Wojnacja
: czwartek 02 maja 2013, 19:08
Jako że stare info się troszkę zdezaktualizowało daję tu wstępniaka z wersji 2.0
Wojnacja powstawała początkowo jako prostsza i bardziej przyjazna odskocznia od komercyjnych gier bitewnych. Tworzona przez doświadczony zespół graczy, miała niełatwe zadanie zapewnienia satysfakcjonującej rozgrywki swoim, bardzo wymagającym, twórcom. Z biegiem czasu okazało się jednak, że dzięki systematycznemu rozwojowi stała się w pełni samodzielną grą, spełniającą niemal wszystkie pierwotne założenia…
Wojnacja jest więc dynamiczną grą taktyczną, symulującą starcia małych oddziałów w świecie fantasy. Do zabawy potrzeba więc kilku modeli, niewielkiego stołu o rozmiarach przynajmniej 40 na 60 centymetrów, kilku małych elementów terenu, kostek sześciościennych, miarki centymetrowej oraz wydrukowania i wycięcia dostępnych na stronie kart jednostek. Spisane niżej zasady są kompletne i pozwalają na rozegranie pełnej rozgrywki. Elementem stanowiącym o otwartości systemu jest jednak przede wszystkim przeniesienie dużej części zasad na karty jednostek, dzięki czemu w danej rozgrywce wszystkie istotne dla graczy informacje znajdują się przed nimi. Dodatkowo umożliwia to płynne dodawanie nowości czy nanoszenie poprawek bezpośrednio na ogólnodostępne karty.
Największą i niezaprzeczalną zaletą Wojnacji jest jednak znaczna dowolność w doborze modeli. Sugerowany przedział 28-32mm (ok. 1:60) pozwala bowiem zacząć rozgrywkę dwóm graczom w cenie nieznacznie przekraczającej najmniejsze gry planszowe, jednocześnie pozostawiając miłośnikom bitewnego modelarstwa i kunsztu, pełne pole do popisu.
http://wojnacja.blogspot.com/
poniżej oryginalny wpis
*****************************
Gra dla wszystkich tych, którzy lubią szybkie i taktyczne starcia w klimatach rozsądnego fantasy (normalnie użyłbym stwierdzenia, że magii i miecza ale akurat tutaj byłoby to błędne sugerowanie realiów zamiast określenia klimatu).
W swoich zasadach Wojnacja opiera się o wiele założeń gier planszowych czy bitewnych, tworząc przyjazną i prostą mechanikę dającą się poznać w zaledwie kilkanaście minut.
czemu warto się zainteresować ?
- Duża różnorodność armii i taktyk - 11 frakcji, kilkanaście jednostek w każdej
- Proste zasady podstawowe - dzięki kartom jednostek korzysta się tylko z tych zasad, których potrzebują dane rozpiski.
- Zbalansowane Frakcje - Nie ma jedynych słusznych rozpisek.
- Stosunkowo mała losowość - nieliniowe skalowanie prawdopodobieństwa.
- Otwarty System - Regularnie pojawiają się nowe jednostki jak i całe frakcje. Istniejące są modyfikowane jeśli tylko zajdzie taka potrzeba (nieścisłości, problemy z balansem - za słaba/silna)
- Pełny i Profesjonalny support - oficjalne odpowiedzi na pytania związane z zasadami pojawiają się na forum niemal od ręki. Choć ilość nieścisłości w zasadach jest minimalizowana do granic możliwości.
- Pewny i Solidny - System miał swoją premierę w kwietniu 2010 i ma się całkiem dobrze.
- Minimalne wymagania modelowo - makietowe - Skirmishowy charakter gry pozwala na grę już kilkoma modelami na 3-4 małych makietach.
Co prawda w ostatnim punkcie dochodzimy do modeli jednostek, które jakie jedyne należy sobie zorganizować we własnym zakresie. Jednak po pierwsze do gry nadają się nawet modele z obecnej edycji Talismana a po drugie w obecnych czasach koszt kilkunastu plastikowych modeli w skali 28-32mm zaczyna się już od 30 zł co czyni Wojnację i tak kilku czy kilkunastokrotnie tańszą od taktycznych gier planszowych czy bitewnych.
Zachęcam do klikania na obrazek i pozdrawiam.
https://picasaweb.google.com/draconnor/ ... 2991357170
przykładowa rozgrywka.
Wojnacja powstawała początkowo jako prostsza i bardziej przyjazna odskocznia od komercyjnych gier bitewnych. Tworzona przez doświadczony zespół graczy, miała niełatwe zadanie zapewnienia satysfakcjonującej rozgrywki swoim, bardzo wymagającym, twórcom. Z biegiem czasu okazało się jednak, że dzięki systematycznemu rozwojowi stała się w pełni samodzielną grą, spełniającą niemal wszystkie pierwotne założenia…
Wojnacja jest więc dynamiczną grą taktyczną, symulującą starcia małych oddziałów w świecie fantasy. Do zabawy potrzeba więc kilku modeli, niewielkiego stołu o rozmiarach przynajmniej 40 na 60 centymetrów, kilku małych elementów terenu, kostek sześciościennych, miarki centymetrowej oraz wydrukowania i wycięcia dostępnych na stronie kart jednostek. Spisane niżej zasady są kompletne i pozwalają na rozegranie pełnej rozgrywki. Elementem stanowiącym o otwartości systemu jest jednak przede wszystkim przeniesienie dużej części zasad na karty jednostek, dzięki czemu w danej rozgrywce wszystkie istotne dla graczy informacje znajdują się przed nimi. Dodatkowo umożliwia to płynne dodawanie nowości czy nanoszenie poprawek bezpośrednio na ogólnodostępne karty.
Największą i niezaprzeczalną zaletą Wojnacji jest jednak znaczna dowolność w doborze modeli. Sugerowany przedział 28-32mm (ok. 1:60) pozwala bowiem zacząć rozgrywkę dwóm graczom w cenie nieznacznie przekraczającej najmniejsze gry planszowe, jednocześnie pozostawiając miłośnikom bitewnego modelarstwa i kunsztu, pełne pole do popisu.
http://wojnacja.blogspot.com/
poniżej oryginalny wpis
*****************************
Gra dla wszystkich tych, którzy lubią szybkie i taktyczne starcia w klimatach rozsądnego fantasy (normalnie użyłbym stwierdzenia, że magii i miecza ale akurat tutaj byłoby to błędne sugerowanie realiów zamiast określenia klimatu).
W swoich zasadach Wojnacja opiera się o wiele założeń gier planszowych czy bitewnych, tworząc przyjazną i prostą mechanikę dającą się poznać w zaledwie kilkanaście minut.
czemu warto się zainteresować ?
- Duża różnorodność armii i taktyk - 11 frakcji, kilkanaście jednostek w każdej
- Proste zasady podstawowe - dzięki kartom jednostek korzysta się tylko z tych zasad, których potrzebują dane rozpiski.
- Zbalansowane Frakcje - Nie ma jedynych słusznych rozpisek.
- Stosunkowo mała losowość - nieliniowe skalowanie prawdopodobieństwa.
- Otwarty System - Regularnie pojawiają się nowe jednostki jak i całe frakcje. Istniejące są modyfikowane jeśli tylko zajdzie taka potrzeba (nieścisłości, problemy z balansem - za słaba/silna)
- Pełny i Profesjonalny support - oficjalne odpowiedzi na pytania związane z zasadami pojawiają się na forum niemal od ręki. Choć ilość nieścisłości w zasadach jest minimalizowana do granic możliwości.
- Pewny i Solidny - System miał swoją premierę w kwietniu 2010 i ma się całkiem dobrze.
- Minimalne wymagania modelowo - makietowe - Skirmishowy charakter gry pozwala na grę już kilkoma modelami na 3-4 małych makietach.
Co prawda w ostatnim punkcie dochodzimy do modeli jednostek, które jakie jedyne należy sobie zorganizować we własnym zakresie. Jednak po pierwsze do gry nadają się nawet modele z obecnej edycji Talismana a po drugie w obecnych czasach koszt kilkunastu plastikowych modeli w skali 28-32mm zaczyna się już od 30 zł co czyni Wojnację i tak kilku czy kilkunastokrotnie tańszą od taktycznych gier planszowych czy bitewnych.
Zachęcam do klikania na obrazek i pozdrawiam.
https://picasaweb.google.com/draconnor/ ... 2991357170
przykładowa rozgrywka.