Jeden z bardzo wielu moich projektów, którego nigdy nie skończyłem - re4cenzja Horus Heresy. Data napisana 11 kwietnia.
Talisman jest taką grą, iż z łatwością można do niej tworzyć swoje własne zasady czy karty. Tym bardziej łatwiej jest tworzyć całe gry, które będą podobne mechaniką do Talismana. Jednym z takich gier-klonów Talismana jest wydany przez Fantasy Flight Games Relic, którego akcja rozgrywa się w świecie Warhammera 40000. Gra, którą chcę omówić, także rozgrywa się w świecie Warhammera, aczkolwiek dziesięć tysięcy lat wcześniej.
Talisman: The Horus Heresy. W grze tej bierzemy udział w starciu, które odbyło się między Horusem, jednym z patriarchów, a Imperatorem, ojcem patriarchów, który chciał podbić całą galaktykę. Starcie to miało spory wpływ na to, w którym kierunku Imperium następnie podążyło. Początkowo Horus walczył wraz ze swoim ojcem, chcąc razem z nim podbić całą galaktykę. Będąc na skraju śmierci, omamiony szeptami jednego ze zdrajców, sam zdradza Imperatora, dając początek wydarzeniom, które później będą znane jako Herezja Horusa.
W Talisman: The Horus Heresy wcielamy się w jednego z patriarchów lub pretorów (najlepszych wojowników zaraz po patriarchach). W czasie Herezji Horusa część patriarchów poparła Horusa, stając się zdrajcami, a część wiernie została przy ojcu, stając się lojalistami. Jednocześnie jest to jedna z najważniejszych różnic między zwykłym Talismanem, a Talismanem: The Horus Heresy. Wcielamy się bowiem albo w zdrajcę i na centralnym obszarze chcemy zabić Imperatora, albo w lojalistę i na centralnym obszarze chcemy zabić Horusa. Jednocześnie, byśmy faktycznie brali udział w jakimś konflikcie, gra w Talisman: The Horus Heresy jest grą zespołową. Brać w niej udział może albo dwóch graczy, albo czterech. Jeżeli bierze udział dwóch graczy, jeden z nich przyjmuje postać zdrajcy, a drugi lojalisty. Jeżeli bierze udział czterech graczy, dwóch z nich musi być zdrajcami, a pozostała dwójka lojalistami. Gracze o tej samej przynależności nie mogą siebie atakować, ale mogą siebie wspomagać.
Cała gra jest więc podzielona na zdrajców i lojalistów. W talii spotykamy karty, które mają oddzielne efekty dla zdrajców i oddzielne efekty dla lojalistów. Plansza jest także podzielona w ten sposób - część obszarów wspomaga zdrajców i szkodzi lojalistom, a część obszarów wspomaga lojalistów i szkodzi zdrajcom. Zdrajcy potrzebują Talizman Mistrza Wojny, by móc walczyć z Imperatorem, z kolei lojaliści potrzebują Talizman Imperatora, by móc walczyć z Horusem. Talizmany głównie otrzymuje się w wyniku wykonanego zadania; zdrajcy muszą wykonać piekielne zadanie otrzymane na Davin, a lojaliści błędne zadanie otrzymane na Tytanie. Gracze naraz mogą posiadać tylko jeden Talizman oraz nie mogą posiadać Talizmanu odpowiedniego dla przeciwnej przynależności. Talizman nie wlicza się w limit posiadanych kart ani nie może zostać porzucony na obszarze, aczkolwiek może zostać przekazany graczowi o tej samej przynależności, co nasza.
Częściowa recenzja Talisman: Horus Heresy
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23090
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 16
Częściowa recenzja Talisman: Horus Heresy
Our motto, DON'T WAKE UP

Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!