Kilka pytań odnośnie zasad i innych
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
- Rogo
-
- Posty: 6450
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
-
-
- Posty: 33
- Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 12:41
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
Dla mnie ta sprawa jest jasna. Karta Pech mówi jasne, że: "Wynik rzutu tej kości automatycznie wynosi "1" (nie można ponowić tego rzutu)" a więc rzut kością się odbył, a wynik to "1", a nie można go ponowić, czyli zniwelować "1" i rzuconego czaru w sposób wykorzystania losu lub tym podobnych. Urok Księżyca nie ponawia rzutu, lecz go zmienia, więc jest jak najbardziej dozwolone użycie tej karty, w tym danym przypadku.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24374
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
dittosekol pisze:Dla mnie ta sprawa jest jasna. Karta Pech mówi jasne, że: "Wynik rzutu tej kości automatycznie wynosi "1" (nie można ponowić tego rzutu)" a więc rzut kością się odbył, a wynik to "1", a nie można go ponowić, czyli zniwelować "1" i rzuconego czaru w sposób wykorzystania losu lub tym podobnych. Urok Księżyca nie ponawia rzutu, lecz go zmienia, więc jest jak najbardziej dozwolone użycie tej karty, w tym danym przypadku.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 3
- Rejestracja: środa 28 gru 2011, 14:43
- Lokalizacja: Opole|Kraków
- Płeć:
Proszę nie krzyczcie na mnie bardzo, gdyż jest to mój pierwszy post, a trudno jest odnaleźć się na forum w krótkim czasie. Mam więc nadzieję, że nie zadaję tendencyjnego pytania.
W momencie wylosowania z kart przygód np. Jeziora Życia stoję na tym polu - czy w takim razie zabieram stamtąd jeden punkt życia ? Tak samo na przykład ze stajnią, targowiskiem, pustelnikiem. Czy jednak następuje to przy następnym wejściu na to pole.
W momencie wylosowania z kart przygód np. Jeziora Życia stoję na tym polu - czy w takim razie zabieram stamtąd jeden punkt życia ? Tak samo na przykład ze stajnią, targowiskiem, pustelnikiem. Czy jednak następuje to przy następnym wejściu na to pole.
-
-
- Posty: 66
- Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 19:37
- Lokalizacja: Kraków (Korona Władzy)
- Płeć:
- Wiek: 44
Mam pytanie (wydaje mi się że już było, ale nie mogę znaleźć go na forum). Więc krótko:
Poszukiwacz trafia na obszar, na którym znajduje się stos kart po zmarłym poszukiwaczu. Wśród nich np. Grall lub Poltergeist (może nie zginę za brak pełnej treści kart, ale chodzi o to, że musimy ją zabrać).
Czy poszukiwacz, który tam trafia i zaczyna przeglądać karty (podnosi je) musi zabrać Gralla/Poltergeista ?
Poszukiwacz trafia na obszar, na którym znajduje się stos kart po zmarłym poszukiwaczu. Wśród nich np. Grall lub Poltergeist (może nie zginę za brak pełnej treści kart, ale chodzi o to, że musimy ją zabrać).
Czy poszukiwacz, który tam trafia i zaczyna przeglądać karty (podnosi je) musi zabrać Gralla/Poltergeista ?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24374
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Musi, to są Przyjaciele, którzy muszą zostać zabrani, gdy bada się karty na obszarze.Baltar pisze:Mam pytanie (wydaje mi się że już było, ale nie mogę znaleźć go na forum). Więc krótko:
Poszukiwacz trafia na obszar, na którym znajduje się stos kart po zmarłym poszukiwaczu. Wśród nich np. Grall lub Poltergeist (może nie zginę za brak pełnej treści kart, ale chodzi o to, że musimy ją zabrać).
Czy poszukiwacz, który tam trafia i zaczyna przeglądać karty (podnosi je) musi zabrać Gralla/Poltergeista ?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24374
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6316
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24374
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Musisz. Niemal identyczny przykład został podany w instrukcji do podstawki.To teraz ja mam pytanie które mi przyszło do głowy w sumie z nikąd.
Postacią która ma zdolność zabierania przyjaciół (powiedzmy sorceress) chcę zabrać innemu graczowi najemnika. Najemnik ma napisane że przyłączy się tylko jak mu zapłacę 1 gold. Muszę płacić czy nie muszę?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 3
- Rejestracja: środa 28 gru 2011, 14:43
- Lokalizacja: Opole|Kraków
- Płeć:
Trzy pytania.
Primo. Przy wylosowaniu 3 kart (w krainach środkowych), jako pierwszy trafił mi się Diablik. Teleportował mnie na Skały - czy rozpatruję pozostałe dwie karty, czy zostają one na miejscu wylosowania diablika?
Secundo. Amulet ("Nie możesz rzucać Zaklęć, w tym Zaklęcia Rozkazu(...)") - wylosowałam go wraz z kartą dającą mi tyle zaklęć na ile pozwala mi moc. Mimo niemożności ich rzucania - losuję te zaklęcia?
Tertio. Gdy wylosuję piąty przedmiot z kolei (nie posiadając muła) - czy mogę wybrać, który z posiadanych przedmiotów porzucam, czy po prostu nie biorę tego nowo wylosowanego?
Primo. Przy wylosowaniu 3 kart (w krainach środkowych), jako pierwszy trafił mi się Diablik. Teleportował mnie na Skały - czy rozpatruję pozostałe dwie karty, czy zostają one na miejscu wylosowania diablika?
Secundo. Amulet ("Nie możesz rzucać Zaklęć, w tym Zaklęcia Rozkazu(...)") - wylosowałam go wraz z kartą dającą mi tyle zaklęć na ile pozwala mi moc. Mimo niemożności ich rzucania - losuję te zaklęcia?
Tertio. Gdy wylosuję piąty przedmiot z kolei (nie posiadając muła) - czy mogę wybrać, który z posiadanych przedmiotów porzucam, czy po prostu nie biorę tego nowo wylosowanego?
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
-
-
- Posty: 234
- Rejestracja: wtorek 23 lut 2010, 13:19
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć:
Hmm, a co w sytuacji kiedy nie mam tej SZ? Odbieram i co dalej? Zostaje na planszy?Nemomon pisze:Musisz. Niemal identyczny przykład został podany w instrukcji do podstawki.To teraz ja mam pytanie które mi przyszło do głowy w sumie z nikąd.
Postacią która ma zdolność zabierania przyjaciół (powiedzmy sorceress) chcę zabrać innemu graczowi najemnika. Najemnik ma napisane że przyłączy się tylko jak mu zapłacę 1 gold. Muszę płacić czy nie muszę?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24374
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Nie, nie możesz wtedy odebrać Najemnika. Dopóki nie masz złota, ażeby mu zapłacić, pozostaje on poza Twoim zasięgiem.glooth pisze:Hmm, a co w sytuacji kiedy nie mam tej SZ? Odbieram i co dalej? Zostaje na planszy?Nemomon pisze:Musisz. Niemal identyczny przykład został podany w instrukcji do podstawki.To teraz ja mam pytanie które mi przyszło do głowy w sumie z nikąd.
Postacią która ma zdolność zabierania przyjaciół (powiedzmy sorceress) chcę zabrać innemu graczowi najemnika. Najemnik ma napisane że przyłączy się tylko jak mu zapłacę 1 gold. Muszę płacić czy nie muszę?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24374
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Śmieszne, bo też nie mogę znaleźć, mimo że doskonale pamiętam, iż gdzieś zasadę o "płaceniu" czytałem. Możliwe, że na FFG. Niemniej znalazłem na 16 stronie to:
Zabierając kartę innemu Poszukiwaczowi, ją badasz. Na Najemniku jest napisane, że dołączy się do Ciebie, jeżeli mu zapłacisz 1 sz. Interpretując powyższą zasadę, iż skoro nie możesz posiąść Najemnika, bo nie masz czym mu zapłacić, to nie możesz go próbować zabrać.Poszukiwacze nie mogą zabierać kart, których nie mogą posiadać.
Na przykład, jeśli Poszukiwacz nie może posiadać Przyjaciół, nie
będzie mógł rzucić Zaklęcia Mesmeryzmu, aby zabrać jednego Przyjaciela
innemu Poszukiwaczowi.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 234
- Rejestracja: wtorek 23 lut 2010, 13:19
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć:
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6316
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Homunkulus, i wygląda na to że tak.glooth pisze:No to to rozumiem;) Ale nie do końca łapie dlaczego mam mu płacić, czy to znaczy, że przyjaciela(nie pamiętam nazwy) który przy przyłączaniu się do Ciebie zabiera pukt życia, to też trzeba go poświęcić?
Ja zawsze grałem tak że tych przyjaciół można zabrać po czym odrzuca się na śmietnik. Ale pewnie grałem źle.glooth pisze:A tak już przy temacie, kart wrogów którzy pełnią rolę przyjaciół odebrać nie wolno?
What a view.
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
Skoro zabieraną innemu graczowi kartę traktuje się tak, jakby właśnie wylosowało się ją ze stosu kart Przygód, to najwyraźniej w przypadku tego Homunkulusa rzeczywiście trzeba pozbawić się punktu Życia.
Co się zaś tyczy Wrogów traktowanych w kategoriach Przyjaciół, to ja wychodzę z założenia, że nie są to "prawdziwi" Przyjaciele (tj. nie są kartami z zapisanym na nich typem "Przyjaciel"), toteż nie wchodzą w rachubę, kiedy mowa jest o Przyjacielach właśnie.
Co się zaś tyczy Wrogów traktowanych w kategoriach Przyjaciół, to ja wychodzę z założenia, że nie są to "prawdziwi" Przyjaciele (tj. nie są kartami z zapisanym na nich typem "Przyjaciel"), toteż nie wchodzą w rachubę, kiedy mowa jest o Przyjacielach właśnie.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24374
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Nowy FAQ rzuca światło na tę sprawę:Draugnimir pisze:Co się zaś tyczy Wrogów traktowanych w kategoriach Przyjaciół, to ja wychodzę z założenia, że nie są to "prawdziwi" Przyjaciele (tj. nie są kartami z zapisanym na nich typem "Przyjaciel"), toteż nie wchodzą w rachubę, kiedy mowa jest o Przyjacielach właśnie.
Cards That Become Followers
Some cards and special abilities allow characters to take cards
as Followers even if the card type is not actually listed as a
Follower. For example, the Minstrel’s special ability allows
him to charm Animals into joining him as Followers. A character
that has these Followers in his play area treats them
as normal Followers in all regards, except he cannot choose
to ditch them. If another character has an ability that affects
Followers, he cannot target a card that has become a Follower.
Example: A character cannot cast Mesmerism to take one of
the Minstrel’s charmed Animals because it is only considered
a Follower to the Minstrel.
If a character is forced to ditch or leave a card that has become
a Follower (such as the Cell space in the Dungeon, getting
turned into a Toad, or because the character is killed), the
Follower must be discarded instead.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!