autor: guciomir
Jeśli będzie można gdzieś kupić Muła, to można go wziąć z kart ekwipunku, nie ma sensu, aby były Muły w 2 taliach (chyba że Karty Stajni są zakryte i kupując wierzchowca losuje się go, wtedy Muł miałby rację bytu).

A może będziemy mieli 6x2 zamiast 3x4? Dzięki temu mielibyśmy więcej koników do wyboru, no i ewentualnie w Mieście też mógły się pojawić dodatkowy set kart Stajni (przykładowo powtórzone 6x2 z sacred pool i dodatkowe 3x4 , w sumie 24 karty)

: czwartek 23 wrz 2010, 18:31
autor: Draugnimir
Nemomon pisze: Value oznacza bazową ;)
Hmm... na anglojęzycznej karcie Mnicha napisane jest w sumie analogicznie, a zdolność wedle zasad działa, jak działa, więc pewnie to i racja ;)
Nemomon pisze: Well, zbroja płytowa, miecz oburęczny, czy topór obosieczny. ;)
Ach, racja, zapomniałem, że w MiM'ie jeszcze takie karty były. w TMiM'owej szacie graficznej prezentować się to może ciekawie (bo taki topór obosieczny nie będzie chyba, wzorem owego starego MiM'a, zwykłą siekierą z doklejonym drugim żeleźcem po drugiej stronie trzonka? :-P ), choć myśl o kolejnych dodatkowych stosach kart na stole powoli zaczyna napawać mnie zgrozą... :-P
guciomir pisze: Jeśli będzie można gdzieś kupić Muła, to można go wziąć z kart ekwipunku, nie ma sensu, aby były Muły w 2 taliach (chyba że Karty Stajni są zakryte i kupując wierzchowca losuje się go, wtedy Muł miałby rację bytu).
Tyle że, jak mówiłem, tych okazji do kupienia Muła aż tak wielu znowu nie ma, a Przyjaciel jest to wielce przydatny i nie taki znowu unikatowy, jak być powinien ten Rumak choćby.
A losowe wybieranie kupowanej karty Stajni już w ogóle możliwe mi się nie wydaje. Ma to działać jak karty Ekwipunku, a z nimi mieliśmy przecież czysty handel, nie loterię ;)

: czwartek 23 wrz 2010, 18:50
autor: Roland
Karty Stajni są zdaje sie najwiekszą zagadka tego dodatku ;-)
Bardzo fajny ten Poszukiwacz, troche świezosci wnosi do gry jego druga zdolność. Oby wiecej takich

: czwartek 23 wrz 2010, 19:06
autor: Draugnimir
Największą zagadką? Ciekawe, ja bym powiedział, że to wręcz najbardziej oczywisty - w porównaniu z Poszukiwaczami, Przygodami, Zaklęciami, o Zakończeniach nie wspominając - jego komponent... :-P

: czwartek 23 wrz 2010, 19:20
autor: Roland
Hehe, moze bardziej ich dokładna zawartość :smile:

: czwartek 23 wrz 2010, 20:12
autor: guciomir
topór obusieczny itp mógłby być spokojnie kartą ekwipunku, chyba nie trzebaby do tego dodatkowego stosu kart (choć miałoby to wpływ na zdolności złodzieja, kupca itp i znacznie by to wzmocniło te postacie)

: czwartek 23 wrz 2010, 20:22
autor: Draugnimir
Można by zasadniczo zrobić erratę w instrukcji dla tych zdolności, pisząc, iż nie działają one wobec kart Ekwipunku z symbolem dodatku X (wzorem starego MiM'a i choćby dodatku Miasto)... ale dotąd FFG przy okazji Talismana takich metod nie praktykowało i nic nie wskazuje na to, żeby miało się to zmienić. Więc najpewniej faktycznie dostaniemy - jeśli w ogóle - kolejny stos kart, ech...

: czwartek 23 wrz 2010, 21:05
autor: Mały Nemo
Kolejne wieści z frontu! Dzisiaj mamy możliwość przyjrzeć się młodym artystom, którzy to dopiero stawiają pierwsze kroki w świecie Talismana.

Na Talisman Island przedstawione zostały dwie grafiki, pierwsza należy do Melissy Findley (polecam Mercyful Fate - Is that you Melissa), a przedstawia Theurgist of Light. Druga z kolei, to Hate Monger autorstwa Toma Gardena.

: czwartek 23 wrz 2010, 21:58
autor: Draugnimir
Kroki może i pierwsze, ale jakością na pewno nie odbiegają od twórczości starych talismanowych wyjadaczy. Świetny jest zwłaszcza mrocznawy klimat "Hate Monger".

A skoro już mamy nowych rysowników, to może będzie więcej grafik powstawało i więcej kart w kolejnych dodatkach w związku z tym? :D

: czwartek 23 wrz 2010, 22:47
autor: Roland
Hehe, liczba grafików nie ma raczej wpływu na liczbe kart, za to ma wpływ na róznorodność tych wszystkich obrazków. Mieszaja sie te style w talismanie bardzo. Chyba nie widziałem innej planszówki, w której byłaby taka róznorodność w tym względzie. W innych produktach tego typu mamy zazwyczaj doczynienia z jednym wyrównanym stylem gdzie poszczególne grafiki nie odbiegają od siebie za bardzo. A tutaj mamy takiego miksa ze hej. No ale moze w tym miedzy innymi tkwi urok tej gry :smile:
A grafika do Hate Monger super!

: środa 29 wrz 2010, 00:46
autor: Mały Nemo
Nowe wieści z Talisman Island!

Dzisiaj możemy bliżej zobaczyć grafikę, którą niby już znamy - występuje ona na pudęłku do Sacred Pool - Wrathborn Warrior autorstwa Felici Cano oraz Oathsworn Guide ręki Andrew Olsona.

Spać mi sie chce... :(