Strona 1 z 1

Talisman Magia i Miecz: Kraina Ognia

: wtorek 16 wrz 2014, 15:33
autor: Mały Nemo
Dostępna w przedsprzedaży już: http://sklep.galakta.pl/product.php?id_product=934

: czwartek 18 wrz 2014, 16:08
autor: megoviator

: środa 24 wrz 2014, 14:27
autor: zlosnica
Już jest, dzisiaj przyszło kurierem. Podtykałam wszystkim w biurze pod nos, co fajnego do mnie przyszło, ale chyba nie załapali ;/

: środa 24 wrz 2014, 17:09
autor: Mały Nemo
zlosnica pisze:Już jest, dzisiaj przyszło kurierem. Podtykałam wszystkim w biurze pod nos, co fajnego do mnie przyszło, ale chyba nie załapali ;/
Jeszcze nie są na odpowiednim etapie, ale prędzej czy później się nawrócą ;). Kiedyś muszą... ;)

: czwartek 25 wrz 2014, 22:19
autor: Sławomir
Jak rozumieć ostatnią zdolność Derwisza?? Mając szczęście trafiając w spotkaniach na słabych wrogów moze wykonać kilka ruchów na raz i trochę przypakować.

: czwartek 25 wrz 2014, 22:38
autor: Mały Nemo
Sławomir pisze:Jak rozumieć ostatnią zdolność Derwisza?? Mając szczęście trafiając w spotkaniach na słabych wrogów moze wykonać kilka ruchów na raz i trochę przypakować.
Jak najbardziej, ale generalnie za często się to nie udaje, znaczy by podczas jednej tury przeskoczyć przez kilku Wrogów.

: piątek 26 wrz 2014, 10:09
autor: AsNied
Jak się podobają poszczególni poszukiwacze i sam dodatek?

Dodatek jest fajny, ale ciężki do gry. Zbyt mało jest kart do usuwania spalonej ziemi. Jeżeli nie gra się z rozszerzeniami planszowymi, to po jakimś czasie nie ma gdzie chodzić. Podoba mi się mechanika wzmacniania Ifrytów i tzw. globalni Bossowie.

Co do poszukiwaczy, to według mnie Derwisz jest najmocniejszy. Generalnie uważam, że najmocniejsi to ci, którzy najczęściej korzystają ze specjalnych zdolności. Sam grałem Dżinem i do testowania dodatku przygotowałem wersję podstawową wraz z rozszerzeniem Żniwiarza. Skończyły się losy, a trudno w tych dodatkach się je zdobywa i Dżin stał się zwykłą postacią bez zdolności. Nikt inny z graczy na mnie czarów nie rzucał. Stałem się zły, aby odnawiać za darmo losy na cmentarzu, ale za chwilę ta lokacja została zamieniona w ruiny oraz dodatkowo wylądował tam żeton spalenia. Natomiast Derwisz w rękach mojego syna hulał, aż miło. Strach pomyśleć co ta postać będzie wyczyniać w podziemiach jak złapie 6+ siły.

Powstają pytania.
1. Skoro wrogowie z siłą mają głównie cyferkę "2", to w przypadku podziemi, kiedy często ciągniemy 2+ kart, rozumiem, że pokonując wroga na siłę mogę skorzystać z umiejętności i uniknąć badania kart o niższych priorytetach. np. wrogów na moc? Wydaje się być bardzo mocną zdolnością w podziemiach.
2. Pokonując dwóch wrogów jednocześnie. Mogę poruszyć się o ... właśnie. Sumę ich sił, czy wybieram jednego? Sadzę, że o sumę.

: piątek 26 wrz 2014, 18:42
autor: Mały Nemo
AsNied pisze:1. Skoro wrogowie z siłą mają głównie cyferkę "2", to w przypadku podziemi, kiedy często ciągniemy 2+ kart, rozumiem, że pokonując wroga na siłę mogę skorzystać z umiejętności i uniknąć badania kart o niższych priorytetach. np. wrogów na moc? Wydaje się być bardzo mocną zdolnością w podziemiach.
Tak, jak korzystasz z tej zdolności, to nie badasz pozostałych kart.
AsNied pisze:2. Pokonując dwóch wrogów jednocześnie. Mogę poruszyć się o ... właśnie. Sumę ich sił, czy wybieram jednego? Sadzę, że o sumę.
Ja także poruszyłbym się o sumę.

: poniedziałek 15 gru 2014, 00:59
autor: Mały Nemo
Cóż, stary dodatek... ale pojawiła się do niego grafika jednego z ciekawszych Wrogów z dodatku. Śmieszne, że tutaj jego nazwa to "Firecat", podczas gdy w dodatku występuje jako "Ifrit Shapeshifter".

http://level20artist.deviantart.com/art ... -499914867

"Firecat" autorstwa J. Edwina Stevensa.

: czwartek 25 gru 2014, 14:48
autor: Anonim
Ostatnio na gwiazdkę dostałem ten dodatek i mam pytanie czy to normalne że tyle kart się powtarza?
4x Ifrycki najeźdżca, 3x Ifrycki łupieżca, 5xSzczelina płomieni i 3x Inwazia Ifrytów.

: czwartek 25 gru 2014, 15:49
autor: Bludgeon
Anonim, tak. tak ma być.

: wtorek 07 kwie 2015, 09:02
autor: velone
Ostatnio trochę cicho na forum o tym dodatku, a chciałbym spytać się Was o ogólne odczucia.
Czy jeżeli będę grał bez rozszerzeń planszowych ale z dwoma dodatkowymi małymi rozszerzeniami (Żniwiarz+Pani Jeziora), to po dołączeniu Krainy Ognia faktycznie gra staje się hardcorowa i po jakimś czasie nie ma gdzie chodzić, czy może przy takiej ilości kart wszystko jest już raczej wyważone?
Najczęściej gram w 2/3 osoby i raczej się to na razie nie zmieni, a nie chciałbym tracić przyjemności z gry "podpalając" dodatkiem całą planszę :?

: wtorek 07 kwie 2015, 13:08
autor: blazius
Wydaje się że często nikt nie zdąży rozwinąć Poszukiwacza do możliwości pokonania Tajemnych Wrót. Stosunkowo mało kart Przygód i mało możliwości usuwania żetonów Spalonej Ziemi może oznaczać krótką rozgrywkę. Podejrzewam że zbalansowałbyś sytuację Górami, względnie zrezygnowaniem z figurki Żniwiarza (jeśli gracie w trójkę).

: wtorek 07 kwie 2015, 13:56
autor: velone
Jest, aż tak źle? :?
"Rozrzedzenie" Krainy Ognia dwoma innymi dodatkami karcianymi nie zmienia sytuacji?
Szkoda bo na pierwszy rzut oka rozszerzenie wydaje się ciekawe i teoretycznie wprowadza trochę świeżości do świata Talismana...

: wtorek 07 kwie 2015, 14:06
autor: Basai
Dla mnie Kraina Ognia jest genialnym rozszerzeniem. Gram z kartami Żniwiarza, Pani Jeziora, Wilkołaka, i Miasta. Dzięki temu karty Ifrytów nie za często się pojawiają a Bossy krainy ognia (szczególnie sułtan) pojawiają się co kilka rozgrywek. Dwa razy doszło do sytuacji, gdzie sułtan pojawił się bardzo szybko i żetony spalonej ziemi sprawiły, że gra nas pokonała. Jestem zwolennikiem, że im więcej dzieje się na planszy tym jest ciekawiej dlatego też do mojej kolekcji niedługo dołączę też smoki :)

: czwartek 09 kwie 2015, 23:48
autor: velone
A może ktoś powiedzieć jakie alternatywne zakończenia są w Krainie Ognia?

: czwartek 10 mar 2016, 16:47
autor: Nihlathak
Witam mam pytanie odnośnie tego dodatku. Zakupiłem go i muszę przyznać, że jest całkiem ciekawy. Jednak żetony spalonej ziemi nastręczają wielu problemów.
I teraz techniczne pytanie jeśli na skutek np. zaklęcia "Terra-morfoza, spustoszenie, wypiętrzenie lub kart przygód typu magiczna łopata czy burza piaskowa itp. Które nakazują umieszczenie kart terenu to czy jeśli na lokacji umieszczenia terenu znajduje się jakaś karta przygód i/lub żeton spalonej ziemi to czy po położeniu karty terenu usuwamy żeton i kartę? Czy podmieniamy kartę terenu a karty przygód i żetony spalonej ziemi pozostają na nowym terenie.
Będę wdzięczny za pomoc.

: czwartek 10 mar 2016, 17:03
autor: Mały Nemo
Hej,

Nie usuwa się ani kart, ani żetonów. Jedynie "obszar" się zmienia, a wsio inne, co na nim stało, pozostaje.

: piątek 11 mar 2016, 09:27
autor: Nihlathak
Dziękuje za odpowiedź, tak podejrzewałem i tez tak grałem ale wolałem się upewnić. Przyznaję dodatek coraz bardziej mi się podoba :mrgreen: .

Re: Talisman Magia i Miecz: Kraina Ognia

: czwartek 25 sie 2016, 18:06
autor: vincent
jak dla mnie,(a gram wszystkimi dodatkami jakie posiadam czyli bez lasu i zwiastuna)kraina giiiiinie...oczywiście pojawiają się ifryci a spalona ziemia siłą rzeczy się przewija,ale ogień nie dominuje rozgrywki..Co do samych kart uważam,że są odrobine przeintelektualizowane i proste polecenia na nich zawarte są przekombinowane składniowo...wole dla szybkości orzymać polecenie,że znajduje 2 szt.złota,a nie że właśnie odnalazłem tajemne przejście a za nim ogromną komnatę z trumną na środku w której były 2 szt.złota..wiem,że w lesie też potrzeba lupy dla odczytania całego tekstu..poszukiwacze z dodatku jak najbardziej na plus..z tym derwiszem to niezłe jednak jaja,zwłaszcza jeśli się posiada tą kulę jasnowidzenia zdaje sie lub tą kule z dodatku dzieki któej można palić niechcianą karte...w podziemiach można się w takim przypadku dopakować naprawde szybko

Re: Talisman Magia i Miecz: Kraina Ognia

: czwartek 25 sie 2016, 18:42
autor: Mały Nemo
A to masz pecha :P

Samuel bardzo lubił dodawać wstawki fabularne (a Kraina Ognia była jego pierwszym dodatkiem) i generalnie, gdzie tylko mógł, to starał się dodać słowo czy dwa. Moim zdaniem to dobra rzecz, bo przynajmniej takie teksty nadają grze odrobiny klimatu. Moim zdaniem lepiej jest dowiedzieć się, iż np. znalazłeś 2 sztuki złota gdzieś w kufrze, niźli że po prostu znalazłeś 2 sztuki złota, a gdzie, to domyśl się sam.

I nie, pomyliłeś dodatki Samuela z moimi. To do moich potrzebna jest lupa, do dodatków Samuela już nie ;). Acz fakt, iż Las może być trudniejszy do czytania z powodu jego ikonografii. Generalnie to niby tylko 2 ikonki, ale wciąż musisz pamiętać, którym z 4 możliwych stanów jesteś.

Sama Kraina Ognia jest bardzo ciekawa jak się gra ją wraz z podstawką i może jednym czy dwoma małymi dodatkami. Ja, jak grałem z nim i tylko podstawką, to potrafiłem podczas jednej gry nawet kilka razy zginąć, zwłaszcza że dużo kart to tak naprawdę "na koniec tury tracisz 1 punkt Życia". Tyle, że jak się gra z wieloma dodatkami naraz, to faktycznie na całą grę potrafi wyjść tylko 1 ifryt...