Karcianki:
1) Prosty i łatwy sposób na kilka(dziesiąt) minut, czasem naprawdę fajnej, zabawy.
2) Świetny sposób na wieczór z kolegami i wódką
![winking face ;)](./images/smilies/emojione/1f609.svg)
3) NAJLEPSZY sposób na wtopienie całkiem sporych kwot. Nie ma chyba innej pasji (z tych bardziej popularnych), która w podobny sposób (zdradliwy
![winking face ;)](./images/smilies/emojione/1f609.svg)
pochłaniałaby tak finanse.
Grałem w:
Magica - choć nigdy mi ta gra nie "przypasowała"
DoomTroopera - w to swego czasu grałem dość ostro - na poziomie turniejow wojewódzkich/krajowych. W tej chwili, obok mim, jest to jeden z lepszych sposobów na spędzenie wieczoru w domu przy flaszce. W zasadzie gra nie byłaby taka zła, gdyby nie chyba najbardziej "dziurawe" zasady ze wszystkich karcianek no i fakt, że każdy kolejny dodatek rozwalał większość kart z poprzednich dodatków.
Kult - Bardzo fajna gra, szkoda, że się nie przyjęła. Rozważam dodrukowanie kilkudziesięciu kart i wprowadzenie tej karcianki "do mojego życia"
![winking face ;)](./images/smilies/emojione/1f609.svg)
na podobnej zasadzie, co DT.
DarkEden - Ta gra nigdy mi się nie podobała, ale za to podobała się mojej byłej dziewczynie - więc graliśmy dość sporo. Nawet dorabialiśmy jakieś swoje karty.
Middle Earth: The Wizards - świetna karcianka (mój nr 2) w świetnym klimacie. Nie była wcale tak skomplikowana, jak to się powszechnie uważało. Super zasady, super grywalność.
Young Jedi - Star Wars dla najmłodszych. W to grywałem głównie z młodym siostrzeńcem. W zasadzie też nadawałaby się na "pijackie wieczory", gdyby nie fakt, że to karcianka dla dwóch osób
Jedi Knights - mało znana w Polsce karcianka firmy Decipher. Ilustracje - raytracingi (w większości beznadziejne). Zasady to połączenie Young Jedi i SWCCG - w zasadzie słabizna, ale dla maniaków StarWars...
Star Wars: TCG - Tragedia. Wizards of the Coast przejęli prawa na wydawanie StarWarsowych karcianek i... zabili temat. Gra bardzo łatwa, praktycznie bez możliwości pokombinowania. Nudna
Star Wars: CCG - Swego czasu nr 2 na świecie (po MTG), a dla mnie nr 1. Świetne zasady (bardzo spójne i dopracowane), świetne karty, ogromna liczba kombinacji, NIESAMOWITA grywalność no i dodatkowo świat Star Wars (głównie klasyczna trylogia). Zdecydowanie polecam. Gra się świetnie, zarówno "wypasionymi" kartami (akcje typu 5 Darth Vaderów w talii), jak i taliami złożonymi z najtańszych i najmizerniejszych kart. Wady - gra dla dwóch osób. No i najważniejsza - firma utraciła prawa i nie wychodzą nowe dodatki
oprócz powyższych, było jeszcze kilka innych, o których nawet w tej chwili nie pamiętam.