Strona 1 z 4

Umiem stworzyć grę

: czwartek 08 gru 2005, 18:22
autor: bigshark
Witam, jestem programistą, dobrym. Czy uważacie że zrobienie pecetowej wersji Magii i miecz to dobry pomysł? Jednak wszystko zostało by w nienaruszonych zasadach-Dalej by to była gra planszowa a postacie dalej by były na kartkach. Gra by była w 3d. Gra posiadała by pewne plusy w stosunku do oryginału:
-możliwość grania z komputerem
-żadnych oszustw
-nie zajmowało by tyle miejsca w pokoju
-muzyczka

Jednak nie da się ustrzec pewnych wad
- klimat nie ten sam co w planszówce

: czwartek 08 gru 2005, 18:45
autor: Kufir
Witaj na forum :D

Wiele osób wychodziło już na tym forum z takim projektem lecz do tej pory nie widzieliśmy nawet wersji beta.
Powiem krótko bo po co się rozpisywać :wink:
Jeśli potrafiłbyś przenieść gre i jej nie naruszone zasadyna PC, to ludzie z tego forum i nie tylko nosili by Cię w lektyce :wink:

: czwartek 08 gru 2005, 20:02
autor: Juri
Z całym szcunkiem ale nie sadze zeby taki projekt kiedykolwiek dokonczono. Nie chodzi mi tu o grafike ala Moorrowind czy Gothic a nawet Fallout. Mogloby to odwzorowywac ogolna mechanike planszy.

Echhhh..... to tylko marzenia :P

: czwartek 08 gru 2005, 20:13
autor: MAXtoon
Nie tylko w lektyce ale na własnych rękach po stopach byśmy Cie całowali i nie wiem co tam jeszcze... niestety trzeba pryznac, z kilku smialkow juz podjelo sie tego dziela jednak zaden jeszcze nei ukonczyl... powodzenia

: czwartek 08 gru 2005, 20:39
autor: SeSim
Pomysł zacny zaiste!! :)
Aczkolwiek ja sobie wyobrażam tak MiM na kompa:
Żadnych postaci ani nic 3d :] Wszystko to poprsotu ładnie obrobione skany :] Gramy na ładnie zrobionym Virtualnym stole w różnych prerenderowanych lokacjach. Możnaby udostępnić edytor do robienia własnych lokacji ;) Są oczywiście kupki kart do gry, karty postaci, żetony itd. Wszystko możemy jak chcemy układać na stole. Dynamicznie przeskakująca kamera od gracza do gracza. Tryb Free kamery gdzie możemy sobie swobodnie "latać" nad planszą. Kartoniki poszukiwaczy "pionków" oczywiście w podstawkach :] To by dopiero miało klimat :D Karty oczywiście wykładaneby były przez komputer na planszy. Zalety:
— Nieniszczące się plansze i karty!
— Wreszcie wszystkie karty Przygody, Czarów itd miałbyby jednolity kolor :D
— Gra online po sieci :]

Wady:
— Zostałby tylko Miecz... Bo Magią jest papier!!

Co wy na to? :)

: czwartek 08 gru 2005, 21:28
autor: MAXtoon
Zrób takie coś a nazwę Cię cudotwórcą :D Owszem mi też się podoba.

: czwartek 08 gru 2005, 22:17
autor: wilczy
Oczywiście, że jesteśmy zainteresowani i oczywiście bardzo kibicujemy każdej próbie stworzenia MiM'a na kompa. Nie ważne 2D czy 3D. Jakkolwiek.

Temat jest moim zdaniem jałowy, więc taki oto off-top:
SeSim, przyznaj się, czemu we wszelkich postach nawiązujesz do Might & Magic? :twisted:

: czwartek 08 gru 2005, 22:30
autor: SeSim
Bo mi się nie chce puszczać klawisza SHIFT jak piszę duże "M" dwa razy :D a "&" lepiej pasuje wtedy niż duże "I" ;)

EDIT:
Czy już wspominałem, że jestem leniwy? :P

: piątek 09 gru 2005, 18:07
autor: bigshark
Jednak tu pojawia się problem- w MiM grałem dawno jakieś 8 lat temu, nie pamiętam zasad, czy ktoś mógłby mi podać link do strony w której dokładnie są opisane zasady gry, oraz wszystkie karty?

: piątek 09 gru 2005, 19:34
autor: Raphalus
Pomysł super, jak najbardziej popieram i jakby co jestem chętny do pomocy ;)

Aby przenieść karty do gry potrzeba spisać teksty z każdej z nich, a kart jest ze 2 tysiące jak niewięcej. Więc to trochę potrwa. Jakby co mogę pomóc

: piątek 09 gru 2005, 19:34
autor: MAXtoon
Jest tylko jedna - ftp ambar0(apropos kart). Jeśli chodzi o zasady polecam stronkę wilczego - tam jest sporo zasad opisanych bardzo dokładnie http://wilczy.webpark.pl/main.html . Niestety nie ma tam zasad planszy głównej ale na to jest jedna rada - po ściągnięciu z ftp tam masz elegancko zeskanowaną instrukcję, którą zostaje tylko przeczytać... :twisted: . Oczywiście najlepszym wyjściem jest zakup orginałów, ale wiem, że to kosztuje(chociaż potem stwierdzasz że było warto ;) ).

Podsumowując - ftp ambar0 ftp://ambar0.b0ne.com/magia_i_miecz/ + Stronka wilczego (adres wyżej) = spis zasad MiM.

: poniedziałek 12 gru 2005, 11:11
autor: ghs
Ja juz weszed³em w ten temat (robiê to tak, jak to SeSim widzi), wiêc je¶li kolega programuje w VisualStudio (moje to MsVS 2005), OpenGL, to mo¿emy po³±czyæ sily.

: poniedziałek 12 gru 2005, 11:58
autor: SeSim
O stary :) Jak zrobisz to tak, żeby spełniało moje wyobrażenia to będę Ci mówił mistrzu 8)

: poniedziałek 12 gru 2005, 13:18
autor: Gamekeeper
Ja troche sceptycznie podchodze do takich pomyslow bo prob bylo juz w sumie 9 . Jedna nawet byla w dosyc zaawansowanym stadium.

Ja prowadze rozmowy od jakis 2 miesiecy raczej nad wersja on-line i pomysl na silnik juz jest tylko dokladnej daty zaczecia prac nad tym jeszcze nie moge podac.

Jesli Panowie naprawde sie zastanwiaja na stworzeniem czegos takiego o NAPRAWDE powaznie nad tym mysla stworzymy oddzielny dzial na ten temat dla luzi ktorzy beda w temacie

: poniedziałek 12 gru 2005, 13:33
autor: ghs
A mogê wiedzieæ, ta wersja on-line, to jaka¶ przegl±darkowa, Javowa, czy jaka¶ aplikacja windowsowa? Zagadnienia on-line najbardziej mnie frapuj±, bo tam du¿o diabe³ków siedzi... np. jak zrobiæ u¿ywanie czarów "w dowolnej" chwili, ¿eby siê to na refleksie nie opiera³o...

Mo¿na by jaki¶ prywatne podforum zrobiæ, ka¿dy przedstawi³by co ma i co chce mieæ i mo¿na by jak±¶ wspó³pracê zainicjowaæ...

: poniedziałek 12 gru 2005, 14:18
autor: Gamekeeper
ghs pisze:A mogę wiedzieć, ta wersja on-line, to jakaś przeglądarkowa, Javowa, czy jakaś aplikacja windowsowa? Zagadnienia on-line najbardziej mnie frapują, bo tam dużo diabełków siedzi... np. jak zrobić używanie czarów "w dowolnej" chwili, żeby się to na refleksie nie opierało...

Można by jakiś prywatne podforum zrobić, każdy przedstawiłby co ma i co chce mieć i można by jakąś współpracę zainicjować...
Bedzie to na przegladarke IE tylko i wylaznie, bez Javy oparta na silniku php, mysql,.
Co do czarow jest to najtrudniejsza rzecz i wlasnie z tym mielismy najwiecej problemow (dobre pytanie tak btw), ale rozwiązaliśmy to na zasadzie przycisku aktywnego (zawsze kiedy posiada sie czar) "rzucanie czarów" i w tym momencie pauzowane jest konto ruszającego a uruchamiane jest konto rzucajacego z mozliwoscia tylko rzucania czarów.
Tutaj refleks bedzie wazny bo w momencie kiedy uaktywnia sie konto rzycajacego blokowane sa inne czary do momentuzakonczenia rzucania czaru.
Problem najpowazniejszy jest to ze po obliczeniu obciazenia serwera wstepnie potrzebnedo tego bedzie mooocne P4 z baza okolo 240MB ;)
A gra na 4 graczy i tak moze tak obciazys serw ze chyba ograniczymy ja na max 3 graczy naraz ale to tylko wstepne wyliczenia.
W ta sobote co bedzie mam ostateczne spotkanie z programistami samego silnika i bede wiedzial o wiele wiecej. Napewo zdam relacje.

: poniedziałek 12 gru 2005, 14:21
autor: Kufir
P4 ? Niezle to wiekszosc z Nas już pograła ....

: poniedziałek 12 gru 2005, 14:22
autor: Gamekeeper
Kufir pisze:P4 ? Niezle to wiekszosc z Nas już pograła ....
Na szczescie mowie tylko o serwerze nie o maszynach klientów.

: poniedziałek 12 gru 2005, 14:22
autor: ghs
Kufir pisze:P4 ? Niezle to wiekszosc z Nas ju¿ pogra³a ....
Kufir, to wymaganie dla serwera :)

Edit: Heh, by³em wolniejszy.
Bedzie to na przegladarke IE tylko i wylaznie, bez Javy oparta na silniku php, mysql.
No to jak wy chcecie zrealizowaæ od¶wie¿anie ekranu? Refresh co ile¶ sekund? To chyba nie bêdzie zbyt szybka gra... mo¿e co¶ takiego jak "Gwiezdny Kupiec" on-line?

: poniedziałek 12 gru 2005, 14:26
autor: Kufir
Gamekeeper pisze:
Kufir pisze:P4 ? Niezle to wiekszosc z Nas już pograła ....
Na szczescie mowie tylko o serwerze nie o maszynach klientów.

A to co innego :D
Jaka maszynka będzie potrzebna dla graczy ?

: poniedziałek 12 gru 2005, 14:27
autor: Gamekeeper
Maszynka byle jaka aby umiala obslugiwac przegladarke IE.

: poniedziałek 12 gru 2005, 14:30
autor: ghs
Kufir chyba nie kuma, ¿e chcecie to zrobiæ na przegl±darce, czy graæ bêdziesz (oby) tak, jak przegl±daæ zwyk³± stronê internetow±.

: poniedziałek 12 gru 2005, 14:37
autor: Gamekeeper
To moze dla sprostowania podstaw:

MiM ON-line to wersja do grania na stronie www jednoczesnie przez paru graczy poprzez przegladarke Internet Explorer.
Mam jednak zla wiadomosc ; programisci ktorzy sie tym beda zajmowac zazyczyli sobie pokrycia pewnych "kosztow" po paru spornych rozmowach niestety uleglem. Wolalem aby cos takiego powstalo nawet za te pare groszy. Wstepnie uzgodnilem ze konto nie bedzie kosztowac wiecej jak 2 PLN jeszcze nie wiem na jak dlugi czas. Jednak udalo mi sie przebrnac darmowe konta dla wiekszosci forumowiczow no i pomocnikow.
Zreszta jesli juz taka rozmowa sie zaczela to porusze jeszcze raz ten temat przy najblizszym spotkaniu.

: poniedziałek 12 gru 2005, 14:47
autor: MAXtoon
Nie no chłopaki pełen szacunek szczególnie dla Ciebie Denver... Respekt seiro mówie. Moje gratulacje.

: poniedziałek 12 gru 2005, 14:47
autor: Kufir
O dzieki za wyjasnienia ! Dla mnie czad !!! :D
Czekam na dalsze szczegoly.

Powodzenia !!!