[MM] Niejasności w grze - Karty zdarzeń i Zaklęcia

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Tony666 [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 68
Rejestracja: piątek 05 lip 2024, 14:24
Płeć:

[MM] Niejasności w grze - Karty zdarzeń i Zaklęcia

Post autor: Tony666 »

Witam. Mam kilka pytań odnośnie kart zdarzeń i zaklęć ;) Dobre Dusze proszę o pomoc ;)

1.Jak interpretować karty zdarzeń SPOTKANIE - Np. jest karta Książęcy Edykt mówiąca o tym, że dopóki mam tą kartę nie mogę wejść do Grodu ,a pozbyć się jej mogę jak spotkam jakaś postać i jej wręczę ta kartę czyli rozumiem ,że muszę ją trzymać przy swojej postaci ?? i nie wlicza mi się ona jako PRZEDMIOT? Ogólnie karty spotkań trzeba brać ze sobą do postaci czy zostawiać na planszy?Albo Znak Jastrzebia - jesli złoże ofiare to mnie przeniesie na obszar wiodący do Grodu wrót czyli jesli nie składam ofiary to karte odkładam zo zużytych czy jesli nie składam ofiary to zostawiam ją na polu jak porzucony przedmiot?

2. Jak to jest w końcu z tymi przedmiotami ... np. Mam miecz (+1 pkt miecza ) ,dodatkowo jakieś dwa przedmioty magiczne które też mi dają po dodatkowym punkcie miecza i czy w trakcie walki z Postacią albo jakiś Wrogiem doliczam w takim przypadku 3 pkt miecza do swojego podstawowego miecza? chodzi mi o to ,że ostatnio miałem w grze Miecz, taką maskę co też mi dawała jakiś tam punkt chyba magii albo miecza,jakiś inny miecz z przedmiotu magicznego, srebrna strzałę ( o ile dobrze nazwę pamiętam) i czy te punkty w razie walki moge dodac z tych wszystkich przedmiotów?

3. Zaklęcie kamień filozoficzny - dotyczy ze swoje przedmioty w złoto moge zamienic czy przedmioty inne postaci ( przeciwnika ) ?

4.Karta Czółno - przystań w grodzie to jest osobna mapa Gród tak? czy chodzi o to pole Gród na podstawie?
5. przedmiot magiczny Zwierciadło zniszczenia - tego to juz kompletnie nie kumam. Pozbawi punkty miecza albo magii oprócz tych z podstawy oraz tych z przedmiotów i przyjaciół? wiec tak naprawde które inne punkty moge zabrac skoro te 3 podpunkty są wykluczone?


"I always tell the truth, even when I lie"
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24331
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Re: [MM] Niejasności w grze - Karty zdarzeń i Zaklęcia

Post autor: Mały Nemo »

Hey,

1. Karty Spotkań to karty Spotkań, a nie Przedmiotów, więc nie wliczają Ci się one w żaden limit, one raptem przypominają Ci o czymś. Nie mam tych kart przed sobą, więc na 100% Ci nie odpowiem, ale powinieneś wziąć ten Edykt ze sobą. Generalnie karty Spotkań po spotkaniu odrzuca się na stos kart odrzuconych, chyba że dane Spotkanie trwa więcej niż 1 turę, więc wtedy leży na planszy, aż jego efekt minie (i wtedy spada z planszy). W przypadku Znaku Jastrzębia, nie czytając jej treści, bym powiedział, że jak nie składasz ofiary, to odrzucasz tę kartę.

2. W czasie walki możesz używać wszystkich swoich kart, które dodają jakieś cechy do Magii lub Miecza. Jednakże możesz korzystać tylko z 1 broni naraz (lub czegoś, co generalnie przypomina broń).

3. Tylko swoje.

4. Przystań to osobny obszar na planszy Grodu.

5. Zapodaj zdjęcie karty, bo nie pamiętam jej efektu, a z Twojej wypowiedzi także jej efekt nie wynika.

~~

I drobna uwaga, Magiczny Miecz ma ponad 30 lat, mało kto wciąż pamięta jej karty na pamięć (i wcale nie pomaga fakt, że ta gra generalnie była mało popularna w Polsce), więc jeśli chcesz jakieś szczegółowe odpowiedzi, to zapodawaj zdjęcia kart o które pytasz.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Tony666 [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 68
Rejestracja: piątek 05 lip 2024, 14:24
Płeć:

Re: [MM] Niejasności w grze - Karty zdarzeń i Zaklęcia

Post autor: Tony666 »

Mały Nemo pisze: sobota 13 lip 2024, 14:39 2. W czasie walki możesz używać wszystkich swoich kart, które dodają jakieś cechy do Magii lub Miecza. Jednakże możesz korzystać tylko z 1 broni naraz (lub czegoś, co generalnie przypomina broń).
Czyli jeśli mam Miecz z wyposażenia albo karty zdarzeń ( ten klasyczny ) i mam również z kart zdarzeń coś co również przypomina miecz ( ale ma inną nazwe ) to nie mogę użyć tych dwóch MIECZY jednocześnie? chodzi o to,że nie można używać wizualnie podobnych do siebie rzeczy? czyli np nie moge użyć sztyletu i miecza jednocześnie?
IMG_20240712_150442.jpg
IMG_20240712_141741.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


"I always tell the truth, even when I lie"
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24331
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Re: [MM] Niejasności w grze - Karty zdarzeń i Zaklęcia

Post autor: Mały Nemo »

Temat przeniesiony.

Dodano po 4 minutach 37 sekundach:
Tony666 pisze: sobota 13 lip 2024, 15:07 Czyli jeśli mam Miecz z wyposażenia albo karty zdarzeń ( ten klasyczny ) i mam również z kart zdarzeń coś co również przypomina miecz ( ale ma inną nazwe ) to nie mogę użyć tych dwóch MIECZY jednocześnie? chodzi o to,że nie można używać wizualnie podobnych do siebie rzeczy? czyli np nie moge użyć sztyletu i miecza jednocześnie?
Nie możesz używać 2 Przedmiotów, które wyglądają jak broń. Jeśli np. używasz Miecza, nie możesz użyć także np. topora czy jakiejś buławy, czy tak jak wspomniałeś sztyletu.

Znak Jastrzębia spada na stos kart odrzuconych bez względu na to, czy skorzystasz z jego oferty, czy nie.

Zwierciadło Zniszczenia pozwala Ci pozbawić innego Poszukiwacza jego żetonów, które w czasie gry otrzymał (np. z kart Zdarzeń czy z powodu wymiany Wrogów na dodatkowe punkty).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Tony666 [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 68
Rejestracja: piątek 05 lip 2024, 14:24
Płeć:

Re: [MM] Niejasności w grze - Karty zdarzeń i Zaklęcia

Post autor: Tony666 »

Dzięki wielkie kolego 🙂
A jeszcze tylko mam dwa pytania :
Przyjaciel RYCERZ (miecz3/magia 3 ) na tej karcie jest napisane ,że będzie walczył w każdej walce za mnie czyli jeśli rycerz przegra to nadal go mam czy przejmuje go osoba która wygrała i może dodać jego punkty miecza do pkt innych pokonanych wrogów i jeśli uzbiera 7 pkt we wrogach to wymienia te punkty na jeden punkt miecza?
Karta Pan trzęsawisk - Nie kumam gdzie są te trzesawiska? I gdzie jest lodowy las?


"I always tell the truth, even when I lie"
Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 13478
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Re: [MM] Niejasności w grze - Karty zdarzeń i Zaklęcia

Post autor: Valdi »

Tony666 pisze: niedziela 14 lip 2024, 18:12 Przyjaciel RYCERZ (miecz3/magia 3 ) na tej karcie jest napisane ,że będzie walczył w każdej walce za mnie czyli jeśli rycerz przegra to nadal go mam czy przejmuje go osoba która wygrała i może dodać jego punkty miecza do pkt innych pokonanych wrogów i jeśli uzbiera 7 pkt we wrogach to wymienia te punkty na jeden punkt miecza?
Nie. To co może odebrać zwycięzca jest określone w punkcie 17,9.
Tony666 pisze: niedziela 14 lip 2024, 18:12 Karta Pan trzęsawisk - Nie kumam gdzie są te trzesawiska? I gdzie jest lodowy las?
Trzęsawiska to ten zielony obszar oddzielający Krainy Dolnego i Środkowego kręgu.
Lodowy Las to ten biały obszar oddzielający Krainy Środkowy krąg i Górny krąg.

Czyli odpowiedniki Rwącej Rzeki i Ognistych Gór (jakże zapomnianych w Talismanie)


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
Awatar użytkownika
Tony666 [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 68
Rejestracja: piątek 05 lip 2024, 14:24
Płeć:

Re: [MM] Niejasności w grze - Karty zdarzeń i Zaklęcia

Post autor: Tony666 »

Ok. Dzięki wielkie za pomoc. Nie jest to łatwe wszystko ale powoli ogarniam 🙂


"I always tell the truth, even when I lie"
Awatar użytkownika
Tony666 [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 68
Rejestracja: piątek 05 lip 2024, 14:24
Płeć:

Re: [MM] Niejasności w grze - Karty zdarzeń i Zaklęcia

Post autor: Tony666 »

Siemanko Wszystkim :) Wczoraj grałem w MM i zauważyłem jedną dość NIEJASNĄ kwestie.
IMG_20240720_151929.jpg
Czy w takim przypadku jeśli mam bojowego rumaka i trafiam kuglarza i zamienię punkty miecza na punkty magii ( u kuglarza ) czyli po zamianie będę miał np. 7 pkt magii i 0 miecza to biorąc pod uwagę ,że rumak dodaje punkty magii do miecza to wychodzi, że i miecza będę miał 7 pkt w czasie walki. Dobrze to rozumiem? I druga kwestia bo w nowych zasadach które tutaj stworzyliście jest zapis ,że jeśli postaci spadnie parametr magii albo miecza poniżej 1 pkt to ginie ,a karta kuglarza powoduje przecież spadek jednego do zera i dodania tych punktów do drugich wiec coś tu chyba nie gra.

IMG_20240721_182749.jpg
Jak interpretować punkt 2 w opisie postaci Wiedźmy ? bo ni wuja tego nie rozumiem.O co biega z tym urokiem?


IMG_20240721_182608.jpg
Podobnie się ma tutaj sytuacja. Jak mam interpretować, że gość nie ma punktów miecza ,a przy magii jest + 2 pkt ??
IMG_20240721_183220.jpg
Odnośnie pierwszego punktu jego opisu to rozumiem,że chodzi o to ,że jak stane w swojej turze na obszarze gdzie jest inna POstać ( jakiś zawodnik ) to mogę rzucic kostką jeszcze raz?


Pokręcona ta gra >:P ale to chyba jej urok.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


"I always tell the truth, even when I lie"
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24331
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Re: [MM] Niejasności w grze - Karty zdarzeń i Zaklęcia

Post autor: Mały Nemo »

Tony666 pisze: poniedziałek 22 lip 2024, 10:29 Czy w takim przypadku jeśli mam bojowego rumaka i trafiam kuglarza i zamienię punkty miecza na punkty magii ( u kuglarza ) czyli po zamianie będę miał np. 7 pkt magii i 0 miecza to biorąc pod uwagę ,że rumak dodaje punkty magii do miecza to wychodzi, że i miecza będę miał 7 pkt w czasie walki. Dobrze to rozumiem? I druga kwestia bo w nowych zasadach które tutaj stworzyliście jest zapis ,że jeśli postaci spadnie parametr magii albo miecza poniżej 1 pkt to ginie ,a karta kuglarza powoduje przecież spadek jednego do zera i dodania tych punktów do drugich wiec coś tu chyba nie gra.
Hey,

Przy pomocy Kuglarza zamienić możesz jedynie uzyskane w toku gry punkty. Początkowych punktów (wydrukowanych na karcie) nigdy nie możesz stracić i bardzo wielu graczy nawet nie zaznacza ich podczas gry, a jedynie wprost czyta je z karty, kiedy są one potrzebne. Tak więc wartości Postaci nigdy nie mogą spaść do zera.
Tony666 pisze: poniedziałek 22 lip 2024, 10:29 Jak interpretować punkt 2 w opisie postaci Wiedźmy ? bo ni wuja tego nie rozumiem.O co biega z tym urokiem?
Oznacza to, że zamiast atakować spotkaną Postać, możesz rzucić na nią urok. Gracz kierujący tą Postacią musi pamiętać, że znajduje się pod urokiem, i w czasie swoich kolejnych ruchów musi poruszać się tak, aby jak najszybciej trafić na któryś z opisanych obszarów. Np. Jeśli gracz wyrzucił 3 i do wyboru ma obszar z przyjacielem Rumakiem lub obszar z Wrogiem Demonem Magia 10, który znajduje się obok Świątyni Nemed, to taki gracz nie ma wyboru ruchu i musi poruszyć się na Demona.
Tony666 pisze: poniedziałek 22 lip 2024, 10:29 Podobnie się ma tutaj sytuacja. Jak mam interpretować, że gość nie ma punktów miecza ,a przy magii jest + 2 pkt ??
To jest karta Mistrza z dodatku Gród. Możesz się nią stać w Kramie Czarnoksięskim (obszar na planszy) po odrzuceniu 1 Magicznego Przedmiotu. Gdy to zrobisz, kładziesz tę kartę na karcie swojej Postaci i od tej pory posiadasz te zdolności oraz dodatkowe 2 punkty Magii.
Tony666 pisze: poniedziałek 22 lip 2024, 10:29 Odnośnie pierwszego punktu jego opisu to rozumiem,że chodzi o to ,że jak stane w swojej turze na obszarze gdzie jest inna POstać ( jakiś zawodnik ) to mogę rzucic kostką jeszcze raz?
Tak, wtedy poruszasz się ponownie.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Tony666 [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 68
Rejestracja: piątek 05 lip 2024, 14:24
Płeć:

Re: [MM] Niejasności w grze - Karty zdarzeń i Zaklęcia

Post autor: Tony666 »

Ja pierdziele to dobrze, że zapytałem bo z tym kuglarzem bym się popisał i zamienił punkty początkowe 😂 odnośnie jeszcze tej wiedźmy czyli jeśli ktoś jest w tym kręgu najbliżej mostu i musi lecieć do nemed pod wpływem uroku to bezpośrednio musi lecieć na uroczysko i próbuje się przeprawic? O to mniej więcej chodzi? Czy ten urok mogę rzucić raz na inną postać czy ile razy chce ilekroć ja spotkam?


"I always tell the truth, even when I lie"
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24331
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Re: [MM] Niejasności w grze - Karty zdarzeń i Zaklęcia

Post autor: Mały Nemo »

Tony666 pisze: wtorek 23 lip 2024, 12:09 odnośnie jeszcze tej wiedźmy czyli jeśli ktoś jest w tym kręgu najbliżej mostu i musi lecieć do nemed pod wpływem uroku to bezpośrednio musi lecieć na uroczysko i próbuje się przeprawic? O to mniej więcej chodzi?
Tak. Musi jak najszybciej się na któryś z tych obszarów dostać, czyli musi się poruszać w kierunku tych obszarów.
Tony666 pisze: wtorek 23 lip 2024, 12:09 Czy ten urok mogę rzucić raz na inną postać czy ile razy chce ilekroć ja spotkam?
Teoretycznie, na daną Postać możesz rzucić ten urok ile razy chcesz, aczkolwiek kolejne uroki nic nie spowodują, gdyż Postać i tak musi się dostać na któryś z tych obszarów, a gdy już to zrobi, to wszystkie uroki są usuwane (gdyż ich warunek został spełniony).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Tony666 [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 68
Rejestracja: piątek 05 lip 2024, 14:24
Płeć:

Re: [MM] Niejasności w grze - Karty zdarzeń i Zaklęcia

Post autor: Tony666 »

Mam nadzieję że kiedyś będę ogarniał tą grę jak Ty 😎 czemu na postaci czarownica albo kat jest napisane że mogą wybrać formę walki albo na miecz albo magiczną? To nie jest tak w standardzie że jak kogoś atakuje to wybieram na co chce się bić?


"I always tell the truth, even when I lie"
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24331
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Re: [MM] Niejasności w grze - Karty zdarzeń i Zaklęcia

Post autor: Mały Nemo »

Tony666 pisze: wtorek 23 lip 2024, 12:27 To nie jest tak w standardzie że jak kogoś atakuje to wybieram na co chce się bić?
Nie ;). W standardzie bić się możesz jedynie na Miecz.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Tony666 [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 68
Rejestracja: piątek 05 lip 2024, 14:24
Płeć:

Re: [MM] Niejasności w grze - Karty zdarzeń i Zaklęcia

Post autor: Tony666 »

To już teraz zupełnie zgłupiałem. To kiedy można się bić na magię? Pomijając Kata i czarownice którzy mogą wybrać formę walki. Ja do tej pory grałem że atakująca postać wybierała formę walki.


"I always tell the truth, even when I lie"
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24331
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Re: [MM] Niejasności w grze - Karty zdarzeń i Zaklęcia

Post autor: Mały Nemo »

Tony666 pisze: wtorek 23 lip 2024, 14:24 To już teraz zupełnie zgłupiałem. To kiedy można się bić na magię? Pomijając Kata i czarownice którzy mogą wybrać formę walki. Ja do tej pory grałem że atakująca postać wybierała formę walki.
W Talismanie jest karta pozwalająca atakować psychicznie. Czy w Magicznym Mieczu też jest nie pamiętam, ale chyba nie. W takim przypadku jedynie postaci, które mają wprost napisane, że mogą atakować psychicznie mogą to robić.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Tony666 [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 68
Rejestracja: piątek 05 lip 2024, 14:24
Płeć:

Re: [MM] Niejasności w grze - Karty zdarzeń i Zaklęcia

Post autor: Tony666 »

A zapytam inaczej... Czy z perspektywy sensu gry i twojego doświadczenia zasadnym by było wprowadzić alternatywna opcje do magicznego miecza i grać tak jak ja do tej pory czyli postać atakująca wybiera formę walki? Wiesz wprowadzić to na zasadzie że ustalam to na początku gry z innymi osobami i w ten sposób gramy bo tak się zastanawiam jak mi teraz będzie się grało skoro tylko można się bić na miecz. Czyli magia zostaje tylko na Wrogów z kart zdarzeń.


"I always tell the truth, even when I lie"
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24331
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Re: [MM] Niejasności w grze - Karty zdarzeń i Zaklęcia

Post autor: Mały Nemo »

Hmm... Jak zabierzesz daną zdolność jednym Postaciom i dasz ją innym, to ci postaci staną się słabsi, bo stracą jedną z ich unikalnych umiejętności. Z drugiej strony wiele też zależy od Twojego i Twoich graczy stylu gry - jeśli lubicie ostre i częste PvP, to danie wszystkim Postaciom możliwość atakowania psychiczne sprowadzi się do "nie mogę Cię kijem, to walnę Cię pałą", czyli "mam za mało Miecza lub Ty masz za dużo, to Cię zajadę Magią". Jeśli Ci odpowiada taki styl gry, to możesz przemyśleć danie wszystkim Postaciom możliwość atakowania psychicznego.

W Talismanie ta możliwość dodana została w dodatku Miasto. W jednym ze sklepów można zakupić różdżki, które pozwalają atakować psychicznie. I muszę powiedzieć, że przez te 11 lat (Miasto zostało wydane w 2013) nie przypominam sobie, bym choć raz kupił ten Przedmiot. Ale zawsze jest lepiej posiadać możliwość zrobienia czegoś niźli takiej możliwości nie posiadać. Dlatego też, jeśli jesteś zdeterminowany taką możliwość dodać, to też polecam Ci poprzez zakup jakiejś karty np. w Osadzie.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Tony666 [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 68
Rejestracja: piątek 05 lip 2024, 14:24
Płeć:

Re: [MM] Niejasności w grze - Karty zdarzeń i Zaklęcia

Post autor: Tony666 »

Ja z racji swojej niewiedzy grałem tak cały czas w MM i zastanawiam się jak to będzie grać na tych NORMALNYCH zasadach. Czyli w tych klasycznych zasadach to sens zbierania punktów magii jest Tylko taki ze w razie walki z wrogiem z kart zdarzeń ktory ma wysoką magię może się to przydać. No bo skoro z postaciami na magię się nie bijesz to tylko warto ulepszać miecz. Dobrze pisze? Kurde ale mam mętlik teraz 😂 są postacie które na start mają wysoki miecz a są takie że mają miecz 1. To przeciez co bitwa to ta z mieczem 1 dostaje wpierdziel. No chyba że ma tarcze, hełm albo wylosuje jakiś boost miecza (krzyżowiec) itd. Trochę to takie dziwne.


"I always tell the truth, even when I lie"
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24331
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Re: [MM] Niejasności w grze - Karty zdarzeń i Zaklęcia

Post autor: Mały Nemo »

O ile się nie mylę, w Magicznym Mieczu nie zatrzymuje się pokonanych Wrogów z Magią, aby później zamienić ich na dodatkowe punkty. Musisz zerknąć do instrukcji, ale na 95% się ich nie zabiera (jedynie tych na Miecz). Co do balansu gry.. cóż Ci mogę powiedzieć, Magiczny Miecz powstał w bodaj 1993-4 czy coś koło tego i bazował na 2. edycji Talismana, który balansem też nie grzeszył. A do tego, Magiczny Miecz zamiast poprawić rzeczy, to je jeszcze bardziej skopał (np. znienawidzony przeze mnie Gród, czy moja ulubiona Krypta Upiorów, z której wyjść można jedynie nogami do przodu...), więc nie spodziewaj się jakiegoś ekstra balansu.

Będąc z Tobą super szczerym, bym Ci proponował schować Magiczny Miecz do szafki, aby zaczęła go przykrywać patyna czasu, a zacząć inwestować w Talismana 5. Edycję, która po polsku zostanie wydana za jakieś 3 tygodnie (a na zjeździe będzie przedpremierowo dostępna jej wersja grywalna). Balans gry większy, instrukcja o wiele sensowniej napisana i generalnie gra będzie przyjemniejsza. I wbrew pozorom nie taka droga, bo o ile póki co nie wiemy, z jaką częstotliwością będą dodatki wydawane (póki co został ogłoszony tylko 1 dodatek i póki co tylko po angielsku), to wydaje mi się, że te 150 zł raz na rok, pół roku można wydać na grę, która to z Tobą będzie na zawsze. Co więcej, Nomadzi wydają jej cyfrową wersję, więc jeśli nie będziesz pewny jakiejś interpretacji i nie będziesz chciał nas się o nią zapytać, to zawsze będziesz mógł sprawdzić ją na telefonie czy na komputerze.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Tony666 [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 68
Rejestracja: piątek 05 lip 2024, 14:24
Płeć:

Re: [MM] Niejasności w grze - Karty zdarzeń i Zaklęcia

Post autor: Tony666 »

Przykład bojowego rumaka : w mojej opcji gry jak ktoś ma kartę bojowego rumaka to można chociaż na magię go pokonać, a w tej opcji klasycznej to przecież jak ktoś wylosuje tą kartę to już jest nie do ruszenia bo doda sobie punkty magii do miecza i załatwi każdego. (głośno myślę 😂) ale ciekawy jestem twojego zdania.

Dodano po 6 minutach 12 sekundach:
Pewnie masz rację z talismanem 5 tylko problem jest u mnie z tym że straszny sentyment mam do tej gry i chce ją opanować. Co do zbierania punktów za postacią z magia to chyba w tych nowych zasadach które na tej stronie stworzyliście to był zapis że masz magię np. 5 a pokonasz wrogów o magii dwa razy większej czyli 10 to wymieniasz na pkt magii. Gra jest ciężka tzn MM ale może to jej urok dlatego pytam Was mądrzejszych od siebie żeby to wszytko ogarnąć i pewnie stworze swoją instrukcje głównie oparta o te wasze nowe zasady.


"I always tell the truth, even when I lie"
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24331
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Re: [MM] Niejasności w grze - Karty zdarzeń i Zaklęcia

Post autor: Mały Nemo »

W Talismanie zmienili Rumaka (i zdolność Mnicha, i Cios Psioniczny), że jedynie dodawana jest początkowa Moc (wydrukowana na karcie), a nie cała Moc.

Ja też mam straszny sentyment do Magicznego Miecza i jeżeli jest taka możliwość gdzieś na zjeździe, to na pewno co najmniej jedną partyjkę w niego zagram! Ale na tym mój sentyment i moja miłość się do niego kończy. Zauważ również, że żeby wejść na Kamienny Most musisz posiadać zarówno Tarczę Tolimana, jak i Magiczny Miecz... który można zdobyć tylko w jednym kręgu. Kolejne bezsensowne utrudnienie. Z tych wszystkich powodów (i wielu innych, a też swego czasu trochę grywałem w Magiczny Miecz i sam posiadam 2 komplety tej gry) proponuję Ci przygasić sentyment i przerzucić się na coś normalnego, a przynajmniej normalniejszego. Plus, wraz z nowymi dodatkami będziesz mógł na nowo poczuć się jak dziecko, które właśnie otwiera świeży nowy dodatek do swojej ulubionej gry i patrzy jaką ma zawartość, co nowego dodali, a następnie miesza otrzymane karty z tymi już posiadanymi. ;)

Co do tej zasady wymiany punktów jest ona czysto fanowska, aczkolwiek w 5. edycji zmienili, że potrzebujesz tyle punktów trofeów, ile aktualnie masz Mocy. Czyli masz 3 punkty Mocy, to potrzebujesz 3 trofeów (a nie 7).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Tony666 [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 68
Rejestracja: piątek 05 lip 2024, 14:24
Płeć:

Re: [MM] Niejasności w grze - Karty zdarzeń i Zaklęcia

Post autor: Tony666 »

Co do zasad MM to błędy twórców gry dają duże pole manewru do zmian i myślę, że finalnie da się stworzyć w miarę logiczna instrukcje. Ja gram ogólnie na tej waszej nowej instrukcji którą tu stworzyliście i jest lepsza niż oryginał. Czyli tarcze tolimana i magiczny miecz mogę zdobyć tylko w tym kręgu najbliżej zamku bestii tym najmniejszym? Ale w twierdzy strzegacej dróg za wykonanie zadania też można z tego co pamiętam zdobyć tarcze tolimana i u eremity (nieznajomy). Dobrze kojarzę? Powiem Ci ze pogram najbliższe dni na to że tylko na miecz można się bić i zobaczę jak jest lepiej bo te zasady są widzę mocno umowne. Co do bojowego rumaka to też osobiście myślałem żeby dodawać tylko punkty te podstawowe, które są wydrukowane na karcie.


"I always tell the truth, even when I lie"
Awatar użytkownika
Tony666 [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 68
Rejestracja: piątek 05 lip 2024, 14:24
Płeć:

Re: [MM] Niejasności w grze - Karty zdarzeń i Zaklęcia

Post autor: Tony666 »

Różdżka zaklęć. Tam jest napisane że dzięki tej karcie można posiadać jedno zaklęcie więcej niż liczba zaklęć z jaką zaczynamy grę. No i ok. Jak żartowniś zaczyna z jednym to dzięki rozdzce na dwa, a jeśli postać nie zaczyna gry z żadnym zaklęciem to dzięki rozdzce ma jedno?


"I always tell the truth, even when I lie"
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24331
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Re: [MM] Niejasności w grze - Karty zdarzeń i Zaklęcia

Post autor: Mały Nemo »

Tony666 pisze: środa 07 sie 2024, 18:03 Różdżka zaklęć. Tam jest napisane że dzięki tej karcie można posiadać jedno zaklęcie więcej niż liczba zaklęć z jaką zaczynamy grę. No i ok. Jak żartowniś zaczyna z jednym to dzięki rozdzce na dwa, a jeśli postać nie zaczyna gry z żadnym zaklęciem to dzięki rozdzce ma jedno?
Tak.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Tony666 [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 68
Rejestracja: piątek 05 lip 2024, 14:24
Płeć:

Re: [MM] Niejasności w grze - Karty zdarzeń i Zaklęcia

Post autor: Tony666 »

Nemo a jak to jest z relikwiarzem (pokonuje demony bez konieczności walki z nimi) w nowym waszych zasadach punkty za pokonane demony wymienia się na punkty magii. Za te pokonane przez relikwiarza też?


"I always tell the truth, even when I lie"
ODPOWIEDZ