Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22393
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

Poniewaz w wersji PL nie ma "to an Outer Region", ja bym pozwolil teleportowac sie w Srodkowej.

Co do mozliwosci teleportacji, po mojemu mozna, gdyz to wciaz jest nastepny ruch. A ze Ciebie juz tam nie ma..


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2653
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Budowniczy Mostów »

Lathspell pisze: czwartek 18 mar 2021, 16:08 Czy podczas swojej następnej tury ten Poszukiwacz rzuca za ruch normalnie, czy też może skorzystać z teleportacji
Gdyby interpretować
• dosłownie, czyli że „your next move” - to można się teleportować
• fabularnie, czyli że gracz już nie jest w Gospodzie, to nie można się teleportować. Możliwe zresztą, że to ten sam Czarownik O:-)
Osobiście grałbym fabularnie: siedzisz, bracie, w Gospodzie, gotowy do teleportacji na początku najbliższej tury, ale zanim to nastąpiło wywiało cię z lokalu.


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6081
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon »

A czy przypadkiem poszukiwacz nie wypełnił zadania przed wykonaniem rzutu w gospodzie?


What a view.

Lathspell
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 78
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lathspell »

Hmm trochę poczytałem na ten temat na steamie... generalnie zadania Czarownika dotyczące dotarcia gdzieś dzielą się na Travel (np. Travel to the City) i Visit (np. Visit the Enchantress). Z tego, co wyczytałem, część graczy gra tak, że oba te zwroty traktują zamiennie i oznaczają one rozpatrzenie obszaru, natomiast część gra tak, że aby wykonać zadanie Visit trzeba rozpatrzyć obszar, ale w przypadku Travel - wystarczy tylko tam trafić (nie rzucając kością, nie ciągnąc karty etc.).
Osobiście bardziej podoba mi się pierwsze rozwiązanie.
Jednakże niezależnie od tego, którą wersję wybierzemy, w przypadku Gospody mamy Visit the Tavern, więc tak czy siak należy najpierw rzucić kością i dopiero w tym momencie wykonujemy zadanie.



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5721
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo »

Lathspell pisze: piątek 19 mar 2021, 07:35 Hmm trochę poczytałem na ten temat na steamie... generalnie zadania Czarownika dotyczące dotarcia gdzieś dzielą się na Travel (np. Travel to the City) i Visit (np. Visit the Enchantress). Z tego, co wyczytałem, część graczy gra tak, że oba te zwroty traktują zamiennie i oznaczają one rozpatrzenie obszaru, natomiast część gra tak, że aby wykonać zadanie Visit trzeba rozpatrzyć obszar, ale w przypadku Travel - wystarczy tylko tam trafić (nie rzucając kością, nie ciągnąc karty etc.).
Osobiście bardziej podoba mi się pierwsze rozwiązanie.
Jednakże niezależnie od tego, którą wersję wybierzemy, w przypadku Gospody mamy Visit the Tavern, więc tak czy siak należy najpierw rzucić kością i dopiero w tym momencie wykonujemy zadanie.
Wcześniej pisałeś, że zadanie brzmi udać się do Gospody (co bym traktował jako travel), a nie odwiedzić (visit). Jeśli źle napisałeś wcześniej - spoko, jeśli to niedopatrzenie w tłumaczeniu, to jednak zobowiązuje treść karty którą widzę, a nie oryginału, którego nie posiadam. Chyba, że przed grą przedstawisz erratę, w której jest to uwzględnione ;)


Ja nawet nie mam Talismana.

Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2653
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Budowniczy Mostów »

Lathspell pisze: piątek 19 mar 2021, 07:35 aby wykonać zadanie Visit trzeba rozpatrzyć obszar, ale w przypadku Travel - wystarczy tylko tam trafić (nie rzucając kością, nie ciągnąc karty etc.).
zdecydowanie tak


Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2653
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Budowniczy Mostów »

Zaliczylibyście graczowi rzucenie Zaklęcia w trakcie trwania tury, w której wylosował Zaklęcia?
Info
Opętanie magią
„Każdy Poszukiwacz może wylosować 2 Zaklęcia na początku swojej tury, jeśli pozwala na to jego Moc.

Każdy Poszukiwacz musi rzucić co najmniej jedno Zaklęcie przed rozpoczęciem swojej następnej tury. Jeśli tego nie zrobi, traci 1 punkt Życia.”



Nieuhwytny
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 696
Rejestracja: poniedziałek 05 sie 2019, 06:58
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Nieuhwytny »

Jeśli przed wylosowaniem miał co najmniej 1 Zaklęcie to chyba tak.🤔
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Lathspell
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 78
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lathspell »

@Rogo Mhm, rzeczywiście, aż musiałem dokopać się do pudła z kartami. W polskiej wersji tytuł karty nie brzmi Udaj się, lecz Odwiedź gospodę, w angielskiej - Visit the Tavern, więc wychodzi na to samo. Natomiast co do dostępności do oryginału, to z tym nie ma problemu, skoro istnieje wikia - szczególnie w sytuacjach spornych można łatwo się zorientować, jak powinno się grać. Tym bardziej, że w polskiej wersji zdarzają się zapisy, których w ogóle nie ma w oryginale, a które pozostają w sprzeczności z instrukcją (np. specjalna zdolność Czarownicy).

@Budowniczy Mostów Ja bym zmienił Każdy Poszukiwacz może wylosować 2 Zaklęcia na Każdy Poszukiwacz może wylosować do 2 Zaklęć. Pierwotna wersja oznacza, że nie można dobrać jednego Zaklęcia, nawet jeśli pozwala na to Moc (chyba, że taki był zamiar).



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5721
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo »

Lathspell pisze: piątek 19 mar 2021, 09:14 @Rogo Mhm, rzeczywiście, aż musiałem dokopać się do pudła z kartami. W polskiej wersji tytuł karty nie brzmi Udaj się, lecz Odwiedź gospodę, w angielskiej - Visit the Tavern, więc wychodzi na to samo. Natomiast co do dostępności do oryginału, to z tym nie ma problemu, skoro istnieje wikia - szczególnie w sytuacjach spornych można łatwo się zorientować, jak powinno się grać. Tym bardziej, że w polskiej wersji zdarzają się zapisy, których w ogóle nie ma w oryginale, a które pozostają w sprzeczności z instrukcją (np. specjalna zdolność Czarownicy).
Ale tu nie chodzi o dostępność. Gdyby ktoś mi powiedział, że musimy grać na moją niekorzyść, bo w oryginale jest inaczej niż w wersji polskiej, to bym się zastanawiał czy jest coś o czym mi nie mówił, bo to by było na jego niekorzyść. Gramy tak jak jest napisane w wersji, która leży na stole, chyba że przed grą zostało ustalone inaczej. Kropka.

Dodano po 8 minutach 59 sekundach:
Oczywiście nie miałbym nic przeciwko doprecyzowaniu, zaraz po wyciągnięciu karty, że udać się to skończyć ruch, a odwiedzić to zbadać obszar, ale jeśli by się okazało, że tłumacz używał tych pojęć na zmianę, niekoniecznie zgodnie z oryginałem, to trzymamy się wersji polskiej ;)


Ja nawet nie mam Talismana.

Lathspell
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 78
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lathspell »

Sam wspomniałeś o treści karty, którą widzisz i o oryginale, którego nie posiadasz. Treść karty możesz też zobaczyć w wersji angielskiej po kilku kliknięciach i wcale nie musisz w tym celu posiadać oryginału - więc jest to kwestia dostępności.

Każdy gra tak, jak mu lepiej. W mojej ekipie zawsze panuje zasada, że gramy tak, jak jest napisane na karcie (po polsku), ale w sytuacjach spornych sprawdzamy zapis w oryginale, który jest bardziej doskonały (lub mówiąc precyzyjniej - mniej niedoskonały) od wersji polskiej, gdzie oprócz standardowych nielogiczności i niedopowiedzeń dochodzi jeszcze kwestia zawirowania i niedokładności w tłumaczeniu. Pomijam już fakt, że mówimy o języku polskim, który do najłatwiejszych nie należy i nawet w polskiej instrukcji pojawiają się rzeczy, które można interpretować dwojako (np. to:viewtopic.php?p=182645#p182645). I tu z ratunkiem przybywa wersja angielska, gdzie można sprawdzić, co jest poprawne, a co nie.

Edit:
Rogo pisze: piątek 19 mar 2021, 11:35 Oczywiście nie miałbym nic przeciwko doprecyzowaniu, zaraz po wyciągnięciu karty, że udać się to skończyć ruch, a odwiedzić to zbadać obszar, ale jeśli by się okazało, że tłumacz używał tych pojęć na zmianę, niekoniecznie zgodnie z oryginałem, to trzymamy się wersji polskiej ;)
Akurat w tym przypadku nic nie można tłumaczowi zarzucić, bo podszedł do tematu dość restrykcyjnie i tam, gdzie w wersji angielskiej jest Travel w polskiej mamy Udaj się, a tam, gdzie jest Visit - mamy Odwiedź.



Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2653
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Budowniczy Mostów »

Lathspell pisze: piątek 19 mar 2021, 09:14 Pierwotna wersja oznacza, że nie można dobrać jednego Zaklęcia, nawet jeśli pozwala na to Moc (chyba, że taki był zamiar).
Taki był.
Nieuhwytny pisze: piątek 19 mar 2021, 09:05 Jeśli przed wylosowaniem miał co najmniej 1 Zaklęcie to chyba tak.
Czyli się zgadzamy.


Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2653
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Budowniczy Mostów »

Budowniczy Mostów pisze: piątek 19 mar 2021, 08:53 „Każdy Poszukiwacz może wylosować 2 Zaklęcia na początku swojej tury, jeśli pozwala na to jego Moc.

Każdy Poszukiwacz musi rzucić co najmniej jedno Zaklęcie przed rozpoczęciem swojej następnej tury. Jeśli tego nie zrobi, traci 1 punkt Życia.”
Może to i dobrze wygląda na papierze, ale grać się z tym nie da.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22393
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

Budowniczy Mostów pisze: poniedziałek 22 mar 2021, 10:48
Budowniczy Mostów pisze: piątek 19 mar 2021, 08:53 „Każdy Poszukiwacz może wylosować 2 Zaklęcia na początku swojej tury, jeśli pozwala na to jego Moc.

Każdy Poszukiwacz musi rzucić co najmniej jedno Zaklęcie przed rozpoczęciem swojej następnej tury. Jeśli tego nie zrobi, traci 1 punkt Życia.”
Może to i dobrze wygląda na papierze, ale grać się z tym nie da.
Wadą tego zapisu jest, że wiele Zaklęć blokuje gracza i trudno się ich pozbyć, a do tego rzucić to jedno Zaklęcie na turę. Może warto by zmienić, że gracz zawsze losuje 2 Zaklęcia, a następnie odrzuca tyle Zaklęć, aby mieć 2 Zaklęcia.

Anyway, to chyba zły temat na takie rozkminy.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Lathspell
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 78
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lathspell »

Tłum wieśniaków - Nieznajomy
If you are a Lycanthrope, you are killed!
If you are not a Lycanthrope, you may move the Peasant Mob to any space with an Adventure Card, then discard all other Adventure Cards on that space.

Wilcza Zguba - Przedmiot
After rolling the die for the Werewolf's chart, you may add up to 2 to the score.
If you are a Lycanthrope, you may discard the Wolfsbane to discard your Lycanthrope card.

Poszukiwacz, który jest Likantropem, losuje Tłum wieśniaków. Czy w tym momencie może odrzucić Wilczą Zgubę, aby odrzucić kartę Likantropa i tym samym uniknąć śmierci?

===

Edit: i jeszcze to:

Jakaś-tam-nimfa - Wróg z talii Gór
A mischievous Shiver Nymph is frolicking in this area. If your Craft is higher than 2, the Shiver Nymph will flee 1 space clockwise instead of fighting you. Otherwise it will remain here until it is killed.

Co się dzieje w sytuacji, gdy nimfa ucieka przed Poszukiwaczami aż do Orlego Gniazda i stamtąd nie ma już gdzie uciec przed Poszukiwaczem, który trafia na jej obszar?



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22393
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

1.Moim zdaniem moze odrzucic Zgube przed badaniem tlumu, aby przestac byc wilkiem i uchronic sie przed smiercia.

2. Hmm.. Na logike poniewaz nie moze juz nigdzie uciec, to musisz z nia walczyc.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Maletz
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Autor Dodatków
Posty: 473
Rejestracja: sobota 01 lip 2017, 13:16
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Maletz »

Mały Nemo pisze: wtorek 13 kwie 2021, 12:14 .Moim zdaniem moze odrzucic Zgube przed badaniem tlumu
ostatnio zaskoczył mnie mocno incydent w DE, w którym gość odrzucił kartę Broni, żeby uniknąć zdarzenia, którę tę Broń by zniszczyło. Lata stażu z grą, a ciągle coś w zasadach potrafi zaskoczyć :P



Lathspell
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 78
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lathspell »

Pytanie 1
Puszka Pandory... - jak należy rozgrywać to alternatywne zakończenie?

W wersji polskiej: Podczas każdej swojej tury, ten Poszukiwacz musi sześć razy wylosować wierzchnią kartę z tego stosu i użyć jej przeciwko dowolnemu innemu Poszukiwaczowi (jakby on sam właśnie wylosował tę kartę).
W wersji angielskiej: On each of his turns, he must take the top six cards from this pile and use them, one at a time, against any of the other characters, as if they had just drawn the cards themselves.

Wersja polska sugeruje, że losuję 1 kartę z mojego stosu kart Nieszczęść i używam jej przeciwko Poszukiwaczowi, u którego moim zdaniem karta ta wyrządzi najwięcej szkód. Następnie losuję drugą kartę i używam jej przeciwko temu samemu lub innemu Poszukiwaczowi, następnie trzecią i tak dalej aż do szóstej karty. W tym wariancie nie tylko nie mogę zmieniać kolejności tych kart, ale także nie mam nawet wiedzy, jakie dokładnie karty wyciągnąłem (losując pierwszą kartę nie znam treści pozostałych pięciu kart).

Wersja angielska z tego, co widzę, polega na tym, że losuję od razu 6 kart z mojego stosu kart Nieszczęść i używam ich pojedynczo wedle woli. W tym wariancie od razu znam treść wszystkich sześciu kart, nie muszę ich używać w kolejności, w jakiej je wylosowałem (bo biorę od razu sześć - top six cards - a nie sześć razy wylosować wierzchnią kartę) i mogę dużo bardziej strategicznie rozplanować ich użycie względem oponentów.

Przykładowo: pierwsza z wylosowanych kart to Smok Sekretów (Moc 8), druga - Prześladowca Śmierci. W polskiej wersji muszę najpierw wysłać na kogoś Smoka Sekretów (który jedynie odbierze 1 punkt Życia, jeśli wygra), a dopiero potem podrzucam komuś Prześladowcę Śmierci. W wersji angielskiej, jeśli od razu wylosowałbym te dwie karty, najpierw wysłałbym na kogoś Prześladowcę Śmierci, a dopiero potem Smoka Sekretów, tak żeby Smok w razie wygranej od razu zabił danego Poszukiwacza, a nie jedynie odebrał 1 punkt Życia. Różnica pomiędzy tymi dwoma wariantami jest kolosalna!

===

Pytanie 2
Mroczna wieszczka - Wróg

W wersji polskiej: Rzuć 2 kośćmi za rzut ataku wieszczki i wybierz wyższy wynik. Jeśli wypadnie dublet, na 3 tury zostajesz zamieniony w małą oślizgłą Ropuchę. Wieszczka pozostanie tu, dopóki ktoś jej nie pokona.
W wersji angielskiej: The Dark Fey rolls 2 dice for her attack roll and uses the highest result. If she rolls doubles, you are turned into a slimy little Toad for 3 turns. She will remain here until she is killed.

Właściwie to pytanie dotyczy wszystkich innych kart Wrogów, które mają możliwość rzucania dwiema kośćmi za rzut ataku i jeśli wypadnie dublet, to dzieje się coś bardzo złego. Kto właściwie wykonuje ten rzut? Normalnie rzut ataku Wroga wykonuje po prostu inny gracz. Jednakże instrukcja polskiej karty wykonanie czynności rzutu 2 kośćmi nakazuje graczowi, który tę kartę wylosował - natomiast angielska sugeruje, że rzut ataku wykonuje sama wieszczka (w domyśle - przez innego gracza). Czy gracz, który wylosował tę kartę, może wydać punkt Losu, aby zmienić jeden z wyników (np. w sytuacji, jeśli wypadł dublet)? W wersji angielskiej - oczywiście nie; natomiast w wersji polskiej - kto wie? - bo przecież to właśnie ten gracz wykonuje rzut kośćmi.

===

Pytanie 3
Czy orientuje się ktoś może, co złego stało się ze starym forum community FFG dotyczącym zasad gry? Bo mam wrażenie, że wszystkie tego typu tematy wyparowały, po wejściu na community od razu przekierowuje nas na stronę główną FFG, przez co zamiast szukać odpowiedzi na nurtujące mnie pytania właśnie tam, muszę męczyć o nie Was :grin:



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22393
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

1. Choć rozumiem, co masz na myśli, to uważam, iż lepiej jest grać w wersję polską, jako że ta jest bliższa idei puszek pandory. W tej wersji nieszczęścia opuszczają puszkę i dopadają swe ofiary po kolei, jeden po drugim, zamiast działać wspólnie i w porozumieniu jak jakaś grupa przestępcza.

2. Ja od zawsze grywam, że rzuty ataku robi następny gracz w kolejce. W instrukcji chyba jest napisane, że nie można ponawiać rzutów wykonanych przez Wrogów, więc de facto i tak nie ma znaczenia, kto rzuca kością.

3. Tak, było wspominane o tym niedawno (pod koniec grudnia 2020), że FFG znika na zawsze.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2653
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Budowniczy Mostów »

Lathspell pisze: poniedziałek 19 kwie 2021, 19:18 Jednakże instrukcja polskiej karty wykonanie czynności rzutu 2 kośćmi nakazuje graczowi, który tę kartę wylosował - natomiast angielska sugeruje, że rzut ataku wykonuje sama wieszczka (w domyśle - przez innego gracza). Czy gracz, który wylosował tę kartę, może wydać punkt Losu, aby zmienić jeden z wyników (np. w sytuacji, jeśli wypadł dublet)? W wersji angielskiej - oczywiście nie; natomiast w wersji polskiej - kto wie? - bo przecież to właśnie ten gracz wykonuje rzut kośćmi.
Rzut wykonuje karta, którą wylosowałeś niezależnie od sposobu opisania tego. Nie ma znaczenia, kto fizycznie rzuci kością. Poszukiwacz nie może wydać punktów Losu, by zmienić taki wynik.

Dodano po 3 minutach 21 sekundach:
Nawiasem mówiąc istnieją Przedmioty, które umożliwiają wymuszenie na karcie ponownego rzutu, np. Korona Faraona (z dodatku Krainy Odmętów).
A co do tego, kto rzuca za kartę, to spotkałem się z tym, że rzucał sam losujący – jednocześnie za siebie i kośćmi w innym kolorze za Wroga.


Awatar użytkownika
Maletz
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Autor Dodatków
Posty: 473
Rejestracja: sobota 01 lip 2017, 13:16
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Maletz »

Budowniczy Mostów pisze: wtorek 20 kwie 2021, 10:23 i kośćmi w innym kolorze
Herezja! ;)



Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 5135
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: abubu »

Budowniczy Mostów pisze: wtorek 20 kwie 2021, 10:23 A co do tego, kto rzuca za kartę, to spotkałem się z tym, że rzucał sam losujący – jednocześnie za siebie i kośćmi w innym kolorze za Wroga.
Genialne według mnie. Nie będzie "spin", że ktoś rzucił za wcześnie a ten drugi zareaguje "a bo ja jeszcze nie zdecydowałem" ... albo jak ktoś rzuci najpierw za wroga, to ten drugi zobaczy wynik i stwierdzi ... "a to ja sobie ten eliksir siły jednak wypiję". ... itp. itd.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5721
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo »

abubu pisze: wtorek 20 kwie 2021, 13:51
Budowniczy Mostów pisze: wtorek 20 kwie 2021, 10:23 A co do tego, kto rzuca za kartę, to spotkałem się z tym, że rzucał sam losujący – jednocześnie za siebie i kośćmi w innym kolorze za Wroga.
Genialne według mnie. Nie będzie "spin", że ktoś rzucił za wcześnie a ten drugi zareaguje "a bo ja jeszcze nie zdecydowałem" ... albo jak ktoś rzuci najpierw za wroga, to ten drugi zobaczy wynik i stwierdzi ... "a to ja sobie ten eliksir siły jednak wypiję". ... itp. itd.
Też się z tym zgodzę :)
Maletz pisze: wtorek 20 kwie 2021, 13:13
Budowniczy Mostów pisze: wtorek 20 kwie 2021, 10:23 i kośćmi w innym kolorze
Herezja! ;)
A z tym nie :)


Ja nawet nie mam Talismana.

ODPOWIEDZ