Bez podstawki

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Talisman Magia i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 5809
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Bez podstawki

Post autor: abubu »

DzieX pisze: niedziela 09 kwie 2023, 15:23 Zastanawiam się czy graliście może planszą z podstawki, ale bez przygód z podstawki? Trochę się odstają od przygód z dodatków
Co masz na myśli, że "odstają od przygód z dodatków"?


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Awatar użytkownika
DzieX
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 482
Rejestracja: niedziela 19 lut 2023, 20:04
Lokalizacja: Nadarzyn
Płeć:
Wiek: 37
Kontakt:

Re: Bez podstawki

Post autor: DzieX »

Graliśmy bez i trzeba przyznać, że dodatki Pani Jeziora plus Las strasznie nas dojechały

Dodano po 51 sekundach:
abubu pisze: wtorek 11 kwie 2023, 07:07
DzieX pisze: niedziela 09 kwie 2023, 15:23 Zastanawiam się czy graliście może planszą z podstawki, ale bez przygód z podstawki? Trochę się odstają od przygód z dodatków
Co masz na myśli, że "odstają od przygód z dodatków"?
Są jakieś takie bez polotu w stosunku do innych


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 5809
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Bez podstawki

Post autor: abubu »

OK ... przyjmuję argumentację. Jednak uważam, że w dobry sposób wypełniają "podstawową" mechanikę gry. Są wrogowie z którymi się walczy, są Przyjaciele, z którymi można się zaprzyjaźnić ... itp. itd. Nie każda karta musi mieć jakieś "uber skomplikowane/wyszukane zasady" ;)


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Awatar użytkownika
DzieX
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 482
Rejestracja: niedziela 19 lut 2023, 20:04
Lokalizacja: Nadarzyn
Płeć:
Wiek: 37
Kontakt:

Re: Bez podstawki

Post autor: DzieX »

Pewnie masz rację - w każdym razie po ostatniej grze karty wracają do gry, bo nie ma nawet na czym się "przykoksić".


Awatar użytkownika
Budowniczy Mostów [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 4029
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Bez podstawki

Post autor: Budowniczy Mostów »

DzieX pisze: niedziela 09 kwie 2023, 15:23 Zastanawiam się czy graliście może planszą z podstawki, ale bez przygód z podstawki?
Tak. Jak gram ze słabszymi graczami, albo chcę, żeby gra szła wartko, to wtasowuję do talii Przygód co najmniej połowę kart z podstawki. Ale
podczas gier z mocnymi graczami rzadko korzystam z podstawowych kart. Ostatnio gramy z wykorzystaniem kart Przygód, które są zupełnie różne i nieprzewidywalne.


Awatar użytkownika
Budowniczy Mostów [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 4029
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Bez podstawki

Post autor: Budowniczy Mostów »

Pożegnanie 2023 roku.
01 obszar startowy
Wszyscy poszukiwacze rozpoczęlli grę na Wzgórzach niedaleko Drogi w Góry.
Jesteśmy góralami z dziada pradziada. Niepokojąca aktywność smoków zmusza nas do wyruszenia na wyprawę w daleki świat.
Obrazek

02 plansza
Plansza składa się z dwóch dużych Krain i czterech małych. Zaczynamy w Górach, a gdy nabierzemy krzepy, ruszymy do Podziemi. Dodatkowo możemy zbadać Zapomniane Krainy, Kryptę, Zamek i Krainę Lodu. Wejście do Podziemi możliwe jest po pokonaniu Orlego Króla. Aby dostać się na Koronę Władzy, trzeba pokonać Pana Ciemności zgodnie z podstawowymi zasadami gry.
Obrazek

03 Zamek
Zamek jest malowniczo położony w centrum planszy nad Jarem w Górach. Pod Zamkiem jest Tunel. To jedno z sekretnych przejść, jeśli ktoś chciałby dostać się do Podziemi omijając Orle Gniazdo.
Obrazek

04 Krypta
Od strony Gór można wkroczyć do Krypty przez Opuszczoną Kopalnię, od strony Podziemi prowadzi do niej Korytarz. Przejście przez Kryptę, tak samo jak Zamek, umożliwia poruszanie się między Krainami na skróty, ale lepiej pokonać tutejszych bossów, aby teleportować się na wybrany obszar.
Obrazek

05 Smoki
Gdzieś w przestworzach trzech Smoczych Władców zaciekle walczy między sobą i to okazuje się być powodem aktywności smoków. Poszukiwacze muszą spotykać coraz więcej smoczych łusek.
Obrazek

06 karta Czasu
Dla karty Czasu znaleźliśmy miejsce z boku planszy. Bardzo estetycznie!
Obrazek

07 gramy
Tak epickie rozgrywki należałoby nagrywać albo wydawać prozą. Do takiego wniosku doprowadziły nas niespodziewane kombinacje kart i serie szczęśliwych rzutów kością.
Obrazek

08 potęga
Smocza Kapłanka szybko wysforowała się na czoło (odporność na efekty smoczego gniewu była kluczowym ficzerem). Tutaj widzimy ją po wymianie 5 smoczych łusek na punkty Siły. Za chwilę zmierzy się z Panem Ciemności, pokona go i przeniesie się na Koronę Władzy, aby odkryć kartę Alternatywnego Zakończenia.
Jedenaście punktów Sławy mówi same za siebie — ta dziewczyna jest bezkonkurencyjna.
Obrazek

09 rywal
Spośród pozostałych Poszukiwaczy Cierniowy Elf był jedynym, który mógł stawić czoła Kapłance. Jego strefa gracza nie wydaje się być imponująca, ale pozory mylą. Elf ma w zanadrzu mordercze Zaklęcia.
Obrazek

10 pojedynek
Smocza Kapłanka odkryła AE Wieczna Korona. Na tym etapie rywalizowała tylko z Cierniowym Elfem (inni Poszukiwacze polegli i zrezygnowali z gry, pozostając w roli obserwatorów). Wystarczyło, że raz wyrzuci 6, a zwycięży. Przewrotny los nie dopuścił do tego przez szereg tur! Kapłance nie pomogło przerzucanie Losem. W tym czasie Elf wielokrotnie szturmował Skarbiec w Podziemiach, aż pokonał Pana Ciemności z wystarczającą przewagą. Bohaterowie spotkali się więc na Koronie Władzy i starli w epickim pojedynku. Elf nie pozostawił niczego przypadkowi. Serią wygranych przy użyciu wymyślnych Zaklęć pozbawił Kapłankę strategicznych Przedmiotów, potem pozostało dobić przeciwnika.
Obrazek

11 zakończenie
Cierniowy Elf zwyciężył. Smoczej Kapłance zabrakło w finale szczęścia, którym chełpiła się przez większość rozgrywki. W grze brali też udział Mroczna Kultystka i Szlachetny Dżin, ale nie dotrwali do końca. Grali @Martek, @Arknel, @Budowniczy Mostów i Krul.
Gra trwała w sumie 4 godziny (ze sprzątaniem), a że mieliśmy zaplanowane chwilę dłużej, udało się jeszcze posiedzieć i pogadać. Był to przyjemny moment i godne zwieńczenie mijającego roku.
Obrazek


Awatar użytkownika
DzieX
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 482
Rejestracja: niedziela 19 lut 2023, 20:04
Lokalizacja: Nadarzyn
Płeć:
Wiek: 37
Kontakt:

Re: Bez podstawki

Post autor: DzieX »

Pomysłowe :)


Awatar użytkownika
Pablo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Paczka Przygód
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 3141
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 43

Re: Bez podstawki

Post autor: Pablo »

Fajny pomysł. Lubię takie akcje.


ODPOWIEDZ