Strona 1 z 3

Zasady domowe

: wtorek 06 mar 2018, 11:04
autor: Gamma
Temat do dyskusji o zasadach domowych i dokręcaniu gry.

Mam do Was takie pytania:
1. Co sądzicie o Szlachetnym Dżinie (dodatek Kraina Ognia). Przecież z księgą czarów z Miasta (tudzież innymi itemami) ma nieograniczoną ilość Losu. Zostawiacie go jak jest czy macie jakieś swoje zasady odnośnie tej postaci?
2. Jestem ciekawy czy ktoś zmienia zasady Pana Ciemności w Podziemiach. Odkąd Podziemia regularnie goszczą na moim stole część osób (w tym ja) cały czas korzysta ze skrótu. Wystarczy zaklęcie zropuchowienie albo jakiś inny bajer i bam - jesteś na KW. Zastanawia mnie czy ktoś zmienia tą mechanikę i w jaki sposób?

Re: Zasady domowe

: wtorek 06 mar 2018, 11:10
autor: Mały Nemo
Poszukiwacz z panda tez ma niemal nieograniczona liczbe losu ;). Nie przesadzalbym z tym.

2. Ja nie zmieniam zasad.

Re: Zasady domowe

: wtorek 06 mar 2018, 11:15
autor: Gamma
Little Nemo pisze: wtorek 06 mar 2018, 11:10 Poszukiwacz z panda tez ma niemal nieograniczona liczbe losu ;). Nie przesadzalbym z tym.

2. Ja nie zmieniam zasad.
1. Ale bazowo chowańców jest 12, u mnie teraz 20. Spróbuj wylosować pandę. Po za tym panda pozwala odnowić los, a dżinem odrzucając zaklęcie możesz otrzymać los.

2. No tak, ale Ty też lubisz kręcić się po planszy. Mam kilku graczy dosyć mocno nastawionych na odpowiednią taktykę, plan działania itd. Za to druga część graczy nie lubi chodzić do Podziemi i jest czasem mały niesmak. ;) Będę się starał coś wymyślić jak z Kiścieniem.

Re: Zasady domowe

: wtorek 06 mar 2018, 11:15
autor: Bludgeon
Gamma pisze: wtorek 06 mar 2018, 11:04 2. Jestem ciekawy czy ktoś zmienia zasady Pana Ciemności w Podziemiach. Odkąd Podziemia regularnie goszczą na moim stole część osób (w tym ja) cały czas korzysta ze skrótu. Wystarczy zaklęcie zropuchowienie albo jakiś inny bajer i bam - jesteś na KW. Zastanawia mnie czy ktoś zmienia tą mechanikę i w jaki sposób?
Zmieniłem wyniki na planszy że wyniku 8+ nie ma, a wynik 7 stał się 7+.

Re: Zasady domowe

: wtorek 06 mar 2018, 11:17
autor: Gamma
Ma to sens. :)

Na razie zmieniłem (od wczoraj w sumie), że skarby też się losuje.

Re: Zasady domowe

: wtorek 06 mar 2018, 11:18
autor: Bludgeon
Gamma pisze: wtorek 06 mar 2018, 11:17 Ma to sens. :)

Na razie zmieniłem (od wczoraj w sumie), że skarby też się losuje.
U mnie tak samo. Tylko ja zmieniłem wszystkie skarby bo w oryginalnych kilka jest zwyczajnie żałosnych.

Re: Zasady domowe

: wtorek 06 mar 2018, 11:20
autor: Gamma
Wiem coś o tym. Wczoraj wylosowałem różdżkę smoczego ognia. Maksymalna lipa. ;)

Re: Zasady domowe

: wtorek 06 mar 2018, 21:34
autor: tomkasz
Najczęściej gramy bez remisów czyli walka do skutku

Re: Zasady domowe

: wtorek 06 mar 2018, 21:39
autor: jerek95
tomkasz pisze: wtorek 06 mar 2018, 21:34 Najczęściej gramy bez remisów czyli walka do skutku
A co z Zaklęciami, Przedmiotami i Przyjaciółmi, którzy "jeśli przegrasz walkę, zamiast przegrywać - remisujesz"? Jak to zmieniasz?

Re: Zasady domowe

: wtorek 06 mar 2018, 22:09
autor: tomkasz
dobre pytanie - tego jeszcze nie wiem ;)

Re: Zasady domowe

: środa 07 mar 2018, 00:09
autor: abubu
Proste ... wówczas rzeczywiście remisujesz. Gorzej w przypadku zdolności / kart z zapisem "jeżeli zremisujesz".

Re: Zasady domowe

: środa 07 mar 2018, 03:52
autor: Bludgeon
Ja bym zostawił remisowanie w spokoju - sporo efektów się do niego odwołuje.

Re: Zasady domowe

: środa 07 mar 2018, 08:21
autor: tomkasz
Niestety często jestem ograniczony do samej podstawki (pub, u znajomych, lub znajomi u mnie którzy tweirdzą, że za trudno, za długo etc albo sie im odechciewa w trakcie) tam takich kart jest raczej mało, ale rzeczywiście nie przemyśałem tego pod tym względem.
Wynika to trochę z chęci żeby zawsze był jakiś efekt, coś się działo, a trochę, że nie doczytałem nigdy tego w instrukcji i się mądrzyłem w trakcie rozgrywki ;d

Re: Zasady domowe

: środa 07 mar 2018, 08:43
autor: Odyn
Tomkasz, sama podstawka moze byc nudna. Sprobuj dorzucic chocby Wilkolaka lub Zniwiarza. Przy wiekszej ilosci osob duze prawdopodobienstwo wiekszej interakcji ze strony tych postaci. Czesciej 1 na kosci i trzeba kulac za wilka czy smiertke :)
Zwiastun moglby rozwiazac problem nudy i dluzszych rozgrywek ale niestety przyczynilby sie do zwiekszenia poziomu trudnosci.

Re: Zasady domowe

: środa 07 mar 2018, 08:57
autor: abubu
Podstawowa wersja TMiM to tak jakby demo MiM .. więc zdecydowanie polecam małe dodatki (które uzupełniają braki).

Podstawowa wersja MiM jest grą kompletną a dodatki planszowe ją rozbudowują.

Stąd prawdopodobnie słabe oceny recenzentów, którzy zazwyczaj mieli styczność tylko z podstawką TMiM.

Tak więc każdemu radzę sukcesywnie zaopatrzyć się w małe dodatki w kolejności ich wydawania.

Re: Zasady domowe

: środa 07 mar 2018, 09:09
autor: Odyn
Z zasad domowych ja się zastanawiam czy nie wprowadzić na stałe:
- obszar, na który trafia Żniwiarz, a na którym leżą jakiekolwiek odkryte karty Przygód, zostaje "oczyszczony" z tych kart.
W którymś wątku przewijał się już ten temat. Skutki mogą być dwa: usunięcie z planszy niewygodnych przeciwników lub zniszczenie wartościowych Przedmiotów/Miejsc/Nieznajomych [którzy pozostają teoretycznie na planszy do końca gry]
- w momencie zniszczenia odkrytej karty Przygody Żniwiarz pozostawia na tym polu zakrytą kartę z talii Żniwiarza (tu można wykorzystać część z kart z dodatku Czas Żniw; myślałem już kiedyś nad uzupełnieniem tego dodatku o kilka Przeklętych Przedmiotów).

Re: Zasady domowe

: środa 07 mar 2018, 09:53
autor: tomkasz
Nie no, nie aż taki ciemnogród :) Jeśli gramy u mnie to małe dodatki z grybsza są wtasowane/grane (Wilkołak/Żniwiarz, Pani i Królowa + autorskie Nieumarli, Zbrojownia + kilka - są na stałe, pozostałe leżą na półce najczęściej) narzekam jedynie na graczy, a raczej ich brak ;) Smoki i Zwiastun leżą nie tknięte od grudnia niestety
Osobiście nie robie problemów z intepretacją w trakcie gry, byleby grać, ewentualnie posiłkuje się forum. Często pojawia się problem poruszania się Koniem, również w necie zawsze jest gó...burza, mnie tam rybka byle wszyscy jednakowo grali ;d

Dodano po 8 minutach 2 sekundach:
Iiii najczęsciej nie stosuje się do spalania, odrzucania, niszczenia - wszystko leci na stos kart odrzuconych
Wielkanocny dodatek był grany tylko na wielkanoc a Dyniowy Król w Halloween jeśli można to uznać za zasady

Re: Zasady domowe

: środa 07 mar 2018, 10:09
autor: abubu
tomkasz pisze: środa 07 mar 2018, 10:01 Smoki i Zwiastun leżą nie tknięte od grudnia niestety
:-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ bo cię jeszcze ktoś za chwilę zlinczuje za to ;)

Re: Zasady domowe

: środa 07 mar 2018, 10:17
autor: Fenrisek
;)

Re: Zasady domowe

: środa 07 mar 2018, 12:14
autor: Odyn
Tomkasz - ja z tym spalaniem itp napisałem na brudno :D fachowo - na stos kart odrzuconych.

Re: Zasady domowe

: czwartek 08 mar 2018, 09:40
autor: Gamma
tomkasz pisze: wtorek 06 mar 2018, 21:34 Najczęściej gramy bez remisów czyli walka do skutku
Trochę na siłę ta zasada. Przecież jest nawet postać że jak zremisujesz to wygrywasz itd.


Osobiście korzystam ze sporej liczby małych zmian. Odkąd zacząłem grę doszlifowywać gra się nam dużo, dużo lepiej. :)
- Losujemy po 5 postaci na początku gry. Przy 70 bohaterach zmniejsza to szanse, że ktoś będzie niezadowolony z wyboru.
- Zmieniona wymiana trofeów: do 7 punktów siły i mocy trofea kosztują normalnie 7. Potem wzrastają o 1. Na 8 punkt potrzeba 8 punktów, na 9 potrzeba 9 i analogicznie na 12 - 12, na 15 - 15 itd. Zmniejsza to efekt "kuli śnieżnej".
- Zmniejszyłem talię mieszkańców z 40 kart do 30, wyrzucając zapychacze.
- Na początku gry po wybraniu zakończenia i postaci każdy losuje mieszkańców - 5 na głowę przy 2 graczach, po 4 na głowę przy 3 i 4 graczach. Każdy może wybrać do 2 i umieścić na planszy. Przez to, że grę zaczyna się już z jakimiś mieszkańcami o wiele chętniej gracze tam wchodzą / jest ciekawiej. To zresztą kolejny, bardzo dobry pomysł Blu, który lekko zmodyfikowałem.
- Jeżeli ktoś wylosuje kartę przeznaczenia albo przedmiot, który zwiększa początkową wartość życia/losu, ten gracz od razu dostaje ten los/życie. (Nie musi go jeszcze odnawiać jak oryginalnie).
- Korekty postaci: Elf, Mintaur, Alchemik. Na małe korekty czekają kolejne postacie np. Góral.
- Nie można korzystać z konia w Podziemiach.
- Karty 3 listów gończych leżą odkryte od początku gry.
- Nie ma ograniczenia złota do 30 sztuk. Zresztą praktycznie i tak niesamowicie rzadko zdarzają się takie sytuacje, że przekraczamy taką wartość.
- Nie korzystam z mechaniki likantropa ani z Wilkołaka npc.
- Zmiany związane z talią Pozostałości.

Co się zmieni już wkrótce?
- Nowa plansza z minimalnymi zmianami na niej.
- Nowe zasady odnośnie Pana Ciemności - brak możliwości tele na KW. Losowanie (zamiast wybierania) skarbów.

Po powrocie z pracy poprawię post bo pisze z głowy. Na pewno o czymś zapomniałem.

Dodano po 38 minutach 21 sekundach:
Bludgeon pisze: wtorek 06 mar 2018, 11:15
Gamma pisze: wtorek 06 mar 2018, 11:04 2. Jestem ciekawy czy ktoś zmienia zasady Pana Ciemności w Podziemiach. Odkąd Podziemia regularnie goszczą na moim stole część osób (w tym ja) cały czas korzysta ze skrótu. Wystarczy zaklęcie zropuchowienie albo jakiś inny bajer i bam - jesteś na KW. Zastanawia mnie czy ktoś zmienia tą mechanikę i w jaki sposób?
Zmieniłem wyniki na planszy że wyniku 8+ nie ma, a wynik 7 stał się 7+.
Zmiana na 8+ - możesz wziąć 2 nagrody skarbu będzie zbyt przesadzona no nie?

Re: Zasady domowe

: czwartek 08 mar 2018, 12:33
autor: vincent
Nieźle nieźle...zwłaszcza mieszkańcy do zastosowania

Re: Zasady domowe

: czwartek 08 mar 2018, 13:11
autor: Bludgeon
Gamma pisze: czwartek 08 mar 2018, 10:18 Trochę na siłę ta zasada. Przecież jest nawet postać że jak zremisujesz to wygrywasz itd.
No, łowca nagród (czy głów, jakoś tak)
Gamma pisze: czwartek 08 mar 2018, 10:18 Osobiście korzystam ze sporej liczby małych zmian.
Ahhh pamiętam też od tego zaczynałem. Nostalgia :)
Gamma pisze: czwartek 08 mar 2018, 10:18 - Zmieniona wymiana trofeów: do 7 punktów siły i mocy trofea kosztują normalnie 7. Potem wzrastają o 1. Na 8 punkt potrzeba 8 punktów, na 9 potrzeba 9 i analogicznie na 12 - 12, na 15 - 15 itd. Zmniejsza to efekt "kuli śnieżnej".
To dobra metoda bo z jednej strony spowalnia rozwój w końcowej fazie gry, a z drugiej nie wzmacnia niepotrzebnie elementalisty i dębu.
Gamma pisze: czwartek 08 mar 2018, 10:18- Zmniejszyłem talię mieszkańców z 40 kart do 30, wyrzucając zapychacze.
I słusznie, ta talia nie ma tej samej funkcji do talia przygód.
Gamma pisze: czwartek 08 mar 2018, 10:18 - Nie można korzystać z konia w Podziemiach.
A co z rumakiem?
Gamma pisze: czwartek 08 mar 2018, 10:18 Zmiana na 8+ - możesz wziąć 2 nagrody skarbu będzie zbyt przesadzona no nie?
Jeśli grasz z oryginalnymi kartami skarbów to raczej nie jest to przegięte, aczkolwiek ciekawsze mogłoby być np. skarb + nagroda czarownika.

Re: Zasady domowe

: czwartek 08 mar 2018, 13:16
autor: Gamma
Bludgeon pisze: czwartek 08 mar 2018, 13:11
Gamma pisze: czwartek 08 mar 2018, 10:18 - Nie można korzystać z konia w Podziemiach.
A co z rumakiem?
Gamma pisze: czwartek 08 mar 2018, 10:18 Zmiana na 8+ - możesz wziąć 2 nagrody skarbu będzie zbyt przesadzona no nie?
Jeśli grasz z oryginalnymi kartami skarbów to raczej nie jest to przegięte, aczkolwiek ciekawsze mogłoby być np. skarb + nagroda czarownika.
Można z rumaka. Chodzi o to żeby nie można było przebiec w 3 ruchy Podziemi.

Ciekawy pomysł z nagrodami. :)

Re: Zasady domowe

: czwartek 08 mar 2018, 14:35
autor: Bludgeon
Gamma pisze: czwartek 08 mar 2018, 13:16 Można z rumaka. Chodzi o to żeby nie można było przebiec w 3 ruchy Podziemi.
Czemu nie? Jak ktoś ma tyle siły czy mocy żeby natłuc pana podziemi, to gra i tak powinna się już kończyć.