Porzucanie przedmiotów i ich zbieranie

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Santos6p [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: poniedziałek 28 gru 2020, 15:43
Płeć:

Porzucanie przedmiotów i ich zbieranie

Post autor: Santos6p »

Czy na polu na którym powinna być tylko jedna karta mogę porzucić tylko jeden przedmiot? Jeśli mogę porzucić ich więcej to czy ktoś może podnieść tylko jeden, kilka wybranych czy wszystkie?



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22392
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Porzucanie przedmiotów i ich zbieranie

Post autor: Mały Nemo »

Możesz porzucić dowolną ilość Przedmiotów i Przyjaciół.

Poszukiwacz może podnieść dowolne, wybrane przez siebie karty, a resztę zostawia na obszarze. Wyjątkiem są karty, które po zbadaniu trzeba wziąć - te Poszukiwacz musi wziąć (np. błazna).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Santos6p [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: poniedziałek 28 gru 2020, 15:43
Płeć:

Re: Porzucanie przedmiotów i ich zbieranie

Post autor: Santos6p »

Mały Nemo pisze: poniedziałek 28 gru 2020, 17:01 Możesz porzucić dowolną ilość Przedmiotów i Przyjaciół.

Poszukiwacz może podnieść dowolne, wybrane przez siebie karty, a resztę zostawia na obszarze. Wyjątkiem są karty, które po zbadaniu trzeba wziąć - te Poszukiwacz musi wziąć (np. błazna).

Czyli jeśli na polu leży np. 5 przedmiotów dopóki ktoś nie zbierze wszystkich nie będzie można wyciągnąć tam innej karty przygody? Trochę to słabe bo gdy ktoś zginie i wypadnie mu np. poltergeist to przecież nikt tego nie będzie chciał podnieść i pole wyłączone do końca gry :(



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22392
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Porzucanie przedmiotów i ich zbieranie

Post autor: Mały Nemo »

Santos6p pisze: poniedziałek 28 gru 2020, 17:15
Mały Nemo pisze: poniedziałek 28 gru 2020, 17:01 Możesz porzucić dowolną ilość Przedmiotów i Przyjaciół.

Poszukiwacz może podnieść dowolne, wybrane przez siebie karty, a resztę zostawia na obszarze. Wyjątkiem są karty, które po zbadaniu trzeba wziąć - te Poszukiwacz musi wziąć (np. błazna).

Czyli jeśli na polu leży np. 5 przedmiotów dopóki ktoś nie zbierze wszystkich nie będzie można wyciągnąć tam innej karty przygody? Trochę to słabe bo gdy ktoś zginie i wypadnie mu np. poltergeist to przecież nikt tego nie będzie chciał podnieść i pół wyłączone do końca gry :(
Zgadza się, dokładnie tak jest.

Aczkolwiek Poltergeist nie jest aż takim uciążliwym Przyjacielem, wiele zależy jakie inne karty leżą prócz niego. Czasami będzie warto wciąż Poltera, jeśli obok niego będzie leżeć coś ciekawszego.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Santos6p [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: poniedziałek 28 gru 2020, 15:43
Płeć:

Re: Porzucanie przedmiotów i ich zbieranie

Post autor: Santos6p »

Ale skoro można podnieść dowolne wybrane karty to najlepiej wziąć wszystkie oprócz tego przykładowego poltergeista, niech sobie leży :D



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22392
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Porzucanie przedmiotów i ich zbieranie

Post autor: Mały Nemo »

Santos6p pisze: poniedziałek 28 gru 2020, 17:19 Ale skoro można podnieść dowolne wybrane karty to najlepiej wziąć wszystkie oprócz tego przykładowego poltergeista, niech sobie leży :D
Nie całkiem.

Każdą kartę leżącą na obszarze normalnie badasz. Poltergeista również. Różnica taka, że w przypadku pozostałych kart po ich zbadaniu decydujesz się je pozostawić na obszarze, a Poltergeista po zbadaniu musisz zabrać ze sobą.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Santos6p [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: poniedziałek 28 gru 2020, 15:43
Płeć:

Re: Porzucanie przedmiotów i ich zbieranie

Post autor: Santos6p »

Mały Nemo pisze: poniedziałek 28 gru 2020, 17:55

Każdą kartę leżącą na obszarze normalnie badasz. Poltergeista również. Różnica taka, że w przypadku pozostałych kart po ich zbadaniu decydujesz się je pozostawić na obszarze, a Poltergeista po zbadaniu musisz zabrać ze sobą.
W takim razie od czego zależy to które karty po zbadaniu musimy zabrać a które można zostawić? Sama karta poltergeist chyba nic o tym nie mówi



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22392
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Porzucanie przedmiotów i ich zbieranie

Post autor: Mały Nemo »

Santos6p pisze: poniedziałek 28 gru 2020, 18:07
Mały Nemo pisze: poniedziałek 28 gru 2020, 17:55

Każdą kartę leżącą na obszarze normalnie badasz. Poltergeista również. Różnica taka, że w przypadku pozostałych kart po ich zbadaniu decydujesz się je pozostawić na obszarze, a Poltergeista po zbadaniu musisz zabrać ze sobą.
W takim razie od czego zależy to które karty po zbadaniu musimy zabrać a które można zostawić? Sama karta poltergeist chyba nic o tym nie mówi
Na kartach jest napisane. Na przykład na Poltergeiście:

Przyczepił się do ciebie złośliwy
duch - poltergeist. Musisz zabrać
go jako swego Przyjaciela
. Jego
obecność przeszkadza ci tak bardzo,
że możesz poruszać się tylko o
jeden obszar na turę. Możesz się go
pozbyć przekraczając Rwącą Rzekę
(czy to przez most, czy też tratwą
lub promem). Jeśli to zrobisz,
odłóż tę kartę na stos
kart odrzuconych.


Generalnie złe karty, które przeszkadzają graczowi zawsze trzeba wziąć.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Santos6p [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: poniedziałek 28 gru 2020, 15:43
Płeć:

Re: Porzucanie przedmiotów i ich zbieranie

Post autor: Santos6p »

Rzeczywiście, jakoś tego nie skojarzyłem. :D dzięki za szybkie i rzeczowe wyjaśnienie ;)



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22392
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Porzucanie przedmiotów i ich zbieranie

Post autor: Mały Nemo »

Np ;)


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Santos6p [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: poniedziałek 28 gru 2020, 15:43
Płeć:

Re: Porzucanie przedmiotów i ich zbieranie

Post autor: Santos6p »

Żeby nie zakładać kolejnego wątku miałbym jeszcze 2 pytania. :)
1.Czy wszystkie karty nieznajomych rozpatrujemy od razu? W przypadku karty typu "pierwszy poszukiwacz który trafi na tę postać dostanie jakiś bonus" wydaje się to trochę bez sensu.

2.Czy jeżeli np w mieście pojawi się zjawa to czy po pokonaniu jej w tej samej turze mogę odwiedzić kogoś w mieście?



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22392
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Porzucanie przedmiotów i ich zbieranie

Post autor: Mały Nemo »

Idę już spać, więc na więcej pytań dziś już nie odpowiem.

1. Tak, generalnie badasz i rozpatrujesz wszystkie karty, które wylosujesz lub znajdziesz na obszarze. Jeśli więc Nieznajomy czy Miejsce Ci coś dają, to dają to od razu i przy pierwszej wizycie (chyba że na karcie jest napisane coś innego).

1. Tak, musisz wtedy (a nie tylko możesz) kogoś odwiedzić.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Pablo
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Paczka Przygód
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 2475
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 40

Re: Porzucanie przedmiotów i ich zbieranie

Post autor: Pablo »

Santos6p pisze: poniedziałek 28 gru 2020, 22:25 1.Czy wszystkie karty nieznajomych rozpatrujemy od razu?
Karty rozpatrujesz wg numerów spotkań. Jeśli nie zostaniesz np. teleportowany przez jakieś Zdarzenie z nr 1 lub nie zostaniesz pokonany przez Wroga z numerem spotkanie 2 lub 3 to wówczas rozpatrujesz kartę nr 4 tj. Nieznajomego.
Santos6p pisze: poniedziałek 28 gru 2020, 22:25 W przypadku karty typu "pierwszy poszukiwacz który trafi na tę postać dostanie jakiś bonus" wydaje się to trochę bez sensu.
Nie jest to takie bez sensu bo możesz być Poszukiwaczem, który takiego Nieznajomego "odkrył" tj. wylosował z talii, ale to nie znaczy, że go spotkasz bo np. jak pisałem wyżej zostaniesz gdzieś teleportowany lub pokonany przez jakiegoś Wroga i nie możesz badać reszty kart znajdujących się na Twoim obszarze.



Santos6p [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: poniedziałek 28 gru 2020, 15:43
Płeć:

Re: Porzucanie przedmiotów i ich zbieranie

Post autor: Santos6p »

Mały Nemo pisze: poniedziałek 28 gru 2020, 22:45 Idę

1. Tak, musisz wtedy (a nie tylko możesz) kogoś odwiedzić.
Tu się nie zgodzę. Na tym polu jest napisane "możesz odwiedzić alchemika, cyrulika lub wróżkę." Rozumiem że obszar typu cmentarz po walce powinno się rozpatrzeć? Przecież na polu typu "losuj kartę" po walce z wrogiem nie rozpatrujemy obszaru tj. nie ciągniemy kolejnej karty.



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22392
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Porzucanie przedmiotów i ich zbieranie

Post autor: Mały Nemo »

Santos6p pisze: wtorek 29 gru 2020, 06:05
Mały Nemo pisze: poniedziałek 28 gru 2020, 22:45 Idę

1. Tak, musisz wtedy (a nie tylko możesz) kogoś odwiedzić.
Tu się nie zgodzę. Na tym polu jest napisane "możesz odwiedzić alchemika, cyrulika lub wróżkę." Rozumiem że obszar typu cmentarz po walce powinno się rozpatrzeć? Przecież na polu typu "losuj kartę" po walce z wrogiem nie rozpatrujemy obszaru tj. nie ciągniemy kolejnej karty.
W FAQ jest napisane, że to "możesz" oznacza "musisz".


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Santos6p [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: poniedziałek 28 gru 2020, 15:43
Płeć:

Re: Porzucanie przedmiotów i ich zbieranie

Post autor: Santos6p »

Mały Nemo pisze: wtorek 29 gru 2020, 07:52
W FAQ jest napisane, że to "możesz" oznacza "musisz".
Teraz to już kompletnie zbaraniałem. ':)
A jak odniesiesz się do drugiej części mojego pytania? Skoro po walce bada się obszar to tak samo powinno wyciągać się kolejna kartę na polu 'wylosuj kartw' czy się mylę?



Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 5133
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Porzucanie przedmiotów i ich zbieranie

Post autor: abubu »

Santos6p pisze: wtorek 29 gru 2020, 08:53
Mały Nemo pisze: wtorek 29 gru 2020, 07:52
W FAQ jest napisane, że to "możesz" oznacza "musisz".
Teraz to już kompletnie zbaraniałem. ':)
Jeżeli na Obszarze jest kilka "miejsc" do odwiedzenia, to oznacza, że "możesz odwiedzić X, lub Y, lub Z ... ale musisz odwiedzić przynajmniej jedno z nich". Przykładowo, w Wiosce możesz odwiedzić Kowala, Medyka lub Mędrca (lub Mistyka ... nie pamiętam) ... ale musisz odwiedzić jednego z nich lub Spotkać innego Poszukiwacza jeżeli tam się znajduje (nie możesz nic nie zrobić).


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 5133
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Porzucanie przedmiotów i ich zbieranie

Post autor: abubu »

Santos6p pisze: wtorek 29 gru 2020, 08:53 A jak odniesiesz się do drugiej części mojego pytania? Skoro po walce bada się obszar to tak samo powinno wyciągać się kolejna kartę na polu 'wylosuj kartw' czy się mylę?
Zerknij na ostatnią stronę instrukcji.

Istotne jest to, jaki to jest obszar ... czy taki, na którym się cięgnie karty ... czy taki gdzie się coś odwiedza. Jeżeli ten pierwszy, to najpierw badasz obszar i w razie konieczności dociągasz karty do odpowiedniego limitu, a następnie badasz te karty zgodnie z kolejnością ich rozpatrywania.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5721
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 34

Re: Porzucanie przedmiotów i ich zbieranie

Post autor: Rogo »

abubu pisze: wtorek 29 gru 2020, 09:19
Santos6p pisze: wtorek 29 gru 2020, 08:53
Mały Nemo pisze: wtorek 29 gru 2020, 07:52
W FAQ jest napisane, że to "możesz" oznacza "musisz".
Teraz to już kompletnie zbaraniałem. ':)
Jeżeli na Obszarze jest kilka "miejsc" do odwiedzenia, to oznacza, że "możesz odwiedzić X, lub Y, lub Z ... ale musisz odwiedzić przynajmniej jedno z nich". Przykładowo, w Wiosce możesz odwiedzić Kowala, Medyka lub Mędrca (lub Mistyka ... nie pamiętam) ... ale musisz odwiedzić jednego z nich lub Spotkać innego Poszukiwacza jeżeli tam się znajduje (nie możesz nic nie zrobić).
Nie przynajmniej a dokładnie jednego. A słowo "możesz"oznacza, że możesz sobie wybrać którego.

Jest to niejedyny zapis gdzie FAQ jest sprzeczne z tym co jest napisane, ale to jest FAQ, więc skoro już wiesz o jego istnieniu to musisz tak grać i wmawiać innym, że też muszą ;)


Ja nawet nie mam Talismana.

Santos6p [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: poniedziałek 28 gru 2020, 15:43
Płeć:

Re: Porzucanie przedmiotów i ich zbieranie

Post autor: Santos6p »

Wszystko jasne! Bardzo dziękuję wszystkim :)



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6081
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Porzucanie przedmiotów i ich zbieranie

Post autor: Bludgeon »

Rogo pisze: wtorek 29 gru 2020, 10:23
Nie przynajmniej a dokładnie jednego. A słowo "możesz"oznacza, że możesz sobie wybrać którego.
Mimo, że nawet tutaj lepiej by pasowało "musisz", bo musisz wybrać i odwiedzić jednego, a nie możesz.
Na planszy/w instrukcji powinno być po prostu musisz albo odwiedź jednego, itp.


What a view.

ODPOWIEDZ