Strona 41 z 87
: niedziela 27 lip 2014, 08:32
autor: Rogo
Xan pisze:Moim zdaniem sytuacja taka nie powinna mieć miejsca, ponieważ modyfikowanie rzutu nie może przekroczyć maksymalnej wartości, jaką można uzyskać na kości - czyli 6.
Instrukcja tego nie zabrania (podajcie stosowny cytat, jeśli się mylę), więc skoro może dodać 2, to jasnym jest, że 5+2=7 i
moim zdaniem może poruszyć się o 7 pól.
Inna sytuacja jest, gdy wykonuje rzut, dla którego są określone konkretne wyniki (np. Czarodziejka w Mieście) - wtedy wynik powyżej 6 traktowałbym jako 6, a wyniki poniżej 1 - jako 1.
: niedziela 27 lip 2014, 13:57
autor: Rebelix
Ja nie widzę żadnych przeszkód żeby poruszyć się o 7 obszarów. Myślę, że wyśmiałbym osobę która przy stole powiedziałaby mi, że nie mogę się poruszyć o więcej jak 6 "bo tyle jest oczek na kostce". To samemu sobie wymyślanie zasad.
Co do czarodziejki w mieście to wyniku poniżej 1 mieć nie można, można trafić na kartę która pozwala odjąć od wyniku rzutu ale jest zawsze zaznaczone, że ten nie może być mniejszy niż 1. No i trzeba się zastanowić nad sensownością wyniku powyżej 6... bo jeśli wyrzucisz 6 to nie ma sensu dodawać czegokolwiek, jeśli wypadnie w rzucie 5 a chcesz 6 to dodajesz po prostu 1, nie ma sensu dodawać więcej.
: piątek 29 sie 2014, 18:22
autor: hebi
Mam kilka pytan:
Sytuacja 1
Poszukiwacza Alfa napotyka Żniwiarz przed rzutem kościa zostaje rzucone zaklęcie Naznaczony Chwałą, Poszukiwacz Beta chce rzucić zaklęcie Pech
a) Czy zaklęcie Naznaczony Chwałą skutkuje? (zgodnie z opisem zaklęcia można rzucić je przed dowolnym rzutem kością natomiast Pech stwarza sytuację w której nie ma rzutu jest tylko wynik 1)
b) kto w takowej sytuacji ma pierwszeństwo rzucenia zaklęcia?
Sytuacja 2
Poszukiwacz Alfa Posiada bezdenna Torbę ("Torba nie może być Ci odebrana za pomocą żadnego zaklęcia ani specjanej zdolności Poszukiwacza ") i napotyka Poszukiwacza Beta który za przyjaciela ma Przekupkę.
A) Czy Przekupka nie jest ograniczona przez Torbę i może podebrac przedmiot( rozwiązanie literalne)

Przekupka jest tylko przyjacielem i nie możeodebrać torby której potęzni poszukiwacze nie są w stanie odebrac (rozwiązanie logiczne wg mnie)
Sytuacja 3
Poszukiwacz Alfa na końcu swojej tury rzuca zaklęcie Zniszczenie Magii. Poszukiwacz Beta chce wejść do Doliny ognia której polecenie brzmi możesz wejść jak masz Talisman aczkolwiek Talisman jest magicznym Przedmiotem i w związku z rzuconym zaklęciem Zniszczenie Magii ( Do rozpoczecia Twojej Następnej Tury nie działaja Magiczne Przedmioty)
A) Wchodzi do doliny ognia co z tego że nie działą ważne że mam

Nie działa więc wracam ?
: piątek 29 sie 2014, 23:50
autor: Xan
hebi pisze:
Sytuacja 1
Poszukiwacza Alfa napotyka Żniwiarz przed rzutem kościa zostaje rzucone zaklęcie Naznaczony Chwałą, Poszukiwacz Beta chce rzucić zaklęcie Pech
a) Czy zaklęcie Naznaczony Chwałą skutkuje? (zgodnie z opisem zaklęcia można rzucić je przed dowolnym rzutem kością natomiast Pech stwarza sytuację w której nie ma rzutu jest tylko wynik 1)
b) kto w takowej sytuacji ma pierwszeństwo rzucenia zaklęcia? ?
O: Zarówno Zaklęcie Naznaczony Chwałą, jak i Pech skutkują w tej sytuacji. Zaklęcie Pecha powoduje, że wynik rzutu kości wynosi 1. W żadnym jednak miejscu nie zakazuje modyfikacji tego rzutu. Poszukiwacz może zmodyfikować swój rzut dzięki Zaklęciu Naznaczony Chwałą, niezależnie czy Zaklęcie Pech zostało na niego rzucone, czy też nie.
hebi pisze:
Sytuacja 2
Poszukiwacz Alfa Posiada bezdenna Torbę ("Torba nie może być Ci odebrana za pomocą żadnego zaklęcia ani specjanej zdolności Poszukiwacza ") i napotyka Poszukiwacza Beta który za przyjaciela ma Przekupkę.
A) Czy Przekupka nie jest ograniczona przez Torbę i może podebrac przedmiot( rozwiązanie literalne)

Przekupka jest tylko przyjacielem i nie możeodebrać torby której potęzni poszukiwacze nie są w stanie odebrac (rozwiązanie logiczne wg mnie) ?
O: Za pomocą Przekupki Poszukiwacz może zabrać komuś Bezdenną Torbę. Przekupka nie jest ani specjalną zdolnością, ani Zaklęciem, tylko Przyjacielem.
hebi pisze:
Sytuacja 3
Poszukiwacz Alfa na końcu swojej tury rzuca zaklęcie Zniszczenie Magii. Poszukiwacz Beta chce wejść do Doliny ognia której polecenie brzmi możesz wejść jak masz Talisman aczkolwiek Talisman jest magicznym Przedmiotem i w związku z rzuconym zaklęciem Zniszczenie Magii ( Do rozpoczecia Twojej Następnej Tury nie działaja Magiczne Przedmioty)
A) Wchodzi do doliny ognia co z tego że nie działą ważne że mam

Nie działa więc wracam ?
O: Z Talismanu nie da się "korzystać" w grze, ponieważ nie zapewnia on żadnych premii. Wystarczy zatem, aby Poszukiwacz posiadał Talisman, aby wejść na obszar Równin Grozy, mimo rzuconego i trwającego Zaklęcia Zniszczenia Magii.
Pozdrawiam i samych owocnych gier,
K.
: sobota 30 sie 2014, 11:59
autor: Rebelix
Xan już odpowiedział na Twoje pytania ale, że mi się nudzi to też sobie coś popiszę...
W pierwszej sytuacji oba zaklęcia mogą zostać użyte i w zasadzie sytuacja jest klarowna wedle opisów. Oba rzuca się przed rzutem kostką, zaklęcie pech działa tak, że wynik tego rzutu wynosi 1 natomiast zaklęcie naznaczony chwałą działa tak, że do wyniku (czyli do tej 1) możesz dodać od 1 do 6.
W drugiej sytuacji musisz pamiętać, że chodzi o wymianę, wymieniasz jeden ze swoich przedmiotów na bezdenną torbę (i zgodnie z jej opisem również wszystkie przedmioty wewnątrz torby) przy czym musisz zwrócić uwagę np. na to żeby przedmiot który wymieniasz mógł być posiadany przez poszukiwacza (np. mieć odpowiedni charakter).
W trzeciej sytuacji wystarczy, że masz przy sobie talizman (przez Z a nie przez S), o ile mnie pamięć nie myli to jest o to pytanie w FAQ, sprawdź.
: niedziela 07 wrz 2014, 13:14
autor: Nubes
Mam pytanko dotyczące obszarów Lasu i Skał.
Gdy na nie trafimy, możemy je opuścić dopiero po wyrzuceniu 6 czy też każdy rezultat poza 2-3 pozwala się ruszyć w następnej turze?
: niedziela 07 wrz 2014, 13:31
autor: Mały Nemo
Każdy rezultat poza 2-3 pozwala opuścić go w następnej turze

.
: niedziela 05 paź 2014, 14:24
autor: Xan
Cześć!
Z reguły to ja odpowiadam tutaj na pytania, ale dzisiaj grając sobie w DE miałem taką sytuację i chciałbym poznać wasze zdanie na ten temat.
Trafiam na obszar, na którym znajduje się Poszukiwacz i decyduję się go zaatakować w walce. Przy pomocy Zaklęcia wystawiam do tej walki węża, zaś drugi Poszukiwacz rzuca Zaklęcie Zropuchowacenia. Zaklęcie się powodzi i co teraz?
A. Poszukiwacz zamienia się w Ropuchę.
B. Wąż zamienia się w Ropuchę.
===
I jeszcze jedna analogiczna sytuacja. Do walki z Bazyliszkiem (dublet powoduje, że zostajesz zabity) wystawiam wspomnianego wyżej węża. Bazyliszek rzuca dublet i...
A. Zostaje zabity Poszukiwacz.
B. Zostaje zabity wąż.
: poniedziałek 06 paź 2014, 15:25
autor: Rebelix
Wsio jest opisane na kartach oraz w FAQ.
Gdy istota walczy zamiast poszukiwacza ten poszukiwacz nie jest niczym zagrożony, wszystko wpada w węża. Tak więc jeśli walczy zamiast Ciebie wąż z bazyliszkiem który rzuci dublet to wąż ginie i tyle, od tego jest żeby brać na siebie ryzyko porażki.
Jeśli chodzi o zropuchowacenie to jest na karcie napisane co się dzieje jeśli jest to zaklęcie rzucone przeciwko istocie (wąż = istota).
: poniedziałek 06 paź 2014, 16:01
autor: Xan
Ja Ciebie Rebelix rozumiem i całkowicie się z Tobą zgadzam, że tak powinno być, ale...
No właśnie, zacytuję FAQ:
Jeśli karta walczy zamiast Poszukiwacza i przegra walkę lub
walkę psychiczną przeciwko istocie, Poszukiwacz nie traci
życia ani nie pada ofiarą żadnych innych efektów, jednak po
rozstrzygnięciu walki, jego tura natychmiast się kończy.
Przykład: Poszukiwacz spotyka Sukuba i rzuca Zaklęcie Przyzwania
Sztormowego Kruka, aby Kruk walczył zamiast niego. Sztormowy
Kruk przegrywa walkę, a tura Poszukiwacza natychmiast się kończy.
Pomimo tego, Poszukiwacz nie traci życia, żetonu Mocy, ani nie
umieszcza żetonu Mocy na karcie Sukuba.
Powyższa sytuacja wspomina tylko o tym co się dzieje PO walce, a nie co się dzieje w jej trakcie. Nie wiedzieć czemu, ale kilka osób nie zgadza się z naszą wersją, i to takie osoby, które pojęcie o Talismanie mają duże.
: poniedziałek 06 paź 2014, 16:53
autor: Rebelix
A co ma się dziać w trakcie? Walka jak każda inna tylko, że istota vs istota a nie poszukiwacz vs istota. Po rozstrzygnięciu walki tura poszukiwacza dobiega końca... jeśli wąż walczy z bazyliszkiem i temu wypadnie dublet to wąż zostaje zabity i to jest rozstrzygnięcie walki, tura poszukiwacza się kończy.
: poniedziałek 13 paź 2014, 10:42
autor: Baltar
Jak traktować "początek tury", jako pierwsza akcja, do rzutu kością za ruch?
Jak rozegrać taką sytuacje. Gracz ma N-czarów i umiejętność (zaczynające się od "na początku tury"), może rozegrać wszystkie? Czy tylko jeden?
: poniedziałek 13 paź 2014, 17:13
autor: blazius
Do rzutu za ruch, możne rzucić do trzech Zaklęć.
: sobota 17 sty 2015, 01:53
autor: Xan
No to temat rzeka...
Poszedłem do Mistyka będąc ZŁĄ żabą i rzuciłem tam 4, co oznacza, iż zmieniłem swój charakter na DOBRY.
Czy po powrocie do normalnej postaci mój charakter powinien zostać mi przywrócony? Jak uważacie? :twisted:
: sobota 17 sty 2015, 10:51
autor: Mały Nemo
Już kiedyś odpowiadałem na to pytanie, ale nie pamiętam, co wtedy z niego wynikło. Prześpię się, to Ci odpowiem. Upomnij się w razie czego.
: sobota 17 sty 2015, 12:15
autor: stave
Moim skromnym zdaniem nie - BO Ropucha to ty czyli Poszukiwacz więc przy powrocie dlaczego masz odzyskać swój Charakter?? z tego co wiem to nawet takowego zapisu nie ma. To co oddziałuje na Ropuchę oddziałuje na ciebie.
: sobota 17 sty 2015, 14:22
autor: Xan
Tutaj jeszcze tekst z angielskiej żabki:
When you return to normal, your character will be as before, minus Objects, Followers, gold, fate, and lives lost while a Toad.
Oraz polskie tłumaczenie:
Gdy wrócisz do normalnej postaci, twoje cechy zostaną przywrócone, z wyłączeniem Przyjaciół, Przedmiotów, złota, a także Losu i Życia, które straciłeś będąc Ropuchą.
@Nemo
Wiem, że kiedyś ten temat był wałkowany, ale postanowiłem poruszyć go raz jeszcze ze względu na to, iż muszę teraz mieć jakieś konkretne stanowisko pod Digital Edition.
@stave
Dla Ciebie mam ciekawy przykład z życia wzięty.
Mroczna Kultystka została zamieniona w Ropuchę. Jako "żaba-kultystka", trafia do Mistyka i rzuca u niego 4. - zmienia swój charakter na dobry. Takim oto sposobem możemy grać już dobrą Kultystką, która de facto nigdy nie może zmienić swojego złego charakteru podczas gry.
Czy chciałby Pan teraz zmienić "zeznania"? :twisted:
Pozdrawiam,
Kamil
: sobota 17 sty 2015, 18:20
autor: Rebelix
Ano tak to już jest, że jeśli nie ma czegoś napisanego wprost w instrukcji to rodzi to pytania i pozostawia przestrzeń do różnych interpretacji. Gdyby mnie przytrafił się taki przypadek w trakcie gry to wróciłbym do poprzedniego charakteru w zgodzie z zapisem, że cechy mojego poszukiwacza zostają mi przywrócone minus te które są wypunktowane na karcie czyli przyjaciele, przedmioty, złoto, żetony losu, żetony życia.
Generalnie Xan nie ma co zadawać tutaj takich pytań, w trakcie gry zwyczajnie ustal sobie coś z osobami z którymi grasz i tyle. Koniec końców granie ma służyć rozrywce.
: sobota 17 sty 2015, 18:23
autor: Mały Nemo
Problem, iż Kamil tę kwestię napotkał w Digital Edition, więc nie za bardzo miał możliwość ustalenia tego między graczami xD.
Ale generalnie się z Tobą zgadzam, Rebelix

.
: sobota 17 sty 2015, 22:13
autor: stave
e tam nie znacie się - czasem można zmieniać zasady :mrgreen: hehe bo ja swoich będę bronił do końca :mrgreen: Już myślałem ze cosik nowego wrzucę do Talizmanu cichaczem a tu --CENZURA--.... nie potraficie się bawić :mrgreen:
: sobota 17 sty 2015, 23:47
autor: Xan
@stave
No spokojnie, to tylko forum. Nikt Cię tutaj do kąta nie wygoni ani nie nastrzela linijką po łapach. :mrgreen:
@Rebelix & @Nemo
Dzięki za odzew.
: niedziela 18 sty 2015, 06:32
autor: Mały Nemo
Xan pisze:@Nemo
Dzięki za odzew.
Piwo albo nie mamy o czym rozmawiać.
: niedziela 18 sty 2015, 16:58
autor: Rebelix
Nemo łatwo zadowolić ale mnie już nie, dla mnie czarny Jim Beam.
: poniedziałek 19 sty 2015, 11:08
autor: Mały Nemo
Rebelix pisze:Nemo łatwo zadowolić ale mnie już nie, dla mnie czarny Jim Beam.
Oj kłamczuszek, kłamczuszek. Jeszcze całkiem niedawno, relatywnie parę lat temu, pisałeś, iż alkoholu nie pijesz. A teraz chcesz whiskey?
: poniedziałek 19 sty 2015, 16:28
autor: Rogo
Panowie, proszę przenieść rozmowy nie powiązane z tematem na drogę wiadomości prywatnych, do karczmy lub na shoutboxa. Dziękuję i pozdrawiam
