Pomyliłeś gry, H3 to nie Castlevania, w której zamek ten co odsłona znajdował się gdzie indziej
Heroes of Might & Magic III: The Board Game
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23113
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 16
Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game
Our motto, DON'T WAKE UP

Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
- abubu
-
- Posty: 5588
- Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game
Ehhh ... chodzi o to, że grając w H3 w trybie PvP (przeciwko innemu graczowi) nie znasz pozycji jego zamku oraz bohaterów i dopiero eksplorując mapę (FoW) możesz nań trafić. Tutaj grając w kilku graczy ciekaw jestem czy mapa będzie od razu rozkładana (określona liczba kafelków oraz ich rodzajów) zakryta a odkryte będą na przykład narożniki, gdzie będą zamki graczy. Chyba tak będzie ... co sugerowała by poniższa grafika (linia ciągła w jednym narożniku kafelka i przerywana po drugiej stronie).

Jednakże nie wyjaśnia to i tak połączenia elementu PvP z FoW (jednocześnie a nie ich z osobna). Na planszy raczej będziemy zawsze widzieć pozycję zamku przeciwnika jak i jego ruchy bohaterem. Nie da się tego ukryć.
Od razu w ramach wyjaśnień, nie twierdzę iż jest to jakikolwiek dla mnie problem, tylko dyskusja w odniesieniu do poniższych słów:

Jednakże nie wyjaśnia to i tak połączenia elementu PvP z FoW (jednocześnie a nie ich z osobna). Na planszy raczej będziemy zawsze widzieć pozycję zamku przeciwnika jak i jego ruchy bohaterem. Nie da się tego ukryć.
Od razu w ramach wyjaśnień, nie twierdzę iż jest to jakikolwiek dla mnie problem, tylko dyskusja w odniesieniu do poniższych słów:
Tak więc, jedyna "problematyczna mechanika" do przeniesienia na planszówkę jaka mi przychodzi do głowy, to FoW walcząc przeciwko innym graczom.
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
-
-
- Posty: 368
- Rejestracja: piątek 09 lis 2018, 16:53
- Płeć:
Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game
to nie może być grywalne. Kalkulator w komplecie do walki?
- Rogo
-
- Posty: 5985
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 36
Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game
Ale Ty się spodziewasz kalki 1:1, że chcesz kalkulator?lemon_curry pisze: ↑piątek 22 paź 2021, 17:25 to nie może być grywalne. Kalkulator w komplecie do walki?
Ja nawet nie mam Talismana.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23113
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 16
Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game
Pomylił HoMM z KaCetamiRogo pisze: ↑piątek 22 paź 2021, 18:21Ale Ty się spodziewasz kalki 1:1, że chcesz kalkulator?lemon_curry pisze: ↑piątek 22 paź 2021, 17:25 to nie może być grywalne. Kalkulator w komplecie do walki?![]()
Our motto, DON'T WAKE UP

Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
- husar
-
- Posty: 1728
- Rejestracja: wtorek 11 gru 2018, 22:41
- Lokalizacja: Piaseczno
- Płeć:
- Wiek: 45
Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game
Zależy jak leży. Z rok, dwa temu kupiłem Railroad Tycoon III na gog, odpaliłem i... "leży" na dysku, pixeloza odstręcza. Jeśli jest jakiś projekt jak odnowienie i przystosowanie do nowych kompów jak było z The Settlers II na 10-lecie gry to jak najbardziej, jestem zainteresowany.
Pozdrawiam
Roman
Roman
-
-
- Posty: 1821
- Rejestracja: czwartek 07 gru 2017, 12:15
- Lokalizacja: kuj-pom
- Płeć:
- Wiek: 41
Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game
Mi bardziej idzie o ciułanie 6 rodzajow surowcow po jednym by moc cos zupgradowac
czy mam 20 krysztallkow czy tylko 19?
gra planszowa ze zbyt wieloma rzeczami do pilnowania staje coraz bardziej niszowa i traci na popularnosci,
tu calosc musi byc przemyslana od nowa i rozplanowana - raczej staranie sie przeniesc cos jak najwierniej nie przejdzie.
czy mam 20 krysztallkow czy tylko 19?
gra planszowa ze zbyt wieloma rzeczami do pilnowania staje coraz bardziej niszowa i traci na popularnosci,
tu calosc musi byc przemyslana od nowa i rozplanowana - raczej staranie sie przeniesc cos jak najwierniej nie przejdzie.
- Rogo
-
- Posty: 5985
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 36
Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game
Ale zanim zaczniecie pisać o kalkulatorach i mnogości surowców, kliknijcie może w link z pierwszego posta 
Sam nie spodziewam się super gry, ale tym bardziej nie spodziewam się wymagalności kalkulatora.
Sam nie spodziewam się super gry, ale tym bardziej nie spodziewam się wymagalności kalkulatora.
Ja nawet nie mam Talismana.
- Kiiro Yakumo
-
- Posty: 34
- Rejestracja: niedziela 26 paź 2014, 15:21
- Lokalizacja: Gensokyo
- Płeć:
Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game
Do Monopoly jakiegoś dołączyli jakieś urządzonko na kiju, że gracze zamiast trzymać przed sobą banknoty mogą skanować "kartę kredytową" i dodawać/odejmować wartości, więc czemu by nie kalkulator do Heroes 3 planszowego?
Opcjonalnie spodziewałbym się rzutów przeciwstawnych w wersji uproszczonej na 1d6 (czy tam 1k6 jak kto woli) na zasadzie... hmm... o może takie coś:
- Czarny Smok to jest jednostka 7 poziomu jak mnie pamięć nie myli
- Dżinny to jednostka 5 poziomu bodaj
Czyli w takim starciu smok ma przewagę dwóch punktów, ale!
- Gracz A (ze smokami) rzucił potężne 2 na 1d6
- Gracz B (z Dżinnami) miał ważone kostki i rzucił 5 na 1d6
W podsumowaniu
- Smoki mają 7+2 czyli 9 ataku
- Dżinny mają 5+5 czyli 10 ataku
Dżinny wygrały starcie.

- Rogo
-
- Posty: 5985
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 36
Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game
Też nie kliknąłeś w link z pierwszego posta, prawda?Kiiro Yakumo pisze: ↑sobota 23 paź 2021, 19:22 Opcjonalnie spodziewałbym się rzutów przeciwstawnych w wersji uproszczonej na 1d6 (czy tam 1k6 jak kto woli) na zasadzie... hmm... o może takie coś:
- Czarny Smok to jest jednostka 7 poziomu jak mnie pamięć nie myli
- Dżinny to jednostka 5 poziomu bodaj
Czyli w takim starciu smok ma przewagę dwóch punktów, ale!
- Gracz A (ze smokami) rzucił potężne 2 na 1d6
- Gracz B (z Dżinnami) miał ważone kostki i rzucił 5 na 1d6
W podsumowaniu
- Smoki mają 7+2 czyli 9 ataku
- Dżinny mają 5+5 czyli 10 ataku
Dżinny wygrały starcie.
Ja nawet nie mam Talismana.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23113
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 16
Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game
@Rogoś, czego Ty od nas wymagasz? Musisz sumienia i Boga w sercu nie mieć, aby takie rzeczy od nas chcieć!
Our motto, DON'T WAKE UP

Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
- Rogo
-
- Posty: 5985
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 36
Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game
@Nemoś, wiesz jak jest. Może dużo pod tym linkiem nie ma, ale wystarczająco dużo by uznać powyższe teorie za mało prawdopodobne 
Ja nawet nie mam Talismana.
-
-
- Posty: 1821
- Rejestracja: czwartek 07 gru 2017, 12:15
- Lokalizacja: kuj-pom
- Płeć:
- Wiek: 41
Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game
Kiknalem 
i nadal niewiele wiadomo o mechanikach, co jak bedzie wygladalo - sie okaże dopiero
Wyglada nie na przerabianie kalki.
wyjdzie to zobaczymy.
i nadal niewiele wiadomo o mechanikach, co jak bedzie wygladalo - sie okaże dopiero
Wyglada nie na przerabianie kalki.
wyjdzie to zobaczymy.
- Kiiro Yakumo
-
- Posty: 34
- Rejestracja: niedziela 26 paź 2014, 15:21
- Lokalizacja: Gensokyo
- Płeć:
Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game
Kliknąłem i tak jak było wspomniane, nadal nie wyjaśnia to zbyt wiele. Jest toporek wskazujący atak, nie ma tarczy na obronę ale są punkty życia, więc jedyne co ewentualnie byłoby tu inne to to, że Dżinny nie zmiotą smoków na strzał tylko zadadzą ileś tam obrażeń ale smoki jeszcze przeżyją w zależności ile miały punktów życia.
Nic nie wyklucza kostek jeszcze
Jeśli projekt się uda to da mi to motywację do innych szalonych rozwiązań, "skoro Heroes 3 się dało..." czy coś.

- Rogo
-
- Posty: 5985
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 36
Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game
Owszem. Ale pozwala przypuszczać, że obejdzie się bez kalkulatora, że nie będą jedynie porównywane poziomy jednostek oraz że nie trzeba będzie śledzić kilku surowców. Jeśli wysnuwać jakieś teorie, to w oparciu o to, co zostało już pokazaneKiiro Yakumo pisze: ↑poniedziałek 25 paź 2021, 14:01 Kliknąłem i tak jak było wspomniane, nadal nie wyjaśnia to zbyt wiele.
Ja nawet nie mam Talismana.
- Kiiro Yakumo
-
- Posty: 34
- Rejestracja: niedziela 26 paź 2014, 15:21
- Lokalizacja: Gensokyo
- Płeć:
Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game
A to tak, raczej obejdzie się bez. Po prostu nie wykluczam możliwości pod kątem technicznym, że nic nie stoi na przeszkodzie by tak zrobili z racji, że już było ileś gier planszowych z "wynalazkami".
Acz nie ukrywam nie pogniewałbym się gdyby dali mechanikę jakoś opartą o kostki... Nie wymagam poziomu D&D ale chociaż popularną 1d6 (1k6 jak kto woli) mam nadzieję, że mi nie odmówią

-
-
- Posty: 1821
- Rejestracja: czwartek 07 gru 2017, 12:15
- Lokalizacja: kuj-pom
- Płeć:
- Wiek: 41
Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game
raczej beda kostki, jakas losowosc musi byc - to nie beda szachy
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23113
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 16
Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game
W szachach też jest losowość - zaczynasz Ty albo ja!
Our motto, DON'T WAKE UP

Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 1821
- Rejestracja: czwartek 07 gru 2017, 12:15
- Lokalizacja: kuj-pom
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kiiro Yakumo
-
- Posty: 34
- Rejestracja: niedziela 26 paź 2014, 15:21
- Lokalizacja: Gensokyo
- Płeć:
Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game
Co prawda dałoby radę zrobić to i bez kostek typu YGO. "Haha aktywowałeś moją kartę pułapkę!" Acz kostki zrobią to w tym wypadku pewnie szybciej i efektywniej.
Aaa no i jeszcze jedno ważne pytanie rzucone w powietrze, czy będzie zawartość do SoD włącznie czy tylko "podstawka"...

- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6210
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game
Gdybym to ja to robił to bym nawet całej podstawki nie dał. Dałbym 4-6 frakcji i tyle samo rodzajów terenu, gdzieś połowę zaklęć i artefaktów, itp. Reszta w dodatkach.
What a view.
-
-
- Posty: 1821
- Rejestracja: czwartek 07 gru 2017, 12:15
- Lokalizacja: kuj-pom
- Płeć:
- Wiek: 41
Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game
z jdnej strony na pewno nie dadza wszystkiego w podstawce - by bylo miejsce na dodatki
ale jak za malo bedzie to skonczy jak batman-talisman
ale jak za malo bedzie to skonczy jak batman-talisman
- Kiiro Yakumo
-
- Posty: 34
- Rejestracja: niedziela 26 paź 2014, 15:21
- Lokalizacja: Gensokyo
- Płeć:
Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game
Faktycznie trochę mało precyzyjnie to ująłem. Jeśli będzie content do SoD ale rozłożony w dodatkach tak by CAŁOŚCIOWO był mniej lub bardziej adekwatny do zawartości RoE, AB, SoD to jak najbardziej będzie ok. Pozbiera się to wtedy z czasem, rozłoży na wielkim stole - a może nie będzie potrzeba aż tak wielkiego? - i zostanie tylko znaleźć graczy 

- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 37
Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game
według mnie będzie lipa
kiedyś już było podejście do herosów zrobione z błogosławieństwem Ubisoftu: https://boardgamegeek.com/boardgame/108 ... gic-heroes
mega rozbudowana, mega rozdmuchana i ogólnie słaba
Herosi mają to do siebie, że są mega losowi w generowaniu mapy i dlatego ciągle chce się do nich wracać. Przeniesienie mechaniki z kompa na planszę 1:1 nie jest możliwe i trzeba iść na ustępstwa, a to spowoduje, że planszówka nie będzie taka spoko jak materiał źródłowy
kiedyś już było podejście do herosów zrobione z błogosławieństwem Ubisoftu: https://boardgamegeek.com/boardgame/108 ... gic-heroes
mega rozbudowana, mega rozdmuchana i ogólnie słaba
Herosi mają to do siebie, że są mega losowi w generowaniu mapy i dlatego ciągle chce się do nich wracać. Przeniesienie mechaniki z kompa na planszę 1:1 nie jest możliwe i trzeba iść na ustępstwa, a to spowoduje, że planszówka nie będzie taka spoko jak materiał źródłowy
-
-
- Posty: 1821
- Rejestracja: czwartek 07 gru 2017, 12:15
- Lokalizacja: kuj-pom
- Płeć:
- Wiek: 41
Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game
sama losowosc mapy by byla do zrobienia jakos losowanymi obszarami
tyle ze tam jest sporo mechanizmow i calosc tez mi sie wydaje do zrobienia przemyslenia i zaplanowania calkiem na nowo
tyle ze tam jest sporo mechanizmow i calosc tez mi sie wydaje do zrobienia przemyslenia i zaplanowania calkiem na nowo