Unieruchomienie
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
Unieruchomienie
Już w jednej z początkowych rozgrywek spotkałem się z problemem związanym z Zaklęciem "Unieruchomienie".
Treść Zaklęcia /i]
"Możesz rzucić to Zaklęcie na początku tury dowolnego gracza, przed wykonaniem przez niego ruchu."
Instrukcja (str. 8 ) /i]
"Ruch - Gracz rzuca 1 kością i przesuwa swego Poszukiwacza [...]"
Instrukcja (str. 18 ) /i]
"PRZYKŁAD PRZEKRACZANIA MOSTU STRAŻNIKA. [...] Czarownica przesuwa się na obszar Strażnika. Rzuca na Strażnika Zaklęcie Unieruchomienia, bez wdawania się z nim w walkę. [...]"
Błąd polega na rozbieżności tej samej sytuacji wynikającej z karty i instrukcji. Wynika on z niedopatrzenia twórców gry. Immobility
Na forum FFG wyłapują wiele różnych nieścisłości. Z niektórymi miałem (i Wy na pewno też) styczność podczas gry.
Wynika z tego, że errata powinna skorygować kartę tego Zaklęcia. Najlepiej chyba wyglądałby to tak jak zaproponował jeden z tamtejszych forumowiczów:
Powinno być: "Możesz rzucić to zaklęcie na początku tury lub tuż przed walką dowolnego gracza."
Nadmienię, iż inna interpretacja zbytnio osłabiłaby to Zaklęcie.
Treść Zaklęcia /i]
"Możesz rzucić to Zaklęcie na początku tury dowolnego gracza, przed wykonaniem przez niego ruchu."
Instrukcja (str. 8 ) /i]
"Ruch - Gracz rzuca 1 kością i przesuwa swego Poszukiwacza [...]"
Instrukcja (str. 18 ) /i]
"PRZYKŁAD PRZEKRACZANIA MOSTU STRAŻNIKA. [...] Czarownica przesuwa się na obszar Strażnika. Rzuca na Strażnika Zaklęcie Unieruchomienia, bez wdawania się z nim w walkę. [...]"
Błąd polega na rozbieżności tej samej sytuacji wynikającej z karty i instrukcji. Wynika on z niedopatrzenia twórców gry. Immobility
Na forum FFG wyłapują wiele różnych nieścisłości. Z niektórymi miałem (i Wy na pewno też) styczność podczas gry.
Wynika z tego, że errata powinna skorygować kartę tego Zaklęcia. Najlepiej chyba wyglądałby to tak jak zaproponował jeden z tamtejszych forumowiczów:
Powinno być: "Możesz rzucić to zaklęcie na początku tury lub tuż przed walką dowolnego gracza."
Nadmienię, iż inna interpretacja zbytnio osłabiłaby to Zaklęcie.
- Rogo
-
- Posty: 6194
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Gamekeeper
-
- Posty: 962
- Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
- Lokalizacja: Krakw
- Płeć:
- Wiek: 48
Alez zaraz zaraz tam jest napisane jasno ... na dowolnego gracza przed ywkonaniem ruchu, co oznacza jesli chcesz unieruchomic poszukiwacza, a straznik nim nie jest, wiec nie wiem w czym problem.
Nie traktujmy życia zbyt poważnie i tak nie wyjdziemy z niego żywi. A tak poza tym wynajmę anioła stróża na umowę-zlecenie.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Cała treść karty brzmi tak :
"Możesz rzucić to zaklęcie na początku tury dowolnego gracza, przed wykonaniem przez niego ruchu. Jeżeli rzucisz go na innego poszukiwacza zostanie on unieruchomiony (Nie będzie w stanie nic zrobić poza użyciem czaru rozparzenie magii, które neguje działanie zaklecia unieruchomienie) do końca tej tury. Jeśli rzucisz je na istotę, do końca tej tury nie będziesz w stanie jej zaatakować (za to będziesz mógł sie jej wymknąć)"
I jak dla mnie to zaklęcie nie wymaga żadnej poprawki. Zastosowanie zaklęcia:
1. Rzucamy na innego poszukiwacza przed wykonaniem przez niego ruchu ---> traci on turę
2. Przykładowo stojąc na cmentarzu wyrzucamy kostką 6 i mamy poruszyć się właśnie o tą ilość obszarów. Starcza nam to na wkroczenie do środkowej krainy i jeszcze przed poruszeniem na planszy figurki rzucamy to zaklęcie na strażnika aby móc przejść do środkowej krainy bez walczenia z nim.
Natomiast zaklęciem potężniejszym jest zaklęcie niewidzialność. Nie ma sensu z unieruchomienia robić podobną "słabszą" wersję niewidzialności.
"Możesz rzucić to zaklęcie na początku tury dowolnego gracza, przed wykonaniem przez niego ruchu. Jeżeli rzucisz go na innego poszukiwacza zostanie on unieruchomiony (Nie będzie w stanie nic zrobić poza użyciem czaru rozparzenie magii, które neguje działanie zaklecia unieruchomienie) do końca tej tury. Jeśli rzucisz je na istotę, do końca tej tury nie będziesz w stanie jej zaatakować (za to będziesz mógł sie jej wymknąć)"
I jak dla mnie to zaklęcie nie wymaga żadnej poprawki. Zastosowanie zaklęcia:
1. Rzucamy na innego poszukiwacza przed wykonaniem przez niego ruchu ---> traci on turę
2. Przykładowo stojąc na cmentarzu wyrzucamy kostką 6 i mamy poruszyć się właśnie o tą ilość obszarów. Starcza nam to na wkroczenie do środkowej krainy i jeszcze przed poruszeniem na planszy figurki rzucamy to zaklęcie na strażnika aby móc przejść do środkowej krainy bez walczenia z nim.
Natomiast zaklęciem potężniejszym jest zaklęcie niewidzialność. Nie ma sensu z unieruchomienia robić podobną "słabszą" wersję niewidzialności.
- Rogo
-
- Posty: 6194
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
Patrząc jedynie na polskie tłumaczenie brak jest informacji, w którym momencie można rzucić Zaklęcie na istotę. Osobiście kieruje się przykładem z instrukcji, co nie oznacza że opis karty tego nie wymaga.Kufir pisze: "Możesz rzucić to zaklęcie na początku tury dowolnego gracza, przed wykonaniem przez niego ruchu. Jeżeli rzucisz go na innego poszukiwacza zostanie on unieruchomiony (Nie będzie w stanie nic zrobić poza użyciem czaru rozparzenie magii, które neguje działanie zaklecia unieruchomienie) do końca tej tury. Jeśli rzucisz je na istotę, do końca tej tury nie będziesz w stanie jej zaatakować (za to będziesz mógł sie jej wymknąć)"
Jak tylko zdobędę oryginalny tekst karty napiszę jak ta sytuacja tam wygląda (bo widać, że coś jest nie tak).
Ostatnio zmieniony środa 14 sty 2009, 12:13 przez 8janek8, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23520
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Jest napisanym, iż jeżeli chcemy rzucić na Poszukiwacza, to musimy to zrobić na początku jego tury. Jeżeli rzucamy na Istotę, to nie ejst napisanym, kiedy możemy to zrobić, więc możemy w dowolnym momencie, kiedy potrzebujemy to zrobić.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
Nemo, Kufirze...
Rozwiązanie jest prostsze niż się wydaje. Karta jest przetłumaczona prawidłowo.
Odpowiedz: "Możesz rzucić to zaklęcie na początku tury dowolnego gracza, przed wykonaniem przez niego ruchu." Nie ma znaczenia na kogo rzucamy Unieruchomienie. Chwila w której możemy rzucić zaklęcie jest zawsze wymieniona w pierwszej kolejności - popatrzcie na inne karty Zaklęć.
Rozwiązanie jest prostsze niż się wydaje. Karta jest przetłumaczona prawidłowo.
Odpowiedz: "Możesz rzucić to zaklęcie na początku tury dowolnego gracza, przed wykonaniem przez niego ruchu." Nie ma znaczenia na kogo rzucamy Unieruchomienie. Chwila w której możemy rzucić zaklęcie jest zawsze wymieniona w pierwszej kolejności - popatrzcie na inne karty Zaklęć.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23520
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Poniekąd, ale na pocżątku tury nie wiemy, czy będziemy z jakąś istotą walczyć, czy nie. Jak przykład w instrukcji - Poszukiwacz chce wejść do Środkowej Krainy, wykonuje ruch, rzuca Unieruchomienie na Strażnika i ląduje na Pustyni.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
Oczywiście. Chodzi mi o to, że prędzej przyda się unieruchomić Strażnika, którego z pewnością napotkasz, gdy stoisz na jego obszarze i próbujesz się przedostać do Środkowej Krainy, niż wroga na którego musiałbyś trafić co do oczka. Nikt pewnie nie używa Unieruchomienia przy tej drugiej opcji, chyba ze Wrogów jest nasiane wokół, a Ty potrzebujesz żadnego nie spotkać.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23520
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23520
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Well, na angielskiej karcie jest napisany timing tylko odnośnie Poszukiwacza, który po mojemu też jest zły, bo nie uwzględnia, iż możemy zostać przez takowego Poszukiwacza zaatakowani. Problem jest taki, że Unieruchomienie stara się być połączeniem dwu innych Zaklęć: Niewidzialności oraz Uśpienia, tylko średnio mu to wychodzi.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!