Strona 5 z 12
: wtorek 29 wrz 2009, 22:27
autor: Freeasy
Hmm temat chyba trochę zboczył z Frostmarchu no ale co tam. Co do cen to Galakta z pewnością analizuje rynek i widzi za ile sprzedaje, jakie ma na tym marże itp. więc wiedzą ile sprzedać i po ile, tak żeby i oni i nabywcy byli zadowoleni. Podobno
TMiM cieszy się wielką popularnością (wyczerpany 1 nakład) więc spadku cen bym się nie spodziewał. Ponadto nie odczuwam aby
TMiM był szczególnie drogi w porównaniu do innych gier - choć polecam kupowanie przez net - znacznie taniej (można oszczędzić jakieś 30-30 PLNów) a wręcz współczynnik Jakość/Cena ma moim zdaniem najwyższy.
Wracając jednak do main topic to moim zdaniem klimat Frostmarch można będzie zbudować grając głównie kartami z tego dodatku. Już teraz po żniwiarzu kart przygód starcza mi na dwie kupki, więc gry są różne. Z drugiej strony same karty Frostmarch mogą spowodować że gra będzie łatwiejsza (mniej ciekawych kart przygód). Nie wiem jak to będzie rozwiązane w instrukcjach. Najbardziej ciekaw jestem alternatywnych zakończeń. Hmm już teraz mam wrażenie, że będzie można je łączyć.
Mam też nadzieję że Czarownik z jaskini Czarownika pozostanie Czarownikiem (a nie Czarodziejem, Magiem czy czymś innym) chociaż moim zdaniem to taki upgradowany Czarnoksiężnik. No i Nerkomanta a nie jakiś Necromancer jak to było w wersji sprzed 20 lat
No i zastanawiam się nad kolejnym dodatkiem. Hmm na 99% wg mnie plansza. Ale góry czy miasto? A może coś innego? Frostmarch zaskoczył. Ciekawe czy kolejne dodatki karciane będą szły w tą stronę aby za ich pomocą zmieniać klimat gry

))
: wtorek 29 wrz 2009, 22:46
autor: Mały Nemo
Freeasy pisze:Już teraz po żniwiarzu kart przygód starcza mi na dwie kupki, więc gry są różne.
Więc teraz będziesz miał trzy kupki. We Froście otrzymujemy tylko o 6 kart mniej (Zarówno Przygód jak i Zaklęć) niźli w Reaperze.
Freeasy pisze:Z drugiej strony same karty Frostmarch mogą spowodować że gra będzie łatwiejsza (mniej ciekawych kart przygód).
O to raczej bym się nie martwił, mnie się wydaje, że Frost wywinduje większy poziom trudności.
Freeasy pisze:Najbardziej ciekaw jestem alternatywnych zakończeń. Hmm już teraz mam wrażenie, że będzie można je łączyć.
Są dwa typy alternatywnych Zakończeń, ale każde jest alternatywnym zakończeniem, więc nie będzie ich można łączyć.
Freeasy pisze:Mam też nadzieję że Czarownik z jaskini Czarownika pozostanie Czarownikiem (a nie Czarodziejem, Magiem czy czymś innym) chociaż moim zdaniem to taki upgradowany Czarnoksiężnik.
Będę lobbował, by Warlock pozostał Warlockiem, nie Wizardem, czy Magem.
Freeasy pisze:No i Nerkomanta a nie jakiś Necromancer jak to było w wersji sprzed 20 lat

Już na Galakcie wyraziłem swój głęboki żal co do tej nazwy, ale przypuszczam, że ten Necromancer sprzed 20 lat (który nota bene w TMiM teraz nazywa się Ghoulem) się na pewno nie pojawi
Freeasy pisze:Ale góry czy miasto?
Hmm... ostatnio, gdy z Jonem rozmawiałem na temat przyszłych dodatków, to mi odpowiedział mniej więcej "So, you think the next expansion is City?"

: wtorek 29 wrz 2009, 23:33
autor: Melańczuk
Freeasy pisze:Ciekawe czy kolejne dodatki karciane będą szły w tą stronę aby za ich pomocą zmieniać klimat gry

))
Ja po kolejnym dodatku planszowym wolałbym aby wypuścili dodatek z samymi poszukiwaczami.
: wtorek 29 wrz 2009, 23:40
autor: Mały Nemo
Melańczuk pisze:Ja po kolejnym dodatku planszowym wolałbym aby wypuścili dodatek z samymi poszukiwaczami.
Q 3: Will we see a "Characters" set with just figures and character cards for those people who like to have a wide range of characters in their games?
A: Perhaps someday, but not in the near future. Expansions that feature a wider range of components tend to have a greater appeal. The Reaper expansion for example, appeals to players interested in more Adventure, Spell, and character cards, as well as a few new surprises. Producing an expansion that only features new characters will only appeal to players that want more characters. Then again, what Talisman fan wouldn’t want more characters!
: poniedziałek 05 paź 2009, 13:26
autor: killy9999
Hellhound pisze:Wiedzą że więcej jest fanów Talismana niż innych gier więc windują ceny bo wiedzą że i tak kupimy (i mają rację)
Nie mają. Ja czekałem na dodruk podstawki i na Żniwiarza, ale jak zobaczyłem cenę dodatku to stwierdziłem, że odpuszczam - nie kupuję ani jednego ani drugiego. Wolę zostać przy starej MiM i wydać forsę na inne gry, jak np. Neuroshima Hex. Jeśli zdecyduję się kiedyś na kupno (a tego nie wykluczam) to pewnie i tak kupię wersje angielskie (o dziwo taniej, no i nie ma czekania miesiącami na dodatki).
To już jest wredne, jak ostatnio ja mówiłem, że za drogi będzie Żniwiarz (jeszcze przed jego premierą), to wszyscy na mnie naskoczyli, a tu nagle się zaczyna przytakiwanie
Ja prorokowałem, że cena polskiego Żniwiarza może być wyższa od ceny importu na Rebelu i niestety miałem rację.
: środa 07 paź 2009, 00:35
autor: Mały Nemo
Jon rozpoczął kolejną akcję prezentowania grafik z nadchodzących dodatków, tym razem z Frostmarch.
Astrolabe:
Marked For Glory:
Źródło:
http://www.talismanisland.com/
: środa 07 paź 2009, 09:49
autor: Kufir
Grafiki jak zwykle fajne. Z niecierpliwością czekam aż udostępni kilka kart przygód. Jestem niezmiernie ciekaw jak ma zamiar wprowadzić ten mroźny klimat do Podstawki, żniwiarza i podziemi.
: środa 07 paź 2009, 15:22
autor: HunteR
Skoro Żniwiarz nie miał klimatu wszechobecnej śmierci i beznadziei, to raczej wątpię w mroźny klimat Frostmarchu.
: środa 07 paź 2009, 15:34
autor: Artownik
HunteR pisze:Skoro Żniwiarz nie miał klimatu wszechobecnej śmierci i beznadziei, to raczej wątpię w mroźny klimat Frostmarchu.
Zgadzam się, co najwyżej zrobią parę "mroźnych" kart.
Ale nie spodziewałbym się jakiejś większej mechaniki odnośnie mrozu, ani nie liczyłbym że zestaw wpłynie jakoś istotnie na przebieg rozgrywki.
Dadzą taki tam po prostu zestaw kart.
: środa 07 paź 2009, 16:03
autor: Mały Nemo
Na mechanikę mrozu, czy WoGóle jakąkolwiek nową mechanikę, to ja bym jednak nie liczył od oficjalnych wydawców gry.... Czy to w przypadku Frostmarch czy jakiegokolwiek w przyszłości innego...
: środa 07 paź 2009, 22:34
autor: Freeasy
Wydaje mi się, że sama gra kartami przygód do frostmarch stworzy taki właśnie klimat. Jak zmiesza się je z innymi kartami przygód to klimat będzie mniej mroźny. Mimo wszystko dodatki FFG pozytywnie mnie zaskoczyły więc mam nadzieję, że Frostmarch nie rozczaruje i powieje chłodem.
No i mamy nowe grafiki:
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... p?eidn=846
: czwartek 08 paź 2009, 22:46
autor: Mały Nemo
Już miałem newsa o dwu Poszukiwaczach zrobić, ale mnie uprzedziłeś..
: czwartek 08 paź 2009, 23:27
autor: Erestor
Trochę przepakowane te nowe postacie. Osobiście podoba mi się, że te umiejętności mają bardzo duży wpływ na grę taką postacią, ale w porównaniu do większości Poszukiwaczy, których już mamy to są za silni

: piątek 09 paź 2009, 08:18
autor: Melańczuk
U mnie niemal zawsze podczas rozgrywek było tak, że najmocniejsza postać odpadała na początku bo została zakatowana przez pozostałych graczy więc ja bym się aż tak bardzo nie martwił.
: piątek 09 paź 2009, 19:05
autor: Freeasy
Erestor pisze:Trochę przepakowane te nowe postacie. Osobiście podoba mi się, że te umiejętności mają bardzo duży wpływ na grę taką postacią, ale w porównaniu do większości Poszukiwaczy, których już mamy to są za silni

Może nie są aż tak przepakowane jak się wydaje. Potworów w cale nie ma aż tak dużo w talii kart przygód a tu jeszcze trzeba na takiego trafić. Skoro można tylko raz wykorzystać to już Minstrel może być silniejszy jak oswoi sobie węża. Przewagę Dowódcy Ogrów daje możliwość stworzenia armii. Ale skorzysta z niej 1-2 razy? Jednak strategia gry dla tej postaci może być ciekawa i może nie być jedynej słusznej drogi. Co do Skrzata to cholernie bogaty będzie. Ale za kasę to wartościowych przedmiotów sobie nie nakupuje. Te są jednak w talii przygód. Zdolność teleportacji jest za to bardzo ciekawa. Czarownik będzie chyba jednak wymiatał

no i w końcu doczekam się mojego ulubionego ze starego MiM Nerkomanty. Szkoda tylko, że grafika tej postaci jakaś taka mniej straszna. Nie mogę się doczekać gry w której będzie wielki pojedynek magów

Ciekawe co przyniosą karty przygód...
I o ile wcześniej już byłem gotów myśleć, że kolejny dodatek to będą góry, to jednak druga postać z taką ilością złota skłania mnie ku miastu... a może wymyślą coś totalnie innego?
: piątek 09 paź 2009, 19:17
autor: Mały Nemo
Freeasy pisze:Potworów w cale nie ma aż tak dużo w talii kart przygód
Up to Dungeon:
Przygód: 15 (+1)
Podziemi: 29
Freeasy pisze:Ale skorzysta z niej 1-2 razy?
Dokładnie, to raz. W walce z LoDem.
Freeasy pisze:Zdolność teleportacji jest za to bardzo ciekawa.
Generalnie grałem już wszystkimi Poszukiwaczami prócz Ogra. Teleportowałem się chyba ze 3 razy podczas gry.
Freeasy pisze:Czarownik będzie chyba jednak wymiatał

Ale szybko się blokuje z Zaklęciami, zwłaszcza, iż
musi być target.
Freeasy pisze:no i w końcu doczekam się mojego ulubionego ze starego MiM Nerkomanty
.... który to w MiMie jest od podstawki, a nazywa się Ghoul...
: piątek 09 paź 2009, 19:18
autor: Rogo
Eee nie aż takie przepakowane - fakt, armia potworków się ogrowi przyda - ale to są jednorazówki, które później lądują na stosie kart użytych, czyli nie są trofeami

Kobold będzie kasiasty - to jego główna zaleta. Owszem silny, ale nie jeakiś tam mega

: piątek 09 paź 2009, 23:59
autor: Freeasy
Nemomon pisze:
Generalnie grałem już wszystkimi Poszukiwaczami prócz Ogra. Teleportowałem się chyba ze 3 razy podczas gry.
Widać może mamy inną strategię. Jak miałem latający dywan wykorzystywałem go częściej.
Nemomon pisze:
.... który to w MiMie jest od podstawki, a nazywa się Ghoul...
Moim zdaniem Ghoul jest odpowiednikiem upiora z dawnego MiMa a nie Nerkomanty
Tylko niestety został źle przetłumaczony z angielskiego
Ghoul [ang] - Upiór
: wtorek 13 paź 2009, 17:05
autor: Mały Nemo
Kolejny wtorek i kolejny update grafik z
Talisman Island. Tym razem otrzymaliśmy dwie grafiki, jedną Chillbane znaną już nam przy okazji zapowiedzi Frostmarch przez
Fantasy Flight Games. Drugą jest Bag of Carrying, który był już z nami i w Drugiej edycji i w Trzeciej, a nawet i w polskiej edycji i zwał się Sakwa bez Dna.
Chillbane:
Bag of Carrying:
Poprzednie wizerunki Sakwy:

: wtorek 13 paź 2009, 19:12
autor: Kufir
Bardzo dobra ilustracja sakwy!

: wtorek 13 paź 2009, 19:15
autor: Valdi
Do tej pory była to bag - torba teraz stała się sakwą.
: wtorek 13 paź 2009, 21:23
autor: Kaktus+
pomysł dobry, ale sama kolorystyka jest ciut zbyt cukierkowa i grafika przypomina trochę kreskówkową. Pewnie dlatego mi się nie podoba...
: wtorek 13 paź 2009, 21:29
autor: Hellhound
Nie podoba mi się jak diabli! Zbyt kolorowe i w ogóle odbiegające od pozostałych grafik! Mam jednak nadzieję że na malutkiej karcie nie będzie to aż tak przeszkadzało.
: wtorek 13 paź 2009, 22:03
autor: Mały Nemo
To przynajmniej nie jestem sam

. Grafika mogłaby być lepsza i nie przypominać worek, ewentualnie mieszek, tylko coś bardziej magicznego.
EDIT: Na FFG stronie Upcoming, Frostmarch jest oczekiwanym w Październiku. I już jest na statku.
: piątek 16 paź 2009, 21:07
autor: Mały Nemo
Kolejny news ze stajni FFG:
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... p?eidn=858
Tym razem otrzymaliśmy kilka kart Przygód, Zadań Czarownika oraz niego samego. Obiecali nam jeszcze karty Zaklęć, ale pokazali figę. Może pierwotnie były, ale po chwili usunęli (jak poprzednim razem karty Zadań zostały ocenzurowane, a ja głupi osioł nie "ukradłem" ich, bo nie myślałem, że zostaną usunięte

). Tak więc otrzymaliśmy takie oto zadania:
Odwiedź Czarodziejkę:
Czyli banalne zadanie.
Pokonaj Strażnika:
Lekko trudniejsze zadanie, jako, że ta Siła 9 jednak często boli. A przynajmniej na początku...
Zabij 1 smoka:
Zajebiste zadanie \:D/ zwłaszcza biorąc pod uwagę liczbę smoków w grze...
Następnie dostaliśmy parę kart Przygód:
Wszystkie tri mniej lub bardziej powiązane z Questami. Ja osobiście te karty bardzo średnio minus oceniam, ale może ktoś inny bardziej. Jedynie eventualnie cieszy ten fałszywy Graal, gdyż pokazuje nam standard tzw. obowiązkowych Przedmiotów.
No i na koniec znany nam już wszystkim Warlock:
