: wtorek 16 mar 2010, 16:50
Tak, masz rację. Przepraszam za błąd.
Ogólnopolskie forum miłośników gier planszowych i ich twórczości fanowskiej
https://forum.magiaimiecz.eu/
A co w przypadku gdy mamy tylko jednego Przyjaciela (i jest nim właśnie ten niechciany Przyjaciel) i trafiamy na obszar Celi bądź wyrzucamy 4 w Świątyni (Tracimy jednego Przyjaciela), co w takiej sytuacji i innych podobnych ?
Na tych obszarach nie masz wyboru czy tracisz Przyjaciela czy cokolwiek innego, więc tracisz jedynego którego masz.Kufir pisze:A co w przypadku gdy mamy tylko jednego Przyjaciela (i jest nim właśnie ten niechciany Przyjaciel) i trafiamy na obszar Celi bądź wyrzucamy 4 w Świątyni (Tracimy jednego Przyjaciela), co w takiej sytuacji i innych podobnych ?
Q: W dodatku Frostmarch (Królowa Lodu) znajdują się takie Zaklęcia: Enegrize i Brainwave.
Czy te zaklęcia podwajają na czas 1 tury startową Siłę/Moc, czy startową Siłę i Moc + Żetony + Przedmioty?
Czy jak to należy interpretować ?
Q: Posiadamy Przyjaciela Pogromce Demonów. Trafiamy na obszar Run w Środkowej Krainie. Losujemy więc dwie karty Przygód. Kartami okazują się być Wrogowie z parametrami : Siła.
Atakują nas jednocześnie więc sumują swoje wartości Siły. I teraz konkretne pytanie. Na obszarze Run dodajemy 2 do rzutu kostką... W takiej sytuacje dodajemy 2 czy 4 ?
Tylko startową.Kufir pisze:Q: W dodatku Frostmarch (Królowa Lodu) znajdują się takie Zaklęcia: Enegrize i Brainwave.
Czy te zaklęcia podwajają na czas 1 tury startową Siłę/Moc, czy startową Siłę i Moc + Żetony + Przedmioty?
Czy jak to należy interpretować ?
Rozstrzygasz tylko jedną walkę, a więc tylko raz otrzymują oni wzmocnienie w postaci 2 punktów do skuteczności.Kufir pisze:Q: Posiadamy Przyjaciela Pogromce Demonów. Trafiamy na obszar Run w Środkowej Krainie. Losujemy więc dwie karty Przygód. Kartami okazują się być Wrogowie z parametrami : Siła.
Atakują nas jednocześnie więc sumują swoje wartości Siły. I teraz konkretne pytanie. Na obszarze Run dodajemy 2 do rzutu kostką... W takiej sytuacje dodajemy 2 czy 4 ?
Tracisz 1 punkt Życia na początku badania tej karty, czyli np. po zbadaniu wszelkich kart Zdarzeń. Po stracie punktu Życia normalnie badasz tę kartę, a więc walczysz. Dodatkowo, nie ma takiej zasady, że po stracie punktu Życia tura się kończy. W danej turze możesz stracić więcej niż 1 punkt Życia w zależności od wyciągniętych kart. Tura się kończy, ale tylko wtedy, gdy przegrasz jakąkolwiek walkę.Roland pisze:Mam pytanie odnosnie karty "Siewca Burzy".
Na jego karcie pisze: "Jeśli posiadasz jakikolwiek Pancerz, tracisz 1 punkt życia przed rozpoczeciem walki." Czy jesli posiadam np. Tarcze i wylosuje karte "Siewca Burzy" to odrazu trace 1 zycie i nastepnie walcze z Siewca czy po stracie zycia za posiadanie pancerza moja tura sie natychmiast konczy i juz nie odbywam z nim walki? Z tego co zrozumialem po lekturze instrukcji w momencie straty zycia tura danego Poszukiwacza natychmiast dobiega konca...
Jeżeli przegrałeś z pierwszym Wrogiem (na Siłę), to Twoja tura się kończy i nie badasz już pozostałych kart (w tym drugiego Wroga).Podobnie jesli losuje 2 karty i trafiam na wrogów jednego na siłe a drugiego na moc i strace zycie po walce z tym pierwszym to czy walcze jeszcze z tym na moc czy moja tura sie natychmiast konczy i juz z tym drugim nie walcze?
Była zdaje się na ten temat już dyskusja, jedni twierdzili, że nie możesz dociągać kolejnych Zaklęć (a więc możesz mieć więcej Zaklęć niźli pozwala Ci Twoja Moc jedynie wtedy, gdy w jakiś sposób wartość Twojej Mocy zmaleje), inni twierdzili, że można i dopiero wtedy należy odrzucić ich nadmiar. Ja osobiście gram, że można dobrać i wybrać, ale jedynie wtedy, gdy instrukcja mówi, że otrzymujesz Zaklęcie, ale nie wtedy, gdy masz ich otrzymać tyle, na ile pozwala Ci Moc (bo już tyle aktualnie posiadasz).I pytanie odnosnie liczby posiadanych zaklęć:
W instrukcji jest napisane:
"Jeśli w jakimkolwiek momencie Poszukiwacz posiada wiecej Zaklęć niż pozwala mu na to jego moc, nadmiar kart należy natychmiast odłożyć na stos odrzuconych kart Zaklęć. Gracz wybiera, które karty odłożyć."
Czy w związku z tym jesli posiadam juz 3 zaklecia i w wyniku badania obszaru okazuje sie ze otrzymuje zaklecie to czy moge jedno wylosowac i nastepnie zdecydowac ktorego nie chce i ktore odłozyc czy nie moge otrzymac zaklecia poniewaz mam ich juz maks?
Czyli rozumiem, ze jesli np. na obszarze Ruin ciagne 2 karty i jedna z nich jest "Zaraza" a druga jakis wróg to trace zycie w wyniku Zarazy a nastepnie jeszcze walcze z wrogiem? Do tej pory sądziłem ze zawsze po stracie zycia tura sie konczyTracisz 1 punkt Życia na początku badania tej karty, czyli np. po zbadaniu wszelkich kart Zdarzeń. Po stracie punktu Życia normalnie badasz tę kartę, a więc walczysz. Dodatkowo, nie ma takiej zasady, że po stracie punktu Życia tura się kończy. W danej turze możesz stracić więcej niż 1 punkt Życia w zależności od wyciągniętych kart. Tura się kończy, ale tylko wtedy, gdy przegrasz jakąkolwiek walkę.
Nemomon pisze:Była zdaje się na ten temat już dyskusja, jedni twierdzili, że nie możesz dociągać kolejnych Zaklęć (a więc możesz mieć więcej Zaklęć niźli pozwala Ci Twoja Moc jedynie wtedy, gdy w jakiś sposób wartość Twojej Mocy zmaleje), inni twierdzili, że można i dopiero wtedy należy odrzucić ich nadmiar. Ja osobiście gram, że można dobrać i wybrać, ale jedynie wtedy, gdy instrukcja mówi, że otrzymujesz Zaklęcie, ale nie wtedy, gdy masz ich otrzymać tyle, na ile pozwala Ci Moc (bo już tyle aktualnie posiadasz).
Dokładnie tak, najpierw Ciebie "nadgryza" zaraza, a potem dobija Wróg :mrgreen: Ale jak to powiadają, co Ciebie nie zabije...Czyli rozumiem, ze jesli np. na obszarze Ruin ciagne 2 karty i jedna z nich jest "Zaraza" a druga jakis wróg to trace zycie w wyniku Zarazy a nastepnie jeszcze walcze z wrogiem? Do tej pory sądziłem ze zawsze po stracie zycia tura sie konczy
Dokładnie tak.Roland pisze:Z tymi zakleciami to rzeczywiscie niejasna sytuacja i roznie mozna to rozumiec. Twoja interpretacja wydaje mi sie własciwa i tak zamierzam grac. Wiec jesli mam np. 3 zaklecia i trafiam na Ksiege Zaklec, ktora mowi ze moge otrzymac tyle zaklec na ile pozwala mi moc, to nie losuje juz 3 kolejnych zaklec a potem nie wybieram ktore odrzucic aby zostały mi tylko 3 ktore moge miec?
Do tego dodać przykład w ramce na tej samej stronie i moje stanowisko w tej sprawie jest znaneInstrukcja, str. 13 pisze:Każdy Poszukiwacz może otrzymywać i rzucać Zaklęcia, o ile
pozwala mu na to jego Moc.
Co do Mnicha - no raczej może dodać Moc i za zdolność i za zaklęcie, ale tu niech ktoś bardziej kompetentny się wypowieNemomon, cytując FAQ z FFG, na stronie 2 tego tematu pisze:P2: Jeżeli dwie karty Wrogów z tym samym numerem spotkania walczą w jakiejkolwiek walce jako jeden Wróg, to czy po ich pokonaniu Mroczna Kultystka otrzymuje dwa dary od Sił Ciemności, czy tylko jeden?
O: Tylko jeden dar.
Zgodnie z oficjalnym FAQiem od FFG - może.Mnich moze podczas walki dodawac poczatkowa wartość mocy do siły. Co jeśli dodatkowo Mnich posiada zaklęcie Cios Psioniczny i chce je rzucić przed Walką?Czy moze podczas walki dwa razy dodac poczatkowa wartość Mocy do Siły, raz za specjalna zdolność i dodatkowo za rzucone zaklecie Cios Psioniczny (czyli razem 6 punktów do siły na czas tej walki) ???
Tylko raz. Jeżeli przegra z dwoma Wrogami, to też traci tylko 1 punkt Życia.Roland pisze:Mroczna Kultystka moze po pokonaniu Wroga modlic sie do sił ciemności. Co jesli na danym obsarze walczyła jednoczesnie z dwoma Wrogami na siłe lub moc i pokonała ich? Czy w takim razie moze sie modlic dwa razy za kazda karte wroga, czy tylko raz bo stoczyła jedna Walke? W zasadzie pokonała dwóch Wrogów, mimo iz walczyli wspólnie dodajac swoja siłe lub moc, wiec chyba moze sie modlic dwa razy po takiej walce?
Gdzies juz ktos o to pytał. Masz zapewne na mysli przedmioty takie jak np. roznego rodzaju eliksiry, ktore mozna wypic w dowolnym momencie. Zeby móc uzyc takiego przedmiotu musisz go najpierw wziac wiec jesli masz juz 4 przedmioty to nie mozesz takiego wziac, czyli musisz cos porzucic i wtedy mozesz zabrac taki np. eliksir i go wypic w jeszcze tej turze ale przedmiotu, który porzuciłes aby ten eliksir podniesc nie mozesz juz spowrotem zabrac w tej samej turze. Mozesz wrocic po niego pozniej jesli tam bedzie jeszcze lezał.HexOmega pisze:Poszukiwacz ma 4 Przedmioty i znajduje piąty przedmio jednorazowego użytku. Czy Poszukiwacz musi porzucić jakiś Przedmiot, by skorzystać jednorazowo z mocy tego nowego, a potem próbować wrócić by podnieść tamten z powrotem ? Bardzo proszę z komentarzem.
Niestety nie, możemy rzucić to Zaklęcie na początku tury danego Poszukiwacza, zanim wykonał on jakąkolwiek akcję (w tym rzut za ruch).Roland pisze:Dzieki za wyjasnienie!
Przy okazji jeszcze jedno małe pytanko dotyczace rzucania niektórych zaklec. Jeśli w instrukcji zaklecia pisze, ze "Możesz rzucic to Zaklęcie na innego Poszukiwacza na poczatku jego tury" (konkretnie chodzi mi tu o zaklecie "Zmylenie Kierunku"), to czy musze je rzucic zanim drugi gracz rzuci kością za ruch czy tez moge rzucic takie zaklecie po tym jak przeciwnik juz rzucił za ruch ale jeszcze nie przesunął figurki poszukiwacza? W przypadku zaklecia "Zmylenie Kierunku" jest to bardzo istotne bo w tym momencie ja decyduje w ktorym kierunku uda sie przeciwnik i jesli wczesniej wiem ile oczek wyrzucił na kości to zakleciem tym moge bardziej namieszac bo wiem o ile pól bedzie sie musiał przesunac.
Wydaje mi sie, ze "poczatek tury" to moment zanim jeszcze gracz rzucił kościa za ruch ale chcialbym sie upewnic i stad to pytanko
Dokładnie tak, jak Roland powiedział. Są jeszcze opcje, że takie rzeczy otwiera się automatycznie, czyli takie Eliksiry, czy też szkatułki otwiera się od razu, a więc się nie traci posiadanych Przedmiotów, ale głównie to zależy od umowy graczy. Generalnie jednak, nie można z Przedmiotem zrobić cokolwiek, dopóki się go nie posiada.HexOmega pisze:Poszukiwacz ma 4 Przedmioty i znajduje piąty przedmio jednorazowego użytku. Czy Poszukiwacz musi porzucić jakiś Przedmiot, by skorzystać jednorazowo z mocy tego nowego, a potem próbować wrócić by podnieść tamten z powrotem ? Bardzo proszę z komentarzem.
Kod: Zaznacz cały
Q: Czy jeżeli mamy zdolność, iż rozstrzygając walkę możemy rzucić za siebie dwoma kostkami i wybrać wyższy wynik, a napotykamy wroga, który każe nam rzucić 2 kostkami i wybrać za siebie niższy wynik, to która zasada jest mocniejsza? Zdolność Poszukiwacza, czy zdolność Wroga? A może w takiej sytuacji rzucać jedną kostką? (jak uczyniłem)
FAQ pisze:P2: Czy Wojownik może użyć swej specjalnej zdolności podczas walki z Goblińskim łowcą?
O: Nie, Wojownik musi rzucać w tej walce dwoma kośćmi i wybrać niższy wynik.
Czy Cyganka może stwierdzić że jest odporna na wszystkie Zdarzenia, np. na Klątwę Wiedźmy, Trąbe powietrzną itp. ?
Tak.Kufir pisze: Czy Cyganka może stwierdzić że jest odporna na wszystkie Zdarzenia, np. na Klątwę Wiedźmy, Trąbe powietrzną itp. ?
Totemiczna Laska*budzo pisze:Czy posiadając Totem Staff (Totemowa Laska?, Laska Totemu? Totem Laski?) można posiadać 4 zaklęcia?