Strona 1 z 14

Magia i Miecz Online

: czwartek 19 sty 2006, 21:19
autor: MistrzDzwonow
Dobra mała próba możliwości :D
To co zostanie zaprezentowane poniżej NIE JEST wersją ostateczną dalej ma wiele błędów zaś kod nie jest jeszcze ukończony. Jeżeli wasza gra nagle zniknie w niewyjaśnionych okolicznościach lub zamiast wytrzymałości pojawi się nagle bliżej nie określony znaczek nie martwcie się w tej fazie różnie bywa :wink:.

To teraz spis rzeczy ukończonych:
:arrow: Obszary krainy zewnętrznej (nie wyświetlają się jeszcze informacje o wynikach rzutów kostką na polach) za wyjątkiem wioski która nie jest ukończona w 100%
:arrow: Karty w jakichś 60%
:arrow: System ekwipunku (raczej nie wiele się już zmieni może za wyjątkiem kosmetyki - wygląd kart)
:arrow: System zarządzania grami (ograniczenie do 30 gier po dwóch graczy na jedną)
:arrow: Poszukiwacz Amazonka jest wprowadzony ale tak na prawde jego umiejętności specjalne nie są jeszcze zaimplantowane (fajne słówko 8))

Tak zakończając adres podaje tylko poto aby ludzie z tego forum (prawdziwi zapaleńcy MIMa) mogli zobaczyć na czym jego internetowa wersja będzie wyglądać i z czym się to je :). Kosmetyka jeszcze zostanie zmieniona (między innymi ten nieszczęsny kolor kart)

http://www.mimonline.prv.pl

A teraz mały samouczek. Co zrobić by zagrać:
1. Wejść w dział kontakt i się zarejestrować, robi się to automatycznie wystarczy wpisać swoje dane (e-mail powinien mieć kształt nazwa@wp.pl i pokrewne )
2. Zalogować się
3. Wejść w dział Gry, zaznaczyć jeden z wierszy oznaczony V na dole wpisać nazwe gry oraz zaznaczyć opcje "Załóż" i ilość graczy proponuje 1 ale we 2 też można grać (druga osoba dołancza się później zaznaczając opcje dołącz zamiast załóż)
4. Zagrać

UWAGI:
Gdy się dołancza do gry trzeba samodzielnie po pewnym czasie zresetować ciastka w przeglądarce i ponownie się zalogować (to samo z wylogowywaniem - podobnie jak reszta to też nie jest skończone :P)
Musze jeszcze zaznaczyć że gra się najlepiej na IE i FireFoxie, Opera nie wyświetla poprawnie reklam Lycosa

Czekam na krytykę HOUGH (czy jakoś tak)

: czwartek 19 sty 2006, 21:40
autor: SeSim
Wszystko fajnie ale po rejestracji wcale się nie da zalogować... przynajmniej ja nie mogę :|

: czwartek 19 sty 2006, 21:44
autor: plazmonik
interfejs fantastyczny, ale mam ten sam problem... nie dzia³a logowania zarówno w fierfoxie jak i IE

: czwartek 19 sty 2006, 21:50
autor: Splawik
Również nie mogę się zalogować :(

: czwartek 19 sty 2006, 22:00
autor: Juri
Nie bede odstawal od reszty - tez nie moge sie zalogowac:) :wink:

MistrzuDzwonów - swoją drogą gratuluje - kawał dobrej roboty wykonałeś !!

: czwartek 19 sty 2006, 22:24
autor: skwaru
Pozwole sobie zacytować:
"Nie bede odstawal od reszty - tez nie moge sie zalogowac:)

MistrzuDzwonów - swoją drogą gratuluje - kawał dobrej roboty wykonałeś !!"

: czwartek 19 sty 2006, 22:31
autor: Juri
Nooooo Skwaru po prostu żle mnie zrozumiałeś. Bynajmniej nie miałem na mysli jakiejś sarkastycznej wypowiedzi.
To, że nie moge sie zalogować to nie powód do jakiejkolwiek uszczypliwej wypowiedzi wzgl. Mistrza. Po prostu chciałem zauwazyć, że i u mnie nie da sie zalogować.
Pozatym zarówno to iż pokazano na wersje beta MiMa-OnLine, jak i sam fakt prac nad grą, nad która na 99% Mistrz pracuje za darmo nie daje nam żadnego prawa do słów krytyki. Możemy co najwyżej zopiniować sam projekt jeżeli zostaniemy na Forum poproszeni. I ja bynajmniej nikogo tutaj nie krytykowałęm tylko, jako że strona została tutaj podana w/s testów, napisałem jak działą u mnie.

Więc jeszcze raz powtórze:
MistrzuDzwonów - swoją drogą gratuluje - kawał dobrej roboty wykonałeś !!

: czwartek 19 sty 2006, 22:42
autor: skwaru
Juri pisze:Nooooo Skwaru po prostu żle mnie zrozumiałeś. Bynajmniej nie miałem na mysli jakiejś sarkastycznej wypowiedzi.
To, że nie moge sie zalogować to nie powód do jakiejkolwiek uszczypliwej wypowiedzi wzgl. Mistrza. Po prostu chciałem zauwazyć, że i u mnie nie da sie zalogować.
Pozatym zarówno to iż pokazano na wersje beta MiMa-OnLine, jak i sam fakt prac nad grą, nad która na 99% Mistrz pracuje za darmo nie daje nam żadnego prawa do słów krytyki. Możemy co najwyżej zopiniować sam projekt jeżeli zostaniemy na Forum poproszeni. I ja bynajmniej nikogo tutaj nie krytykowałęm tylko, jako że strona została tutaj podana w/s testów, napisałem jak działą u mnie.

Więc jeszcze raz powtórze:
MistrzuDzwonów - swoją drogą gratuluje - kawał dobrej roboty wykonałeś !!
Źle to odebrałeś, ja zacytowałem twoją wypowiedź z lenistwa :D poprostu pisać mi się niechciało :D

: czwartek 19 sty 2006, 22:45
autor: HunteR
Nie wiem czy jest sens pisania tego posta przeze mnie bo mam ten sam problem: kiedy się rejstruję to otwiera mi nową stronę i tam automatycznie pojawia się info że podałem zły login lub hasło. Dla pewności ponawiałem czynność kilka razy ale nic z tego.

Po drugie wszystko wygląda tak jak na zaprezentowanych wcześniej screenach czyli całkiem nieźle i klimatycznie. Czekam na odpowiedź Mistrza Dzwonów wyjaśniającą (mam nadzieję) co jest nie tak oraz na dalsze postępy w pracy.

No i powodzenia życzę :wink:

PS. Sprawdzałem nawet pocztę na wszelki wypadek czy czasem coś nie przyszło (wkońcu przy rejstracji wymagane było podanie maila) ale nic takiego nie dostałem.

: czwartek 19 sty 2006, 23:50
autor: Kufir
Nieźle się prezentuje to menu, ale nie moge napisać nic więcej o samej grze bo nie moge sie zalogować.

GLORIA !

: piątek 20 sty 2006, 08:20
autor: Valdi
Jak w każdym z dziewięciu wyżej napisanych postów więc niebardzo jest co opisać.
Grafika przynajmiej nierazi w oczy i wygląda dość estetycznie.
Małe pytanie dlaczego w linkach niema linku do mojej stronki?

: piątek 20 sty 2006, 09:48
autor: karoll15
Mam ten sam problem ... Jak wszedłem na to forum i zobaczyłem temat : Pierwsze testy MIM ON-LINE i mi oczy wyszły na wierzch :)

: piątek 20 sty 2006, 11:34
autor: MistrzDzwonow
Nie ma to jak otwarte testy pare godzin i już problem którego nie zaóważyłem niedługo postaram się naprawić teraz jestem w szkole ale popołudniu nadtym popracuje :D

: piątek 20 sty 2006, 11:47
autor: MAXtoon
dobre dobre wręcz mocniejszego słowa bym użył ;) Moje najszczersze gratulacje. Zrobić coś takiego ( wnioskuje z opisu) zupełnie samemu w tak krótkim czasie to naprawdę nie lada wyzwanie... Wczoraj też się próbowalem zalogować, ale nie dało rady. Pisałem już posta a tu net nawalił... błeeee... :D Jeszcze raz ekstra robota. Pozdrawiam ;)

: piątek 20 sty 2006, 13:18
autor: MistrzDzwonow
Teraz wsjo powinno działać, a przynajmniej tak mi się wydaje. Sprawdziłem u siebie i działało ale jakby co to wiadomo :wink:

: piątek 20 sty 2006, 13:36
autor: SeSim
No spoko :) Teraz działa. Da się logować. Na jedną osobę szybko działa. Widać, że jest jeszcze w fazie produkcji :) Nie wiem co jest brakami z założenia a co poprostu jest jeszcze niezaimplementowane więc nie wiem czy mam już marudzić czy jak powiesz, że już koniec roboty :]

: piątek 20 sty 2006, 13:47
autor: Splawik
Działa, działa :) Wygląda rewelacyjnie. A będzie można grać z komputerem?

: piątek 20 sty 2006, 14:30
autor: ghs
1. Nie wiem czemu, ale zawsze my¶la³em, ¿e mo¿a przechodziæ miêdzy krainami w trakcie ruchu (np. startuj±c z Kapliczki przej¶æ przez stra¿nika i wyl±dowaæ na Przeklêtej Polanie).
2. Mam nadziejê, ¿e karty nie s± dobierane losowo, tylko jest potasowana kolejka kart - mi zdarzy³ siê Cyklop dwa razy oddzielony tylko jedn± kart±.

: piątek 20 sty 2006, 14:50
autor: SeSim
ghs bo można tak zrobić jak mówiłeś. chodzi o to przejście przez strażnika :)

: piątek 20 sty 2006, 15:10
autor: Valdi
Dobra to tak:
Bardzo dobre wykonanie zresztą jedyne więc jakie by niebł to i tak najleprze:)
Moje gratulacje i uznanie.

Co do dziurek:
1. W lesie nic mi sie niewyświetliło znaczy sie niemiałem możliwości rzutu kostki.
2. We wiosce wyświetliła mi sie tylko jedna ikonka kowala.
3. Na ruinach wziołem tylko 1 karte.
4. Gospoda dobra może czegoś nierozumiem nacisnołem na ikonke Gospoda i mi wyskoczyło:
Przegrałeś walkę fizyczną z przeciwnikiem
a gdzie rzut kostką? i jakiaś walka?

teraz takie małe uszczerbki:
1. zupełnie mi niepasuje sposób wyświetlania kart znaczy sie opis trzeba przewinąć proponowałbym powiekszenie tj w zdłóż jak i w szerz tego pola.
2. karta postaci mogła by być wyświetlana w tym samym oknie znaczy sie np. gdzieś nadole.

I teraz ten jeden z Większych uchybień:
Porzucie kostki i wykonaniu ruchu (np. zgodnie z ruchem wskazówek) przy odświerzeniu strony przesuwam,y sie jeszcze raz.!

W każdej chwili można zakończyć turę to troszku głupio rzuciłem kostką i zakończyłem ture bez wykonywania ruchu.


Nieprzejmuj sie wiadomo że tych błędów bedzie sporo ale jest to PIERWSZA przeróbka polska MiMOnline więc oby tak dalej a wszystko będzie ok.

: piątek 20 sty 2006, 15:17
autor: MistrzDzwonow
1. Nie wiem czemu, ale zawsze myślałem, że moża przechodzić między krainami w trakcie ruchu (np. startując z Kapliczki przejść przez strażnika i wylądować na Przeklętej Polanie).
2. Mam nadzieję, że karty nie są dobierane losowo, tylko jest potasowana kolejka kart - mi zdarzył się Cyklop dwa razy oddzielony tylko jedną kartą.
Do 1. No cóż na planszowym MIMie można tak było robić. Zastanawiam się czy taką opcje wprowadzać w grze. Aktualnie aby zmienić krainę trzeba stanąć na polu strażnika i z nim walczyć a po wygranej jest się przenoszonym na wzgórza i to jest koniec ruchu. Ten sposób jest poprostu łatwiejszy do napisania. Jednak jeżeli będzie mocno razić zostanie zmieniony na tradycyjny MIMowski (po wejściu do środkowej krainy jeszcze nie da się nic robić ani nawet wrócić do krainy zewnętrznej).
Do 2. Narazie faktycznie karty są losowane. Raczej to denerwujące kiedy dwa razy pod rząd trafia się jedną karte, wiem o tym, ale teraz najbardziej koncentruje się na kartach i ich funkcjach, a ich losowanie jest w 2 kolejności. A tak na marginesie to są funkcje pseudolosowe, niby mają naśladować normalne prawdopodobieństwo ale sprawdzają się raczej średnio.

Do Valdiego:
Procedury wyświetlania informacji o polach są jeszcze uproszczone.
Ture można zakończyć w każdym momęcie z powodów testowych (błąd na karcie lub polu)
Co do lasu to dziwne ale sprawdze.
No i to z ruchem. Myślałem że to blokowałem ale widze że gdzieś się pomyliłem. TO SPRAWDZE NAJPIERW.

: piątek 20 sty 2006, 15:21
autor: Valdi
Jak masz rozwiązane walki bo niestety nierzuczam kostką podczas nich, a w gospodzie niestraciłem pt wytrzymałości przyokazji.

Zato na skałach oprócz braku rzutu kostki (rozumiem że na polach jest to odrazu losowo.) straciłem ture i naprawde Ją straciłem bo niemogłem żucic jeszcze raz.

Heh tak sie zagrałem miałem tylko na chwilke zajżeć a tu 15:30 sie zrobiła.

Tylko sie coś wysypało jak by z innej rozgrywki.

: piątek 20 sty 2006, 15:24
autor: MistrzDzwonow
Punkt jest odejmowany po następnym wyświetleniu planszy przynajmniej powinien być. A co do walki to rzuty odbywają się automatycznie. Właśnie się zastanawiam czy robić coś takiego że po rozpoczęciu walki trzeba jeszcze raz kliknąć. Teraz kliknięcie na kartę wroga wywołuje całą procedure.

: piątek 20 sty 2006, 16:02
autor: Kufir
OKey, pograłem chwilkę, wszystko wygląda fajnie mam tylko kilka uwag:

- Przystosuj gre do rozdzielczości 800x600 i 1024x768
- Proponowałbym aby po zatrzymaniu się na danym obszarze pod kostą pojawiał się powiększony fragment obszaru na którym się znaleźliśmy. Wtedy moglibysmy sobie poczytac gdzie jesteśmy i co sie tam robi. Swietna rzecza bylo by tez powiekszanie wszystkich obszarów na planszy bez koniecznosci ruszania sie na te pola.

Dla mnie swietna sprawa i nie moge sie doczekac pełnej wersji gry :)

: piątek 20 sty 2006, 16:20
autor: MistrzDzwonow
Zrobienie tych powiękrzających się pól może być problemem.
A teraz ANTENTION: nie spodziewajcie się większych zmian w przeciągu tego tygodnia, mam lawinę obowiązków i wypadało by im wszystkim podołać zatem zmiany jeżeli będą to niewielkie.