Strona 42 z 87

: poniedziałek 19 sty 2015, 17:11
autor: Mały Nemo
Rogo chciał powiedzieć, iż także dopomina się swojej racji wódki albo w przeciwnym wypadku zacznie wywiązywać się z obowiązków =P

: sobota 24 sty 2015, 21:33
autor: Andur
Mam pytanie odnośnie zaklęcia ODWET: "Możesz rzucić to Zaklęcie po tym, jak przegrasz lub zremisujesz jakąkolwiek walkę. Ignorujesz jej wynik i natychmiast atakujesz ponownie. Wszystkie efekty, specjalne zdolności, Przedmioty i Zaklęcia wykorzystane podczas pierwszego ataku działają również podczas drugiego. Musisz zaakceptować wynik drugiego ataku". O ile w przypadku walki z Wrogiem to sprawa prosta to w przypadku walki między Poszukiwaczami nie jestem pewien co zrobić w takim wypadku:

Poszukiwacz A atakuje na Siłę poszukiwacza B. Poszukiwacz B przegrywa walkę i rzuca Zaklęcie Odwet. Poszukiwacz B ma specjalną zdolność pozwalającą na walkę psychiczną. W takim przypadku:
a) poszukiwacz B po rzuceniu Zaklęcia może zaatakować na Moc;
b) poszukiwacz B musi wybrać walkę siłową bo taka była pierwsza,
c) poszukiwacz B musi wybrać walkę siłową tylko wtedy jeśli w pierwszej były użyte Przedmioty czy zdolności do takiej walki,
d) w ogóle nie może rzucić tego Zaklęcia bo to nie on wykonał pierwszy atak.

: sobota 24 sty 2015, 21:38
autor: Wiktor
Wydaje mi się, że najpierw wybiera się sposób walki a potem atakuje. Jeśli czar mówi o zaatakowaniu, to znaczy, że nie "wraca" do momentu wyboru walki ale jedynie atakowania.
Chociaż mogę się mylić i lepiej jeśli wyjaśnią to TMiMowe Autorytety :)

: niedziela 25 sty 2015, 19:56
autor: Rebelix
Wiktor pisze:Chociaż mogę się mylić i lepiej jeśli wyjaśnią to TMiMowe Autorytety :)
Już jestem! :D

A tak serio to ja gram tak, że powtarzam tą samą walkę, czyli jeśli była na siłę to drugi raz też jest na siłę.

: poniedziałek 26 sty 2015, 18:23
autor: Andur
@Wiktor i @Rebelix dzięki za odpowiedź :smile:

A jak podchodzicie do zapisu z karty Opiekunki kurhanu: "Możesz odrzucić dowolne ze swoich trofeów, aby otrzymać 1 punkt Siły lub Mocy za każde trofeum". Pozwalacie wymieniać trofeum na atrybut wybrany przez gracza, bez względu jakie trofeum odrzuca czy trzymacie się zasady, ze otrzymuje punkt tej cechy, która jest na odrzucanej karcie (w analogiczny sposób jak normalnie zdobywa się punkty Siły/Mocy tylko zamiast sumy 7 punktów jest 1 karta)?

: poniedziałek 26 sty 2015, 19:01
autor: Wiktor
Zapis na karcie jest dla mnie jasny - dla wyboru siły lub mocy nie jest ważne jakie wymienia się trofeum.

: czwartek 19 lut 2015, 01:01
autor: Wiktor
Przedmiot Amulet: "Nie możesz rzucać Zaklęć w tym Zaklęcia Rozkazu. Jesteś całkowicie odporny na działanie wszystkich Zaklęć, z wyjątkiem Zaklęcia Rozkazu".
Czy to oznacza, że nie poszukiwacz nie może również dobierać nowych zaklęć?

: czwartek 19 lut 2015, 07:35
autor: Rogo
Nie no, przecież jest wyraźnie napisane, że nie może rzucać, a o dobieraniu nowych nic nie ma (czyli może). I jak dobierze coś fajnego, to może wyrzucić amulet na planszę, żeby móc rzucić zaklęcie.

: czwartek 19 lut 2015, 07:46
autor: Wiktor
Też jestem tego zdania, ale miałem w Digital Edition sytuacje, w której mogłem dobrać, ale gra nie pozwoliła :)

: czwartek 19 lut 2015, 08:31
autor: Rogo
Bez sensu jest ten Digital Edition :P

: czwartek 19 lut 2015, 11:31
autor: Wiktor
Gra ma wiele błędów. Na początku pisałem o nich, ale potem przyzwyczaiłem się, że nie działa, bo prędzej czy później pewnie i tak poprawią.
Póki co wciąż rozwiązanie sytuacji w grze nie zawsze może być wykładnią jak prawidłowo należałoby taką samą sytuację rozwiązać przy planszy rozłożonej na stoliku i pewnie ten temat będzie długo jeszcze miał rację bytu.

: czwartek 19 lut 2015, 17:49
autor: Mały Nemo
Rogo pisze:Bez sensu jest ten Digital Edition :P
Jest jak najbardziej z sensem, ale czasem różne mogą wydarzyć się sytuacje. Jak w życiu.

: piątek 24 lip 2015, 20:02
autor: Andur
Mam pytanie odnoście poszukiwacza z Lasu - Zwiadowcy. A dokładniej używania żetonów Ukrytych ścieżek. Jego zdolności brzmią:
- Rozpoczynasz grę posiadając 5 żetonów Ukrytych ścieżek na swojej karcie Poszukiwacza;
- Kiedy wylosujesz kartę Wroga, Nieznajomego lub Miejsca, możesz umieścić na niej jeden ze swoich żetonów(...);
- Nie musisz spotykać karty, na której znajduje się żeton Ukrytej ścieżki. Inni poszukiwacze nie mogą spotkać karty, na której znajduje się żeton U.Ś., ale nadal traktują ją jako odkrytą kartę na tym obszarze. Jeśli karta, na której znajduje się żeton U.Ś. zostanie usunięta ze swojego obszaru, umieść ten żeton na swojej karcie Poszukiwacza.
Czy usunięcie karty, na której znajduje się żeton to jedyna możliwość, żeby ten żeton odzyskać? Czy w chwili gdy mam wykorzystane wszystkie żetony ale wyciagnę kartę na której chciałbym położyć żeton to mogę go podnieść z innej karty na której się on znajduje czy też nie mam możliwości samodzielnego "odblokowania" kart z żetonów?

: piątek 24 lip 2015, 20:16
autor: Mały Nemo
Nie możesz przemieszczać żetonów Ukrytej Ścieżki. Żetony te zagrywać możesz jedynie z poziomu swojej karty Poszukiwacza, a więc żeton musi na tę kartę wrócić, ażeby mógł znów być użyty. Lepiej jest więc nie używać ich na kartach, które zostają na planszy do końca gry ;).

: niedziela 13 gru 2015, 15:52
autor: Uszaty
Pytanie odnośnie trzech kart z dodatku Miasto. Wszystkie trzy w ten sam deseń, jako, że mechanika działania identyczna - tak samo nieprecyzyjna i sporna. Mianowicie:

Biesiada
Wszyscy poszukiwacze rzucają 1 kością. Poszukiwacz z najniższym wynikiem (w przypadku remisu należy ponowić rzut) zostaje wtrącony do Więzienia. Następnie biesiada kończy się na stosie kart odrzuconych.

1) Czy karta Biesiady wpływa na poszukiwacza znajdującego się w Wewnętrznej Krainie?
2) Czy karta Biesiady wpływa na poszukiwacza znajdującego się w Dolinie Ognia?
3) Czy karta Biesiady wpływa na poszukiwacza znajdującego się w Koronie Władzy?


ZABÓJCA
Możesz zapłacić zabójcy do 3 sztuk złota; następnie wybierz Poszukiwacza - traci on tyle punktów życia, ile sztuk złota zdecydowałeś się zapłacić. Poszukiwacz, który skorzysta z usług zabójcy, musi odrzucić tę kartę.

1) Czy Zabójcą można zranić / zabić poszukiwacza znajdującego się w Wewnętrznej Krainie?
2) Czy Zabójcą można zranić / zabić poszukiwacza znajdującego się w Dolinie Ognia?
3) Czy Zabójcą można zranić / zabić na poszukiwacza znajdującego się w Koronie Władzy?


KRYJÓWKA ZŁODZIEI
Możesz zapłacić 1 sztukę złota, aby zabrać 1 wybrany przez ciebie przedmiot innemu poszukiwaczowi. Poszukiwacz, który się na to zdecyduje, odrzuca tę kartę.

1) Czy można poprzez tę kartę okraść poszukiwacza znajdującego się w Wewnętrznej Krainie?
2) Czy można poprzez tę kartę okraść poszukiwacza znajdującego się w Dolinie Ognia? Np. z Talizmanu?
3) Czy można poprzez tę kartę okraść poszukiwacza znajdującego się w Koronie Władzy? Np. z Talizmanu?

: poniedziałek 14 gru 2015, 10:44
autor: Loqaun
3xtak?
Skoro nie precyzuje to raczej nie ogranicza działania do konkretnej krainy. Ale niech się ktoś jeszcze wypowie, bo sam nie posiadam dodatku. Niemniej osobiście tak bym to zinterpretował właśnie.

: poniedziałek 14 gru 2015, 11:48
autor: Mały Nemo
Tak, działa na wszystkich bez względu na Krainę.

: poniedziałek 14 gru 2015, 21:41
autor: Rogo
Za to kochamy Talismana. Nawet wypasiony Poszukiwacz potrzebuje dobrych kilku tur na dotarcie do Korony Władzy, a losowy złodziej ekspresowo skoczy tam po jakiś przedmiot i z powrotem za jedyne 1 mz i nie zostanie tam, żeby zdobyć władzę nad światem :-)

: poniedziałek 14 gru 2015, 21:55
autor: abubu
Rogo pisze:Za to kochamy Talismana. Nawet wypasiony Poszukiwacz potrzebuje dobrych kilku tur na dotarcie do Korony Władzy, a losowy złodziej ekspresowo skoczy tam po jakiś przedmiot i z powrotem za jedyne 1 mz i nie zostanie tam, żeby zdobyć władzę nad światem :-)
Nie sam... wysyła bandę 40 rozbójników, którzy znają hasło to Tajemnej Ścieżki ("sezamie otwórz się" - ale cicho-sza!! nikomu nie zdradzajcie) na Koronę Władzy. A że chłopaki proste i uczciwe, to same się nie pchają do rządzenia światem. Poza tym, musieli by ze sobą walczyć, no bo wiecie "jeden by wszystkimi rządzić" itp.

: poniedziałek 14 gru 2015, 21:57
autor: Mały Nemo
Marudzicie. Byle [card]Patrol[/card] może przywołać Poszukiwacza z Korony Władzy z powrotem do zwykłych Krain.

: poniedziałek 14 gru 2015, 22:00
autor: abubu
Yyyy... chwila... a jak ktoś na KW ma wylosować Patrol? (coś chyba mi umyka)

: poniedziałek 14 gru 2015, 22:10
autor: Mały Nemo
Na pewno się jakoś da =P (nie czepiaj się :P). Na pewno podatki - [card]Taxation[/card] - potrafią dosięgnąć postać nawet na Koronie Władzy ;).

: poniedziałek 14 gru 2015, 22:35
autor: abubu
No i właśnie znowu karta ("Taxation" - przyp. red.) z dodatku City ("Miasto" - przyp. red.) :)

: piątek 18 gru 2015, 18:26
autor: Uszaty
Czyli co... Poszukiwacz znajdujący się na Koronie Władzy, okradziony na niej przez Kryjówkę Złodziei z Miasta ma się grzecznie cofnąć do Wilkołaka albo Diablików? Jaki odjazd...

: piątek 18 gru 2015, 18:42
autor: abubu
W przypadku gdy Poszukiwacz znajdujący się na Koronie Władzy straci Talisman, nie musi się wybierać gdziekolwiek. Talisman potrzebny jest do przejścia przez Dolinę Ognia. Aby trafić na Koronę Władzy, w niektórych przypadkach nie jest w ogóle potrzebny Talisman (np. ścieżka przez Podziemia).
Uszaty pisze:Czyli co... Poszukiwacz znajdujący się na Koronie Władzy, okradziony na niej przez Kryjówkę Złodziei z Miasta ma się grzecznie cofnąć do Wilkołaka albo Diablików? Jaki odjazd...
Tak więc, nie ... nie musi.