przeklęty przedmiot a Przeklęta Polana

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bartigol [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Autor Dodatków
Posty: 438
Rejestracja: środa 25 lip 2018, 19:49

przeklęty przedmiot a Przeklęta Polana

Post autor: Bartigol »

Czy na Przeklętej Polanie można porzucić Przeklęty przedmiot?



Nieuhwytny
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 696
Rejestracja: poniedziałek 05 sie 2019, 06:58
Płeć:

Re: przeklęty przedmiot a Przeklęta Polana

Post autor: Nieuhwytny »

To chyba zbieg okoliczności jeśli chodzi o nazwy.



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22392
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: przeklęty przedmiot a Przeklęta Polana

Post autor: Mały Nemo »

Nie...


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Bartigol [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Autor Dodatków
Posty: 438
Rejestracja: środa 25 lip 2018, 19:49

Re: przeklęty przedmiot a Przeklęta Polana

Post autor: Bartigol »

Mały Nemo pisze: poniedziałek 11 sty 2021, 12:56Nie...
Czyli słowo klucz nie jest częścią specjalnej zdolności przedmiotu?

Np. stworzę kartę ze słowem kluczem Drobiazg i treścią "Możesz odrzucić tą kartę aby odzyskać 1 punkt Życia". Zdobywa go Poszukiwacz ze zdolnością: "Ignorujesz specjalne zdolności posiadanych Przedmiotów" - to czy mimo to niesiony przez niego przedmiot nadal będzie Drobiazgiem?



Awatar użytkownika
JollyRoger
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 129
Rejestracja: środa 01 maja 2019, 20:45
Płeć:

Re: przeklęty przedmiot a Przeklęta Polana

Post autor: JollyRoger »

Oczywiście, że możesz ten przedmiot tam porzucić, w dodatku Karczemne Historie masz nawet takie zadanie.


"Jak Palladyn szlachetnie, mieczem złączę lub zetnę"

Nieuhwytny
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 696
Rejestracja: poniedziałek 05 sie 2019, 06:58
Płeć:

Re: przeklęty przedmiot a Przeklęta Polana

Post autor: Nieuhwytny »

Bartigol pisze: poniedziałek 11 sty 2021, 15:26 Czyli słowo klucz nie jest częścią specjalnej zdolności przedmiotu?
wg mnie jest to podtyp karty, tak jak Broń Pancerz

Dodano po 54 sekundach:
JollyRoger pisze: poniedziałek 11 sty 2021, 16:32 Oczywiście, że możesz ten przedmiot tam porzucić,
A to ciekawe. Dlaczego tak uważasz?



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22392
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: przeklęty przedmiot a Przeklęta Polana

Post autor: Mały Nemo »

Nieuhwytny pisze: poniedziałek 11 sty 2021, 16:49 A to ciekawe. Dlaczego tak uważasz?
On trolluje tylko. Już dawno temu powinien zostać zbanowany za ten trolling i wprowadzanie ludzi w błąd, tyle tylko, że nikomu się nie chce tego zrobić. Ale prędzej czy później nasza cierpliwość się wyczerpie.
Bartigol pisze: poniedziałek 11 sty 2021, 15:26 Czyli słowo klucz nie jest częścią specjalnej zdolności przedmiotu?
Oki, teraz rozumiem o co Ci chodzi, wcześniej nie za dobrze rozwinąłeś myśl, więc myślałem, że chodzi Ci o zbieżność nazw.

Tak czy inaczej, odpowiedź wciąż pozostaje "nie". Co prawda w polskiej wersji instrukcji tego obszaru jest to opisane zbyt kwieciście, przez co można zgubić sens wypowiedzi, o tyle chodzi generalnie o to, iż na obszarze Polany nie możesz używać Magicznych Przedmiotów. Posiadanie Przedmiotu nie jest jednoznaczne z jego używaniem, tym bardziej że słowo-klucz Przeklęty oznacza "Nie możesz mnie porzucić". W ten sam sposób, przebywając na Polanie, Miecz wciąż jest Bronią i nie traci tego słowa-kluczowego, więc wszystkie efekty, które działają na Bronie, wciąż działają na Miecz znajdujący się na Polanie.
Bartigol pisze: poniedziałek 11 sty 2021, 15:26 Np. stworzę kartę ze słowem kluczem Drobiazg i treścią "Możesz odrzucić tą kartę aby odzyskać 1 punkt Życia". Zdobywa go Poszukiwacz ze zdolnością: "Ignorujesz specjalne zdolności posiadanych Przedmiotów" - to czy mimo to niesiony przez niego przedmiot nadal będzie Drobiazgiem?
Ja bym powiedział, że wciąż jest drobiazgiem. Porównaj sobie treść karty Omenu Szerząca się Śmierć z talii Umarli stają z grobu.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

ODPOWIEDZ