Hajs musi się zgadzać i nie ma w tym nic złegosorki za hejta od razu ale to przecież wygląda tragicznie...zmienili mroczny, niebezpieczny świat post apo w przerysowaną pierdzącą kolorami grę komputerową...masakra jakaś :roll:
Neuroshima HEX 3.0
- Sarna
-
- Posty: 24
- Rejestracja: środa 16 sty 2008, 12:16
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 40
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl/201 ... aty-krola/
Opis wrażeń z edycji 3.0 wraz z masą fotek dzięki którym można się dokładnie przyjrzeć nowej szacie graficznej. Ogólnie wygląda to fajnie, ale nie zachęca do kupna kogoś kto ma już wszystkie armie w wersji 2.5. Same żetony z obu edycji mają być jednak kompatybilne więc jeśli któryś ze znajomych się skusi na zakup, będzie to okazja żeby wystawić przeciwko sobie te same armie np. Moloch kontra Moloch. Do tej pory taka opcja była dostępna tylko fanowskiej Neuroshimie HEX Online.
Co mnie jednak uderzyło w tekście to fakt, że najwyraźniej inicjatywa odświeżenia tej gry wypłynęła od amerykańskiego wydawcy, a nie Portalu. Nie byłoby może w tym nic złego gdyby nie to że polski gracz dostanie zubożoną wersję, bo pozbawioną Doomsday Machine oraz HEXogłówek czyli w sumie dwóch fajnych nowinek skłaniających do zakupu nowej wersji. Są one oczywiście dostępne za darmo w formie fanowskiej, ale nie rozumiem dlaczego polskie wydanie będzie ich pozbawione tym bardziej, że ani DDM ani HEXogłówki nie zostały opracowane przez amerykańskiego wydawcę, to jak najbardziej polskie twory :?
Opis wrażeń z edycji 3.0 wraz z masą fotek dzięki którym można się dokładnie przyjrzeć nowej szacie graficznej. Ogólnie wygląda to fajnie, ale nie zachęca do kupna kogoś kto ma już wszystkie armie w wersji 2.5. Same żetony z obu edycji mają być jednak kompatybilne więc jeśli któryś ze znajomych się skusi na zakup, będzie to okazja żeby wystawić przeciwko sobie te same armie np. Moloch kontra Moloch. Do tej pory taka opcja była dostępna tylko fanowskiej Neuroshimie HEX Online.
Co mnie jednak uderzyło w tekście to fakt, że najwyraźniej inicjatywa odświeżenia tej gry wypłynęła od amerykańskiego wydawcy, a nie Portalu. Nie byłoby może w tym nic złego gdyby nie to że polski gracz dostanie zubożoną wersję, bo pozbawioną Doomsday Machine oraz HEXogłówek czyli w sumie dwóch fajnych nowinek skłaniających do zakupu nowej wersji. Są one oczywiście dostępne za darmo w formie fanowskiej, ale nie rozumiem dlaczego polskie wydanie będzie ich pozbawione tym bardziej, że ani DDM ani HEXogłówki nie zostały opracowane przez amerykańskiego wydawcę, to jak najbardziej polskie twory :?
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24324
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Nie podoba mi się ta plansza... Grunt, że armie będą kompatybilne, to przynajmniej będzie można wciąż inwestować w 2.5.
I także się zgadzam z opinią, iż dziwne, iż polska edycja będzie wydana z gorszym składzie (pewnie za tę samą cenę co hamerykańska) niźli inne...
I także się zgadzam z opinią, iż dziwne, iż polska edycja będzie wydana z gorszym składzie (pewnie za tę samą cenę co hamerykańska) niźli inne...
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
W kwestii Doomsdaya przyszła mi do głowy taka opcja. Otóż wersja podstawowa 3.0 będzie u nas dużo tańsza niż w USA, a następnym wydanym army packiem będzie odświeżony Doomsday. Jeśli więc ktoś posiada edycję 2.5 i jest z niej zadowolony, ale chciałby mieć oficjalnego Doomsdaya to nie będzie musiał kupować całej nowej podstawki, wystarczy znacznie tańsza paczka z upragnioną armią. Jeśli tak będzie to zwracam honor 
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
http://portalgames.pl/pl/cala-prawda-o- ... a-hex-3-0/
Cała prawda o Neuroshime HEX 3.0 jak głosi tytuł artykułu. Zawarte w nim informacje całkowicie mnie uspokoiły
Edycja 2.5 nadal będzie wspierana i wszystkie nowe armie będą wydawane odtąd w dwóch wersjach: do 2.5 i 3.0. Potwierdziły się też moje wcześniejsze przypuszczenia, Doomsday Machine zostanie u nas wydany w formie osobnej paczki i to już w grudniu. Nowa instrukcja z dodatkowymi regułami i solidnym FAQ będzie oczywiście dostępna za darmo na stronie.
Wychodzi więc na to że wcześniejsze obawy się nie potwierdzają i posiadacze edycji 2.5 nie będą w żaden sposób dyskryminowani.
Cała prawda o Neuroshime HEX 3.0 jak głosi tytuł artykułu. Zawarte w nim informacje całkowicie mnie uspokoiły
Wychodzi więc na to że wcześniejsze obawy się nie potwierdzają i posiadacze edycji 2.5 nie będą w żaden sposób dyskryminowani.
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 40
- abubu
-
- Posty: 6318
- Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24324
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 40
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
Miałem okazję ostatnio pograć trochę w wersję 3.0 i mówiąc szczerze... jestem zachwycony
Serio, to wygląda tak świetnie, że musiałem ze sobą walczyć żeby nie kupić mimo posiadania wszystkiego co wyszło do 2.5. Jakość wykonania stoi na naprawdę wysokim poziomie, nowe grafiki i ikony są bardzo dobre, aż chce się grać. Z nowych bajerów fajne są żetony do oznaczenia zasieciowanych jednostek, od razu widać kto się może poruszać a kto nie, nie będzie więc żadnych niedomówień czy 'ojej, nie zauważyłem
'. HEXogłówki są fajnym dodatkiem, kilka pierwszych ma formę samouczka dzięki któremu każdy nowicjusz po przeczytaniu instrukcji szybko utrwali zasady, przy następnych trzeba się już nieco zastanowić, a do tego każda ma fabularyzowany opis 'z jajem' w stylu podobnym do Neuroshimowych podręczników do RPG. Byłoby super gdyby do pudełek z przedrukami kolejnych armii dodawali kilka nowych HEXogłówek umożliwiających zabawę nową frakcją, ale chyba nic takiego nie planują.
Nie podobają mi się te diale do oznaczania punktów życia. Fani pierwszej edycji za nimi płakali, a dla mnie to niepotrzebny badziew, który podbija cenę gry. Przede wszystkim są strasznie nie funkcjonalne, bo wskaźnik lata jak oszalały, ktoś głośniej kichnie i nagle punkty wytrzymałości sztabu przesuną się w jedną czy drugą stronę... Na szczęście nie trzeba z nich korzystać, bo na bokach planszy jest miejsce do oznaczania punktów wytrzymałości tak jak w poprzedniej edycji.
Mieszane uczucia mam odnośnie planszy, niby w porządku, ale wydaje mi się mniej czytelna mimo że ta poprzednia była bardzo kolorowa i na pierwszy rzut oka mogła trochę rozpraszać.
Jeśli chodzi o nowe reguły to w zasadzie nie ma szału. Mniej losowy dociąg moim zdaniem trochę bardziej komplikuje grę, na plus natomiast możliwość 'wymiany ręki' w sytuacji jeśli wylosowały nam się same żetony natychmiastowe (szczególnie przydatne na początku gry kiedy na planszy na ogół są same sztaby). I w sumie to tyle, doszło jeszcze kilka nowych reguł w trybach gry w 3 i 4 osoby, ale w sumie nie jest to nic czego nie widziałbym np. w fanowskiej wersji Neuroshimy HEX Online jak chociażby gra na punkty. Oczywiście nie jest to zarzut do twórców, bo skoro oryginalne reguły były świetne to po co kombinować?
Gra będzie rozwijana, już teraz w sprzedaży powinien być przedruk Sharrash, w lutym pojawi się Nowy Jork, w marcu Neodżungla, a w maju zupełnie nowa armia Missisipi (w wersji 3.0 jak i 2.5). W dalszej części roku pewnie wyjdą kolejne. W sklepiku Portalu można też zamówić Doomsday Machine w wersji 3.0.
Podsumowując, Neuroshima HEX 3.0 to ten sam stary dobry HEX w odświeżonej formie z kilkoma miłymi choć nie niezbędnymi dodatkami. Jeśli ktoś do tej pory nie nabył swojego egzemplarza, a grał gdzieś kiedyś w jedną z poprzednich edycji i mu się podobało to niech śmiało kupuje wersję 3.0. Starzy wyjadacze nie znajdą tu niczego nowego choć jeśli ktoś cierpi na nadmiar kasy to posiadając obie wersje będzie mógł toczyć boje na duplikatach (np. Moloch kontra Moloch), bo żetony różnią się na tyle że bez problemu rozróżnimy czyje są czyje.
Nie podobają mi się te diale do oznaczania punktów życia. Fani pierwszej edycji za nimi płakali, a dla mnie to niepotrzebny badziew, który podbija cenę gry. Przede wszystkim są strasznie nie funkcjonalne, bo wskaźnik lata jak oszalały, ktoś głośniej kichnie i nagle punkty wytrzymałości sztabu przesuną się w jedną czy drugą stronę... Na szczęście nie trzeba z nich korzystać, bo na bokach planszy jest miejsce do oznaczania punktów wytrzymałości tak jak w poprzedniej edycji.
Mieszane uczucia mam odnośnie planszy, niby w porządku, ale wydaje mi się mniej czytelna mimo że ta poprzednia była bardzo kolorowa i na pierwszy rzut oka mogła trochę rozpraszać.
Jeśli chodzi o nowe reguły to w zasadzie nie ma szału. Mniej losowy dociąg moim zdaniem trochę bardziej komplikuje grę, na plus natomiast możliwość 'wymiany ręki' w sytuacji jeśli wylosowały nam się same żetony natychmiastowe (szczególnie przydatne na początku gry kiedy na planszy na ogół są same sztaby). I w sumie to tyle, doszło jeszcze kilka nowych reguł w trybach gry w 3 i 4 osoby, ale w sumie nie jest to nic czego nie widziałbym np. w fanowskiej wersji Neuroshimy HEX Online jak chociażby gra na punkty. Oczywiście nie jest to zarzut do twórców, bo skoro oryginalne reguły były świetne to po co kombinować?
Gra będzie rozwijana, już teraz w sprzedaży powinien być przedruk Sharrash, w lutym pojawi się Nowy Jork, w marcu Neodżungla, a w maju zupełnie nowa armia Missisipi (w wersji 3.0 jak i 2.5). W dalszej części roku pewnie wyjdą kolejne. W sklepiku Portalu można też zamówić Doomsday Machine w wersji 3.0.
Podsumowując, Neuroshima HEX 3.0 to ten sam stary dobry HEX w odświeżonej formie z kilkoma miłymi choć nie niezbędnymi dodatkami. Jeśli ktoś do tej pory nie nabył swojego egzemplarza, a grał gdzieś kiedyś w jedną z poprzednich edycji i mu się podobało to niech śmiało kupuje wersję 3.0. Starzy wyjadacze nie znajdą tu niczego nowego choć jeśli ktoś cierpi na nadmiar kasy to posiadając obie wersje będzie mógł toczyć boje na duplikatach (np. Moloch kontra Moloch), bo żetony różnią się na tyle że bez problemu rozróżnimy czyje są czyje.
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]