Strona 3 z 6

Re: HwA: pytania o zasady ...

: wtorek 26 sty 2010, 23:40
autor: bartas
a ja mam takie pytania:

1. Jezeli jestem w Innych Swiatach, na pierwszej lokacji i wylosuje karte, ze moge natychmiast wracac do Arkham a na bramie lezy/a potwory to czy:
a) wdaje sie z nimi od razu w walke/unikam ich
b) walcze z nimi/unikam ich dopiero w nastepnej fazie ruchu
c) skoro mam znacznik eksploracji to czy jestem nietykalny w fazie w ktorej wrocilem przedwczesnie do Arkam i w nastepnej (dopoki np nie zamkne bramy) ?

2.Wole sie upewnic...czy jak jestem zatrzymany w Innych Swiatach to nadal ciagne karte spotkan dla danego swiata? (czyli w sumie musze tych kart pociagnac 3 zamiast 2)

Re: HwA: pytania o zasady ...

: środa 27 sty 2010, 09:02
autor: sirafin
@bartas
Z potworami ktore sa na planszy walczy sie/unika w Fazie Ruchu. Jesli wracasz przed czasem (w Fazie Spotkan w Innych Swiatach) to w najblizszej Fazie Ruchu bedziesz zmuszony walczyc/unikac potworow przebywajacych na tym samym obszarze. Zasada nietykalnosci tyczy sie tylko tej tury w ktorej wrociles. Znacznik Eksploracji chroni jedynie przed ponownym wciagnieciem przez brame, nie przed potworami.

Dlatego czasem nie oplaca sie korzystac z szansy wczesniejszego powrotu (jedna tura nietykalnosci moze byc cenniejsza)

2. Tak. Zatrzymanie powoduje brak Fazy Ruchu, wszystkie pozostale fazy gracz rozgrywa normalnie.


[quote=""Wagnard""]Dobra... zwracam honor z tymi lokacjami (swoja droga mozna mniej agresywnie). Mylace jest to, ze czesto pada Other World location na roznych kartach.[/quote] Ale przeciez nikt tu nie ma do ciebie pretensji :D To bardzo czesto spotykana pomylka przy Arkham, bo zwykle w slowa "obszar", "pole", "lokacja", "miejsce" sa przeciez normalnie uzywane wymiennie, a w instrukcji nie podkreslono, by zwrocic szczegolna uwage, iz okreslenie "obszar", zawsze bedzie uzywany wylacznie w kontekscie lokacji miejskiej. Swego czasu na forum Galakty toczyla sie dyskusja wokol podobnego problemu, odnosnie opisu zetonu Ogara z Tindalos i tego, czy ten potwor goni Badaczy stojacych na ulicy :)

Re: HwA: pytania o zasady ...

: środa 27 sty 2010, 15:58
autor: bartas
...i goni po ulicach tez?
nie pamietam juz wyniku koncowego owych dyskusji ;-)

@sirafin dzieki

Re: HwA: pytania o zasady ...

: środa 27 sty 2010, 16:38
autor: poooq
Goni, goni...

Re: HwA: pytania o zasady ...

: środa 27 sty 2010, 18:02
autor: sirafin
No tak, naprodukowalem sie wtedy, a poooq i tak zapomnial... :P
Ogar porusza sie tylko na OBSZARY.

[quote=""sirafin""][quote=""prodi33""]Z tym Ograrem to zasialiscie we mnie watpliwosci. Dotychczas gramy tak, ze jezli ma sie ruszyc to idzie w strone najblizszego Badacza, niezaleznie czy jest to ulica czy jakis obszar. Ale moze faktycznie gralismy zle.[/quote]OK, widze ze piesek powoduje zamieszanie, no wiec zerknijcie na kilka zetonow potworow z dodatkow i zauwazcie fakt wyraznego rozgraniczania na "obszar" i "ulice":

Nasz nieszczesny Ogar
[img]http://www.arkhamhorrorwiki.com/wiki/im ... osBack.png[/img]

Hunting Horror
[img]http://www.arkhamhorrorwiki.com/wiki/im ... orBack.png[/img]

Lloigor
[img]http://www.arkhamhorrorwiki.com/wiki/im ... orBack.png[/img][/quote]

Re: HwA: pytania o zasady ...

: środa 27 sty 2010, 19:29
autor: poooq
Ja to zrozumialem tak, ze w momencie kiedy badacz stoi z ogarem na ulicy stosuje sie zwykle zasady (unikaj albo walcz) a kiedy ma ruch to sunie do obszaru z badaczem. Wiec goni Badacza po ulicy (np. z karty mitow). Ten jezyk polski jest wieloznaczny na milion sposobow...

Re: HwA: pytania o zasady ...

: środa 27 sty 2010, 19:45
autor: sirafin
Ale tu chodzilo o interpretacje opisu na zetonie, a on dotyczy wlasnie RUCHU.

To ze Ogar moze sie pojawic na ulicy, np w skutek karty Mitow, ktora dodaje nowe potwory na ulice, to zupelnie inna bajka i nie ma nic wspolnego z problemem :)

Re: HwA: pytania o zasady ...

: środa 27 sty 2010, 22:15
autor: poooq
OK, dosc teorii. Ogarow do garow!

Re: HwA: pytania o zasady ...

: sobota 06 lut 2010, 21:41
autor: Sh' eGzor
Pytanie po dzisiejszej rozgrywce. Czy jesli zapieczetuje brame to potwor przesuwa sie na ulice czy nadal pozostaje na obszarze ,zapieczetowanym na dodatek?

Re: HwA: pytania o zasady ...

: sobota 06 lut 2010, 21:57
autor: Wagnard
U nas zawsze zostawal. Pieczec chroni tylko przed pojawianiem sie sie bram i potworow. Rozumiem wiec, ze potwory juz przebywajace na zapieczetowanym obszarze moga tam przebywac nadal, ale zadne nowe nie moga ani wejsc ani pojawic sie tak po prostu.

Re: HwA: pytania o zasady ...

: sobota 06 lut 2010, 23:18
autor: sirafin
Moga wejsc, ale nie moga sie pojawic.

Znak Starszych Bogow wzmacznia bariere miedzy rzeczywistosciami, nie moze sie tam otworzyc brama, nic nie moze sie w takiej lokacji wedrzec przez szczeline miedzy wymiarami, zmaterializowac sie, ale bestie ktore juz sie zmaterializowaly i przebywaja w naszej rzeczywistosci, moga normalnie wkroczyc na obszar ze Znakiem. On nie odstrasza, ani nie niszczy potworow, blokuje im tylko mozliwosc "teleportowania" z innego swiata do naszego.

Najprosciej rzecz ujmujac, nad kazda lokacja jest symbol w ksztalcie diamentu, zielone to lokacje stabilne, czerwone to lokacje niestabilne. Znak Starszych Bogow, zmienia kolor diamentu z czerwonego w zielony. A teraz odpowiedz sobie na pytanie, czy np. Ogar z Tindalos moze pobiec za Badaczem na Dworzec (lokacja stabilna) i masz odpowiedz czy potwory moga wchodzic do lokacji ze ZST ;)

Re: HwA: pytania o zasady ...

: niedziela 07 lut 2010, 20:56
autor: Sh' eGzor
Pytanie odnosnie przyznawania punktow zwyciestwa ,w instrukcji jest napisane tak:

"-1 kazdy zagrany w trakcie rozgrywki Znak Starszych Bogow"

i tu moje pytanie czy chodzi o Znaki Starszych Bogow wyciagniete z tali kart przedmiotow unikatowych?

Re: HwA: pytania o zasady ...

: niedziela 07 lut 2010, 21:47
autor: sirafin
Slowo "zagrany" wskazuje, iz wlasnie o te znaki na kartach chodzi. W sumie nie ma sie czemu dziwic karnym punktom, kazdy ZST bardzo ulatwia wygranie gry :)

Re: HwA: pytania o zasady ...

: poniedziałek 08 lut 2010, 10:09
autor: Sh' eGzor
Kolejne pytanie: czy to nie dpoatrzenie tworcow gry ,czy po przeczytaniu Necronomiconu sie go nie odzrzuca (jako jedynej ksiegi)?

Re: HwA: pytania o zasady ...

: poniedziałek 08 lut 2010, 10:22
autor: poooq
Dobre pytanie. Necronomicon cieszy sie szczegolnym szacunkiem i kultem wsrod znawcow i tworcow mitologii Cthulhu, wiec to moze jest swiadomy hold zlozony przez nich tej ksiedze?

"Movement: Exhaust and spend 2 movement points to make a Lore (-2) check. If you pass, draw 1 Spell and lose 2 Sanity. If you fail, nothing happens. "

Czyli niewyczerpane zrodlo zaklec...

Re: HwA: pytania o zasady ...

: poniedziałek 08 lut 2010, 10:51
autor: Bryndzollo
Necronomicon, jako najwieksza ksiega poswiecona mitom, zawiera mnostwo zaklec. Dlatego nie odrzuca sie jej, po pierwszym uzyciu i zostaje na stale z graczem. Ale za to jaki jest koszt posiadania takiej skarbnicy wiedzy, wyrazony w punktach poczytalnosci...

Re: HwA: pytania o zasady ...

: sobota 13 lut 2010, 12:46
autor: Sh' eGzor
W instrukcji jest napisane tak: <i>" -1 za kazda niezaplacona/windykowana pozyczke bankowa"</i> na temat przyznawania punktow. Moze mi ktos wyjasnic co to znaczy "windykowana"?

Re: HwA: pytania o zasady ...

: sobota 13 lut 2010, 13:12
autor: sirafin
Taka, ktora po wyrzuceniu 1-3 w fazie utrzymania, nie dostala 1$ splaty (Bank zajmuje mienie Badacza na mocy wyroku sadowego -> windykacja) ;)

Karta wraca do puli (nie jest juz w posiadaniu Badacza i nie musi on jej juz splacac) ale dostaje sie za nia karne punkty na koniec.

Co innego SPLACONA Pozyczka Bankowa, tez wraca do puli ale kary punktowej juz nie ma.

Pytania ogolne

: środa 14 kwie 2010, 15:14
autor: poooq
Watek przeniesiony z innego tematu.

Re: Pytania ogolne

: sobota 17 kwie 2010, 15:22
autor: pan_satyros
Co do latajacych potworow.
Ruszaja sie zawsze, czy tez tylko gdy na karcie mitow jest odpowiadajacy danemu symbol ? (wiadomo, ze ignoruja kierunek ruchu bialy/czarny)
edit
Wchodzac na pole na ktorym jest i brama i potwor i konczac tam ruch najpierw walczymy czy zostajemy wciagnieci ? A gdy wrocimy z innego swiata ,a potwor nadal bedzie w tym miejscu musimy z nim walczyc czy mozemy zamykac brame ?

To moja 1 rozgrywka wiec ...

Re: Pytania ogolne

: sobota 17 kwie 2010, 16:12
autor: poooq
Potwory latajace wykonuja ruch kiedy zostana aktywowane przez odpowiedni symbol.
Co do bramy i potwora: czytalem rozne wersje, my gramy tak, ze wchodzac do takiej lokacji jestesmy wciagnieci przez brame zanim zdazymy rozpoczac walke lub jej uniknac.
Kiedy wracamy z innego swiata, w pierwszej turze czekajacy tam potwor ignoruje badacza, w kazdej kolejnej juz nie (trzeba unikac go lub walczyc).

Re: Pytania ogolne

: sobota 17 kwie 2010, 18:38
autor: sirafin
[quote=""poooq""]my gramy tak, ze wchodzac do takiej lokacji jestesmy wciagnieci przez brame zanim zdazymy rozpoczac walke lub jej uniknac.[/quote] Niestety jest to wbrew zasadom. Wyraznie jest mowa o tym, ze wchodzimy do lokacji z potworem i brama. Walka/uniki sa w Fazie Ruchu, przez brame przechodzi sie w Fazie Spotkan w Arkham, a wiec po Fazie Ruchu. To nie jest ta sama faza, by w ogole brac pod uwage mozliwosc, ze brama wciagnie nas przed walka. W Fazie Ruchu MUSIMY rozpatrzyc wszystkie potwory, ktore sa w lokacji z Badaczem, zasady nie pozostawiaja zadnych watpliwosci odnosnie tej kwestii.

Zupelnie inaczej wyglada sprawa, gdy w Fazie Spotkan w Arkham lub w Fazie Mitow, pojawi sie brama i potwor. Tu po pierwsze wszystko dzieje sie w jednej Fazie, po drugie kolejnosc tez jest wyraznie ustalona: NAJPIERW pojawia sie brama (i wciaga Badacza) NASTEPNIE pojawia sie potwor (Badacza juz tam nie ma, wiec brak walki/unikania)


Tyle jesli chodzi o zasady, ale przeciez nikt nie zabrania wprowadzac wlasnych home rules ;)

Re: Pytania ogolne

: czwartek 08 lip 2010, 22:49
autor: Haze
Odswiezam!
Mam pytania:
1. przestworza - jesli badacza nie ma ani kolo bramy przez ktora przeszedl latajacy potwor ani na ulicy obok lokacji z brama to trafia on do przestworzy
i teraz moje pytanie kiedy opadaja one (potwory) na graczy i na ktorego gracza? wiem ze moga spasc wszedzie ale nie wiem kiedy...
2. znaki/zetony aktywnosci sluzado tego aby zaznaczyc na jakim obszarze dziala dana karta tak?
3. jak zmniejszyc liczbe zetonow zaglady na torze zaglady? znakiem starszych bogow to wiem ale czy jest jakas inna mozliwosc?
4.nie jestem takze pewien czy gram dobrze bo jak zamkne brame (wskazowkami) to ja zapieczentowuje i nie zdejmuje zetonu zaglady z toru zaglady tak?
5.czy jesli strace cala poczytalnosc podczas walki to mam dalej walczyc (walecznoscia) czy przejsc do przytulku?
6.czy zamykanie bramy to to samo co zapieczetowanie? chyba nie
7.i co dzieje sie z brama zamknieta tj. jak ja rozpatrywac? bo jesli brama jest zamknieta (zdalem test) to czy jesli karta mitow mowi ze ta brama ma sie otworzyc to otwiera sie jeszcze raz?
8.czy moze zapieczetowac ja inny gracz czy nie? (jesli odp. na 2 poprzednie pyt. to tak)?

pewnie cos sknocilem i prosze o sprostowanie :D
Pozdrawiam z gory dzieki

P.S. to sa pytania po pierwszej partii

Re: Pytania ogolne

: piątek 09 lip 2010, 00:51
autor: sirafin
1. Nie.
- Potwor latajacy gdy sie pojawia w grze (wylosowany z puli), to zostaje tam gdzie sie pojawil.
- Potwor latajacy gdy wykonuje ruch (jest juz w grze a na karcie mitow jest jego symbol) i
a) jest jakis badacz na ulicy -> leci na ulice z badaczem (gdy jest kilku, to do tego ktory ma ustawione mniejsze Skradanie sie, a gdy jest kilku i maja takie samo Skradanie sie to Pierwszy Gracz decyduje do ktorego ma leciec potwor)
b) nie ma zadnego badacza na ulicy -> leci na pole Przestworza

2. Tak, to takie przypominajki.

3. Inne sposoby pojawia sie w dodatkach

4. Pieczetowanie bramy wskazowkami nie usuwa zetonu z toru zaglady

5. Od razu trafiasz do Przytulku

6. 7. 8. Nie. Zamykanie bramy, to test (walecznosci lub wiedzy), jesli go zdasz, brama do innego swiata sie zamyka, lecz sam obszar jest nadal niestabilny i moze sie tam otworzyc nowa brama. Pieczetowanie to dodatkowe zabezpieczenie obszaru, by nie mogla sie tam otworzyc nowa brama. Brame moze zapieczetowac tylko ten badacz ktory ja zamknal i musi to zrobic od razu.

Re: Pytania ogolne

: piątek 09 lip 2010, 10:23
autor: Haze
Dzieki bardzo ppomocne te odpowiedzi
tylko nadal nie rozumiem z tymi przestworzami w miejscu
[quote=""sirafin""] b) nie ma zadnego badacza na ulicy -> leci na pole Przestworza [/quote]
no leci w przestworza i opada kiedy tylko na ulicy (w fazie ruchu potworkow) jest badacz?
bo nie wiem co sie ma dziac jak on w tych przestworzach juz jest... chodzi mi o to czy siedzi tam i nic nie robi czy podczas ruchu gdy na jego zetonie jest ten sam symbol co na karcie mitow to ma opasc na pierwszego lepszego badacza na ULICY (na ulicy tj. na tych prostokatach z nazwa?)