Strona 6 z 8

: środa 21 wrz 2011, 00:29
autor: Artownik
nick pisze:Czy przeniesienie do dowolnego miejsca w Kregu daje mozliwosc ponownego badania Obszaru? Moim zdaniem tak. Co myslicie?
O ile dobrze pamiętam zasady tego nie precyzują.

Prawdę mówiąc nie jestem teraz w stanie odtworzyć czy konkretne karty mają szczegółowe dopiski.

Mimo wszystko sensowniej jest przyjąć, że zawsze należy nowy Obszar badać.

: poniedziałek 03 paź 2011, 16:52
autor: nick
Wrócę jeszcze do kwestii Przyjaciół - wypadło mi to z głowy. Gram przykładowo Włóczęgą, który jest z natury samotnikiem i w dodatku jest Zły ; d Włóczęga spotyka w Krypcie Upiorów Panią Światła, która nie przyłącza się do Złych Postaci. Czy Włóczęga może dodać sobie punkt za spotkanie takiego Przyjaciela?

: poniedziałek 03 paź 2011, 17:19
autor: Mały Nemo
nick pisze:Wrócę jeszcze do kwestii Przyjaciół - wypadło mi to z głowy. Gram przykładowo Włóczęgą, który jest z natury samotnikiem i w dodatku jest Zły ; d Włóczęga spotyka w Krypcie Upiorów Panią Światła, która nie przyłącza się do Złych Postaci. Czy Włóczęga może dodać sobie punkt za spotkanie takiego Przyjaciela?
Ja bym powiedział, że nie. Pierwszeństwo w tym przypadku ma zdolność Pani Światła (nie przyłączy się), a dopiero potem Włóczęgi (jeżeli ma się przyłączyć, to go odrzuć i dodaj sobie 1 punkt).

: poniedziałek 03 paź 2011, 18:44
autor: nick
No okej ale czy to jest jakoś instrukcją podparte? W karcie Włóczęgi napisane jest, że "każde spotkanie z Przyjacielem" daje mu punkt. Każde spotkanie. Mimo iż podzielam twoje zdanie, uważam, że instrukcja Postaci jest niejasna w tej kwestii.

: poniedziałek 03 paź 2011, 18:48
autor: Mały Nemo
nick pisze:No okej ale czy to jest jakoś instrukcją podparte? W karcie Włóczęgi napisane jest, że "każde spotkanie z Przyjacielem" daje mu punkt. Każde spotkanie. Mimo iż podzielam twoje zdanie, uważam, że instrukcja Postaci jest niejasna w tej kwestii.
Cóż... nie jestem specem od MMa i mimo, że zdarza mi się w niego częściej grywać niźli powiedzmy w MiMa, to uważam, że "do spotkania musi dojść". Jeżeli Pani Światła nie chce się spotkać ze złą Postacią, to do spotkania nie dochodzi, a Postać odkłada jej kartę na obszar. Bardzo wątpię, ażeby w instrukcji znalazł się na to jakiś paragraf.

: poniedziałek 03 paź 2011, 18:53
autor: Misiek
"Nie możesz mieć Przyjaciół, ale każde spotkanie z Przyjacielem dodaje ci do wyboru: 1 punkt Miecza lub Magii."

"Dopóki Pani Światła będzie towarzyszyć Dobrej albo Chaotycznej Postaci, Postać ta nie będzie atakowana przez Wrogów o określonym parametrze Magii, jeśli tylko przed walką wyrzuci 1 albo 6. Jeżeli jesteś Zły połóż Kartę na Obszarze, na którym ją znalazłeś. Pani Światła nie zadaje się z nikim o tak paskudnej Naturze."

Trza cytacić, jak się o coś zapytuje. Według mnie bonus dostaje się za spotkanie Przyjaciela, a nie za zdobycie go. Rodzi to jednak nadużycia.

: poniedziałek 03 paź 2011, 19:00
autor: Misiek
Co do podparcia w instrukcji to:

KARTY ZDARZEŃ (165 sztuk) zawierają opisy Spotkań których uczestnikami lub świadkami będą kierowane przez graczy Postacie, opisy Miejsc, które odwiedzą podczas wędrówki. Przedmiotów i Przed-miotów Magicznych, które będą mogli znaleźć, otrzymać lub kupić oraz Wrogów. Przyjaciół i Nieznajomych, z którymi się spotkają.

Spotkanie to rozpatrywanie instrukcji karty zdarzeń, więc spotykasz Panią Światła, ona olewa ciebie, a ty ją i wynosisz z tego spotkania dodatkowy punkcik.

: poniedziałek 03 paź 2011, 19:10
autor: Artownik
Cóż, wychodzi na to, że jednak powinien zyskiwać na tym "spotkaniu". Trochę dziwnie, choć i tak Postać ta jest zupełnie przegięta.

Warto by pomyśleć nad jakąś bardziej stonowaną wersją, bo z tymi Przyjaciółmi to masakra.

: poniedziałek 03 paź 2011, 19:21
autor: Rogo
Ale taka Pani Światła dla złego Włóczęgi nie jest Przyjaciółką, tylko jakąs tam babą, która nie chce z nim gadać ;> Ja bym punktu za to nie dał :P

: poniedziałek 03 paź 2011, 19:38
autor: Astropata
Nie można znowu logiki szukać, że nie chce rozmawiać więc nie ma punktu. Wydaje mi się, że wyjaśnia sprawę to co Misiek przytoczył
"Nie możesz mieć Przyjaciół, ale każde spotkanie z Przyjacielem dodaje ci do wyboru: 1 punkt Miecza lub Magii."
Spotyka ją, więc punkt otrzymuje. Jego zdolność sama z siebie zakłada, że nie może mieć przyjaciół, więc to czy przyjaciel by się dołączył do Złego, Dobrego czy nie, nie ma znaczenia. Tak ja bym to interpretował.

: wtorek 13 mar 2012, 06:47
autor: nick
Jeszcze raz Krypta:

Cmentarzysko Smoków:
(rzut kostka)

3 - ciągniesz 1 Kartę, jeśli ci nie odpowiada, możesz ją zwrócić.

Zwrocic do stosu niewykorzystanego czy do wykorzystanego?

: wtorek 13 mar 2012, 08:51
autor: Wiktor
Rozumiem celem tego zapisu jest to, że bierzesz kolejną kartę zamiast rozpatrywać już wyciągniętą. Zwykle w podobnych sytuacjach karta jest po protu odkładana i tak bym postąpił i w tym przypadku.

: wtorek 13 mar 2012, 09:37
autor: Misiek
Nie jest napisane że można wziąć następną. Dla mnie to takie podejrzenie karty, można ją rozpatrzyć, albo odłożyć gdzie była i nie robić nic więcej.

: wtorek 13 mar 2012, 10:11
autor: Wiktor
Masz rację Misiek. Przeczytałem to jeszcze raz i twoja interpretacja jest właściwa.

Jeśli jednak chodzi o to gdzie umieścić tą kartę, to myślę, że z powrotem do stosu (przecież jest "zwrócić") a nie na stos kart wykorzystanych (byłoby odrzucić).

: wtorek 13 mar 2012, 18:10
autor: Isztwan
Moim zdaniem (i tak gram) chodzi o to, że ciągnie się kartę i, jeżeli graczowi nie odpowiada, można zwrócić ją do niewykorzystanego stosu - w losowe miejsce.

: wtorek 13 mar 2012, 19:49
autor: Rogo
A moim zdaniem "zwróć" i "wtasuj z powrotem" to dwa różne pojęcia i gdyby chodziło o wtasowanie, to byłoby to napisane ;)

: wtorek 13 mar 2012, 20:13
autor: Mały Nemo
Ja byłbym grał tak, jak sugeruje Misiek.

: wtorek 13 mar 2012, 20:22
autor: Artownik
Rogo pisze:"zwróć" i "wtasuj z powrotem" to dwa różne pojęcia
Ano racja.

Z drugiej jednak strony pewnie po prostu starali się skrócić tekst, stąd wyszło jak wyszło.

: wtorek 13 mar 2012, 20:25
autor: Rogo
Chcieli dobrze, wyszło jak zawsze.

W obecnej formie tekst nie sugeruje żadnego tasowania. Jak pożyczasz od kogoś coś to zwracasz mu tam, skąd pożyczałeś, czy chowasz mu to gdzieś w domu? xD

: wtorek 13 mar 2012, 23:22
autor: Isztwan
Rogo pisze:W obecnej formie tekst nie sugeruje żadnego tasowania. Jak pożyczasz od kogoś coś to zwracasz mu tam, skąd pożyczałeś
Zależy. Zwracasz wyciągniętą losową kartę do stosu kart - jak zwrócisz na wierzch to nie będzie już losowa. Zwracając kartę po prostu cofasz swoją decyzję o jej wyciągnięciu i zostawiasz tak jak było (losowo).
Rogo pisze:Chcieli dobrze, wyszło jak zawsze.
Właśnie :roll: Jak lubię MM to instrukcja jest dla mnie straszna! Dam sobie rękę uciąć, że moja errata zajmuje więcej niż sama oryginalna instrukcja. Pan Piotr Rynio odpowiedzialny za jej testowanie chyba wziął kasę i zamiast grę faktycznie testować pojechał na wakacje do jakiejś Bułgarii i autorom MM przysłał kartkę "Pozdrowienia znad Morza Czarnego. Gra działa OK". Tak jest wszędzie - byk na byku; masakra...

zresztą wystarczy przelecieć po tematach:
http://forum.magiaimiecz.eu/viewforum.php?f=55

: środa 14 mar 2012, 08:57
autor: Rogo
Isztwan pisze:
Rogo pisze:W obecnej formie tekst nie sugeruje żadnego tasowania. Jak pożyczasz od kogoś coś to zwracasz mu tam, skąd pożyczałeś
Zależy. Zwracasz wyciągniętą losową kartę do stosu kart - jak zwrócisz na wierzch to nie będzie już losowa. Zwracając kartę po prostu cofasz swoją decyzję o jej wyciągnięciu i zostawiasz tak jak było (losowo).
To też zależy. Ciągniesz pierwszą z wierzchu. Fakt, że z przetasowanego stosu, ale nadal jest to pierwsza i tam ją zwracasz.
A mi się wydaje, że są karty, w których jest użyte pojęcie wtasowania kart z powrotem do talii :P

No ale tak czy owak, każdy gra po swojemu, a jak są sprzeczności, to szybki rzut monetą je rozwiąże :)

: poniedziałek 02 kwie 2012, 21:55
autor: nick
No to jedziemy z kolejna rzecza ;p

To bedzie raczej kwestia tego jak gracie, chyba ze nie mieliscie jeszcze okazji. Jednak osobiscie uwazam, ze to naprawde dobra postac. Jedna z moich ulubionych.

Mianowicie: Szalona Dama

Ilekroc wyrzucisz 1 oczko, masz prawo zamienic miejscami dwie lezace na planszy i odkryte Karty Zdarzen (tylko na polach nie zajetych [tu jest nawiasem mowiac blad bo "niezajetych" piszemy razem - dop. moj] przez inne Postacie).
Pytanie brzmi: zamieniacie karty przed wykonaniem ruchu, czy po? Na karcie Postaci powinno to byc napisane gdyz inaczej moze spowodowac problemy w grze.

: poniedziałek 02 kwie 2012, 22:11
autor: Mały Nemo
Skoro nie ma zapisu, to bym grał że to wola gracza.

: wtorek 03 kwie 2012, 19:37
autor: Wiktor
Skłaniam się ku opinii Nemomona. Co prawda nie jest to jasno określone, ale chyba można przyjąć, że rzut za ruch i wykonanie ruchu to dwie osobne czynności, które następują po sobie. Wnoszę to z tego, iż chyba są karty, które pozwalają mieć wpływ wynik rzutu kostką już po jego wykonaniu.
A skoro są to dwie osobne czynności nic nie stoi na przeszkodzie wyrzucić 1, potem zamienić karty, a potem przesunąć postać.

: wtorek 03 kwie 2012, 19:55
autor: Rogo
Po pierwsze nie jest uwzględnione, że chodzi o rzut za ruch - zatem dotyczy to każdego rzutu.
Po drugie, jak napisał Nemomon, nie ma zapisu - wola gracza, co faktycznie daje duże pole do manewru, zwłaszcza, gdy kart na planszy jest już sporo.
Po trzecie, odnosząc się do wypowiedzi Wiktora - ruch to faza składająca się z rzutu kostką i przesunięcia postaci. Pojęcie ruch oznacza obie te czynności w tej kolejności ;) Ale jak wspomniałem - w tej zdolności nie widzę zapisku o ruchu.