Śmierć i podatki: projekt dodatku ekonomicznego.
- Marvin M.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: wtorek 14 wrz 2010, 14:50
Śmierć i podatki: projekt dodatku ekonomicznego.
Cześć, myślałem trochę nad dodatkowym mechanizmem który dodawałby silniejszy aspekt ekonomiczny w rozgrywce. Scenariusz, który nie kończyłby się potyczką z bossem lecz zsumowaniem wartości posiadanego majątku (przedmioty i złoto).
Pierwszą modyfikacją byłyby zmiany cen w poszczególnych miastach: tutaj można zastosować zasadą podaży i popytu: za każdą sprzedaną w mieście rzecz ceny spadają, za kupioną rosną (sugerowana w instrukcji sprzedaż przed kupnem nie zmieniłaby cen). Do zmian cen można by użyć żetonów fabuły: jasna strona to +1 do ceny, ciemna -1;
Druga modyfikacja to zmiany cen w zależności od wydarzeń na planszy: te dotyczyłyby by grup zasobów i do niej niezbędna byłaby dodatkowa karta scenariusza (Rynku). Broń, ubranie, ekwipunek, ruch i dobra miałyby własne kursy uzależnione od decyzji graczy i wyników testów.
Broń: za każdym razem kiedy gracz wygrywa potyczkę cena wszystkich broni -1, kiedy nie wygrywa +1
Ruch: za każdym razem kiedy gracz porusza się o maksymalną liczbę heksów ruch -1, kiedy nie zmienia heksu po akcji ruchu +1,
Dobra: za każdym razem kiedy pojawia się żeton wyprawy fabularnej -1, kiedy znika +1,
Ekwipunek: za każdym razem kiedy gracz zostaje wstrzymany +1, (...) -1,
Ubranie: (...) +1, (...) -1;
Potrzebuję pomysłów na warunki zmiany cen dla dwóch grup dóbr.
Karty wyprawy fabularnej powiązane byłyby z kupiectwem.
Kolejnym krokiem byłby questy rodzaju "pick up and delivery" odpalane jako karty fabuły: udaj się do X, zdaj test, udaj się do Y, otrzymaj zapłatę.
Co myślicie o takim mini-dodatku?
Pierwszą modyfikacją byłyby zmiany cen w poszczególnych miastach: tutaj można zastosować zasadą podaży i popytu: za każdą sprzedaną w mieście rzecz ceny spadają, za kupioną rosną (sugerowana w instrukcji sprzedaż przed kupnem nie zmieniłaby cen). Do zmian cen można by użyć żetonów fabuły: jasna strona to +1 do ceny, ciemna -1;
Druga modyfikacja to zmiany cen w zależności od wydarzeń na planszy: te dotyczyłyby by grup zasobów i do niej niezbędna byłaby dodatkowa karta scenariusza (Rynku). Broń, ubranie, ekwipunek, ruch i dobra miałyby własne kursy uzależnione od decyzji graczy i wyników testów.
Broń: za każdym razem kiedy gracz wygrywa potyczkę cena wszystkich broni -1, kiedy nie wygrywa +1
Ruch: za każdym razem kiedy gracz porusza się o maksymalną liczbę heksów ruch -1, kiedy nie zmienia heksu po akcji ruchu +1,
Dobra: za każdym razem kiedy pojawia się żeton wyprawy fabularnej -1, kiedy znika +1,
Ekwipunek: za każdym razem kiedy gracz zostaje wstrzymany +1, (...) -1,
Ubranie: (...) +1, (...) -1;
Potrzebuję pomysłów na warunki zmiany cen dla dwóch grup dóbr.
Karty wyprawy fabularnej powiązane byłyby z kupiectwem.
Kolejnym krokiem byłby questy rodzaju "pick up and delivery" odpalane jako karty fabuły: udaj się do X, zdaj test, udaj się do Y, otrzymaj zapłatę.
Co myślicie o takim mini-dodatku?
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6314
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: Śmierć i podatki: projekt dodatku ekonomicznego.
Jeśli miałbym w coś takiego zagrać, to na 200% nie zgodziłbym się być osobą która by to wszystko pilnowała
What a view.
-
-
- Posty: 369
- Rejestracja: piątek 09 lis 2018, 16:53
- Płeć:
Re: Śmierć i podatki: projekt dodatku ekonomicznego.
Mises forever
Jakby to troche uproscic?
Jakby to troche uproscic?
- Berni
-
- Posty: 1063
- Rejestracja: czwartek 20 paź 2011, 15:38
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Wiek: 47
Re: Śmierć i podatki: projekt dodatku ekonomicznego.
W Gwiezdnego Kupca nigdy nie grałeś?
Uwielbiam tą grę
- Marvin M.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: wtorek 14 wrz 2010, 14:50
Re: Śmierć i podatki: projekt dodatku ekonomicznego.
Ewentualne uproszczenie: zamiast wspólnej ekonomii, każdy gracz mógłby mieć własny "kurs": za każdą akcję nieudaną (niewygrana walka, spalony ruch, wstrzymanie) wszystkie ceny -1, za każdą udaną +1;
Dodatkowo, w lokacji tożsamej ze startową, kosztem 1 akcji, raz na rundę, gracz mógłby dodać/odjąć 1 od swojego kursu.
Żeby nie zepsuć balansu ekonomicznego, każde miasto i bohater nie mogą wyjść poza widełki +2-2, co daje w sumie wahania cen od +4 do -4.
Dodatkowo, w lokacji tożsamej ze startową, kosztem 1 akcji, raz na rundę, gracz mógłby dodać/odjąć 1 od swojego kursu.
Żeby nie zepsuć balansu ekonomicznego, każde miasto i bohater nie mogą wyjść poza widełki +2-2, co daje w sumie wahania cen od +4 do -4.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6314
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: Śmierć i podatki: projekt dodatku ekonomicznego.
Nie ale podejrzewam że gra z lat 80tych nie jest dobrym wyznacznikiem.
What a view.
-
-
- Posty: 1853
- Rejestracja: czwartek 07 gru 2017, 12:15
- Lokalizacja: kuj-pom
- Płeć:
- Wiek: 43
Re: Śmierć i podatki: projekt dodatku ekonomicznego.
Mi sie tego kupca nigdy rozgrywki na powaznie do konca nie udalo sie zagrac
Za duzo bedzie pilnowania, sprawdzania, pisania itd
Uproszczeniem by bylo liczenie tego co gracz ma na koniec - punkt sily mocy losu zloto przedmioty itd warte iles tam , dojscie do korony iles tam itd - suma najwieksza wygrywa
Jak przyczytalem to spodzielalem sie jakieso systemu podatkowego, rozliczania za zloto, zbierania danin, zadan na to kar i nagrod.
Za duzo bedzie pilnowania, sprawdzania, pisania itd
Uproszczeniem by bylo liczenie tego co gracz ma na koniec - punkt sily mocy losu zloto przedmioty itd warte iles tam , dojscie do korony iles tam itd - suma najwieksza wygrywa
Jak przyczytalem to spodzielalem sie jakieso systemu podatkowego, rozliczania za zloto, zbierania danin, zadan na to kar i nagrod.
- Arthan
-
-
Spis dodatków autora:
• Generator Kart - Posty: 2220
- Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Wiek: 37
Re: Śmierć i podatki: projekt dodatku ekonomicznego.
Można by dodać jakąś niewielką planszę do odkładania/przesuwania znaczników by zaznaczać obecny status.
Ale wiesz, że jesteś w temacie dotyczącym Ronebounda?
Ja też
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6314
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
-
-
- Posty: 1853
- Rejestracja: czwartek 07 gru 2017, 12:15
- Lokalizacja: kuj-pom
- Płeć:
- Wiek: 43
Re: Śmierć i podatki: projekt dodatku ekonomicznego.
Po temacie nie kiknaem ze runebound
Ale podatki sa na tyle uniewesalne ze wszedzie pasuja
A i mam runebounda
Tyle ze tam i bez tego jest wiecej rzetonow na takie hity a śmakie hity - duzo tego bedzie do oagrniecia.
Ale podatki sa na tyle uniewesalne ze wszedzie pasuja
A i mam runebounda
Tyle ze tam i bez tego jest wiecej rzetonow na takie hity a śmakie hity - duzo tego bedzie do oagrniecia.