Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Robert19
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: niedziela 23 sty 2022, 07:52
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Robert19 »

Cześć, mam dwa pytania w sprawie zasad:
1) w świątyni rzucam dwiema kośćmi, wyrzucam 5 (zgubiłem się) i kończę turę. Czy w mojej następnej turze, aby się uwolnić rzucam jedną kością czy dwiema kośćmi? Jak gracie po wyrzuceniu dwiema kośćmi 5 w świątyni?
2) Po rzuceniu kością zjawa pojawia się na cmentarzu. Następny gracz który odwiedzi cmentarz najpierw musi rozpatrzyć obszar, czyli wykonać jedno polecenie z obszaru cmentarz czy walczyć z wrogiem?
Z góry dziękuję za pomoc :)



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5985
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 36

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo »

Cześć,

1) jedną kością
2) najpierw Wróg. I zgodnie z zasadami, jeśli przegrasz lub zremisujesz, Twoja tura się kończy, więc nie badasz obszaru


Ja nawet nie mam Talismana.

Gappeq
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: wtorek 24 maja 2016, 17:03

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gappeq »

Kiedy atakuję innego poszukiwacza, to kto pierwszy rzuca kością za swój atak?

Gram Zbieraczką, chowam kiścień do schowka i losuję kartę która mówi, że moje bronie i pancerze korodują i muszę je odrzucić. Czy kiścień również muszę odrzucić w tej sytuacji, skoro jest on ukryty w sakwie Zbieraczki?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23125
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 16

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

Gappeq pisze: niedziela 20 lis 2022, 13:56 Kiedy atakuję innego poszukiwacza, to kto pierwszy rzuca kością za swój atak?
Atakujący Poszukiwacz.
Gappeq pisze: niedziela 20 lis 2022, 13:56 Gram Zbieraczką, chowam kiścień do schowka i losuję kartę która mówi, że moje bronie i pancerze korodują i muszę je odrzucić. Czy kiścień również muszę odrzucić w tej sytuacji, skoro jest on ukryty w sakwie Zbieraczki?
Musisz. Schowek jedynie chroni przed innymi Poszukiwaczami.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Makowski_
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: środa 22 gru 2021, 11:55
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Makowski_ »

Witam, mam pytanie odnośnie gry z poszukiwaczem Majsterkowicz:
Czy po rzuceniu zaklęcia Mesmeryzm na przedmiot Majsterkowicza (który jest zamieniony w zautomatyzowanegi przyjaciela), staje się on normalnym przedmiotem w ekwipunku gracza, który rzucił zaklęcie czy pozostaje przyjacielem, oraz czy można później normalnie korzystać z tej karty (jej premii np.)



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23125
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 16

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

Nie mozna rzucic Mesmeryzmu na "kombinowanego" przyjaciela. Jedynie na takiego, co na karcie ma napisane, ze jest przyjacielem.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Makowski_
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: środa 22 gru 2021, 11:55
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Makowski_ »

Okej, dzięki. W takim razie jeszcze jedno pytanie, czy po spotkaniu karty Klątwa Wiedźmy przez Majsterkowicza, jego zautomatyzowani przyjaciele opuszczają go (odrzuca zautomatyzowane przedmioty) ?



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23125
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 16

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

Tak.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

kingbrucelee
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 33
Rejestracja: środa 15 mar 2017, 21:09
Lokalizacja: Racibórz
Płeć:
Wiek: 39

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: kingbrucelee »

HELP, bo właśnie gramy z córką i pojawiła się straszliwa zagwozdka. Poszukiwacz doszedł do korony władzy. Wylosowaliśmy kartę alternatywnego zakończenia Władca Demonów. Demon ma 4 życia i 12 mocy, jeśli przegra walkę to traci jedno życie. Poszukiwacz nie ma z nim szans, bo wypompował tylko siłę, mocy ma niewiele, ale ma zaklęcie Strzaskanie Duszy którego używa się przed rozpoczęciem walki psychicznej, a istota przeciwko której się go używa zostaje zabita.

Pytanie: demon ginie? Nie ginie? Traci punkt życia? A może nie jest istotą i nie można użyć tego czaru na niego?



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23125
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 16

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

kingbrucelee pisze: poniedziałek 06 lut 2023, 20:18 Pytanie: demon ginie? Nie ginie? Traci punkt życia? A może nie jest istotą i nie można użyć tego czaru na niego?
Hey, ciężko na to pytanie odpowiedzieć, bo ani FAQ, ani instrukcja nie udzielają żadnej podpowiedzi. Jednakże ja bym sugerował się (wbrew opisowi karty Zaklęcia), że traci 2 punkty Życia.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5985
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 36

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo »

Instrukcja, str 19: Na istoty z Krainy Wewnętrznej nie działają Zaklęcia, nie można się też im wymykać.
Ta sama instrukcja mówi też (na stronach 8 oraz 20), że Korona Władzy znajduje się w tejże krainie oraz (na stronie 10), że „Istoty” to ogólne określenie, które zawiera w sobie wszystko (za wyjątkiem innych Poszukiwaczy), co atakuje Poszukiwacza przy użyciu Siły lub Mocy. Istotami są przede wszystkim Wrogowie, ale będą nimi również potwory i inni przeciwnicy wynikający z kart Zdarzeń, Nieznajomych, Miejsc, Zaklęć, a nawet z obszarów planszy.


Ja nawet nie mam Talismana.

kingbrucelee
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 33
Rejestracja: środa 15 mar 2017, 21:09
Lokalizacja: Racibórz
Płeć:
Wiek: 39

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: kingbrucelee »

Mały Nemo pisze: poniedziałek 06 lut 2023, 20:59
kingbrucelee pisze: poniedziałek 06 lut 2023, 20:18 Pytanie: demon ginie? Nie ginie? Traci punkt życia? A może nie jest istotą i nie można użyć tego czaru na niego?
Hey, ciężko na to pytanie odpowiedzieć, bo ani FAQ, ani instrukcja nie udzielają żadnej podpowiedzi. Jednakże ja bym sugerował się (wbrew opisowi karty Zaklęcia), że traci 2 punkty Życia.
Jednak znalazłem odpowiedź w podstawowej instrukcji w sekcji rzucanie zaklęć. Jest tam napisane „Zaklęcia wpływające na istoty nie działają na istoty napotkane w Krainie Wewnętrznej”.



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23125
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 16

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

kingbrucelee pisze: poniedziałek 06 lut 2023, 21:09
Mały Nemo pisze: poniedziałek 06 lut 2023, 20:59
kingbrucelee pisze: poniedziałek 06 lut 2023, 20:18 Pytanie: demon ginie? Nie ginie? Traci punkt życia? A może nie jest istotą i nie można użyć tego czaru na niego?
Hey, ciężko na to pytanie odpowiedzieć, bo ani FAQ, ani instrukcja nie udzielają żadnej podpowiedzi. Jednakże ja bym sugerował się (wbrew opisowi karty Zaklęcia), że traci 2 punkty Życia.
Jednak znalazłem odpowiedź w podstawowej instrukcji w sekcji rzucanie zaklęć. Jest tam napisane „Zaklęcia wpływające na istoty nie działają na istoty napotkane w Krainie Wewnętrznej”.
O, tyle lat grania, a człowiek zapomniał o takiej małej pierdółce.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 12412
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Valdi »

Rogo pisze: poniedziałek 06 lut 2023, 21:06 Instrukcja, str 19: Na istoty z Krainy Wewnętrznej nie działają Zaklęcia, nie można się też im wymykać.
Ta sama instrukcja mówi też (na stronach 8 oraz 20), że Korona Władzy znajduje się w tejże krainie oraz (na stronie 10), że „Istoty” to ogólne określenie, które zawiera w sobie wszystko (za wyjątkiem innych Poszukiwaczy), co atakuje Poszukiwacza przy użyciu Siły lub Mocy. Istotami są przede wszystkim Wrogowie, ale będą nimi również potwory i inni przeciwnicy wynikający z kart Zdarzeń, Nieznajomych, Miejsc, Zaklęć, a nawet z obszarów planszy.
Jak by ktoś pytał dlaczego trzymamy moderatora, który nawet nie ma Talismana, to powyższe pokazuje po co nam on tu. :)


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.

jakub2295
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 1
Rejestracja: piątek 17 lut 2023, 08:04
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: jakub2295 »

Witam Wszystkich,

Jestem tu nowy :)

Mam pytanie odnośnie zasad :
- jeden z poszukiwaczy jest na obszarze korony władzy, inny z poszukiwaczy posiada zaklęcie dzięki któremu może zabrać swojemu przeciwnikowi dowolny przedmiot. Jeżeli zabiorę talizman graczowi przebywającemu w obszarze korony władzy to ten musi opuścić obszar korony władzy ?



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5985
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 36

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo »

Cześć, nie. Jeśli chcesz mu zrobić psikusa to musisz mu odebrać Talizman zanim wejdzie na Dolinę Ognia, bo on jest potrzebny, żeby wejść na ten obszar. Jak już tam wejdzie, to mu ten Talizman nie jest już do niczego potrzebny.

Dodano po 5 minutach 17 sekundach:
Instrukcja pisze:Korona Władzy

Ostatnim obszarem na planszy jest Korona
Władzy. Poszukiwacze mogą do niej dotrzeć
wyłącznie z obszaru Doliny Ognia, a do
niej z kolei mogą się dostać jedynie, jeśli
posiadają Talizman. Jeśli Poszukiwacz nie
posiada Talizmanu, musi zawrócić.

Poszukiwacz, który trafi na obszar Korony
Władzy przestaje się poruszać – zamiast
tego cały czas pozostaje na tym obszarze.
Poszukiwacze, którzy dotrą do Korony
Władzy, nie mogą już zawrócić.


Ja nawet nie mam Talismana.

ODPOWIEDZ