Karty do wywalenia
-
-
- Posty: 114
- Rejestracja: poniedziałek 21 sty 2019, 12:33
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 40
Karty do wywalenia
Witam
Wczoraj trafiła mi się wyjątkowo irytująca partia. Od zatrzęsienia kart typu:
- każdy poszukiwacz zgodnie z ruchem wskazówek zegara przekazuje....
- wylosuj milion kart wybierz 10 odłóż jedna tu połóż druga tam itd idp
- przejrzyj cały stos kart odrzuconych wybierz wroga przedmiot inny shit....
- odrzuć X wierzchnich kart....
W pewnym momencie tury tak się zaczęły przeciągnąć że wszyscy mieli już dość, bez wyjątku.
Zastanawiam się czy zrobił ktoś kiedyś listę kart z oficjalnych dodatków która są takimi właśnie upierdliwymi przeszkadzajkami które może z powodzeniem usunąć z talii.
Nie chodzi mi tu o ułatwianie gry tylko o usprawnienie rozgrywki. Nic tak nie wkurza jak 2 osoby pod rząd modlace się nad talia i myślała która kartę wybrać, ewentualnie ograniczyć to do 3-5 wierzchniej kart i tyle.
O ile czary czy ekwipunek każdy kojarzy i mniej więcej więc co chce z takiej taki zabrać, o tyle przeglądanie talii przygód jest mega wkurzajace
Czy tylko ja mam takie odczucie i czepiam się?
Wczoraj trafiła mi się wyjątkowo irytująca partia. Od zatrzęsienia kart typu:
- każdy poszukiwacz zgodnie z ruchem wskazówek zegara przekazuje....
- wylosuj milion kart wybierz 10 odłóż jedna tu połóż druga tam itd idp
- przejrzyj cały stos kart odrzuconych wybierz wroga przedmiot inny shit....
- odrzuć X wierzchnich kart....
W pewnym momencie tury tak się zaczęły przeciągnąć że wszyscy mieli już dość, bez wyjątku.
Zastanawiam się czy zrobił ktoś kiedyś listę kart z oficjalnych dodatków która są takimi właśnie upierdliwymi przeszkadzajkami które może z powodzeniem usunąć z talii.
Nie chodzi mi tu o ułatwianie gry tylko o usprawnienie rozgrywki. Nic tak nie wkurza jak 2 osoby pod rząd modlace się nad talia i myślała która kartę wybrać, ewentualnie ograniczyć to do 3-5 wierzchniej kart i tyle.
O ile czary czy ekwipunek każdy kojarzy i mniej więcej więc co chce z takiej taki zabrać, o tyle przeglądanie talii przygód jest mega wkurzajace
Czy tylko ja mam takie odczucie i czepiam się?
- ModulO
-
-
Spis dodatków autora:
• #Pojedyncze Karty
• Bohaterowie Sanktuarium
• Goblin Skarbnik
• Plaga Nieumarłych
• Spojrzenie Meduzy - Posty: 784
- Rejestracja: piątek 05 lut 2010, 17:43
- Lokalizacja: Katowice
- Płeć:
Re: Karty do wywalenia
Mnie jedynie wkurza mechanika więzienia i jemu podobnych, rzucasz kośćmi dotąd, aż nie wylosujesz jakiejś wartośći... Przy moim szczęści trace zawsze kilka tur
- Valdi
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Księżycowy Kamień
• ZP i LK - Posty: 12843
- Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
- Lokalizacja: Trojmiasto
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Karty do wywalenia
Czepiasz się (choć niekoniecznie to złe)
Pamiętaj że przed rozgrywką to Ty ustalasz z jakimi kartami grasz, więc zanim pójdziesz do znajomych / znajomi przyjdą do Ciebie, przejrzyj stos kart - wyłap te które Ci nie pasują.
Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
- husar
-
- Posty: 2056
- Rejestracja: wtorek 11 gru 2018, 22:41
- Lokalizacja: Piaseczno
- Płeć:
- Wiek: 47
Re: Karty do wywalenia
Homerules i po sprawie. W ostatniej rozgrywce najmłodszy z uczestników ok. 7 lat przez trzy tury wybierał przedmiot z ekwipunku. Pozwoliliśmy mu a my dalej graliśmy. Graliśmy bez Lasu i żeby nie bawić się w rozdział kart jak ktoś natrafil na kartę odnosząca się do tego dodatku to ją odrzucał i brał kolejną. I pomimo że graliśmy podstawą wersją w talii były np. karty Kataklizmu
Pozdrawiam
Roman
Roman
-
-
- Posty: 114
- Rejestracja: poniedziałek 21 sty 2019, 12:33
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 40
Re: Karty do wywalenia
też tak robimy, to samo tyczy się podziemi, gór itp. Tak samo jak gramy kataklizmem i w zadaniu trzeba odwiedzić jakiegoś mieszkańca którego nie ma na mapie to po prostu wystarczy wyjść na obszar gospody, wioski itp. Jak strażnika zastąpiły ruiny ostatnio to po prostu zadanie mogło zostać odrzucone albo wymienione na inne losowe
tak właśnie myślimy przysiąść z moja kobietą i wywalić kilka kart.
wiesz inaczej jak ktoś ma 7 lat, inaczej jak jest pierwsza w nocy i ktoś po kilku piwach ma spowolnione procesy decyzyjne
Jak pisałem jednorazowo jest to całkiem fajna mechanika ale w późniejszej grze potrafi zmęczyć jak trafia się zbyt często
- kotlet
-
- Posty: 225
- Rejestracja: poniedziałek 03 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
Re: Karty do wywalenia
Jeśli losujemy karty z przekazywaniem, aukcjonera albo nagroda jest losowanie przygody dopóki nie trafisz na magiczny przedmiot (czasem po 60 kart odpadalo) to pytam graczy "bawimy się w to?" i zazwyczaj każdy macha reka bo szkoda się z tym uzerac.
-
-
-
Spis dodatków autora:
• Generator Kart - Posty: 125
- Rejestracja: piątek 04 lis 2016, 17:57
Re: Karty do wywalenia
@Swiraz w talismanie jest bardzo dużo kart których jedynym celem jest wydłużenie gry, ale nie uważam tego za zbytni problem, karty łatwo wyciągnąć z tali.
Troszkę gorzej z obszarami, grając z kimś kto nie zna na pamięć wszystkich przedmiotów dostępnych w wiosce, skończy tam ruch i coś by kupił, ale musi okrążyć cały stół, przykucnąć i chwilkę pomyśleć, straszne.
Troszkę mam wrażenie że talisman nigdy nie był testowany, nigdy nikt się nie zastanawiał `czy to faktycznie musi tyle trwać`?
Moim zdaniem wszystkie wydarzenia (i inne karty przygód które mogą się odnosić do innego gracza niż ten który ją wylosował) powinny zostać usunięte z tali kart przygód, aby kolejny gracz mógł zaczynać swoją turę, jak tylko poprzedni się poruszy [czyli przed wylosowaniem karty przygody/rozpatrzeniem obszaru]
Polecam Ci zapoznać się z projektami Bludgeona, on bardzo mocno skupia się na usprawnianiu rozgrywki.
Troszkę gorzej z obszarami, grając z kimś kto nie zna na pamięć wszystkich przedmiotów dostępnych w wiosce, skończy tam ruch i coś by kupił, ale musi okrążyć cały stół, przykucnąć i chwilkę pomyśleć, straszne.
Troszkę mam wrażenie że talisman nigdy nie był testowany, nigdy nikt się nie zastanawiał `czy to faktycznie musi tyle trwać`?
Moim zdaniem wszystkie wydarzenia (i inne karty przygód które mogą się odnosić do innego gracza niż ten który ją wylosował) powinny zostać usunięte z tali kart przygód, aby kolejny gracz mógł zaczynać swoją turę, jak tylko poprzedni się poruszy [czyli przed wylosowaniem karty przygody/rozpatrzeniem obszaru]
Polecam Ci zapoznać się z projektami Bludgeona, on bardzo mocno skupia się na usprawnianiu rozgrywki.
Popieram wszelki malkontentyzm
- Rogo
-
- Posty: 6218
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Re: Karty do wywalenia
Tu się z Tobą nie zgodzę (i pewnie nie tylko ja), bo czasem karta pozwala np. dobrać Zaklęcie, które gracz będzie chciał rzucić jeszcze w swojej turze lub na początku tury następnego gracza.
To jest gra, a nie wyścigi. Trzeba ją trochę usprawnić, ale też nie można z tym przesadzać.
Ja nawet nie mam Talismana.
- husar
-
- Posty: 2056
- Rejestracja: wtorek 11 gru 2018, 22:41
- Lokalizacja: Piaseczno
- Płeć:
- Wiek: 47
Re: Karty do wywalenia
Nie pozwoliłbym się nikomu z piwem zbliżyć do mojej planszy, ale "niedługo" to się zmieni
Mam postępującą sklerozę i zawsze ustawiam wioskę przy sobie, żeby nie ganiać wokół stołu
Mam postępującą sklerozę i zawsze ustawiam wioskę przy sobie, żeby nie ganiać wokół stołu
Pozdrawiam
Roman
Roman
-
-
-
Spis dodatków autora:
• Generator Kart - Posty: 125
- Rejestracja: piątek 04 lis 2016, 17:57
Re: Karty do wywalenia
@Rogo nie ma najmniejszej potrzeby abyśmy się zgadzali, przynajmniej dopóki nie usiądziemy razem do wspólnej rozgrywki.
Ale, masz racje że gra to nie są wyścigi, ale moje rozgrywki w talismana często za bardzo się przeciągają jak dla mnie. Jako że zazwyczaj podczas rozgrywek jestem gospodarzem i wyrocznią zasad, często muszę się mocno śpieszyć z moimi ruchami i przez to wiele razy mi się zdarzało zakończyć swoją turę nim to zrobił poprzedni gracz.
Ale, masz racje że gra to nie są wyścigi, ale moje rozgrywki w talismana często za bardzo się przeciągają jak dla mnie. Jako że zazwyczaj podczas rozgrywek jestem gospodarzem i wyrocznią zasad, często muszę się mocno śpieszyć z moimi ruchami i przez to wiele razy mi się zdarzało zakończyć swoją turę nim to zrobił poprzedni gracz.
Popieram wszelki malkontentyzm
-
-
- Posty: 114
- Rejestracja: poniedziałek 21 sty 2019, 12:33
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 40
Re: Karty do wywalenia
Ja też preferuje łychę nie można popadać w paranoję. Myślałem nawet o zabezpieczeniu lakierem w sprayu plansz, ale nie wiem jak by plansza zareagowała na lakier. Mata jest spoko ale najczęściej gramy z miastem plus jakiś dodatek/dodatki, więc plac gry się zmienia
- Rogo
-
- Posty: 6218
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Re: Karty do wywalenia
@mjhal u mnie zawsze pada pytanie: "Mogę zaczynać?" i raczej nie zdarza się, żeby padła inna odpowiedź niż "Tak", ale gracz ma prawo wymusić przeczekanie
Ja nawet nie mam Talismana.
-
-
- Posty: 114
- Rejestracja: poniedziałek 21 sty 2019, 12:33
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 40
Re: Karty do wywalenia
Listy goncze za poszukiwaczy też czasem usuwamy, zwłaszcza przy grze w 2 osóby.
Lubię mechaniki z Krain Ognia ale niektóre karty z iferytem typu każdy gracz co ture umieszcza żeton spalonej ziemi stosujemy bardziej - jak przegra z walkę połóż żeton spalonej ziemi, inaczej ciężko to i pilnować.
Chciałem sprawdzić Wizję ale że skoro 2.0 się szykuje to poczekam na nowsze wydanie
Lubię mechaniki z Krain Ognia ale niektóre karty z iferytem typu każdy gracz co ture umieszcza żeton spalonej ziemi stosujemy bardziej - jak przegra z walkę połóż żeton spalonej ziemi, inaczej ciężko to i pilnować.
tak samo i nas.
Chciałem sprawdzić Wizję ale że skoro 2.0 się szykuje to poczekam na nowsze wydanie
- husar
-
- Posty: 2056
- Rejestracja: wtorek 11 gru 2018, 22:41
- Lokalizacja: Piaseczno
- Płeć:
- Wiek: 47
Re: Karty do wywalenia
Odnośnie Ifrytów. Ciekawą zasadę ma znajomy kiedy grają w nią z podstawką. Jeśli na planszy pojawi się 10 żetonów to podstawkę zastępują kataklizmem
Pozdrawiam
Roman
Roman
-
-
- Posty: 114
- Rejestracja: poniedziałek 21 sty 2019, 12:33
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 40
Re: Karty do wywalenia
za takie karty uważam bardziej coś w stylu tracisz wszystkie żetony siły, mocy, przyjaciol, albo np. czary zmieniające przedmioty w drewno itp. Nagle sporo tracisz i trochę jest zastopowany Twój marsz po koronę. Jednocześnie nie sprowadza się to do kontemplacji kart przygod lub rozprawiania jaką by karte polozyc na wierzchu - to nie szachy, ze strategią tez niewiele ma Talisman wspolnego. Musi być zachowana pewna dynamika bo inaczej zamiast grać 2 - 3 partię na wieczór to męczy się człowiek by skonczyc jedną.
Wyprzedzając sarkastyczne odpowiedzi - Nie, nie chce grać w inna grę
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6286
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: Karty do wywalenia
Niestety, ale zaczynacie się budzić ze snu że Talisman to dobra gra...Swiraz pisze: ↑sobota 09 lut 2019, 09:29 Witam
Wczoraj trafiła mi się wyjątkowo irytująca partia. Od zatrzęsienia kart typu:
- każdy poszukiwacz zgodnie z ruchem wskazówek zegara przekazuje....
- wylosuj milion kart wybierz 10 odłóż jedna tu połóż druga tam itd idp
- przejrzyj cały stos kart odrzuconych wybierz wroga przedmiot inny shit....
- odrzuć X wierzchnich kart....
W pewnym momencie tury tak się zaczęły przeciągnąć że wszyscy mieli już dość, bez wyjątku.
Zastanawiam się czy zrobił ktoś kiedyś listę kart z oficjalnych dodatków która są takimi właśnie upierdliwymi przeszkadzajkami które może z powodzeniem usunąć z talii.
Nie chodzi mi tu o ułatwianie gry tylko o usprawnienie rozgrywki. Nic tak nie wkurza jak 2 osoby pod rząd modlace się nad talia i myślała która kartę wybrać, ewentualnie ograniczyć to do 3-5 wierzchniej kart i tyle.
O ile czary czy ekwipunek każdy kojarzy i mniej więcej więc co chce z takiej taki zabrać, o tyle przeglądanie talii przygód jest mega wkurzajace
Czy tylko ja mam takie odczucie i czepiam się?
What a view.
-
-
- Posty: 114
- Rejestracja: poniedziałek 21 sty 2019, 12:33
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 40
- Wiktor
-
1984 - 2019 - Posty: 1779
- Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: Karty do wywalenia
Dlatego najlepiej gra się na planszy podstawowej i walczy ze zwykłymi wrogami jak Dzik, Lew, Goryl i Olbrzym. Żadnego komplikowania zasad, specjalnych modyfikatorów... po prostu Dziki, Lwy i Goryle, czasem Smok. I daje więcej frajdy niż rozpatrzenie karty gdzie jest więcej tekstu niż obrazka.Swiraz pisze: ↑sobota 09 lut 2019, 09:29 Nic tak nie wkurza jak 2 osoby pod rząd modlace się nad talia i myślała która kartę wybrać, ewentualnie ograniczyć to do 3-5 wierzchniej kart i tyle.
O ile czary czy ekwipunek każdy kojarzy i mniej więcej więc co chce z takiej taki zabrać, o tyle przeglądanie talii przygód jest mega wkurzajace
Czy tylko ja mam takie odczucie i czepiam się?
- Budowniczy Mostów
-
-
Spis dodatków autora:
• Bezdroża
• Bezkresne Morze
• Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
• Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
• Legendarne Przedmioty
• Ląd Na Horyzoncie!
• Most
• Obiekty i Misje
• Szalony Tytan - Posty: 4043
- Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
- Płeć:
Re: Karty do wywalenia
Nie tylko ty. Kiedy zaczynałem korzystać z forum, trafiałem na dyskusje na ten temat i były podawane konkretne zestawy kart usuwane przez graczy. I to nie tylko Przygód, ale też Zaklęć, Zadań Czarownika i Nagród. Pamiętam o tym, bo wtedy wydawało mi się to rozwiązaniem niedopuszczalnym! A z czasem sam zrobiłem ostrą selekcję w kartach...Swiraz pisze: ↑sobota 09 lut 2019, 09:29 Zastanawiam się czy zrobił ktoś kiedyś listę kart z oficjalnych dodatków która są takimi właśnie upierdliwymi przeszkadzajkami które może z powodzeniem usunąć z talii.
Nie chodzi mi tu o ułatwianie gry tylko o usprawnienie rozgrywki. Nic tak nie wkurza jak 2 osoby pod rząd modlace się nad talia i myślała która kartę wybrać, ewentualnie ograniczyć to do 3-5 wierzchniej kart i tyle.
(...)
Czy tylko ja mam takie odczucie i czepiam się?
Sam poszedłem ponadto w tym kierunku, że uznałem, iż niektóre karty po prostu powinny pojawiać się w trakcie rozgrywki (np. Stajnie) i w ten sposób powstały Obiekty.