Instrukcja

Wszelkie inne gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
poooq [Autor tematu]
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Instrukcja

Post autor: poooq »

Czesc pierwsza: elementy zestawu gry.

W pudelku ktore wlasnie otworzyles znajduje sie mnostwo rozmaitych elementow. Moga Cie poczatkowo przytloczyc swoja iloscia, nie przejmuj sie, dasz sobie z nimi rade. Wazne jest to, zebys poznal ich przeznaczenie i dzialanie.

1.Plansza: sklada sie z koncentrycznych kregow przedstawiajacych poszczegolne krainy Planety. Kazdy krag jest podzielony na kafelki obszarow, sa one dwustronne, rewers przedstawia zniszczony w fazie destrukcji obszar na ktory nie ma juz dostepu. Wiekszosc obszarow zawiera informacje o szczegolnych zasadach panujacych na nim oraz opis mozliwosci z ktorych moga skorzystac Bohaterowie rezygnujac z Obozu.

Kazdy z Obszarow ma swoje specyficzne zasady, ale najwazniejszymi sposrod nich sa Latarnie: miejsca gdzie Bohaterowie dochodza do zdrowia i ktore chronia Planete przed niszczacym bombardowaniem z zewnatrz. To te obszary powinno sie chronic w pierwszej kolejnosci. Kiedy w Latarni znajduje sie przynajmniej jeden ladunek mozna skorzystac z jej specjalnych mozliwosci. Maja one potrojne zastosowanie:
-w tych miejscach odradzaja sie zmasakrowane postacie (kiedy dowolny bohater bedzie w stanie Agonii, zostaje przeniesiony do najblizszej aktywnej latarni i odzyskuje punkty zycia w liczbie rownej zawartych w niej ladunkow. Fanty i Relikty postaci pozostaja na polu gdzie stracil punkty zycia);
-latarnie sluza za teleporty (z w pelni naladowanej latarni mozna w fazie ruchu przeniesc sie do dowolnej, innej aktywnej latarni);
-latarnie sa systemem ochronnym Planety ktory mozna aktywowac (kiedy obszar aktywnej latarni ma byc zniszczony, zamiast odwracac kafelek obszaru, zdejmuje sie z niego wszystkie ladunki, jesli jest naladowany maksymalnie mozna przeniesc zeton destrukcji na dowolny obszar.)


Obszary sa podzielone na 5 typow zaznaczonych 5 kolorami. Obszary wodne (niebieskie), ziemiste (zielone), powietrzne (zolte), ogniste (czerwone) oraz skazone (czarne). Typ obszaru wplywa na elementy ktore sie tam znajda (np. niektore potwory przebywajace na obszarach typu ziemskiego sa szybsze, a przechodzac przez obszary skazone Bohater zawsze otrzymuje punkty Tradu).

Kregi beda poruszaly sie wzgledem siebie, Planeta z czasem zamieni sie w labirynt, smiertelnie niebezpieczna pulapke zmuszajaca graczy do podrozy wglab, gdzie uciekajac przed smiercia z zewnatrz beda musieli zetrzec sie z niebezpieczenstwem atakujacym z wnetrza.

2. Bohaterowie: sa to postaci poszczegolnych graczy w danej rozgrywce. Kazdy gracz losuje lub wybiera postac Bohatera w ktorego przyjdzie mu sie wcielic i zmierzyc sie z tajemnicami Strefy. Poszczegolne postaci roznia sie miedzy soba cechami, specjalnymi zdolnosciami i posiadanym ekwipunkiem. Kazdy z nich ma inny cel ktory stara sie zrealizowac. Dlatego gra roznymi Bohaterami wymaga zastosowania innej taktyki i innego podejscia do danej rozgrywki.
Bohaterowie maja cztery cechy:
Percepcja: czulosc zmyslow postaci, jej zdolnosc zauwazania i rozpoznawania niebezpieczenstw oraz szybkosc reagowania na nie. Uzywana w testach Inicjatywy mowiacych o kolejnosci atakow i dzialan podczas starc. Wysoka Percepcja charakteryzuje postaci o charakterze tropicieli .
Sprawnosc: to sila i wytrenowanie fizyczne, wplywa na mozliwosc uzywania ciezkich Fantow, jest testowana podczas wydarzen w ktorych licza sie mozliwosci fizyczne organizmu oraz w testach Walki fizycznej. Wysoki poziom Sprawnosci maja zolnierze.
Intelekt: inteligencja i blyskotliwosc Bohatera, umiejetnosc logicznego myslenia i wyciagania wnioskow, okresla maksymalna ilosc wypelnianych jednoczesnie Misji, testowana podczas wydarzen wymagajacych skupienia i przemyslenia problemow, oraz w testach Inzynierii czyli znajomosci technologii. Najwyzszy Intelekt wystepuje u naukowcow.
Esencja: pierwotna, parapsychiczna moc drzemiaca w kazdym a opanowana przez nielicznych, informuje jak duzo Talentow moze posiadac Postac, testowana w Neurostarciach czyli walkach psychicznych. Wysoka Esencja wystepuje u mistykow.
Zdrowie: informuje o ogolnej kondycji fizycznej Bohatera, jego zmeczeniu i odniesionych obrazeniach. Pokazuje tez, jak bardzo jest odporny na Technotrad. Kiedy Zdrowie spadnie do zera, Bohater znajduje sie w stanie Agonii i zostaje przeniesiona do Latarni.
Motywacja: sila woli Bohatera, jego determinacja w dazeniu do wyznaczonego celu. Motywacji mozna uzyc aby podjac sie nadludzkiego wysilku podczas podrozy po Dolnych Poziomach Planety. Pokazuje tez jak duzo Pietn moze zniesc zanim postrada zmysly i zanurzy sie calkowicie w niezbadanych obszarach. Kiedy spadnie do zera, Bohater znajduje sie w stanie Apatii (otrzymuje czerwona kosc do wszystkich testow).
Technotrad: to jednostki tej straszliwej choroby. Bohaterowie sa narazeni na jego wplyw wchodzac na niebezpieczne obszary, uzywajac niektorych Reliktow lub walczac ze skazonymi potworami. Kazdy Bohater, bez szkody dla organizmu, moze przyjac poziom zakazenia rowny liczbie maksymalnego Zycia. Kiedy poziom zakazenia przekroczy te granice, aktywuje sie Pietno, losujac karte z Talii Pietna, odrzucajac wszystkie zebrane do tej pory punkty Technotradu. Kazdy Bohater moze przyjac ilosc Pietn rowna swojej maksymalnej Motywacji: jesli przekroczy te granice Dolne Poklady wchlania go na zawsze, a gracz traci postac i musi wybrac nowa.
Umiejetnosci: sa to specjalne cechy Bohatera, ukazujace jego specjalizacje w rozmaitych kierunkach rozwoju. Podzielone sa na cztery rodzaje, w zaleznosci od najczesciej wykorzystywanej cechy i zachowania: Bojowe (Sprawnosc), Mysliwskie (Percepcja), Mistyczne (Esencja) oraz Naukowe (Intelekt). Umiejetnosci pokazuja proces rozwoju postaci, mozna je zdobyc pobierajac nauki u innych, wykonujac misje lub podrozujac. Umiejetnosci dziela sie na trzy rodzaje: podstawowe (+), zaawansowane (++) oraz mistrzowskie (+++). Bohater moze posiadac okreslona ilosc umiejetnosci kazdej grupy: z kazdego poziomu moze posiadac tyle umiejetnosci aby suma ich poziomow nie przekraczala wysokosci cechy (przykladowo: Kurtin z Intelektem +++ moze miec: trzy umiejetnosci podstawowe (3x+), jedna zaawansowana (1x++) i jedna mistrzowska (1x+++). Kiedy poziom danej cechy wzrasta, Bohater moze zdobywac kolejne umiejetnosci.
Ekwipunek: podczas podrozy po Planecie Bohaterowie beda potrzebowali specjalistycznego sprzetu, umozliwiajacego przezycie w tym wrogim czlowiekowi terenie. Takie przedmioty nazywamy Fantami. Mozliwe, ze znajda tam jakies dzialajace Artefakty i naucza sie ich uzywac.
Fanty: Jest to sprzet ktory pomoze przezyc w zapomnianych Dolnych Pokladach planety. Bron biala, przedmioty lecznicze i inne. Niektore przedmioty sa ciezkie: nalezy wtedy sprawdzic czy nasza postac ma odpowiedni poziom Sprawnosci aby sobie poradzic z obsluga i transportem takiego urzadzenia.
Relikty: to pozostalosci po przodkach, spuscizna ich nieograniczonej wiedzy i drobna czastka minionej potegi. Czasem przydatne, zwykle niebezpieczne, tajemnicze mechanizmy i urzadzenia. Podobnie jak i Fanty niektore moga byc zbyt ciezkie dla zwyklego czlowieka, ale w odroznieniu od Talentow kazdy moze sprobowac z nich skorzystac, testujac swoje zdolnosci techniczne i liczac sie z ryzykiem wystapienia nieprzewidzianych okolicznosci w przypadku nieudanej zabawy Reliktem.
Talenty: sa to specjalne zdolnosci parapsychiczne, nie objawiaja sie one u wszystkich, podobnie jak i fanty, niektore z Talentow sa zbyt potezne dla zwyklych ludzi, Postac chcaca sie nimi posluzyc musi posiadac odpowiedni poziom Esencji.
Misje: sa to specjalne karty ktore mowia o mozliwosci podjecia specjalnych zadan. Bohater moze podjac maksymalnie jedna misje (plus poziom + z Intelektu) jednoczesnie, przed ukonczeniem nie moze z niej zrezygnowac, misji nie mozna sobie przekazywac (chyba ze postac posiada umiejetnosc naukowa Historyjki ze zmiany). Jesli gracz nie chce podjac misji odrzuca jej karte. Misjami mozna wymieniac sie pomiedzy Bohaterami po zdanym tescie Intelektu obu graczy. [Karl Malone jest obiecujacym doktorantem Instytutu, ma Intelekt na poziomie ++, wiec maksymalna ilosc Misji ktore moze realizowac wynosi 4].


Awatar użytkownika
poooq [Autor tematu]
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Re: Instrukcja

Post autor: poooq »

Czesc druga: Walka

Walka w grze jest rozstrzygana w sposob turowy: kazda ze stron w niej uczestniczaca w ustalonym momencie podejmuje decyzje co do swojego dzialania.

Tura 1: /Ustalenie Inicjatywy/ Losowanie Inicjatywy
Tura 2: Akcje

Inicjatywa wskazuje na kolejnosc dzialan podczas walki: w przypadku przeciwnikow jest stala, gracze ustalaja ja testem Percepcji.

Przeciwnicy atakuja postac o najwyzszym Zyciu (walka fizyczne) lub Motywacji (walka duchowa).

Akcja moze byc atakiem z uzyciem broni, obrona lub wykorzystaniem przedmiotu badz umiejetnosci.


ODPOWIEDZ