Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2650
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Budowniczy Mostów »

kkowalik123 pisze: piątek 15 sty 2021, 08:16 Czy jeśli poszukiwacz zginie zostawiając na polu swoje przedmioty, złoto i przyjaciół, to każdy kto stanie na tym polu może zabrać dowolną ilość wcześniej wymienionych rzeczy?
Do tego co podali koledzy (że tak – każdy, kto stanie, może zabrać dowolną ilość) warto dodać, że jeśli Poszukiwacz został zabity przez innego Poszukiwacza i obaj znajdują się na tym samym obszarze, zwycięzca może zabrać pozostawiony dobytek od razu.


Awatar użytkownika
Xan
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Posty: 454
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 28

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Xan »

Małe pytanko odnośnie zasady:

Czy Smocza Amazonka może dosiąść pokonanego właśnie Smoka Drakolicza, który posiada na swojej karcie jeden dodatkowy punkt Życia?

Smocza Amazonka:
Jeżeli pokonasz Smoka, możesz go dosiąść i zatrzymać jako Przyjaciela (a nie trofeum).(...)
Drakolicz zaś jest Smokiem z Krainy Odmętów i jest Wrogiem, który po spuszczeniu wpierniczu jakiemuś Poszukiwaczowi zasysa jego punkt Życia dla siebie.

Niby Smocza Amazonka musi jedynie pokonać Smoka, by móc go dosiąść, więc ilość punktów Życia na Smoku nie powinna mieć znaczenia. Co jednak z drugą częścią Specjalnej Zdolności Smoczej Amazonki, która wspomina o trofeum?


Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.

Awatar użytkownika
orzel456
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 60
Rejestracja: czwartek 14 sty 2021, 22:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: orzel456 »

Xan pisze: środa 20 sty 2021, 23:51 Małe pytanko odnośnie zasady:

Czy Smocza Amazonka może dosiąść pokonanego właśnie Smoka Drakolicza, który posiada na swojej karcie jeden dodatkowy punkt Życia?

Smocza Amazonka:
Jeżeli pokonasz Smoka, możesz go dosiąść i zatrzymać jako Przyjaciela (a nie trofeum).(...)
Drakolicz zaś jest Smokiem z Krainy Odmętów i jest Wrogiem, który po spuszczeniu wpierniczu jakiemuś Poszukiwaczowi zasysa jego punkt Życia dla siebie.

Niby Smocza Amazonka musi jedynie pokonać Smoka, by móc go dosiąść, więc ilość punktów Życia na Smoku nie powinna mieć znaczenia. Co jednak z drugą częścią Specjalnej Zdolności Smoczej Amazonki, która wspomina o trofeum?
Moim zdaniem nie może go dosiąść jeżeli posiada on 1 punkt Życia, ponieważ ma w opisie, że jeżeli posiada jeden punkt Życia przynajmniej to go traci w razie przegranej walki. Aby go dosiąść nie może posiadać żadnego punktu Życia.



Awatar użytkownika
Xan
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Posty: 454
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 28

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Xan »

Dodam w takim razie jeszcze tekst karty Drakolicza:
Drakolicz pozostanie na tym obszarze, dopóki nie zostanie zabity. Jeśli przegrasz z nim walkę, oprócz utraty 1 punktu Życia musisz umieścić również 1 żeton Życia na tej karcie. Jeśli Drakolicz zostanie pokonany, a na tej karcie znajdują się jakieś żetony, nie zostanie zabity, a straci tylko 1 punkt Życia (odrzuć 1 żeton z tej karty).
Wszystko rozbija się tutaj o prawidłową definicję słowa "pokonać" czy też "pokonany", którą nie dysponujemy.
Jeżeli w przypadku Wrogów:
a) pokonać/pokonany = tylko i wyłącznie odebranie ostatniego punktu Życia, to wtedy => nie możemy dosiąść Drakolicza jak miał dodatkowy/we punkt/y Życia
b) pokonać/pokonany = odebranie jakiegokolwiek punktu Życia, to wtedy => możemy dosiąść Drakolicza jak miał dodatkowy/we punkt/y Życia.

Z logicznego punktu widzenia pokonanie Poszukiwacza uprawnia nas do odebrania nagrody. Nie trzeba odbierać Poszukiwaczowi ostatniego punktu Życia, aby go pokonać, zgadza się? Wiem, że można pokonać Poszukiwacza i w ogóle nie odbierać mu Życia i odebrać mu np. Przedmiot, a jeżeli nie posiada w swoim dobytku niczego, wtedy koniecznością jest odebranie mu punktu Życia.


Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5721
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo »

Pomijając logikę i idąc prosto w absurdy instrukcji, można zauważyć, że w treści Detaliczna jest wprost napisane, że pokonanie go to odebranie mu żetonu Życia, jeśli takowe posiada. Zatem wszystkie efekty dotyczące pokonania go, w tym zdolność smoczej amazonki, mają tu zastosowanie. Efekty dotyczące zabicia można stosować dopiero po ostatecznym pokonaniu i ściągnięciu tej karty z planszy. Ale, powtarzam, to interpretacja traktowania zapisów dosłownie.

P.S. Wspominałem Wam, że moim zdaniem niektóre instrukcje i treści kart w Talismana są kiepsko napisane i nielogiczne? ;)

P.P.S. można sprawdzić zapisy w oryginalnej wersji językowej, aczkolwiek gdyby ktoś podczas gry w polską edycję by mi powiedział "ale w angielskiej wersji..." to pewnie bym mu grzecznie wyjaśnił, że mam to gdzieś ;)


Ja nawet nie mam Talismana.

Lathspell
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 78
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lathspell »

Moim zdaniem w tej sytuacji Smocza Amazonka nie może dosiąść Smoka Drakolicza, ponieważ:
1. Drakolicz pozostaje na swoim obszarze, dopóki nie zostanie zabity - taka jest treść tej karty;
2. Smocza Amazonka może zatrzymać pokonanego Smoka jako Przyjaciela (a nie trofeum) - ten nawias sugeruje, że Amazonka musi mieć możliwość zabrania Smoka jako trofeum, aby alternatywnie móc go dosiąść, co w tym przypadku nie ma miejsca.
Rogo pisze: czwartek 21 sty 2021, 15:07 gdyby ktoś podczas gry w polską edycję by mi powiedział "ale w angielskiej wersji..." to pewnie bym mu grzecznie wyjaśnił, że mam to gdzieś
A ja wychodzę z dokładnie przeciwnego założenia - moim zdaniem to właśnie wersja angielska, jako oryginał, jest nadrzędna względem każdej innej wersji gry. Uważam, że nieścisłości w tłumaczeniu nie mogą być podstawą do grania niezgodnie z regułami, szczególnie kiedy zdajemy sobie sprawę z tego, że popełniamy błąd.



Awatar użytkownika
Xan
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Posty: 454
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 28

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Xan »

Rogo pisze: czwartek 21 sty 2021, 15:07 P.S. Wspominałem Wam, że moim zdaniem niektóre instrukcje i treści kart w Talismana są kiepsko napisane i nielogiczne? ;)
Tak, instrukcje i karty zawierają wiele nieścisłości w Talismanie. Wiele z nich wymagałoby modyfikacji. Myślę, że wiele problemów powstaje na skutek krzyżowania się różnych dodatków, a i oficjalnych pomocy, poza małym FAQiem nie uświadczyliśmy.
Rogo pisze: czwartek 21 sty 2021, 15:07 P.P.S. można sprawdzić zapisy w oryginalnej wersji językowej, aczkolwiek gdyby ktoś podczas gry w polską edycję by mi powiedział "ale w angielskiej wersji..." to pewnie bym mu grzecznie wyjaśnił, że mam to gdzieś ;)
Zanim zadałem pytanie na forum sprawdziłem i angielską wersję. Nie rozjaśniła mi niestety sytuacji. ;D
Lathspell pisze: czwartek 21 sty 2021, 16:51 Moim zdaniem w tej sytuacji Smocza Amazonka nie może dosiąść Smoka Drakolicza, ponieważ:
1. Drakolicz pozostaje na swoim obszarze, dopóki nie zostanie zabity - taka jest treść tej karty;
Akurat ten argument można łatwo obalić. W Talismanie Nieznajomi mają zapis, że pozostaną na danym obszarze do końca gry. Nie oznacza to jednak, że nie można ich zdmuchnąć z planszy na wiele różnych sposób np. przy pomocy odpowiedniego Zaklęcia.
Lathspell pisze: czwartek 21 sty 2021, 16:51 Moim zdaniem w tej sytuacji Smocza Amazonka nie może dosiąść Smoka Drakolicza, ponieważ:
2. Smocza Amazonka może zatrzymać pokonanego Smoka jako Przyjaciela (a nie trofeum) - ten nawias sugeruje, że Amazonka musi mieć możliwość zabrania Smoka jako trofeum, aby alternatywnie móc go dosiąść, co w tym przypadku nie ma miejsca.
Właściwie i tak, i nie. Tak, ponieważ faktycznie zapis dotyczący trofeum może sugerować, że Smoka trzeba zabić. Z drugiej strony nie istnieje żaden zapis jednoznacznie stwierdzający, że trzeba to zrobić.
Lathspell pisze: czwartek 21 sty 2021, 16:51 A ja wychodzę z dokładnie przeciwnego założenia - moim zdaniem to właśnie wersja angielska, jako oryginał, jest nadrzędna względem każdej innej wersji gry. Uważam, że nieścisłości w tłumaczeniu nie mogą być podstawą do grania niezgodnie z regułami, szczególnie kiedy zdajemy sobie sprawę z tego, że popełniamy błąd.
Spotykałem się już z ludźmi, którzy uznawali jedynie zasady gry wersji językowej, w którą grają. Nie brakowało też osób, którzy za zasady uznawali wyłącznie oryginalną, angielską wersję. Uważam, że kwestia taka powinna być uzgadniana na początku gry (tak samo jak kwestia, kto po godzinie gry leci po piwo :P ).


Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22392
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

Hmm.. Po mojemu nie jest na amazonce napisane, ze musi zabic smoka, a jedynie to, ze musi go pokonac. Biorac pod uwage fakt, ze na oalcach 1 reki policzysz karty, ktore maja wiecej jako 1 punkt zycia, to zapis "zamiast brac jako trofeum" dotyczy 99% wrogow.

Po mojemuvdo pokonania smoka doszlo, wiec amazonka moze se smoczka wziac.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
fallenmk
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Miecze Czarnoksiężnika
Poszukiwacze z DnD
Powrót Kruczej Wiedźmy
Purpurowy Czerw
Pułapki w Podziemiach
Posty: 1648
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: fallenmk »

Moim zdanie nie, ponieważ pokonanie wroga, któremu odbiera się tylko 1 punkt życia, a nie zabija się, nie daje możliwości wzięcia go jako trofeum.



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5721
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo »

Lathspell pisze: czwartek 21 sty 2021, 16:51 Smocza Amazonka może zatrzymać pokonanego Smoka jako Przyjaciela (a nie trofeum) - ten nawias sugeruje, że Amazonka musi mieć możliwość zabrania Smoka jako trofeum, aby alternatywnie móc go dosiąść, co w tym przypadku nie ma miejsca
Mój błąd, przeoczyłem tę informacje wcześniej. W tej sytuacji jest tak jak mówisz.
Xan pisze: czwartek 21 sty 2021, 17:40 Spotykałem się już z ludźmi, którzy uznawali jedynie zasady gry wersji językowej, w którą grają. Nie brakowało też osób, którzy za zasady uznawali wyłącznie oryginalną, angielską wersję. Uważam, że kwestia taka powinna być uzgadniana na początku gry (tak samo jak kwestia, kto po godzinie gry leci po piwo ).
ale takie kwestie wychodzą w środku gry a przed gra nawet o tym nie myślisz (o zasadach mówię, nie o piwie). Nieścisłość rozwiązałbym szybka debatą i głosowaniem (tudzież rzutem kością przy remisie). Oryginalna wersja byłaby mocnym argumentem, który mógłby mnie przekonać, jednak nie byłaby wyznacznikiem.

Co do powyższego tematu, głosowałbym za tym, że smok może zostać wzięty za Przyjaciela zamiast jako trofeum (czyli nie, gdy jeszcze mu zostaje życie), bo:
1) tak sugeruje zapis w nawiasie,
2) przypuszczam, że ktoś pisząc tę zdolność nie uwzględnił po prostu takiej ewentualności,
3) to jest bardziej logiczne (tak, wiem!).


Ja nawet nie mam Talismana.

Lathspell
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 78
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lathspell »

Rogo pisze: czwartek 21 sty 2021, 19:28
Lathspell pisze: czwartek 21 sty 2021, 16:51 Smocza Amazonka może zatrzymać pokonanego Smoka jako Przyjaciela (a nie trofeum) - ten nawias sugeruje, że Amazonka musi mieć możliwość zabrania Smoka jako trofeum, aby alternatywnie móc go dosiąść, co w tym przypadku nie ma miejsca
Mój błąd, przeoczyłem tę informacje wcześniej. W tej sytuacji jest tak jak mówisz.
Mały Nemo pisze: czwartek 21 sty 2021, 17:50 Po mojemuvdo pokonania smoka doszlo, wiec amazonka moze se smoczka wziac.
Haha chyba jednak nie jest tak, jak mówię i to Ty miałeś rację na samym początku! :upside_down_face: ':)

Generalnie jeśli chodzi o kruczki prawne to póki co wszystkie wypowiedzi @Małego Nemo są dla mnie i mojej ekipy rozstrzygające - z wyjątkiem jednego wyjątku, gdzie nie ma bata, żebym zgodził się z jego wizją świata ^^



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22392
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

Lathspell pisze: czwartek 21 sty 2021, 22:15 z wyjątkiem jednego wyjątku, gdzie nie ma bata, żebym zgodził się z jego wizją świata ^^
A dziękuję, dziękuję za zaufanie :).

A z czym się ze mną nie zgadzasz? Aczkolwiek niewykluczone, że i ja się mylę ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Xan
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Posty: 454
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 28

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Xan »

Dziękuję Panowie za pochylenie się nad zadanym przeze mnie pytaniem. Wniosek jest taki, że czekamy na 5. edycję Talismana. xD


Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.

Lathspell
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 78
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lathspell »

Mały Nemo pisze: czwartek 21 sty 2021, 22:24A z czym się ze mną nie zgadzasz?
A z tym!:
viewtopic.php?f=79&t=9294&p=181031#p181031

Natomiast bardzo podoba mi się to, że przy trudniejszych sytuacjach wraz z odpowiedzią podajesz swój tok myślenia, który w zasadzie zawsze jest sensowny i logiczny. Z ostatnich rozkmin najbardziej podobała mi się ta o Strefie Stagnacji (viewtopic.php?f=79&t=3768&p=184265#p184265) i Ognistym Odwecie (viewtopic.php?f=79&t=3768&p=185892#p185892).



elessar
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 11
Rejestracja: niedziela 24 sty 2021, 17:33
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: elessar »

Witam. Mam trzy pytania odnośnie zasad:
1. Karta przygody Polana Faerie (dodatek las)
"W tym miejscu zamieszkały fae. Zapraszają cię do swojego szalonego i wesołego tańca. Po tym spotkaniu wylosuj 1 kartę Lasu i umieść ją na tym obszarze".
Czy dobrze rozumiem, że kartę od razu odrzucam a na jej miejsce losuje kartę lasu, którą rozpatruje w tej samej turze ?
2. Jeśli na polu jest napisane "wylosuj 2 karty" i wylosuję 2 wrogów (którzy walczą za pomocą siły i posiadają taki sam numer spotkania) z którymi walczę jednocześnie, ale każdy z nich ma dodatkowe efekty w czasie walki, lub po niej. To w jakiej kolejności rozpatruje takie efekty przeciwników ?
3. Dodatek las i odzyskiwaniu losu. Czy jeśli wydałem, lub straciłem żeton jasnej strony losu a kilka tur później np. odzyskuje pkt. losu to swojej początkowej wartości, to decyduje sam o kolorze (stronie) losu, czy musi być taki sam kolor jak na początku ?



Lathspell
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 78
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lathspell »

elessar pisze: poniedziałek 25 sty 2021, 11:48 1. Karta przygody Polana Faerie (dodatek las)
"W tym miejscu zamieszkały fae. Zapraszają cię do swojego szalonego i wesołego tańca. Po tym spotkaniu wylosuj 1 kartę Lasu i umieść ją na tym obszarze".
Czy dobrze rozumiem, że kartę od razu odrzucam a na jej miejsce losuje kartę lasu, którą rozpatruje w tej samej turze ?
Nie i tak. Karty Polana Faerie nie odrzucasz, ponieważ jest to Miejsce i nigdzie nie jest napisane, abyś miał je odrzucić. Natomiast jak najbardziej losujesz dodatkową kartę Lasu, którą rozpatrujesz na normalnych zasadach co do kolejności (przykładowo, jeśli razem z Polaną na obszarze jest jeszcze Wróg z numerem spotkania 2, a wylosowana karta Lasu ma numer spotkania 5, to najpierw musisz pokonać Wroga, żeby móc rozpatrzyć kartę Lasu).
elessar pisze: poniedziałek 25 sty 2021, 11:48 2. Jeśli na polu jest napisane "wylosuj 2 karty" i wylosuję 2 wrogów (którzy walczą za pomocą siły i posiadają taki sam numer spotkania) z którymi walczę jednocześnie, ale każdy z nich ma dodatkowe efekty w czasie walki, lub po niej. To w jakiej kolejności rozpatruje takie efekty przeciwników ?
Po prostu stosujesz efekty obu przeciwników w czasie walki lub po niej. Myślę, że najlepiej będzie, jeśli podasz konkretny przykład, bo sytuacje jednoczesnego wylosowania dwóch Wrogów walczących na Siłę, z których każdy posiada dodatkowo jakąś specjalną zdolność są raczej bardzo rzadkie.



elessar
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 11
Rejestracja: niedziela 24 sty 2021, 17:33
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: elessar »

Myślę, że najlepiej będzie, jeśli podasz konkretny przykład, bo sytuacje jednoczesnego wylosowania dwóch Wrogów walczących na Siłę, z których każdy posiada dodatkowo jakąś specjalną zdolność są raczej bardzo rzadkie.
Np. w dodatku podziemia dwóch wrogów zielony śluz (który zniszczy użytą przeciw niemu broń), oraz żywa statua którą jeśli chce pokonać muszę użyć magicznej broni (inaczej walka kończy się remisem). Sytuacja zmusza mnie jednak do użycia magicznej broni, inaczej w tej walce nie mam szans. Gdy wygram walkę rozumiem, że żywej statuy i tak nie zabiorę jako trofeum, ponieważ śluz zniszczył moją magiczną broń ? A może podczas takiej walki wybieram na którym wrogu używam broni a na którym nie ?



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22392
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

Co do trojki, to tak, sam wybierasz kolor zetonow.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Lathspell
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 78
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lathspell »

elessar pisze: poniedziałek 25 sty 2021, 12:41 Np. w dodatku podziemia dwóch wrogów zielony śluz (który zniszczy użytą przeciw niemu broń), oraz żywa statua którą jeśli chce pokonać muszę użyć magicznej broni (inaczej walka kończy się remisem). Sytuacja zmusza mnie jednak do użycia magicznej broni, inaczej w tej walce nie mam szans. Gdy wygram walkę rozumiem, że żywej statuy i tak nie zabiorę jako trofeum, ponieważ śluz zniszczył moją magiczną broń ? A może podczas takiej walki wybieram na którym wrogu używam broni a na którym nie ?
Zielony Śluz - A Crawling Slime smothers this area. Any Weapon used to fight it must be discarded after the battle is resolved.
It will remain here until it is killed.
Żywa Statua - A Living Statue thunders into this area. If you defeat the Living Statue, the attack counts as a stand-off unless you defeat it with a Weapon that is a Magic Object. It will remain here until it is killed.

Ok, w tym przypadku wygląda to tak: na początku walki z tymi dwoma Wrogami musisz określić, czy będziesz używał swojej Broni (która jest Magicznym Przedmiotem), czy też nie. Broń tę wykorzystujesz do walki z dwoma Wrogami jednocześnie (nie możesz wybrać, że używasz Broni tylko do walki z Żywą Statuą, ale z Zielonym Śluzem już nie).
Jeśli zdecydujesz się nie używać Broni wcale, walka może skończyć się tylko Twoją przegraną lub remisem (ze względu na zdolność Żywej Statuy), ale dzięki temu nie stracisz swojej Broni.
Jeśli zdecydujesz się użyć Broń - jeżeli wygrasz walkę możesz zatrzymać obu Wrogów jako trofea, ale niezależnie od wyniku walki, po jej zakończeniu musisz odrzucić swoją Broń na stos kart odrzuconych.



elessar
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 11
Rejestracja: niedziela 24 sty 2021, 17:33
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: elessar »

Dziękuje za szybkie odpowiedzi.



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6081
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon »

Lathspell pisze: poniedziałek 25 sty 2021, 12:04 Nie i tak. Karty Polana Faerie nie odrzucasz, ponieważ jest to Miejsce i nigdzie nie jest napisane, abyś miał je odrzucić. Natomiast jak najbardziej losujesz dodatkową kartę Lasu, którą rozpatrujesz na normalnych zasadach co do kolejności (przykładowo, jeśli razem z Polaną na obszarze jest jeszcze Wróg z numerem spotkania 2, a wylosowana karta Lasu ma numer spotkania 5, to najpierw musisz pokonać Wroga, żeby móc rozpatrzyć kartę Lasu).
Chyba tylko rozpatrzysz nową kartę jeśli to Miejsce, bo w momencie dokładania jej jesteś już na kartach z NS 6?


What a view.

Lathspell
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 78
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lathspell »

Bludgeon pisze: poniedziałek 25 sty 2021, 13:56 Chyba tylko rozpatrzysz nową kartę jeśli to Miejsce, bo w momencie dokładania jej jesteś już na kartach z NS 6?
No właśnie nie, gdyż Polana Faerie jest Miejscem o numerze spotkania 1.
http://www.talismanwiki.com/Faerie_Glade



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6081
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon »

I wszystko jasne :)


What a view.

kkowalik123
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: piątek 15 sty 2021, 07:06
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: kkowalik123 »

Jeżeli jeden gracz jest na koronie władzy, a drugi do niego dołączy, to czy pierwszy w swojej turze rzuca tylko zaklęcie rozkazu czy może/musi walczyć z drugim graczem? Czy w takim przypadku kiedy jest więcej niż jeden gracz na obszarze korony władzy zaklęcie rozkazu nadal rzuca pierwszy gracz, który tam dotarł? Czy zaklęcie rozkazu można zablokować przedmiotem, np. zbroja z wyrzuconymi 4-6 oczkami?
Czy po przejściu z krainy zewnętrznej do środkowej i pokonaniu strażnika wykonuje polecenie na polu na którym się zatrzymałem? Przykładowo poruszam się z obszaru mostu na obszar tajemnych wrót. Walczę ze strażnikiem, a następnie moja tura się kończy czy mogę od razu spróbować wyważyć wrota?

Z góry dziękuję za pomoc :)



Awatar użytkownika
Pepe
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: niedziela 27 gru 2020, 15:53

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Pepe »

Witam,

Na początek przywitam się:) Na forum jestem krótki czas, przez ten okres przeczytałem cały ten wątek i większość na forum. Wiele rzeczy się wyjaśniło a wiele nie było potrzeby dzięki temu, że pytania i odpowiedzi na nie były już zadane:) Więc skorzystam i dzięki wielkie wszystkim, którzy mają cierpliwość, chęci i czas odpisywać tutaj.

To spróbuje odpowiedzieć:
Jeżeli jeden gracz jest na koronie władzy, a drugi do niego dołączy, to czy pierwszy w swojej turze rzuca tylko zaklęcie rozkazu czy może/musi walczyć z drugim graczem?
Zgodnie z instrukcją str.20 "Jeśli w momencie, w którym Poszukiwacz trafia na obszar Korony Władzy, przebywa tam już jakiś inny Poszukiwacz, obaj śmiałkowie muszą się spotkać. Jeśli na obszarze Korony Władzy znajduje się dwóch (lub więcej) Poszukiwaczy, ich tury składają się wyłącznie ze spotykania siebie nawzajem.
Czy zaklęcie rozkazu można zablokować przedmiotem, np. zbroja z wyrzuconymi 4-6 oczkami?
Nie można. Na karcie pancerza jest "w wyniku przegranej walki". Dodatkowo trzeba pamiętać, że standardowe pancerze chronią tylko przed utratą w trakcie walki (czyli Siła). Nie chronią, kiedy przegrało się walkę psychiczną (na moc). Chyba, że wyraźnie na karcie pancerza jest tak napisane (w dodatkach są takie pancerze).
Czy po przejściu z krainy zewnętrznej do środkowej i pokonaniu strażnika wykonuje polecenie na polu na którym się zatrzymałem? Przykładowo poruszam się z obszaru mostu na obszar tajemnych wrót. Walczę ze strażnikiem, a następnie moja tura się kończy czy mogę od razu spróbować wyważyć wrota?
Można. Oczywiście możliwość wyważenia wrót tylko wtedy kiedy został jeszcze ruch, żeby przejść na Równiny Grozy. Opis w instrukcji na stronach 17,18 i 19. <- Odpowiedź poprawiona po uwadze Rogo
Ostatnio zmieniony poniedziałek 25 sty 2021, 20:06 przez Pepe, łącznie zmieniany 2 razy.



ODPOWIEDZ