Strona 2 z 3

Re: Kilka niejasności

: poniedziałek 18 lut 2019, 20:26
autor: Mały Nemo
Tethiss pisze: poniedziałek 18 lut 2019, 20:24 Przepraszam, ale mam wrażenie, że większość odpowiedzi @lefotrak znalazłby samemu, gdyby tylko poświęcił chwilę i po rozegraniu kilku partii (zapisaniu pytań) przeczytał jeszcze raz instrukcje.
Nah, nie on pierwszy i pewnie nie ostatni ;).

Acz FAQ jest plikiem, o istnieniu którego nie każdy wie, gdyż jest dostępny jedynie na stronie Galakty.

Re: Kilka niejasności

: poniedziałek 18 lut 2019, 20:27
autor: Berni
No ale zadał pytanie i mu grzecznie wyjaśniono na forum bo od tego między innymi tutaj jesteśmy :)

Re: Kilka niejasności

: poniedziałek 18 lut 2019, 20:36
autor: Rogo
Ale coś za coś. Ja za podanie odpowiedzi prosiłem o przeczytanie jeszcze raz instrukcji i zostałem niegrzecznie zignorowany.

Ale to takie polskie: niech ktoś znajdzie za mnie bo mi się nie chce ;)

Re: Kilka niejasności

: poniedziałek 18 lut 2019, 20:42
autor: Tethiss
To też nie krytykuję, ale dałem takiego lekkiego kuksańca, żeby samemu spróbować sprawdzić - na pewno na dłużej zostanie ;)
Sam zapisywałem sobie pytania podczas pierwszych gier w TMiM i po przeczytaniu ponownie instrukcji i FAQ, prawie na wszystkie znalazły się odpowiedzi - jaka satysfakcja.

Re: Kilka niejasności

: poniedziałek 18 lut 2019, 20:54
autor: Bludgeon
Tethiss pisze: poniedziałek 18 lut 2019, 20:24 Przepraszam, ale mam wrażenie, że większość odpowiedzi @lefotrak znalazłby samemu, gdyby tylko poświęcił chwilę i po rozegraniu kilku partii (zapisaniu pytań) przeczytał jeszcze raz instrukcje.
Ale takie pytania na forum nawet o podstawowe rzeczy są w sumie dobre, bo pozwalają tez pozostałym sobie odświeżyć różne zasady. A czasem nawet poznać coś od nowa co się myślało że zna a znało się źle.

Re: Kilka niejasności

: poniedziałek 18 lut 2019, 21:34
autor: abubu
Bludgeon pisze: poniedziałek 18 lut 2019, 20:54 A czasem nawet poznać coś od nowa co się myślało że zna a znało się źle.
Dokładnie.. mieliśmy już tu takiego co wiedział lepiej niż sami twórcy gry :)

Re: Kilka niejasności

: wtorek 19 lut 2019, 11:04
autor: PanPatryk
niektóre rzeczy sprawdzane w instrukcji dalej są dla mnie nie jasne dlatego podczas gry zapisujemy pytania albo żeby nie opóźniać gry piszemy od razu na forum, zaczęliśmy wraz z Lefotrak stosunkowo nie dawno bo dopiero w styczniu ale ćwiczymy regularnie 2 razy w tygodniu :D

Re: Kilka niejasności

: wtorek 19 lut 2019, 11:26
autor: abubu
PanPatryk pisze: wtorek 19 lut 2019, 11:04 ale ćwiczymy regularnie 2 razy w tygodniu :D
tacy to mają dobrze ... ja zamiast grać w grę to przy niej i/lub wokół niej dłubię :|

Re: Kilka niejasności

: wtorek 19 lut 2019, 11:37
autor: PanPatryk
Panowie jeszcze jedno pytanie wczoraj jak graliśmy z dodatkiem zwiastun i zakończeniem Korona Armagedonu, bylem na koronie władzy i zostały mi 2 punkty życia, przeciwnik wylosował ołtarz w którym poświęcił 1 punkt życia żeby odebrać innemu poszukiwaczowi 2 punkty i w ten sposób wygrał grę. czy był to ruch prawidłowy czy postać na koronie władzy jest niewrażliwa na takie efekty?

Re: Kilka niejasności

: wtorek 19 lut 2019, 12:07
autor: abubu
Na karcie tego ołtarza (o ile się nie mylę to jest to "Ołtarz gniewu") nie ma ograniczenia do "Poszukiwaczy w tej krainie" więc tak, mógł to zrobić (zmusić cię do utraty 2 punktów Życia).
Nie pamiętam dokładnie, ale ten "Ołtarz gniewu" jest w talii Proroka czy w innej talii? Jeżeli w innej, to nie mógł go "normalnie" wylosować (ze względu na zasady Zakończenia).

Dodano po 3 minutach 38 sekundach:
Ps. Jak ktoś pyta o zasady, to warto aby również zamieścił treść przytaczanych kart. Wiadomo, ścigać za brak "cytatu" nie będziemy ... ułatwia to jednak precyzyjniejszą odpowiedź.

Re: Kilka niejasności

: wtorek 19 lut 2019, 12:23
autor: Mały Nemo
Ołtarz Gniewu jest w talii Proroka, ale tak - mógł to zrobić. Jako że wejście na KW triggeruje permanentną śmierć, to w tym momencie on wygrał tę grę.

Re: Kilka niejasności

: wtorek 19 lut 2019, 12:49
autor: PanPatryk
tak z talii proroka, zakończenie z armagedonem zmusza do zamiany kart przygód na proroka.

Re: Kilka niejasności

: środa 20 lut 2019, 21:34
autor: Pablo
Czy Łowczyni Wampirów odwiedzając Cmentarz i ignorując polecenie wynikające z tego obszaru, losuje kartę Przygody. Czy traci punkt Życia będąc posiadając Dobry Charakter?

Re: Kilka niejasności

: środa 20 lut 2019, 21:38
autor: Mały Nemo
Pablo pisze: środa 20 lut 2019, 21:34 Czy Łowczyni Wampirów odwiedzając Cmentarz i ignorując polecenie wynikające z tego obszaru, losuje kartę Przygody. Czy traci punkt Życia będąc posiadając Dobry Charakter?
Nie, bo ignoruje instrukcję straty Życia z powodu odmiennego Charakteru.

Re: Kilka niejasności

: sobota 23 lut 2019, 00:06
autor: Pablo
Można odbyć spotkanie (zaatakować lub użyć specjalnej zdolności) z Poszukiwaczem, który stracił swoją turę, nie?

Re: Kilka niejasności

: sobota 23 lut 2019, 00:29
autor: Mały Nemo
Pablo pisze: sobota 23 lut 2019, 00:06 Można odbyć spotkanie (zaatakować lub użyć specjalnej zdolności) z Poszukiwaczem, który stracił swoją turę, nie?
Można.

Re: Kilka niejasności

: sobota 23 lut 2019, 09:28
autor: Rogo
Można nawet gdy stracił tę turę, bo się zgubił w labiryncie lub został uwięziony w świątyni.

To on stracił turę, nie Ty. A logiki w Talismanie się nie doszukuj :)

Re: Kilka niejasności

: sobota 23 lut 2019, 10:32
autor: Bludgeon
Pablo pisze: sobota 23 lut 2019, 00:06 Można odbyć spotkanie (zaatakować lub użyć specjalnej zdolności) z Poszukiwaczem, który stracił swoją turę, nie?
Można, traci się tylko swoje tury.

Re: Kilka niejasności

: sobota 23 lut 2019, 20:15
autor: azzie
lefotrak pisze: środa 13 lut 2019, 23:47 4. Tu chciałbym się tylko upewnić jeśli nie mam na początku tury żadnego zaklęcia, to grając Czarnoksiężnikiem o mocy 6, pobieram od razu 3 zaklęcia, lecz mogę ich użyć dopiero w następnej turze tak ?
NemoMan.EXE pisze: środa 13 lut 2019, 23:59 4. Masz na myśli Czarownika (Czarnoksiężnik zawsze posiada 1 Zaklęcie), ale tak. Chyba jedynym wyjątkiem jest Mędrzec, ale to też jest wyjaśnione jedynie w FAQ, a ponadto łamie zasady gry (czyli jest to błędna odpowiedź FAQ-a).
To jest ciekawa kwestia. Rozumiem że "problemem" jest tutaj poniższy fragment zasad:
Podczas swojej tury gracz może rzucić tyle Zaklęć ile posiadał ich na jej początku.
Karta Mędrca mówi:
Jeśli na początku swojej tury nie posiadasz ani jednego Zaklęcia, możesz wylosować jedno zaklęcie.
Oficjalne FAQ mówi:
P1: Gdy Mędrzec otrzymuje Zaklęcie na początku swojej tury, to czy może je rzucić w tej samej turze?
O: Tak.
Co rzeczywiście brzmi jak sprzeczność. Jedyne wyjaśnienie jakie widzę, to że dolosowanie Zaklęcia wciąż ma miejsce na początku tury. Więc wciąż można je rzucić w tej turze. Tak, wiem że to naciągane ;-)

W przypadku Czarownika spodziewałbym się podobnej odpowiedzi na pytanie czy można Zaklęcia rzucić w tej samej turze, szczególnie że specjalna zdolność brzmi:
Na początku swojej tury możesz wylosować tyle Zaklęć, na ile pozwala ci twoja Moc.
Nie ma tu warunku że na początku tury nie ma zaklęć, a jest wręcz jasno powiedziane że losowanie ma miejsce ma początku tury. Można więc uznać że na początku tury Czarownik po prostu może mieć tyle Zaklęć na ile pozwala Moc.

Tak czy siak, jak dla mnie FAQ nie może tworzyć wyjątków. Jego rolą jest objaśniać zasady :-)

Re: Kilka niejasności

: sobota 23 lut 2019, 20:22
autor: Mały Nemo
Szkoda tylko, iż nie zapodali osobnej notki dla Czarownika ani chociaż "wszelkie analogiczne problemy należy rozwiązywać zgodnie z poniższymi wyjaśnieniami" ;).

Re: Kilka niejasności

: niedziela 24 lut 2019, 00:50
autor: Budowniczy Mostów
azzie pisze: sobota 23 lut 2019, 20:15(...)
Nie ma tu warunku że na początku tury nie ma zaklęć, a jest wręcz jasno powiedziane że losowanie ma miejsce ma początku tury. Można więc uznać że na początku tury Czarownik po prostu może mieć tyle Zaklęć na ile pozwala Moc.

Tak czy siak, jak dla mnie FAQ nie może tworzyć wyjątków. Jego rolą jest objaśniać zasady :-)
Co do drugiego, pełna zgoda.

Ogólnie co do kwestii początku tury, to musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, „ile tura ma początków?“ Moim zdaniem jeden, więc jedna czynność może być do niego przypisana. I tu kończy się kombinowanie ;)

Re: Kilka niejasności

: niedziela 24 lut 2019, 08:23
autor: Rogo
Budowniczy Mostów pisze: niedziela 24 lut 2019, 00:50 Ogólnie co do kwestii początku tury, to musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, „ile tura ma początków?“ Moim zdaniem jeden, więc jedna czynność może być do niego przypisana. I tu kończy się kombinowanie
A moim zdaniem jeden, ale to jest faza tury przed ruchem, więc możesz tu zrobić dowolną ilość czynności, dopóki nie rzucisz kością za ruch (lub nie wykona ruchu w inny sposób). I to wnioskuję z powyższego fragmentu FAQ, mówiącego, że można rzucić dobrane na początku tury zaklęcie.

Coś co dla Ciebie jest oczywiste, dla innych może być oczywiście błędne ;)

Re: Kilka niejasności

: niedziela 24 lut 2019, 09:26
autor: abubu
Zgodnie z instrukcją tura składa się z dwóch "faz":
- ruch
- spotkanie

Wszystkie czynności odnoszące się do początku tury mają miejsce przed ruchem.
Wszystkie czynności odnoszące się do końca tury mają miejsce po spotkaniu.

Nie ma ograniczenia ilości wykonywanych czynności ani na początku ani na końcu tury.

Tak więc jeżeli Poszukiwacz na początku tury dobiera Zaklęcie, to i je zaczyna posiadać na początku tury.

Re: Kilka niejasności

: niedziela 24 lut 2019, 09:46
autor: azzie
abubu pisze: niedziela 24 lut 2019, 09:26 Zgodnie z instrukcją tura składa się z dwóch "faz":
- ruch
- spotkanie

Wszystkie czynności odnoszące się do początku tury mają miejsce przed ruchem.
Przed ruchem można też rzucać zaklęcia które na to pozwalają, jest to nawet narysowane na stronie "Kolejność działań" objaśniającej turę.

Precyzyjniej by więc było określić, że początek tury kończy się wraz z ruchem bądź rzuceniem zaklęcia przez Poszukiwacza (w swojej turze).

Re: Kilka niejasności

: niedziela 24 lut 2019, 18:17
autor: Budowniczy Mostów
Rogo pisze: niedziela 24 lut 2019, 08:23
Budowniczy Mostów pisze: niedziela 24 lut 2019, 00:50 Ogólnie co do kwestii początku tury, to musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, „ile tura ma początków?“ Moim zdaniem jeden, więc jedna czynność może być do niego przypisana. I tu kończy się kombinowanie
A moim zdaniem jeden, ale to jest faza tury przed ruchem, więc możesz tu zrobić dowolną ilość czynności, dopóki nie rzucisz kością za ruch (lub nie wykona ruchu w inny sposób). I to wnioskuję z powyższego fragmentu FAQ, mówiącego, że można rzucić dobrane na początku tury zaklęcie.

Coś co dla Ciebie jest oczywiste, dla innych może być oczywiście błędne ;)
abubu pisze: niedziela 24 lut 2019, 09:26 Zgodnie z instrukcją tura składa się z dwóch "faz":
- ruch
- spotkanie

Wszystkie czynności odnoszące się do początku tury mają miejsce przed ruchem.
Wszystkie czynności odnoszące się do końca tury mają miejsce po spotkaniu.

Nie ma ograniczenia ilości wykonywanych czynności ani na początku ani na końcu tury.

Tak więc jeżeli Poszukiwacz na początku tury dobiera Zaklęcie, to i je zaczyna posiadać na początku tury.
No proszę. Człowiek uczy się całe życie :)
(Ale nie będę starał się ukryć przy tej okazji, że zaprezentowane przeze mnie rozumowanie wielokrotnie pomogło nam podczas gier rozwikływać szybko problemy, podobne do omawianego)