Magiczny przedmiot

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
S0bana187 [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: sobota 30 sty 2021, 23:57

Magiczny przedmiot

Post autor: S0bana187 »

Dobry wieczór wszystkim,
Mam pewien spór z moją żoną a mianowicie nie możemy się dogadać w kwestii jednego przedmiotu.

Runiczny miecz
Broń
Runicznego miecza nie może posiadać dobry poszukiwacz.
Runiczny miecz dodaje 1 punkt do twojej siły podczas walki.
Za każdym razem gdy pokonasz wroga lub innego poszukiwacza ( i sprawisz, ze straci punkt życia), otrzymujesz 1 punkt życia.

Chodzi mi o ten ostatni podpunkt tej karty. Czy według was życie otrzymuje tylko i wyłącznie po odebraniu życia innemu poszukiwaczowi czy również otrzymuje po pokonaniu każdego wroga? Kupiliśmy właśnie dodatek ze smokami i problem jest w tym, ze napotykamy bardzo duża liczbę smoków i innych potworów i pobiera za każda wygrana walkę punkt życia i po prostu coś mi zaczęło nie pasować bo nie zaczniemy dobrze rozgrywki a ona już ma po 10 punktów Życia a wczoraj skończyła grę mając 30 punktów Życia i była nie do pokonania ponieważ każdego smoka którego pokonywała wymieniała na punkt mocy oraz punkt życia który przysługiwał jej z tego magicznego przedmiotu. Mam nadzieje, ze w miarę jasno przedstawiłem problem. Proszę o odpowiedz i pozdrawiam serdecznie wszystkich 😁



Nieuhwytny
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 696
Rejestracja: poniedziałek 05 sie 2019, 06:58
Płeć:

Re: Magiczny przedmiot

Post autor: Nieuhwytny »

Za każdym razem kiedy pokonasz Wroga jest napisane. Czyli tak to działa. Tylko jak pokonujesz kogoś na Moc to już jest walka psychiczna. A runiczny miecz z tego co piszesz możesz użyć tylko w walce, czyli używając Siły.

Dodano po 2 minutach 15 sekundach:
Chociaż nie jest napisane, że jak pokonasz w walce. Tylko ogólnie jak pokonasz. A 1 punkt Siły dodaje podczas walki. Wg mnie ta karta jest nieprecyzyjnie napisana.



Lathspell
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 78
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Magiczny przedmiot

Post autor: Lathspell »

Karta jest napisana w stopniu zadowalająco precyzyjnym ;)

Jeśli walczysz z Wrogiem w walce zwykłej (na Siłę) - możesz wykorzystać Runiczny Miecz, który doda Ci 1 punkt Siły, a jeśli pokonasz tego Wroga, otrzymasz także 1 punkt Życia.
Jeśli walczysz z Wrogiem w walce psychicznej (na Moc) - nie możesz wykorzystać Runicznego Miecza wcale (bo możesz korzystać z niego tylko podczas walki zwykłej) - co za tym idzie, nie otrzymasz 1 punktu Życia w przypadku wygranej, gdyż musisz mieć możliwość użycia Broni w walce, żeby móc skorzystać z jej specjalnej zdolności.



Nieuhwytny
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 696
Rejestracja: poniedziałek 05 sie 2019, 06:58
Płeć:

Re: Magiczny przedmiot

Post autor: Nieuhwytny »

Lathspell pisze: niedziela 31 sty 2021, 02:56 Karta jest napisana w stopniu zadowalająco precyzyjnym

Jeśli walczysz z Wrogiem w walce zwykłej (na Siłę) - możesz wykorzystać Runiczny Miecz, który doda Ci 1 punkt Siły, a jeśli pokonasz tego Wroga, otrzymasz także 1 punkt Życia.
Jeśli walczysz z Wrogiem w walce psychicznej (na Moc) - nie możesz wykorzystać Runicznego Miecza wcale (bo możesz korzystać z niego tylko podczas walki zwykłej) - co za tym idzie, nie otrzymasz 1 punktu Życia w przypadku wygranej, gdyż musisz mieć możliwość użycia Broni w walce, żeby móc skorzystać z jej specjalnej zdolności.
zgoda, ale wynika to z logicznego myślenia niż z zapisu precyzyjnego karty. Po pierwsze, gdyby był zapis taki precyzyjny to kolega nie zwracałby się z prośbą o pomoc. Po drugie, jeśli chodzi o samą precyzję wystarczyłby taki zapis; "jeśli w walce pokonasz...." lub "jeśli przy użyciu runicznego miecza pokonasz...."
Po trzecie. Nasunęło mi się takie pytanie. Masz 2 Bronie, które mają takie zapisy.
1. W walce psychicznej dodaje 1 punkt Mocy.
2 dodaje 1 punkt Mocy.
To w walce psychicznej dodasz 2 punkty czy 1?



Awatar użytkownika
Kewis21
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 344
Rejestracja: czwartek 15 sie 2019, 15:38
Płeć:

Re: Magiczny przedmiot

Post autor: Kewis21 »

To zależy czy możesz używać 2 broni na raz, pozatym nie widziałem keszcze broni która nie miała by zapisu: podczas walki...



Awatar użytkownika
Pablo
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Paczka Przygód
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 2475
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 40

Re: Magiczny przedmiot

Post autor: Pablo »

Nieuhwytny pisze: niedziela 31 sty 2021, 10:02 1. W walce psychicznej dodaje 1 punkt Mocy.
2 dodaje 1 punkt Mocy.
To w walce psychicznej dodasz 2 punkty czy 1?
Dodajesz sobie 1 punkt because w walce lub w walce psych., możesz używać tylko jednej Broni naraz chyba że jakiś efekt lub specjalna zdolność umożliwia Ci korzystanie z 2 Broni jednocześnie.

Dodano po 3 minutach 15 sekundach:
Kewis21 pisze: niedziela 31 sty 2021, 10:05 To zależy czy możesz używać 2 broni na raz, pozatym nie widziałem keszcze broni która nie miała by zapisu: podczas walki...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2650
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Magiczny przedmiot

Post autor: Budowniczy Mostów »

S0bana187 pisze: niedziela 31 sty 2021, 00:05 wczoraj skończyła grę mając 30 punktów Życia
Generalnie tak może być. Runiczny miecz to bardzo mocna karta. Pamiętaj przy tym, że wykorzystywany może być wyłącznie w walce (a nie w walce psychicznej) i wykorzystujesz jego zdolności tylko, gdy z niego skorzystasz (czyli jak skorzystasz z Topora, to z Runicznego miecza już nie, bo można używać tylko jednej broni).


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22392
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Magiczny przedmiot

Post autor: Mały Nemo »

O ile pamiętam, o jest w FAQ zapis dotyczący Runicznego Miecza.

Anyway, jak ktoś ma Runiczny Miecz, to najlepszym rozwiązaniem, aby ten ktoś nie zdobył 30 punktów Życia, jest zaatakować tego Poszukiwacza i mu ten miecz odebrać.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Lathspell
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 78
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Magiczny przedmiot

Post autor: Lathspell »

Nieuhwytny pisze: niedziela 31 sty 2021, 10:02 Po drugie, jeśli chodzi o samą precyzję wystarczyłby taki zapis; "jeśli w walce pokonasz...." lub "jeśli przy użyciu runicznego miecza pokonasz...."
Ale taki zapis jest na karcie! Przynajmniej w wersji EN:

No good character may have the Runesword.
Add 1 to your Strength during battle.
When you use the Runesword in battle to defeat an Enemy or another character and then cause him to lose a life, you gain 1 life.


Generalnie jeśli mam jakiś problem z działaniem danej karty, pierwszą rzeczą, którą robię, jest wyszukanie angielskiej wersji. Zajmuje to około minutę i rozwiązuje 60% wszystkich sporów i wątpliwości przy kartach. Dopiero jeśli to nie pomaga, szukam informacji o działaniu karty na forum FFG, gdzie znajduje się spora baza wiedzy, co rozwiązuje kolejne 30% wszystkich konfliktów. Pozostałymi 10% procentami zajmuje się czerwony ^^

Edit: i jeszcze drobna autokorekta:
Lathspell pisze: niedziela 31 sty 2021, 02:56 musisz mieć możliwość użycia Broni w walce, żeby móc skorzystać z jej specjalnej zdolności
Ten zapis jest niepoprawny i może wprowadzać w błąd. Prawidłowy zapis - musisz użyć Broni w walce, żeby móc skorzystać z jej specjalnej zdolności (a nie mieć możliwość jej użycia).
Ostatnio zmieniony niedziela 31 sty 2021, 11:05 przez Lathspell, łącznie zmieniany 1 raz.



Nieuhwytny
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 696
Rejestracja: poniedziałek 05 sie 2019, 06:58
Płeć:

Re: Magiczny przedmiot

Post autor: Nieuhwytny »

Spoko wszystko jasne. Fajnie, że się ludziska angażują i pomagają w rozwiązaniu problemu.

Dodano po 11 minutach 33 sekundach:
Lathspell pisze: niedziela 31 sty 2021, 10:51 When you use the Runesword in battle
ale w angielskie wersji jest wyraźnie to napisane... kiedy używasz



S0bana187 [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: sobota 30 sty 2021, 23:57

Re: Magiczny przedmiot

Post autor: S0bana187 »

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi! Problem uważam za rozwiązany 😁



Awatar użytkownika
Kewis21
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 344
Rejestracja: czwartek 15 sie 2019, 15:38
Płeć:

Re: Magiczny przedmiot

Post autor: Kewis21 »

@Pablo amulet władcy wiatru również ma zapis: podczas walki...



Awatar użytkownika
Pablo
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Paczka Przygód
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 2475
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 40

Re: Magiczny przedmiot

Post autor: Pablo »

Kewis21 pisze: niedziela 31 sty 2021, 12:30 @Pablo amulet władcy wiatru również ma zapis: podczas walki...
Tak, wiem ale myślałem, że chodzi Ci o Bronie, które można użyć w walce psychicznej.



Awatar użytkownika
Kewis21
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 344
Rejestracja: czwartek 15 sie 2019, 15:38
Płeć:

Re: Magiczny przedmiot

Post autor: Kewis21 »

Pablo pisze: niedziela 31 sty 2021, 12:40
Kewis21 pisze: niedziela 31 sty 2021, 12:30 @Pablo amulet władcy wiatru również ma zapis: podczas walki...
Tak, wiem ale myślałem, że chodzi Ci o Bronie, które można użyć w walce psychicznej.
nie, nie, chodziło o to że nie widziałem żadnej broni która nie miała by zapisu że podczas walki/ walki psychicznej...



ODPOWIEDZ