Heroes of Might & Magic III: The Board Game

Wszelkie inne gry.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22601
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 15

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

Post autor: Mały Nemo »

abubu pisze: niedziela 17 paź 2021, 17:19
Bludgeon pisze: piątek 15 paź 2021, 20:59
abubu pisze: piątek 15 paź 2021, 13:56
Bludgeon pisze: piątek 15 paź 2021, 12:44
loooki pisze: czwartek 14 paź 2021, 23:04 Ano tez widzialem ale ciezko mi pewne mechanizmy wyobrazic sobie
np jakie?
PvP i FoW ;)
FoW będzie w postaci odkrywania modularnej planszy.
PvP to chyba w każdej strategii jest, więc nie wiem co tu sobie wyobrażać.
Chodziło mi o PvP i FoW jednocześnie (np. znana lokalizacja zamku przeciwnika).
Pomyliłeś gry, H3 to nie Castlevania, w której zamek ten co odsłona znajdował się gdzie indziej ;). W H3 zamki się nie przenoszą, więc FoW w tym przypadku nic nie da (za wyjątkiem wyjątków). ;)


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
abubu [Autor tematu]
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 5229
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

Post autor: abubu »

Ehhh ... chodzi o to, że grając w H3 w trybie PvP (przeciwko innemu graczowi) nie znasz pozycji jego zamku oraz bohaterów i dopiero eksplorując mapę (FoW) możesz nań trafić. Tutaj grając w kilku graczy ciekaw jestem czy mapa będzie od razu rozkładana (określona liczba kafelków oraz ich rodzajów) zakryta a odkryte będą na przykład narożniki, gdzie będą zamki graczy. Chyba tak będzie ... co sugerowała by poniższa grafika (linia ciągła w jednym narożniku kafelka i przerywana po drugiej stronie).

Obrazek

Jednakże nie wyjaśnia to i tak połączenia elementu PvP z FoW (jednocześnie a nie ich z osobna). Na planszy raczej będziemy zawsze widzieć pozycję zamku przeciwnika jak i jego ruchy bohaterem. Nie da się tego ukryć.

Od razu w ramach wyjaśnień, nie twierdzę iż jest to jakikolwiek dla mnie problem, tylko dyskusja w odniesieniu do poniższych słów:
abubu pisze: piątek 15 paź 2021, 13:56
Bludgeon pisze: piątek 15 paź 2021, 12:44
loooki pisze: czwartek 14 paź 2021, 23:04 Ano tez widzialem ale ciezko mi pewne mechanizmy wyobrazic sobie
np jakie?
PvP i FoW ;)
Tak więc, jedyna "problematyczna mechanika" do przeniesienia na planszówkę jaka mi przychodzi do głowy, to FoW walcząc przeciwko innym graczom.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
lemon_curry
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 359
Rejestracja: piątek 09 lis 2018, 16:53
Płeć:

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

Post autor: lemon_curry »

to nie może być grywalne. Kalkulator w komplecie do walki?



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5785
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 34

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

Post autor: Rogo »

lemon_curry pisze: piątek 22 paź 2021, 17:25 to nie może być grywalne. Kalkulator w komplecie do walki?
Ale Ty się spodziewasz kalki 1:1, że chcesz kalkulator? :P


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22601
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 15

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

Post autor: Mały Nemo »

Rogo pisze: piątek 22 paź 2021, 18:21
lemon_curry pisze: piątek 22 paź 2021, 17:25 to nie może być grywalne. Kalkulator w komplecie do walki?
Ale Ty się spodziewasz kalki 1:1, że chcesz kalkulator? :P
Pomylił HoMM z KaCetami ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
husar
#Moderator: husar
#Moderator: husar
#Moderator: husar
!Wspierający
Posty: 1156
Rejestracja: wtorek 11 gru 2018, 22:41
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć:
Wiek: 44

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

Post autor: husar »

Rogo pisze: sobota 16 paź 2021, 09:45 chcesz nadrabiać te zaległości?
Zależy jak leży. Z rok, dwa temu kupiłem Railroad Tycoon III na gog, odpaliłem i... "leży" na dysku, pixeloza odstręcza. Jeśli jest jakiś projekt jak odnowienie i przystosowanie do nowych kompów jak było z The Settlers II na 10-lecie gry to jak najbardziej, jestem zainteresowany.


Pozdrawiam
Roman

loooki
!Wspierający
!Wspierający
!Wspierający
Posty: 1642
Rejestracja: czwartek 07 gru 2017, 12:15
Lokalizacja: kuj-pom
Płeć:
Wiek: 40

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

Post autor: loooki »

Mi bardziej idzie o ciułanie 6 rodzajow surowcow po jednym by moc cos zupgradowac
czy mam 20 krysztallkow czy tylko 19?
gra planszowa ze zbyt wieloma rzeczami do pilnowania staje coraz bardziej niszowa i traci na popularnosci,
tu calosc musi byc przemyslana od nowa i rozplanowana - raczej staranie sie przeniesc cos jak najwierniej nie przejdzie.



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5785
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 34

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

Post autor: Rogo »

Ale zanim zaczniecie pisać o kalkulatorach i mnogości surowców, kliknijcie może w link z pierwszego posta :)

Sam nie spodziewam się super gry, ale tym bardziej nie spodziewam się wymagalności kalkulatora.


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Kiiro Yakumo
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 22
Rejestracja: niedziela 26 paź 2014, 15:21
Lokalizacja: Gensokyo
Płeć:

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

Post autor: Kiiro Yakumo »

Rogo pisze: piątek 22 paź 2021, 18:21 Ale Ty się spodziewasz kalki 1:1, że chcesz kalkulator? :P
Do Monopoly jakiegoś dołączyli jakieś urządzonko na kiju, że gracze zamiast trzymać przed sobą banknoty mogą skanować "kartę kredytową" i dodawać/odejmować wartości, więc czemu by nie kalkulator do Heroes 3 planszowego? :P
Opcjonalnie spodziewałbym się rzutów przeciwstawnych w wersji uproszczonej na 1d6 (czy tam 1k6 jak kto woli) na zasadzie... hmm... o może takie coś:
- Czarny Smok to jest jednostka 7 poziomu jak mnie pamięć nie myli
- Dżinny to jednostka 5 poziomu bodaj
Czyli w takim starciu smok ma przewagę dwóch punktów, ale!
- Gracz A (ze smokami) rzucił potężne 2 na 1d6
- Gracz B (z Dżinnami) miał ważone kostki i rzucił 5 na 1d6
W podsumowaniu
- Smoki mają 7+2 czyli 9 ataku
- Dżinny mają 5+5 czyli 10 ataku
Dżinny wygrały starcie.


Obrazek

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5785
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 34

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

Post autor: Rogo »

Kiiro Yakumo pisze: sobota 23 paź 2021, 19:22 Opcjonalnie spodziewałbym się rzutów przeciwstawnych w wersji uproszczonej na 1d6 (czy tam 1k6 jak kto woli) na zasadzie... hmm... o może takie coś:
- Czarny Smok to jest jednostka 7 poziomu jak mnie pamięć nie myli
- Dżinny to jednostka 5 poziomu bodaj
Czyli w takim starciu smok ma przewagę dwóch punktów, ale!
- Gracz A (ze smokami) rzucił potężne 2 na 1d6
- Gracz B (z Dżinnami) miał ważone kostki i rzucił 5 na 1d6
W podsumowaniu
- Smoki mają 7+2 czyli 9 ataku
- Dżinny mają 5+5 czyli 10 ataku
Dżinny wygrały starcie.
Też nie kliknąłeś w link z pierwszego posta, prawda? ;)


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22601
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 15

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

Post autor: Mały Nemo »

Rogo pisze: sobota 23 paź 2021, 09:16 kliknijcie może w link z pierwszego posta
Rogo pisze: sobota 23 paź 2021, 20:36 Też nie kliknąłeś w link z pierwszego posta, prawda?
@Rogoś, czego Ty od nas wymagasz? Musisz sumienia i Boga w sercu nie mieć, aby takie rzeczy od nas chcieć! :P


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5785
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 34

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

Post autor: Rogo »

@Nemoś, wiesz jak jest. Może dużo pod tym linkiem nie ma, ale wystarczająco dużo by uznać powyższe teorie za mało prawdopodobne ;)


Ja nawet nie mam Talismana.

loooki
!Wspierający
!Wspierający
!Wspierający
Posty: 1642
Rejestracja: czwartek 07 gru 2017, 12:15
Lokalizacja: kuj-pom
Płeć:
Wiek: 40

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

Post autor: loooki »

Kiknalem :P
i nadal niewiele wiadomo o mechanikach, co jak bedzie wygladalo - sie okaże dopiero
Wyglada nie na przerabianie kalki.
wyjdzie to zobaczymy.



Awatar użytkownika
Kiiro Yakumo
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 22
Rejestracja: niedziela 26 paź 2014, 15:21
Lokalizacja: Gensokyo
Płeć:

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

Post autor: Kiiro Yakumo »

Rogo pisze: sobota 23 paź 2021, 20:36 Też nie kliknąłeś w link z pierwszego posta, prawda? ;)
Kliknąłem i tak jak było wspomniane, nadal nie wyjaśnia to zbyt wiele. Jest toporek wskazujący atak, nie ma tarczy na obronę ale są punkty życia, więc jedyne co ewentualnie byłoby tu inne to to, że Dżinny nie zmiotą smoków na strzał tylko zadadzą ileś tam obrażeń ale smoki jeszcze przeżyją w zależności ile miały punktów życia.
Nic nie wyklucza kostek jeszcze :P

Jeśli projekt się uda to da mi to motywację do innych szalonych rozwiązań, "skoro Heroes 3 się dało..." czy coś.


Obrazek

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5785
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 34

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

Post autor: Rogo »

Kiiro Yakumo pisze: poniedziałek 25 paź 2021, 14:01 Kliknąłem i tak jak było wspomniane, nadal nie wyjaśnia to zbyt wiele.
Owszem. Ale pozwala przypuszczać, że obejdzie się bez kalkulatora, że nie będą jedynie porównywane poziomy jednostek oraz że nie trzeba będzie śledzić kilku surowców. Jeśli wysnuwać jakieś teorie, to w oparciu o to, co zostało już pokazane :)


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Kiiro Yakumo
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 22
Rejestracja: niedziela 26 paź 2014, 15:21
Lokalizacja: Gensokyo
Płeć:

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

Post autor: Kiiro Yakumo »

Rogo pisze: poniedziałek 25 paź 2021, 16:09 Owszem. Ale pozwala przypuszczać, że obejdzie się bez kalkulatora, że nie będą jedynie porównywane poziomy jednostek oraz że nie trzeba będzie śledzić kilku surowców. Jeśli wysnuwać jakieś teorie, to w oparciu o to, co zostało już pokazane :)
A to tak, raczej obejdzie się bez. Po prostu nie wykluczam możliwości pod kątem technicznym, że nic nie stoi na przeszkodzie by tak zrobili z racji, że już było ileś gier planszowych z "wynalazkami".
Acz nie ukrywam nie pogniewałbym się gdyby dali mechanikę jakoś opartą o kostki... Nie wymagam poziomu D&D ale chociaż popularną 1d6 (1k6 jak kto woli) mam nadzieję, że mi nie odmówią :D


Obrazek

loooki
!Wspierający
!Wspierający
!Wspierający
Posty: 1642
Rejestracja: czwartek 07 gru 2017, 12:15
Lokalizacja: kuj-pom
Płeć:
Wiek: 40

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

Post autor: loooki »

raczej beda kostki, jakas losowosc musi byc - to nie beda szachy



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22601
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 15

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

Post autor: Mały Nemo »

loooki pisze: wtorek 26 paź 2021, 23:30 raczej beda kostki, jakas losowosc musi byc - to nie beda szachy
W szachach też jest losowość - zaczynasz Ty albo ja! ;)


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

loooki
!Wspierający
!Wspierający
!Wspierający
Posty: 1642
Rejestracja: czwartek 07 gru 2017, 12:15
Lokalizacja: kuj-pom
Płeć:
Wiek: 40

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

Post autor: loooki »

Ano :)



Awatar użytkownika
Kiiro Yakumo
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 22
Rejestracja: niedziela 26 paź 2014, 15:21
Lokalizacja: Gensokyo
Płeć:

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

Post autor: Kiiro Yakumo »

loooki pisze: wtorek 26 paź 2021, 23:30 raczej beda kostki, jakas losowosc musi byc - to nie beda szachy
Co prawda dałoby radę zrobić to i bez kostek typu YGO. "Haha aktywowałeś moją kartę pułapkę!" Acz kostki zrobią to w tym wypadku pewnie szybciej i efektywniej.
Aaa no i jeszcze jedno ważne pytanie rzucone w powietrze, czy będzie zawartość do SoD włącznie czy tylko "podstawka"...


Obrazek

Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6118
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

Post autor: Bludgeon »

Gdybym to ja to robił to bym nawet całej podstawki nie dał. Dałbym 4-6 frakcji i tyle samo rodzajów terenu, gdzieś połowę zaklęć i artefaktów, itp. Reszta w dodatkach.


What a view.

loooki
!Wspierający
!Wspierający
!Wspierający
Posty: 1642
Rejestracja: czwartek 07 gru 2017, 12:15
Lokalizacja: kuj-pom
Płeć:
Wiek: 40

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

Post autor: loooki »

z jdnej strony na pewno nie dadza wszystkiego w podstawce - by bylo miejsce na dodatki
ale jak za malo bedzie to skonczy jak batman-talisman



Awatar użytkownika
Kiiro Yakumo
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 22
Rejestracja: niedziela 26 paź 2014, 15:21
Lokalizacja: Gensokyo
Płeć:

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

Post autor: Kiiro Yakumo »

Faktycznie trochę mało precyzyjnie to ująłem. Jeśli będzie content do SoD ale rozłożony w dodatkach tak by CAŁOŚCIOWO był mniej lub bardziej adekwatny do zawartości RoE, AB, SoD to jak najbardziej będzie ok. Pozbiera się to wtedy z czasem, rozłoży na wielkim stole - a może nie będzie potrzeba aż tak wielkiego? - i zostanie tylko znaleźć graczy :P


Obrazek

ODPOWIEDZ